Crosstrainer


msbAmager
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

I øjeblikket træner jeg på en Actila crosstrainer, men ved distance står der ikke, hvad enheden er. Der stod, at jeg på 20 minutter havde løbet 7.02 (enhed?). Når jeg løber udenfor, løber jeg cirka 1 km på omkring 7-8 minutter - eller rettere lunter jeg afsted, da jeg har knæproblemer.

7 km eller 7 miles lyder i hvert fald helt uvirkeligt, og jeg prøvet at google forskellige måleenheder, men ingen af dem giver mening i denne situation.

Men i hvert fald håber jeg, at nogen kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilken enhed crosstraineren måler i.

Link to comment
Share on other sites

Ikke nogen enhed ud over sin egen. Måske (tilnærmet) km langrend? Uanset kan det ikke sammenlignes med fx løb udenfor. Selv at løbe på løbebånd er noget andet end at løbe ude i den virkelige.

Hvad skal du bruge det til?

Tak for det hurtige svar. :-)

Jeg er i gang med et træningsprojekt, hvor kondition spiller den største rolle, og det er derfor en vigtig ting at vide, da jeg bliver bedømt på dette. Min karakter afhænger af det.

Link to comment
Share on other sites

Og de insisterer på at måle i bestemte enheder, frem for effektivitet eller relevante enheder? Men nej, du kan ikke oversætte grosstrainer enhed til løb - det er slet ikke samme type motion, og i øvrigt kommer enheden voldsomt meget an på hvor hårdt den er indstillet.

Det var dog et rimeligt useriøst projekt, hvem har gang i noget så fjollet?

Vurderer de også km løb og km cykel ens?

Link to comment
Share on other sites

Og de insisterer på at måle i bestemte enheder, frem for effektivitet eller relevante enheder? Men nej, du kan ikke oversætte grosstrainer enhed til løb - det er slet ikke samme type motion, og i øvrigt kommer enheden voldsomt meget an på hvor hårdt den er indstillet.

Det var dog et rimeligt useriøst projekt, hvem har gang i noget så fjollet?

Vurderer de også km løb og km cykel ens?

Det er ikke fordi de vurderer løb og crosstrainer-træning ens, men jeg skal bare stadig bruge distancen. Det er et gymnasie-projekt, så det er ikke professionelt eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Det nærmeste du kan komme en distance er vel hvis du måler radius fra hjulets omdrejningspunkt til befæstigelsespunktet for den dims man har foden på og så regner hjulets omkreds ud. Når så du træner skal du bare tælle omgange og så kan en distance beregnes.

Hvis jeg var dig ville jeg argumentere for, hvorfor en distance ikke kan måles på denne type motionsinstrument. Hvis opgaven går ud på noget med distancer er du igang med at løse den forkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share