vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

tilløk' med dagen, Oldschool VL-master Anders.. :cool::smile:

tasalaha, mighty chicken!!

Gårsdagens træning.. Mangler desværre stadig at få noget pasning på plads for den næste 1½ uge :crazy:

Træk balance

20x3, x3, x3

30x3, x3, x3

40x3, x3, x3

Trækbold (og ikke trækbøj, som jeg troede)

30x4

40x3, x3, x3, x3

mærkelig øvelse... fatter ikke navnet

Trækhiv/træk

40x2/2

50x2/2, x2/2, x2/2, x2/2

60x1/1

Easypeasy... teknikken forbedres hastigt, det er nice. Glæder mig ti lat reppe med 70-80 stykker :bigsmile:

Frivend+knickstød

50x3, x3

60,3

70x3

80x2, x2, x2, x2

Blev lidt jukset på et par af dem

Ben bagpå

50x8

70x8

80x8, x8, x8, x8

fik åbnet bedre op i hoften her, så ryggen ikke kom ti lat slæbe for meget... Og så må man nok bare leve med at de her rebounds skal man ikke forsøge at ramme på sæt over 3 reps.

Nåede ikke noget disco... Havde taget en morfar lige inden træning, hvilket IKKE kan anbefales.. Kom slet ikke i gear undervejs... Stadig rimelige lette træninger. Det er indtil videre gået over al forventning emd opstarten af træning igen og der har næsten ikke være noget skulder brok endnu... 7-9-13

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

træning i IK med VL slænget og gusen

Jeg havde gruet noget for at tage gusen med, da jeg var betænekelig ved om han nu ville være for nysgerrig og om jeg ville være nødt til at have så meget opmærksomhed på ham at jeg ikke kun koncentrere mig om mine egne løft osv. men det gik nu helt fint.

Træk balance

20x3, x3

39x3, x3

40x3

50x3, x3, x3, x3, x3 (1 miss), x3, x3

Jeg sysler emd at lære at knalde helt ned i kælderen i et hug, i stedet for at føle sig ned. Det lykkedes på nogle af dem, men det er helt klart en let trænerbar egenskab, så det er noget jeg kommer til at rode meget med fremover

Stød

50x2, x2

60x2, x1, x1

70x2

80x2, x2, x2, x2

Pfeeeew, det var dælme hårdt. Bedre knald på opadstødene i dag en i mandags

Ben foran

50x8

75x6, x6, x6, x6, x6

Der var dælme godt tryk i stemplerne i dag, men jeg prøver på at gå langsomt frem.. Men det føltes som pap

Nåede ikke noget disco igen... Det er svært at nå det hele i de uger jeg har gusen... Specielt når jeg har en to-do liste så lang som rundetårn...

Anyways, så synes jeg det tyder godt... Mon ikke 110 ryger rutinemæssigt over hovedet om et par måneder? Og de 100 i træk virker ikke uoverkommelige

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Træk balance

20x3, x3

39x3, x3

40x3

50x3, x3, x3, x3, x3 (1 miss), x3, x3

Jeg sysler emd at lære at knalde helt ned i kælderen i et hug, i stedet for at føle sig ned. Det lykkedes på nogle af dem, men det er helt klart en let trænerbar egenskab, så det er noget jeg kommer til at rode meget med fremover

Ren nysgerrighed... Laver du et "afsæt" med benene ligesom i stød og hopper under, eller stiller dig "op på tæer" og dykker?

Link to comment
Share on other sites

Super at du kan have jr. med uden de store problemer :superman: Flot runde du fik liret af! Får du noget til føden for tiden?

Det går overraskende godt, synes jeg. Jeg spsier ligeså tarveligt som normalt, men jeg har faktisk fået 1,5 cm på garnz alligevel. :devil:

Ren nysgerrighed... Laver du et "afsæt" med benene ligesom i stød og hopper under, eller stiller dig "op på tæer" og dykker?

Yes det er med afsæt..

Link to comment
Share on other sites

Ok! Lærte nemlig en anden variant på trænerkurset i Slagelse. Op at "stå på tæer" og så dykke.

Kender godt den der udgave... Der kommer jo lidt mere dynamik i stangen med et afsæt, men jeg kan ikke helt gennemskue hvor stor forskel det gør i praksis....

Anyways, så har jeg fået halsbetændelse... neder.. og så må jeg ikke træne 2 uger efter mine øjne er blevet fikset i næste uge.... sådan er det bare...ævs

Link to comment
Share on other sites

Det er vist fordi at man tror at højt blodtryk kan få den flap, man har skåret løs, til at rive sig af, eller at det kan begynde at bløde under den....

Tror bare du skal holde dig hjemme og lægge puslespil med sønnike :xmas: Kanon at du slipper af med hinkeruderne once and for all!

Link to comment
Share on other sites

Så er der under to timer til det er slut med briller (på det ene øje i hvert fald)
Hej Incognito.

