Hjælp/forslag til ændringer af program


ChrisB
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har i et stykke tid kørt flg. full body program 3 gange om ugen:

- Squats

- Bænkpres

- Pull ups

- Dumbell rows

- Military press

- Barbell curls

Det fungerer sådan set fint, og der er stadig plads til progression.

Mit "problem" er at selv om jeg kun træner tre gange om ugen, så kniber det somme tider med planlægningen og jeg ender med at måtte træne 2 dage i træk. Og det fungerer skidt med ovenstående.

Jeg kunne godt tænke mig lidt input til hvordan jeg evt. kan ændre det, evt. til en form for A/B split så jeg KAN træne to dage i træk men stadig får volumen nok når jeg "kun" træner tre gange om ugen.

Forslag til andre/flere øvelser end ovenstående er selvflg. velkomne :)

- ChrisB

Link to comment
Share on other sites

Hvad med evt 2 fuldkropssplit? ene dag med tung underkrop den anden med tung overkrop.

Vil sige fuldkropsøvelser med fokus på underkrop (squat, dødløft) den ene dag med mere isolationspræget til overkrop (curls, tricep extension, flyers) og så omvendt den anden dag.

Har kørt noget lignende på et tidspunkt, da jeg havde et lignende problem men jeg var ikke følte ikke jeg trænede "nok" hvis jeg kørte reelt split program.

Vil sige hvis du stadig føler der er mere progression i fuldkropsprogram ville jeg ikke endnu gå over på splitprogram.

Link to comment
Share on other sites

Den mulighed havde jeg ikke lige overvejet. Men det kunne være et bud.

Jeg overvejede egentlig at bruge håndvægte som "variation", så jeg i princippet træner samme muskler men noget a'la:

Dag 1:

- Squats

- Bænkpres

- Overhead dumbell press

- Pull ups

- Bicepc curls

- Abs

Dag 2:

- Romanian deadlift

- Incline dumbell press

- Military press

- One arm dumbell rows

- Close grip bench press

- Calve raises

Hvordan ser det ud, også med det in mente at jeg af og til skal køre programmerne "back to back"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share