Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej gregers!

Pas nu på med belastningstræning under sygdom!

Det kan udvikle sig til en alvorlig affære. (dermed ikke sagt at det gør det)

Jeg så en tysk dokumentarudsendelse for et par år siden omkring fysisk træning under sygdom. Det gjorde så stærkt et indtryk på mig, at jeg ikke træner under sygdom og vælger at starte blødt op når sygdomsforløbet er stærkt aftagende.

Det er desværre ikke noget man skal spøge med og mange mener da også, at det sagtens kan fungere med træning og sygdom. Der er bare lige en latent risiko for at ende med at være i samme risikogruppe som vores kære kulturminister nu er blevet en del af - eller det der er endnu værre.

Rigtig god søndag ønskes du herfra

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina!

Det manglede bare at kommentere dine vilde udfoldelser. Der kommer vist desværre til at gå en rum tid inden jeg kommer op og snuser til dit niveau - jeg er i den vildeste kageform :unhappy:

Hej Taurus!

Mægtigt hyggeligt igen at se livstegn fra din side. Og jeg kommer i gang nu. Jeg har just vendt komfortzonen ryggen.

Og a propos forrige indlæg fra Taurus lige en update på helbredet. Den sidste pille er spist. Det er helt slut med at pudse næse og jeg føler mig generelt helt rask. Og så alligevel. Et eller andet har angrebet det øverste af luftvejene. Jeg rømmer jævnligt lidt slim op og inden da sætter det sig "på stemmen" så jeg lyder som en knægt i pupertetsalderen. Hvis jeg er i selskab med rygere begynder jeg at hoste og når jeg derefter lægger mig for at sove starter et 3-4 timers hosteanfald. Om jeg bare er midlertidigt sart eller har fået bronkitis, astma eller noget andet "sjovt" ved jeg ikke men hvis ikke det bedrer sig inden for første halvdel af næste uge bestiller jeg tid hos lægen. Og holder mig til ikke-ryger-selskab.

Mit MOL-fravær skyldes nu primært total failure i soverytme i forbindelse med morgenvagter på arbejde i den forgangne uge - aldrig har det gået så meget i fisk, så jeg har sovet over dobbelt så længe til middag som om natten.

I forgårs spolerede jeg min sparsomme nattesøvn med denne morgentræning - næsten også cardio da den blev gennemført på pænt under en time. Mange gange akkumulerede iltgælden sig til heftig vejrtrækning. Igen noteret i pæn rækkefølge - i praksis blev det gennemført som super- og tri-sæt.

Opvarmning

Ingen opvarmning :blush:

Læg i benpresmaskine, 1 ben

15x70

15x70 (jeg har naturligvis også trænet læg de andre gange men glemt at notere det ned)

Benpres

15x160

15x160

Leg extensions, 1 ben

15x35

15x35

15x35 kun venstre

Hamstringcurl, siddende

15x60

15x60

Træk til bryst

15x50

15x50

Bænkpresmaskine

15x60

15x60

Rotator cuff, stående armrotation med DB

18x4 kun med venstre arm

18x4

18x4

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9

15x9

Kickbacks med strakt arm

15x8

15x8

15x8, kun venstre arm

Hammercurl

15x9

15x9

Fransk pres, DB

15x9

15x9

Hyperextensions i stativ

12

12

Mavecrunch på swiss ball

12

12

I dag var jeg så til tri-spinning (med Mads på podiet) sammen med Vivsen :smile: efter en del lokken. Jeg takker og bukker for sparkene bagi - det har knebet med at komme i gang med den spinning men det var helt så skønt som jeg huskede det, så nu er der kun een vej...

Der blev kørt 1½ time så det var jo en lidt lang omgang at starte på. Mit fokus lå på at gennemføre al den stående kørsel som klart er mit svage punkt og det kostede lidt fedtet indsats i det siddende. Da jeg ikke rigtigt har været i sving længe vidste jeg ikke hvor mine grænser lå og var også bange for at provokere mine luftveje. Udover jeg var lidt ekstra hæs i timerne derpå har jeg intet mærket. Ingen tvivl om at jeg tør give den lidt mere gas på lørdag. Til sidst blev jeg lokket ud i den udmeldte stående spinning med hel-høj kadance og selv om jeg havde forventet at kikse det lykkedes det til fulde. OK, det var ikke noget det skulle holdes i flere minutter ad gangen men alligevel en succesdebut i min mest frygtede spinningdisciplin. Kun lidt ærgeligt at "noget" i salen satte mit pulsur ud af spil så jeg har ingen opsamling af pulsdata og ingen kurve. Men den var nu nok heller ikke noget at prale af i dag.

