Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Sidder og er lidt småkvæstet på job efter at have været i biograffen sent igår for at se Hobitten. Ok film, ikke noget der går over i historien for mit vedkommende. Var godt træt efter en lang styrketræningsseance igår i FW på strandvejen og en solid løbetur.

Mandag: Svømning

2800M - Gode serier

Onsdag: Løb + Styrketræning

11Km Løb @IRONMAN Ruten i CPH, 4.45/Km

Frivend: 5x60kg, 5x70kg, 3/3 75kg, 2/2 80kg

Dødløft: 5x60kg, 5x100kg, 3x120kg, 3/3x130kg

Pull-Ups: 5x6xBw

Squat: 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x5x60kg (Speed)

Military: 5x3x60kg

Benpres: 10x120kg, 10x160kg, 6x180kg, 6x180kg,

Shoulder Pres: 10x20/20 x3, 10x25/25

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Formen er egentligt godt på vej, og jeg sætter nogle lidt korte træninger i banken, men med god intensitet. Er spændt på hvad det gør ved formen når vi rykker udenfor for alvor, men jeg føler der er ret godt synergi imellem min endurance, og så min power - Og jeg føler mig ret let allerede på denne tid af året.

Jeg vil til at lave nogle mere høj-intense styrkeserier, og skrue ned for volumen. Dvs, der kommer nogle giftige cardio-krævende serier ind som supplement til min generelle tri-specifikke træning. Igår var første test ud i dette, og det lykkedes mig på 1t20min at save mig helt ned, så jeg nærmest måtte gå rystende i bad. Men med den følelse af at netop denne træning var jeg blevet stærkere af!

Mandag: Cardio-Strenght

45min Spinning, bygget som 10min WU. 9x1min (30 sek all out sprint + 30 sek recovery), 10min recovery, 9x1min (20sek all out sprint + 10sek recovery). 5min afrul.

15min Løbebånd. Steady-Pace, 5.05/Km og meget focus på løbestil/økonomi

Squat

6x60kg, 17x90kg Breathers + 3x90kg -.Fuldstændig kvæstet, men enormt fed følelse!

Frivend

9x60kg, 7x60kg, 5x60kg - Meget korte pauser, høj intensitet.

PushPress

6, 6, 4 reps

Tirsdag: Svømning

5x200M - Prøvede at sætte dem på 3.15/stk - Ramte ok med de fleste

1000M - Pull-Buoy + Plader 16.05 - Dejlig lange armtag og godt glid. Overvejede lige at fortsætte 500M mere nu rytment var fundet.

#DONE #NoDrama

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst lidt på T-Nation omkirng high intensity training, er jeg blevet meget hooked på denne trænings form lige nu. Den stiller dog STORE krav til udøveren, da man virkelig skal være på til træning og ikke kan half-ass den.

Idag havde jeg en del møder til morgen, og sidder lige nu i telefon-møde/træning - Men heldigvis havde jeg lige lidt tid midt på dagen til en giftig session.

Jeg bruger pt. en app Runtastic, og i den ligger der træningsprogrammer til løb opbygget simpelt, og med en voice-guidance. Det er ret fedt, og giver et nyt aspekt til løbetræningen.

Dagens Workout

9Km Lange Intervaller (5x1000M, 400m Pause imellem) - Snit pace 4.55/Km for hele turen.

300 KB Swings lavet som 10-20-30-40, med 1-2-3-4 reps Squat i mellem.

5x5 Pull-Ups + 5x3 120kg Dødløft.

#DONE

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev personligt ret inspireret af den artikel du smed på facebook den anden dag, og vil også prøve at tænke mere intensitet ind i alt min træning - om det så er cykling eller styrketræning. Du har dog ret i at det kræver at man er 100% på, men et eller andet sted er det også en slags motivationsfaktor. I hvert fald pt. hvor det forsat er ret nyt for mig;-)

Link to comment
Share on other sites

Fredag var der træningsfri, og fik istedet lavet en masse forskellige ting med de projekter jeg nu engang har gang i. Bliver et spændende næste halve år på mange fronter!

Idag lørdag var jeg så klar til lidt træning - Havde egentligt en forestilling omkring noget spinning og så styrke, men kæresten dikterede at vi kun havde 40min centeret, så jeg sprang spinningen over og i stedet kørte jeg en gang hård styrke for at rampe metabolismen op!

Frivend (fra hæng)

5x60kg, 5x70kg, 5x70kg, 4x70kg

Kørt med korte pauser, og på sidste sæt var jeg bange for grebet ville ryge, så smed den i racket igen.