Jeg er spændt på at høre resultatet. Selv døjer jeg med en svær bygningsfejl på mit venstre øje, som jeg har fået at vide kan rettes med en operation. Dog har jeg holdt mig fra det, da tanken ikke lige huer mig.

Med alderen vil man få det der kaldes et "dovent øje" da mit højre øje vil aflaste det venstre - det begynder i 40 års alderen og denne har jeg for længst passeret. :annoyed:

Held og lykke ønskes du ihvertfald!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hola, Sally og Taurus

Jeg fik lavet mit venstre (det non-dominante øje) i går klokken 1500 på hamlet privat hospital og synet er begyndt at stabilisere sig og allerede i går aftes, kun 3-4 efter operationen kunne jeg smide brillerne. Nu er mit syn på det venstre øje allerede ligesågodt som med brille korrektion.

Det startede med at jeg hørte hos en optiker at hvis man har over -6 dioptrier, kunne man få det offentlige til at betale en korrigerende operation. Fluks fik jeg en tid hos øjenlægen og fik bekræftet dette. Da jeg har haft omkring -8 dioptirer var jeg således kvalificeret til en gratis operation. Formelt er det Prhus universitetshospital der skal tage sig af alle denne slags operationer, men på grund af behandlingsgarantien og deres 2 år lange kø, kan man så få omdirigeret behandlingen til et privathospital, hvor jeg så valgte Hamlet på frederiksberg.

Forløber bestpr af 2 forundersøgelser, hvor det skal fastslås om øjet er egnet til en kirurgisk behandling (det er langt de flestes) og i givet fald hvilken. Jeg blev indstillet til femtoLASIK behandling, altså den type operation hvor der skæres en flap af hornhinden delvist af, hvorefter en laser polere hornhinden under flappen, hvorefter flappen ligges tilbage. Omkring en måned efter den anden forundersøgelse skal man til opmåling, hvor øjet scannes, så laseren "ved" hvad den skal file af øjet og umiddelbart efter (få dage) selve operationerne. Hvis man får betalt via det offentlige skal øjnene laves på separate dage (Det er vist noget med fakturering), hvorimod hvis man selv betaler, bliver begge øjne lavet samme dag

Man må ikke bruge linser to uger før operationen, så det gjorde jeg så ikke. Man kommer ind til klinikken, får dryppet øjne (med noget smertestillende, vil jeg tro) skal så skrive under på en samtykkeerklæring og 10 minutter senere skal man ind til laseren hvor man så får lkidt flere forskellige øjendråber. Ved en LASIK procedure, skal man under to lasere. Den første skærer flappen til. Man får sat en plastring ned på øjenæblet, så man ikke kan lukke øjet og der bliver så (tror jeg) sat et lille sug på øjet, man kan ihvertfald lige pludselig ikke se noget. Flapskræingen tager 45 sekunder og er kun forbundet med minimalt ubehag. Herefter skal man over under den anden laser, hvor man får tapet øjenlågene op og sat en ny plastiring ned på øjet. Så løfter lægen flappen af, hvorefter synet igen forsvinder delvist. Herefter skal man "kigge på den røde prik" i 75 sekunder, mens den anden laser gør sit job under frembringelse af nogle ... ahem.. lidt specielle lugte af brændt organsik materiale, men igen uden særligt ubehag. Herefter lægges flappen på igen og den bliver penslet fast indtil øjet selv suger den på igen. Så bliver plasticringen og tapen fjernet og man skal over til et øje-skop af en slags, hvor det skal undersøges om flappen er rigtigt på palds og så er det eller ud af klappen.

De anbefaler at man sover de første 3-4 timer efter operationen, da det er her det værste ubehag vil være, men jeg var nødt til at hente gusen og vente på at Tuja kom over for at passe gusen, så jeg kunne ikke rigtigt sove igennem den trælse periode. Det var nu ikke voldsomt unehageligt, kun lidt fremmedlegeme- og løghakkerfornemmelse. Man kunne øjeblikkeligt efter operationen mærke at synet var blevet bedre, men det var meget tåget. Allerede 3-5 timer efter var tågen væk og generne stort set væk. Vildt!

Nu glæder jeg mig bare til på torsdag, så jeg kan få et lidt mere ens syn igen :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Hola, Sally og Taurus

Jeg fik lavet mit venstre (det non-dominante øje) i går klokken 1500 på hamlet privat hospital og synet er begyndt at stabilisere sig og allerede i går aftes, kun 3-4 efter operationen kunne jeg smide brillerne. Nu er mit syn på det venstre øje allerede ligesågodt som med brille korrektion.

Det startede med at jeg hørte hos en optiker at hvis man har over -6 dioptrier, kunne man få det offentlige til at betale en korrigerende operation. Fluks fik jeg en tid hos øjenlægen og fik bekræftet dette. Da jeg har haft omkring -8 dioptirer var jeg således kvalificeret til en gratis operation. Formelt er det Prhus universitetshospital der skal tage sig af alle denne slags operationer, men på grund af behandlingsgarantien og deres 2 år lange kø, kan man så få omdirigeret behandlingen til et privathospital, hvor jeg så valgte Hamlet på frederiksberg.