Men det kommer :devil:

I øvrigt var de nyindkøbte og fra en af MOLs brugere anbefalede cykelsko en overraksende god oplevelse. Jeg havde ikke troet at der kunne være så stor forskel på cykelsko og cykelsko men for at bruge en cliché så var det som om cyklen var en forlængelse af fødderne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så til tri-spinning (med Mads på podiet) sammen med Vivsen :smile: efter en del lokken. Jeg takker og bukker for sparkene bagi - det har knebet med at komme i gang med den spinning men det var helt så skønt som jeg huskede det, så nu er der kun een vej...

Det var så lidt - jeg er ret god til de der spark bagi, hvis jeg selv skal sige det :tongue::laugh:

Ingen tvivl om at jeg tør give den lidt mere gas på lørdag.
Gregers - på vej ud i trisportens verden :w00t::w00t::w00t::bigsmile:
Kun lidt ærgeligt at "noget" i salen satte mit pulsur ud af spil så jeg har ingen opsamling af pulsdata og ingen kurve. Men den var nu nok heller ikke noget at prale af i dag.

Men det kommer :devil:

højttalernes stråler !!! :devil: og ingen tvivl om at det kommer :devil: det er jo kun lidt naturligt at "fise den aw" efter længere fravær og længere tids sygdom, som ikke er helt! ovre endnu !!! Synes det var sejt at du gennemførte de halvanden time :4thumbup: og glæder mig til en hyggelig udflugt igen i næste uge :smile:

I øvrigt var de nyindkøbte og fra en af MOLs brugere anbefalede cykelsko en overraksende god oplevelse. Jeg havde ikke troet at der kunne være så stor forskel på cykelsko og cykelsko men for at bruge en cliché så var det som om cyklen var en forlængelse af fødderne.

JA, han ved nok hvad han snakker om :bigsmile: og øhhhhhh .... :innocent: aldrig gå ned på udstyret... :blush::innocent::blush::shades:

See you around - og kom så ind i en ordentlig søvnrytme, unge mand :mad:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs!

Jeg glæder mig også til lørdag. Må prøve om jeg kan finde en cykel hvor jeg kan få uret til at du.

Godt nok er du god til at lokke men jeg tvivler nu på at du får mig "viklet" ind i du/tri. Jeg løber som en gravid ko og bryder mig heller ikke specielt om at løbe og jeg fik heller aldrig lært at svømme i kommuneskolen. 1 ud af 3 discipliner er vist ikke nok :laugh: holder mig til noget med pedaler på :wink:

Lidt fik jeg nu alligevel lavet i går. Jeg har så vidt jeg husker aldrig prøvet at blive DOMSet af spin eller cykling men i dag var knæstrækkerne ganske let ømme i hovedet på indersiden af knæene.

Trods fridagen var jeg på arbejde i dag. Men blot for at træne og denne gang uden hastværk og supersæt.

Opvarmning på cykel

5 minutter, trin 4, 105 RPM

Læg i benpresmaskine, 1 ben

15x80

15x80

Benpres

15x160

15x160

Leg extensions, 1 ben

15x40

15x40

Hamstringcurl, siddende

15x60

15x60

Træk til bryst

15x55

15x55

Bænkpresmaskine

15x65

15x65

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9

15x9

15x9

1-arms laterals

15x6 , kun venstre arm

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x4 , kun venstre arm

20x4

20x4

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9, kun venstre arm

Hammercurl

15x12

15x12

Fransk pres, DB

15x9

15x9

Hyperextensions i stativ

15

15

Mavecrunch på swiss ball

15

15

Ugeplan for kommende uge:

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Spinning hjemme, tid og intensitet efter lyst og humør

Onsdag: Vægttræning, fullbody "leg-light"

Torsdag: At Work-spinning. Begynder; 75 minutter

Fredag: Hviledag

Lørdag: Tri-spinning 90 minutter

Søndag: Vægttræning, fullbody

Hovedmålet i denne uge bliver at få vægten ned under 90 kg. Bare een dag under 90 er nok til at målet er nået - der er nogle morgenvagter midt på ugen og de koster altid på vægten. I morges vejede jeg for anden gang siden 9/10 under 91 så det burde kunne lade sig gøre selv om jeg prøver at zikzakke kosten så jeg er i kalorieoverskud ca. 1½-2 døgn efter vægttræng.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina!