Squat

7x70kg, 10+10x90kg, 8x60kg

Meningen var at lave 20reps på de 90kg ud i et, men halvvejs var jeg tæt på at segne, så smed stangen ind, tog 3 dybe vejrtrækninger, rackede den ud igen og fortsatte. De sidste 10 reps føltes lettere end de første. Anyhow, INSTANT sweat-face efter settet.

Bench

8x60kg, 5x80kg, 3x3x90kg, 8x60kg

DB Double Rows + Laterals

3x10x24-26kg + 3x10x7kg

#DONE

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Lets make a move...

2015 so far har været MEGET begivenhedsrigt, og vildt sjovt at være en del af. Jeg savner at logge og savner at sidde og skrive lidt indlæg omkring min træning, så efter lidt tid har jeg nu taget mig sammen og prøver at forfatte lidt indlæg igen.

Sidst jeg skrev et indlæg, var jeg på vej mod de 30, samt sæsonen 2015. Begge dele er overstået, og jeg ramte det runde hjørne midt i april måned, med alt hvad dertil hører. Min triatlon sæson i år har været meget begrænset, og har bestået af lidt mini-triatlon stævner, Challenge Billund Halv distance, KMD IRONMAN Kronborg 70.3 samt sidst men ikke mindst et lille lokalt tri-stævne i Næstved (Kanal-Tri). Derudover sprang jeg i 2015 ud som stævne arrangør og afviklede mit første stævne i Karrebæksminde med lige godt 500 deltagere. Det bliver mildest talt en success, og teamet bag har fået blod på tanden til at afvikle endnu et stævne næste år. Skulle der sidde en enkelt MOL'er derude med blod på tanden, så giv mig lige et praj! Ellers kan man se mere på karrebaeksmindetriatlon.com eller på facebook (søg på karrebaeksminde triatlon).

2015 blev også året hvor jeg skiftede arbejde fra den kliniske forskningsverden i et CRO firma (Clinical Research Organisation) til en salg/marketing/medical division hos Novartis med speciale inden for Neurologi og mere bestem Multipel Sklerose. Vanvittigt spændende miljø, mange udfordringer og masser af frihedsgrader.

Men det skal også handle om træning, og jeg har fundet en perle jeg gerne vil prøve igen. Det var første gang jeg kørte en IRONMAN i udlandet, og det var en rutsjebane-tur af dimensioner at træne op til det. Hvad der ventede mig dengang havde jeg ingen ide om, men jeg kom igennem med skindet på næsen og lovede mig selv at jeg ALDRIG skulle tilbage... Det har jeg så tænkt mig i 2016, 4 år efter sidste gang jeg var på Øen og til maj måned står den på IM Lanzarote i dets 25års jubilæums udgave! Det kilder det helt rigtige sted og træning er begyndt at tage form.

Mandag: 60min rolig spinning på Watt-bikes, 200w average og god kadence. Derefter 2km løb i 5.00/km for at løsne op.

Tirsdag: 60min morgen-walk med M/K fitness podcast i ørerne! Genialt program.

Onsdag: 30min Interval spinning, 2km løb i 5.00/Km + let styrketræning (får DOMS som en gammel dame pt..)

Aften stod den på 2200M svømning i KSH (20x50m, 4x250m Plader + PB, 200m ud).

Torsdag: 5km løb, styrketræning (Squat, GM, Military, Pull-Ups, rows) + 4km løb

Imorgen skal jeg til Stockholm hele dagen på kursus, og i weekenden håber jeg at få kørt lidt på min MTB i det nordsjællandske landskab!

Link to comment
Share on other sites

Tiden går, og så er der allerede gået alt for lang tid siden jeg smed lidt update i loggen. Der er blevet trænet, men det har været lidt på kompromis pga arbejde, kæreste og hvad der ellers er af dårlige undskyldninger :smile:

Mandag - BKOOL, Alpe d'huez 49:48min

Onsdag - 30min løbetur i London

Fredag - 60min fodbold

Lørdag - 2.5times Cross cykling, lige godt 50km og 60min af dem var med høj intensitet

Og så er det med at komme tilbage på sporet. Jeg har en god uges tid nu her til at få trænet godt, og planlægger at få kørt en del hometrainer, lidt svømning og så noget løb ind i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Søndags Cyclocross

Der var dømt mandehørm, hygge, mudder og masser af syre med Cross i Hareskoven sammen med soigneur drengene! Det var dog lige ved at blive en fuser, da jeg punkterede kort efter afgang fra skovbrynet station, og kun fordi en af mine friends var sen på den kunne jeg få lokation for dagens træning. Ankom lige inden startskuddet blev givet til de 60min non-stop action på den 2.5km lange rundstrækning. Kendte ikke ruten så måtte kører på må og få og fulgte et par ældre herrer. Efter to runder med dem tænkte jeg pokker i det og prøvede at kører til på trods af manglende teknik og power. Jeg fik slået et hul og begyndte at arbejde med teknikken, kører til på de åbne strækninger og ellers holde mig fra bremserne så meget som muligt. Da jeg kigger ned på uret er der gået 25min og jeg er allerede der godt solgt. Men jeg kæmper mig igennem de 60 min og får kørt 8 eller 9 omgange... Godt 21km på rammen i kuperet terræn!

