Løb om morgen for bedste mulig fedt forbrænding?


Gizmo7913
 Share

Recommended Posts

Det er vist taget ud i den blå luft  - du kan forhåbentligt selv se det ingen mening giver. Med en basal forståelse for metabolisme og substratvalg i forbindelse med denne vil dette være logisk.

<{POST_SNAPBACK}>

Misforstå mig nu ikke, jeg påstår slet ikke at der intet sker (mht. fedt forbrænding)inden de efterhånden famøse 12 minutter er gået. Ej heller at det er lige på sekundet.

Jeg kan godt se logikken i det du siger, for selvfølgelig forbrænder man fedt lige fra starten men det kan der jo være andre grunde til.

Eks. sult, vil jo bevirke en øget produktion af de enzymer.

Grunden til jeg lavede den liste over steder der også nævner de 12 minutter er at nogle påstod jeg spredte myter. Nu kan man da se hvor jeg har det fra.

Link to comment
Share on other sites

Selv om tråden her da er interessant fra et mere teoretisk udgangspunkt og samtidig giver indsigt i måden hvorpå vores stofskifte fungerer, er det så ikke stadig vigtigt at fastholde at alle disse mystiske træningsråd har mindre relevans i praksis.

I den sidste ende gælder det om at få brændt nogle kalorier af, og det gør man kun hvis man bliver ved med at finde motivation i sin træning. Hvis det motiverer en at træne om morgenen, så er det jo fint. Men, jeg har voldsomt svært ved at forestille mig at løbere vil lægge deres træningsrutiner om, blot fordi den relative fordeling ml. fedt og kulhydrater ændrer sig marginalt.

På samme måde, hvis man synes det er behageligt at træne ved 60% af VO2 max, jamen så er det da fint, men igen - hvem gider lægge sine træningsrutiner om pga. det.

I praksis gælder det om at indtage færre kalorier og få nogle kilometer i benene. Alt andet er kun af akademisk interesse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share