Det manglede bare at kommentere dine vilde udfoldelser. Der kommer vist desværre til at gå en rum tid inden jeg kommer op og snuser til dit niveau - jeg er i den vildeste kageform :unhappy:

Kære Gregers :smile:

Det er også vigtigt at være livsnyder :tongue: Du har gjort det helt vildt flot i de 10-min's-challenge. Jeg kan (endnu :devil: ) ikke komme over dit antal, og det på trods af en markant vægtforskel, hvilket jo har temmelig meget at sige...

Tør slet ikke tænke på, hvad det kan blive til, når du er under 90 kg, hvis du får lyst til at genoptage udfordringen?

Pøj pøj med dine andre mål :bigsmile:

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina!

Jo, jeg har skam lyst at fortsætte de ti-minuttersudfordringer. Det er meget sjovere end max-løft (nok fordi jeg er ret elendig i dén disciplin). Men der kommer nok til at gå lidt tid indtil der igen kommer lidt power i spaghettierne. Og jeg får styr på vægten.

Og tak :smile:

Ikke at jeg lader mig slå ud af en dårlig enkelt-vejning men det var alligevel noget skuffende at vågne op til 92,7 :cry:

Dagens spinning blev ikke til hjemme-udgaven. Da der var mulighed for at afspadsere på min sidste halve omgang på linie H kunne jeg køre med på holdtræningen. Der var gæsteinstruktør og det var helt tydeligt at han plejer at spinne på et højere plan. Dels lå kadancen generelt 5-15 RPM over "mit" område - også i det stående og vanen tro giver det krampe. Heldigvis først til sidst og jeg kunne begrænse det til små stik, men sidste intervalserie (høj-RPM) gik i fisk. Og dels skulle vi mod slutningen køre et par numre stående og inden det brød løs løsnede han sin saddel og lod den dumpe i bund :crazy:

Dagens kurve med store pauser hvor pulsen plumsede (for) langt ned mellem intervalserierne. Men den for mig høje kadance gjorde timen meget hårdere end det fremgår pulsmæssigt.

Efter den oplevelse havde jeg egentlig besluttet at melde mig selv som gæsteinstruktør men har konstateret at det faktisk ikke er spor nemt at sammensætte en skive med passende musik med et pænt flow. Er det bare mig selv der skal køre til det er kravene noget mindre, så skal bare det blot virke og musikken være efter egen smag. Det ville nok også hjælpe hvis jeg havde en BPM-liste men det er min babycomputer for lille at rumme. Lidt ærgeligt da jeg havde lagt programmet i hovedet.

Men jeg nåede da hverken at rydde op eller lægge tøj på plads :tongue:

post-1580-1162332621_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg har skam lyst at fortsætte de ti-minuttersudfordringer. Det er meget sjovere end max-løft (nok fordi jeg er ret elendig i dén disciplin). Men der kommer nok til at gå lidt tid indtil der igen kommer lidt power i spaghettierne. Og jeg får styr på vægten.
Godmorgen Gregers.

Max-løft er vist kun for styrkeløftere og det er jo ikke just i den disciplin du lægger dit hjerte.

Udholdenhedstræning er vist lige dig og det har så også den fordel, at kropsvægten er lidt nemmere at styre med den form for træning.

Det bliver spændende at følge dit alsidige vinterprogram. Pas nu godt på dig selv!

Med de bedste ønsker om en dejlig dag til dig

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Max-løft er vist kun for styrkeløftere og det er jo ikke just i den disciplin du lægger dit hjerte.

Udholdenhedstræning er vist lige dig og det har så også den fordel, at kropsvægten er lidt nemmere at styre med den form for træning.

Begge udsagn er så sande som de nu kan blive. Men renhjertet "cardio-dyr" bliver jeg nok heller aldrig. Næ, jeg planter mig solidt mellem to stole og bliver aldrig helt god til nogen af delene men til gengæld har jeg det sjovt. Som bonus går der det så rimeligt i øvelser med kropsvægt for reps men det er jo også lidt en mellemting.