Derefter fandt vi hen til mtbtours hvor man for en tyver kunne spule cyklen ren med højtryksrenser!

Alt i alt 3 timer på rammen og 60km!

God søndag

Link to comment
Share on other sites

Travlt i løbet af ugen, så det var rart at have en hjemmearbejdsdag fredag. Der blev trænet lidt ind imellem mail skrivning, og det blev til 60min på hometraineren samt 30min i løbeskoene.

Idag var N.Gadegaard en champ og havde lavet program til en tur i svømmehallen. Det blev helt godt, og vi hakkede 3000m af i klorsuppen.

Senere på dagen blev det til 2timer på cross cyklen i Geels skoven.

Awesome!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uha... det er ikke sådan at have 10.000 ting i luften når man også skal logge den..

Siden sidst er det ikke blevet til så voldsomt meget træning, da jeg pt har en ret så dum plantar fascialit der driller begge fødder. Derfor har jeg cuttet alt løb væk, især efter det drillede på en tempo tur i sidste uge.

Men siden sidst er det blevet til

60km CycloCross med Soigneur

2x Løb (8km og 5Km)

Svømning i Middelhavet

2100m i Bellahøj (tirsdags)

2500m i Bellahøj (idag)

Jow jow... Lidt bliver det til, men ikke imponerende tal.

Jeg har desuden købt 3 Kettlebells på 12, 20 og 32kg som jeg regner med skal danne basis for styrketræning derhjemme henover vinteren. Indtil videre har jeg en meget god tendens til at lave nogle squats og swings når jeg får kigget på dem... :)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag blev det til

2200M i Bella

300m op

20x50m voll gass

2x400m plader/pullbuoy

100m ud

Dernæst 1times forholdsvis rolig Cross i Hareskoven

Søndag

60min CX race ved Soigneur cup i Albertslund - helt sindssygt så hårdt det er, men ufatteligt fedt... Store mænd bliver til små drenge...

Link to comment
Share on other sites

@Jannie - Ja, det var en lektion i cyclocross. De drenge kan sgu noget på en cykel!

Onsdag

1.5time på Cross cykel i stille tempo med lidt teknik, sving, bakker etc.

Træning igår, Svøm

2200M, svømmet som 22x100m hvor hver 4. sæt var fuld gas. Startede på 2.00, og de lå jævnt på 1.45, og sprint på 1.30-1.32.

Link to comment
Share on other sites

Søndag: Gribben, 72km Cross - 2t35min og en 13. Plads

Mandag: 45min Crosstrainer, 2000m C2, let styrke

Tirsdag: 2500m Svøm (10x200m, 400m PB+Plader, 100m ud)

Desuden var jeg mandag til Fys, og fik undersøgt min v Balle som har været syg stram. En klassisk pirriformis der er inflammeret og har nok været det i en del år - fyssen havde ikke set noget lignende. 15min shockwave, og for første gang i lang tid kunne jeg bøje benet i et ballestræk, som jeg ellers ikke har kunnet i lang tid! Ser frem til næste behandling på Fredag.

Motski

Link to comment
Share on other sites

MTB i weekenden - 1.5 time easy kørsel

Mandag - Svøm, 2200M i Bellahøj

Tirsdag (Morgen) - 45min Spin, Squat, Benpres og Pull-Ups

Tirsdag (Aften) - 60min Crosstrainer, 2x1Km løbe-test @5.00/Km, 2000m Concept 2, Dødløft 3x3@110kg + lidt andet styrke.

/D

Link to comment
Share on other sites

...siden hvornår er du begyndt at benævne dig selv "The D"? :laugh:

Hvad siger bentøjet for tiden?

Haha, havde ikke set din comment, men /D skulle have været DONE!

Bentøjet er i klar bedring, og føler an med lidt let løb på bånd når jeg er godt varmet op. Er desuden i gang med heftig shockwave terapi af pirriformis, og det løsner helt klart op i vævet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share