Forløber bestpr af 2 forundersøgelser, hvor det skal fastslås om øjet er egnet til en kirurgisk behandling (det er langt de flestes) og i givet fald hvilken. Jeg blev indstillet til femtoLASIK behandling, altså den type operation hvor der skæres en flap af hornhinden delvist af, hvorefter en laser polere hornhinden under flappen, hvorefter flappen ligges tilbage. Omkring en måned efter den anden forundersøgelse skal man til opmåling, hvor øjet scannes, så laseren "ved" hvad den skal file af øjet og umiddelbart efter (få dage) selve operationerne. Hvis man får betalt via det offentlige skal øjnene laves på separate dage (Det er vist noget med fakturering), hvorimod hvis man selv betaler, bliver begge øjne lavet samme dag

Man må ikke bruge linser to uger før operationen, så det gjorde jeg så ikke. Man kommer ind til klinikken, får dryppet øjne (med noget smertestillende, vil jeg tro) skal så skrive under på en samtykkeerklæring og 10 minutter senere skal man ind til laseren hvor man så får lkidt flere forskellige øjendråber. Ved en LASIK procedure, skal man under to lasere. Den første skærer flappen til. Man får sat en plastring ned på øjenæblet, så man ikke kan lukke øjet og der bliver så (tror jeg) sat et lille sug på øjet, man kan ihvertfald lige pludselig ikke se noget. Flapskræingen tager 45 sekunder og er kun forbundet med minimalt ubehag. Herefter skal man over under den anden laser, hvor man får tapet øjenlågene op og sat en ny plastiring ned på øjet. Så løfter lægen flappen af, hvorefter synet igen forsvinder delvist. Herefter skal man "kigge på den røde prik" i 75 sekunder, mens den anden laser gør sit job under frembringelse af nogle ... ahem.. lidt specielle lugte af brændt organsik materiale, men igen uden særligt ubehag. Herefter lægges flappen på igen og den bliver penslet fast indtil øjet selv suger den på igen. Så bliver plasticringen og tapen fjernet og man skal over til et øje-skop af en slags, hvor det skal undersøges om flappen er rigtigt på palds og så er det eller ud af klappen.

De anbefaler at man sover de første 3-4 timer efter operationen, da det er her det værste ubehag vil være, men jeg var nødt til at hente gusen og vente på at Tuja kom over for at passe gusen, så jeg kunne ikke rigtigt sove igennem den trælse periode. Det var nu ikke voldsomt unehageligt, kun lidt fremmedlegeme- og løghakkerfornemmelse. Man kunne øjeblikkeligt efter operationen mærke at synet var blevet bedre, men det var meget tåget. Allerede 3-5 timer efter var tågen væk og generne stort set væk. Vildt!

Nu glæder jeg mig bare til på torsdag, så jeg kan få et lidt mere ens syn igen :nissetunge:

Tillykke med den første vellykkede operation og held og lykke med den næste! :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Så er den anden operation vel overstået. Det gjorde en smule mere ondt denne gang, synes jeg, men det var vist alligevel ikke noget at tale om. Det gik rent faktisk så hurtigt at jeg nåede ud og hjem igen på samme klip på klippekortet (et 2-zoners, for god ordens skyld). Var til kontrol her idag og fik at vide at der er en overordenligt god chance for at jeg får 20/20 syn. Allerede nu er det godt nok til at jeg kan undvære briller...

Cwazy!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man (læs jeg) bare havde været lidt mere blind... :dry:

Stort tillykke med et par vellykkede operationer. Jeg overvejer også seriøst at få øjnene fikses, hvis der ellers på et tidspunkt står penge nok på kontoen eller andre vil betale. Der skulle være mange penge at spare ved at få det lavet i f.eks. turkiet inkl rejse og det hele, og af dygtige læger, men stadig er tanken om at skulle få den slags foretaget så langt væk hjemmefra ikke særlig betryggende. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så er den anden operation vel overstået. Det gjorde en smule mere ondt denne gang, synes jeg, men det var vist alligevel ikke noget at tale om. Det gik rent faktisk så hurtigt at jeg nåede ud og hjem igen på samme klip på klippekortet (et 2-zoners, for god ordens skyld). Var til kontrol her idag og fik at vide at der er en overordenligt god chance for at jeg får 20/20 syn. Allerede nu er det godt nok til at jeg kan undvære briller...

Cwazy!

Stort tillykke med den flotte julegave fra staten :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

TASSALAHA! :cool:

yeees, så er jeg jo klar til at gå ned og smide sømbomber eller Thermite ind i Ungeren, når lortet skal ryddes. Man skal vel hjælpe ordensmagten, når man nu har fået så stor hjælp...

Men der må ikke trænes hårdt i to uger, så det kan vist kun blive til lidt balance og teknik VL øvelser og så skal den elelrs have fuld pede efter nytår... Har næsten fået en 'sitter på plads så træningen er sikret...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share