Jeg glæder mig at jeg er kommet gennem denne overgangsfase i træningen - trods progressionen føles de sidste reps i flere øvelser lettere end for nogle træninger siden men mon ikke jeg snart løber tør for for tilvænning og må kravle ned af rep-stigen? Jeg overvejer alligevel at tage et skridt ned allerede fra næste gang så jeg kun skal tælle til tolv.... Når jeg når ned omkring de 5-6 reps er det på tide E N D E L I G at begynde på split-træningen og indtil da har spinning høj prioritet.

Dagens træning: noget uengageret (ved ikke hvorfor) og det blev gennemført i meget adstadigt tempo. Muligvis pga. den lave hastighed føltes det hele temmeligt let i dag.

Opvarmning på cykel

5 minutter, trin 5, 100 RPM

Læg i benpresmaskine, 1 ben

15x90

15x90

Benpres

15x170

15x170

Hamstringcurl, siddende

15x65 , endelig forsvandt DOMSen inden for 48 timer, så nu begynder progressionen også her

15x65

Rotator cuff, stående armrotation med DB

12x5 , kun venstre arm

12x5

12x5

Træk til bryst

15x60 , møgøvelse - føler næsten ingen kontakt til ryggen men formoder at den bliver trænet alligevel

15x60

Bænkpresmaskine

15x70

15x70

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9 , ville gerne have lidt progression men "nogen" har gaflet det ene sæt håndvægte så der er ret stort spring op det næste.

15x9

15x9

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9, kun venstre arm

Fransk pres, DB

15x9

15x9

Hammercurl

15x12

15x12

Hyperextensions i stativ

18

18

Mavecrunch på swiss ball

18

18

Som led i det sundhedsprogram der er ret stor aktivitet på fra arbejdet for tiden (sikkert af bitter nød da Trafikstyrelsens skærpede krav sender en del kolleger hjem) kunne vi i dag blive checket for diverse.

Fik ikke overraskende at vide at jeg godt kunne tabe et par kilo eller tre :innocent: da BMI landede på 27,1 og fedt% elektrisk målt til 18,2. Kolestereroltal, blodsukker og blodtryk var OK :smile:

Og så er det jo i morgen min sommerferie begynder :4thumbup:

Egentlig et dårligt tidspunkt i disse løvfaldstider hvor skinnerne er æskeglatte og man nu også gerne vil udfordres lidt kørselsteknisk; det kan kræve en del koncentration at parkere lige dér hvor man gerne vil. Og nåja, lidt fartdjævel er man jo også :blush::devil: Det ER altså lidt syret at ligge på 115km/t og når man lægger kørekontrolleren frem for at hæve farten så begynder man at lave hjulspin. Eller at lægge fra perron og trække hjulspin hele vejen fra 0-123km/t (ved denne hastighed kobler elektronikken strømmen fra banemotorerne) Nå, med lidt held er der stadig lidt tilbage når ferien er slut.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var inde på arbejde for at køre en spinningtime - denne gang med uddannet instruktør. Hende mig og så tre mere. Så det var et lille lukket forum.

Bortset fra 5 spurter til sidst var der slet intet høj-rpm så det føltes overkommeligt - hvis man kan bruge det udtryk. Selv om pulsuret ikke kunne ses fra mig passede hendes udmeldinger om pulsprocenter faktisk overraskende godt. Jeg har set flere sætte en lille pulsurholder på styret - kunne være man alligevel skulle prøve at finde sådan en.

Kan mærke at jeg stadig er lidt usikker på mine grænser - og at jeg undervurderer dem. Der er stadig mulighed for at give lidt mere midtvejs. På den anden side gik udmeldingen om at køre omkring 80-85% og det overholdt jeg jo. Det er vist også første gang at det er lykkes at holde "ordren" om konstant belastning ved alternerende siddende og stående så alt i alt var det faktisk en fin time.

De små pusselanker får en velfortjent hviledag i morgen. På lørdag står den på 1½ times tri-spin. Glæder mig allerede.

post-1580-1162498636_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en omgang tri-spinning med Mads på podiet og en træt Vivsen på cyklen til højre - hatten af for at gennemføre - f.s.k. :bowdown: Tak for tippet med uret!

I dag blev det ikke lagt fingre imellem så jeg måtte lige klappe hesten ind i mellem for ikke at gå kold. Kan godt se at mine puls-maxer ikke ligger de helt rigtige steder i timen men f... det (sorry Hr. instruktør) - det var alligevel en dejlig time og klart den hårdeste spinningtime jeg har kørt til dato. Troede at jeg afsluttede med de lækreste intervaller med spinners high og hele svineriet men ups, der var jo lige en enkeltstart mere som jeg havde glemt. Håber ikke DSB læser med når jeg nu afslører at man var en kende svimmel da man steg af cyklen :wub:

Loggens læsere ønskes god weekend. Håber at vende tilbage i morgen med noget vægttræning - indrømmer at det virker lidt uoverskueligt lige nu :tongue:

post-1580-1162651153_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej du :bigsmile:

Flot kørt igennem idag :bigsmile: kan se du fik det længe ventede spinnershigh :bigsmile: :4thumbup: :4thumbup:

Fee' kurve, men tror Mads skal lige forklare dig et og andet om pulszoner............... :tongue::laugh::laugh:

og en træt Vivsen på cyklen til højre

you could say that again................... :blush::innocent:

Fortsat god weekend - vi ses vel om en uges tid ?

/V

Link to comment
Share on other sites

...

Loggens læsere ønskes god weekend. Håber at vende tilbage i morgen med noget vægttræning - indrømmer at det virker lidt uoverskueligt lige nu :tongue:

Hej Gregers!

Er der nogle steder vi andre kan skubbe på, for at hjælpe dig til at gøre det mindre uoverskueligt? Jeg vil gerne bidrage hvis du føler et behov herfor!

Rigtig god søndag!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivsen!

Pulszoner??? :blink: kender jeg ikk´ noget til :innocent:

Hej Taurus!

Det var heldigvis bare en lille krise. Jeg var både træt og dehydreret og det lagt sammen, endte jeg at jeg blev lidt et tudefjæs :blush: Mangler jeg et skub skal jeg bare tage et kig i din log. Bliver der brug for noget mere håndfast skal jeg nok råbe om hjælp.

Dagens trætte træning - ikke meget spræl i kroppen fra start, det blev lidt bedre men visnede igen til sidst.

Opvarmning på cykel

5 minutter, trin 5, 88RPM , mere ville benene ikke lave i dag - især højre lår var bombet.

Læg i benpresmaskine, 1 ben

12x100

12x100

12x100 , ekstra sæt for venstre ben

Benpres, 1 ben

12x50

12x100

12x100

12x100 , ekstra sæt for venstre ben

Leg extensions, 1 ben

12x50

12x50

12x50 , ekstra sæt for venstre ben

Hamstringcurl, siddende

12x70

12x70 , (desværre ikke fralægningsplads til et ikke-aktivt ben i denne maskine)

Træk til bryst, bredt spadegreb

12x70

12x70

Bænkpresmaskine

12x80 , kun venstre side

12x80

12x80

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9 , venter lidt med progression - vægtspringet til næste DB er 3kg

15x9

15x9

15x9

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9, kun venstre arm

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x5 , kun venstre arm

15x5

15x5

supersættet med

1-arms laterals

12x5 , kun venstre arm

Hammercurl

12x14

12x14 , sådan nogen curls føles godt nok meget tungere når man kører dem med begge arme samtidigt.

Fransk pres, DB

15x9 , venter lidt med progression - vægtspringet til næste DB er 3kg

15x9

Rowsmaskine

12x30 , kun venstre arm. Lidt for let

10x40 , kun venstre arm. Nå, det var lidt for tungt :laugh:

For lænden: krydsløft på swiss ball

8

8

Hyperextensions i stativ

8

8

Mavecrunch på swiss ball

8

8

Mavecrunch bænk

8

8

Fik lige lyst til at pjatte så jeg samme mig i gynækologstolen efter min banan og proteindrik

Inderlårsmaskine

12x25

12x50 (full stack)

Ugeplan for kommende uge bliver med lidt mindre arbejde end i denne. Kan godt mærke at jeg har presset citronen for hårdt - og så trænger jeg til en hviledag efter tri-spin. I hvert fald når jeg ikke holder mig til pulszonerne men kører som "normal" spinningtime.

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Vægttræning, overkrop + spinning, At Work 60 minutter.

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Vægttræning, fullbody

Fredag: Hviledag

Lørdag: Spinning , tri 80 minutter

Søndag: Hviledag

:mad: , :mad: og mere :mad: vægten kom ikke engang ned under 91kg. Prøver selvfølgelig igen i næste uge at få styr på vægten - med lidt mere viljestyrke, håber jeg.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

<Peter Plys mode: ON> "Oh nej dog " <Peter Plys mode OFF>, hvor er jeg energiforladt i dag..

Orkede ikke at slæbe tasker og poser med ind så der var plads til al træningstøjet til både styrk og spin. Og orkede nok heller ikke rigtig at skulle begge dele. Jeg tror nu blot at min sløvhed skyldes dehydrering pga. for meget te og lightsodavand i går.

Dagens hjemmetræning:

Chinups

8

8

8

8 , d e p r i m e r e n d e ! ! ! ! at de sidste skulle være så hårde

Dips

12

12

12

12

Mave på halvflad swiss ball

12

12

12

Reverse hyperextension på halvflad swiss ball

12

12

12

Alm. mavebøjningerpå gulv

12

12

Hyperextensions på gulv

12

12

Pullups

8

8

8

Armstrækkere

20

20

20

Så er der 1½ time til spinning :smile:

Link to comment
Share on other sites

En proteindrik og en liter postevand senere følte jeg mig umiddelbart frisk.

Det var tilsyneladende ikke tilfældet og jeg er glad for at i dag ikke var ugens højdepunkt, lørdagsspinningen.

Der var skunte og en skid at køre med. OK, programmet var ikke skræddersyet til mig men da musikken var tilsvarende god burde jeg bestemt ikke have pulskurven helt dernede og rode :dry: Der er nogle faktorer som jeg ikke vil trætte med men som meget vel kan spille ind og de bliver elimineret i hvert fald til lørdag (og helst de fleste dage). Og højre lår er åbenbart ristet totalt af for det trættedes med det samme når vi kørte med høje RPM. Det får skånekost næste træning.

Som man kan se så er jeg ret fokuseret på en vis lørdagsspinning som bliver omdrejningspunkt for træningen resten af året. For at få adgang til den har jeg fået medlemsskab i Københavns Triatlon Klub :smile: Det bliver dog kun for resten af året - god til/glad for (mon ikke det hører sammen?) at løbe bliver jeg nok aldrig og da jeg heller ikke kan svømme så er triatlon nok ikke lige det :tongue:

Men de lørdagstimer dér :wub:

Dagens pinlige:

post-1580-1162914303_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der var skunte og en skid at køre med
:laugh::laugh::laugh::laugh: know that feeling............ :blush:
har jeg fået medlemsskab i Københavns Triatlon Klub

jamen velkommen i min triklub :bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Mht svøm, Gregers, så har vi altså et begynderhold :poking: hvor andre cykelfreaks uden svømmeevner starter...... :poking:

:smile:

kh

V

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Vægttræning, overkrop + spinning, At Work 60 minutter.

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Vægttræning, fullbody

Fredag: Hviledag

Lørdag: Spinning , tri 80 minutter

Søndag: Hviledag

Kan se du ligger langt foran mig ift. vægttræning og spinning, hvor jeg først nu er ved at nå til dobbelttimer ala 1½ time. Det lyder dog også til du måske har brug for en uge med lidt mindre spinning og mere restitution (eller tager jeg fejl).

Har selv lidt problemer med at spinningen ikke rigtigt passer sammen med at skulle lave mængdeopbygning, da det let alligevel bliver mere end hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan!

Du har bestemt ret - det er "lidt" hårdt men når jeg nu har ferie vil jeg gerne i gang. Tror ikke man kommer i overtræning så hurtigt men er opmærksom og også på signaler fra evt. trætte led m.m., jeg skulle ikke så gerne gå i stykker igen. Men ingen tvivl om at jeg ikke holder til det aktivitetsniveau i længden - desværre.

Og det med at passe spinningen ind i vægttræningen er faktisk svært :dry: men jeg satser på at fra næste måned og frem til 1/3-07 skal vægttræningen have overtaget og så skal der kun fyres een gang spinning af - enten en 1½ times eller en dobbelttime.

En forsinket update fra i går:

Opvarmning på cykel

5 minutter, trin 5, 105-110RPM

Læg i benpresmaskine, 1 ben

12x120

12x120 , ekstra sæt for venstre ben

Benpres, 1 ben

12x50 , må nok prøve en anden fodstilling/placering. Er pænt :innocent: DOMSet i ballerne men ikke i lår og det var lårerne der skulle gro, ikke rø...

12x110

12x110

12x110 , ekstra sæt for venstre ben

Leg extensions, 1 ben

12x55

12x55 , ekstra sæt for venstre ben

12x55 , ekstra sæt for venstre ben

Hamstringcurl, siddende

12x75

12x75

Træk til bryst, bredt spadegreb

12x75

12x75

Rowsmaskine

10x35 , kun venstre arm

10x35 , kun venstre arm

Bænkpresmaskine

10x80 , kun venstre side

12x85

12x85 , der kunne liiiiige vrides 12 reps ud

Hammercurl

10x16

10x16

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9 , venter lidt med progression - vægtspringet til næste DB er 3kg

15x9

15x9

15x9

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9, kun venstre arm

Fransk pres, DB

15x9 , venter lidt med progression - vægtspringet til næste DB er 3kg

15x9

Rotator cuff, stående armrotation med DB

18x5 , kun venstre arm

18x5

18x5

supersættet med

1-arms laterals

12x5 , kun venstre arm

For lænden: krydsløft på swiss ball

10

10

Hyperextensions i stativ

10

10

Reverse hypers på swiss ball

10

10

Mavecrunch på swiss ball

10

10

Mavecrunch bænk

10

10

Reverse mavecrunch bænk

10

10

Spinningen i morgen er blevet aflyst - vist nok. Der er i hvert fald planlagt en erstatningtime på søndag i stedet. Derfor satte jeg mig i køkkenet for en mindre hjemmeomgang. Hviledagen er fremrykket til i morgen.

Og ak ja... Har brugt en del af dagen på ren nostalgi - musik fra før den tid man skulle tænke på regninger, opvask og andre morsomheder. Youtube er jo en guldgrube med gammel musik :wub: Selv om jeg vist er ret alene om at kunne lide den slags :wink:

Fra dengang musikken ikke lød som 35 andre numre. Hvor kreativiteten trivedes i rigt omfang. Og hvor opfindsomme breakbeats gav gådehud (desværre ikke i dette nummer).

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Spinningen i morgen er blevet aflyst - vist nok. Der er i hvert fald planlagt en erstatningtime på søndag i stedet. Derfor satte jeg mig i køkkenet for en mindre hjemmeomgang.

nej, trispin er ikke aflyst - der er fundet en vikar :bigsmile: Og "erstatningstime" søndag :cool: den er der jo hver søndag :devil::cool: men nyd din hviledag :tongue: og husk og spis og drik nok inden, vi ses i morgen :bigsmile::devil::devil:

/V

Link to comment
Share on other sites

Hviledagen i går blev ikke helt uden fysisk aktivitet.

Et dobbeltvindue fra før termorudens tid skulle have pudset vindue i mellem de to lag glas og skruerne til at dele vinduet var malet over. Det blev til en lille styrkeprøve på skruer og brækjern som skruetrækker i over to meters højde fra fliserne. Men de løsnede sig til sidst :smile: Sådan gik det desværre ikke med to små stædige persienne-holder-skruer som var rustne så kærven forsvandt. Efter 20 minuttes stædighed gav jeg op da Matador begyndte.

Alt i alt endte det med at jeg gik i seng med temmelig ondt i lænden :mad: hvor er den dog træls!

Ryggen øffede også i morges men det plejer ikke at genere mig på cyklen og det gjorde det heldigvis heller ikke i dag - den kunne mærkes mikro-marginalt når jeg havde stået længe men generede på ingen måde.

Heldigt, for jeg var med Vivsen til en spinning, øvet med Kim "Grumme" på podiet. Og hvilket time.

Man skulle tro at den time var udtænkt af mig selv - bortset fra at det ville jeg ikke have fantasi til. Den var som skabt til mig :4thumbup: Stående og siddende enkelttakt og mellemtakt i rigelige mængder og med en musik som var :wub:

I det sidste stående interval inden pausen fik jeg spinners high da der manglede 1½ minut og gåsehuden forsvandt først da der var omkring 20 sekunder tilbage. Det var fuldstændigt af en anden verden at være "high" så længe - det plejer at holde 10-20 sekunder....

Det kom et "anfald" mere i sidste interval men det gik i opløsning da kampen mod cyklen blev for indædt.

Klart den bedste spinningtime jeg har kørt - fantastisk indhold :wub::wub::wub: den havde det hele af det jeg li´. At Vivsen er bidt af KGs timer har min fulde forståelse - havde jeg ikke boet så langt væk....

Hov - jeg har kørt en øvettime uden problemer :blink: dermed er hovedmålet for november opnået.

Ingen ugeplan for den kommende uge - der bliver improviseret.

post-1580-1163358694_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share