Haute Route Alp´s 2016 - en udfordring med bid i:-)


JannieSand
 Share

Recommended Posts

Ja da. Der er TUCO i Middelfart tror jeg, og ellers har jeg selv brugt TR Carbon i Bagsværd. Skulle ikke være noget problem - skaden sidder et sted hvor det ikke burde koste alverden at få fikset og samtidig blive fornuftigt.

Når det så er sagt, så er det jo spørgsmålet om du vil køre på en repareret ramme, eller om der skal en ny til? Jeg går ud fra at i har forsikring på rammen, og der er jo som oftest dækning ved rejseskader.

Link to comment
Share on other sites

Race rapport

Efter nogle stressende dage forud for løbet, faldt der endelig lidt ro på da min gode veninde Lotte, ankom til Mallorca med min reservecykel torsdag aften. Jeg kunne tilmed med glæde konstatere at cyklen var i et stykke ved ankomsten - så vidt så godt!

Fredag gik med en masse afslapning og så en mindre jagt efter cykelsko til Michael. Han har kørt i S-Works sko de sidste mange sæsoner, og købte således også den nye model kort tid inden afgang. Det viser sig desværre at den er noget anderledes og trykker de forkerte steder, så vi fandt i stedet et par Gaerne sko til ham som var spot on. I øvrigt også pænt fede sko!

Race start var først kl. 8 lørdag morgen, og som det A menneske jeg nu engang er, så kunne jeg sove til jeg vågnede helt af mig selv :laugh: Skønt!

Vi trillede de få meter vi havde hen til startstregen, og med en god portion spænding i kroppen var vi klar til start sammen med ca. 450 andre ryttere. Ikke verdens største løb, men dejligt velorganiseret til gengæld.

De første 10 km frem til starten af opkørslen til Puig Major var med master vogn, hvilket gav et irriterende lavt tempo. Da vi ramte stigningen var der til gengæld masser af fart over feltet - ja faktisk så meget at jeg følte mig som det tynde øl..... Men det går jo gerne som det altid går når folk kører uden wattmåler og uden sans for hvad deres kroppe reelt set kan holde til, for der gik ikke længe inden vi stille og roligt rullede den ene efter den anden rytter ind.

Min gameplan var at holde mig ml. 170-185 watt på stigningerne, og den plan veg jeg ikke bort fra i mange minutter undervejs.

Jeg kom således godt igennem den første 1/3 del af løbet, og kunne køre i depot og tanke op med en god fornemmelse i kroppen.

Efter første depot (75 km) kom der væsentlig mere spredning på feltet, og jeg havde rent ud sagt ikke en idé over hvor jeg lå rent placeringsmæssigt. Egentlig var jeg også ligeglad, for der var forsat så ustyrlig mange km tilbage at meget kunne nå at ske endnu.

På en tricky lille nedkørsel på vej ned mod Andratx var det ved at gå helt galt for mig, da jeg måtte en tur i asfalten. Underlaget gik fra asfalt til noget grus-agtigt på no time, hvilket jeg ikke opdagede og derfor ikke fik taget de rette hensyn til.
Jeg opdager det først på vej ind i et 180 graders sving, hvor bremserne svigter mig og baghjulet blot sejler fra side til side. Jeg undgår at panikke og får bragt cyklen nogenlunde ned i fart, inden vejen slipper op og jeg må en tur ud over styret med hovedet først. Jeg mister lidt hud på venstre side og får et slag på hoften, men jeg er hurtigt klar til at køre videre igen. Puha, det kunne være gået helt galt!

Fra ca. 130-150 km oplever jeg min eneste krise i løbet. Maven gør kvaler - alt for mange gels er indtaget og jeg trænger til lidt fast føde. Jeg er forsat i stand til at træde mine watt, men shit hvor havde jeg kvalme, og jeg indrømmer også gerne at jeg havde en god portion af bange anelser for hvordan maven ville opføre sig i resten af løbet.

Depotet ved 145 km redder mig, og efter at have indtaget en halv baguette, lidt cola og nogle lækre vingummier var jeg klar til at forsætte. Jeg fik samtidigt også et par Ipren´er, da min venstre side inkl. lænd begyndte med at spænde lige rigeligt op.

Fra depotet og frem mod bunden af stigningen op over Soller var der god fart på. I starten lige til den gode side, men efterhånden som energien fra maden blev optaget i kroppen på mig, fik jeg det gradvist bedre og bedre. Så da vi ramte Soller med ca. 60 km til målstregen var jeg ovenpå, og jeg skulle rent faktisk passe på med ikke at træde for mange watt :laugh:

På vejen op ad stigningen var der en lille håndfuld ryttere som forsøgte at sætte sig på hjul, men en efter en måtte de slippe. Det gav super god moral, og moralen blev kun bedre da jeg i depotet på toppen fik meldingen om at jeg lå nr. 1 blandt damerne og nr. 10 samlet i løbet. Ja tak!

Med et reelt bjerg tilbage var det alt hvad jeg havde brug for, så den fik gas ned og frem mod bunden af den 14,5 km lange Puig Major stigning.

Min mave var helt ok igen, så jeg hældte rigeligt med energi på, og det var tilsyneladende det jeg havde brug for. I hvert fald var jeg super godt kørende op over Puig Major. Wattene lå konstant omkring 180 watt og mit tråd var ubesværet - sikke en herlig fornemmelse så langt inde i løbet :shades:

Fra toppen af Puig Major og frem til den reelle nedkørsel mod Pollenca starter skal man over et rigtig træls stykke på ca. 10-12 km, hvor det er super urytmisk med masser af op og ned. Man sidder konstant og skifter ml. stor og lille klinge, og jeg må indrømme at det sugede en del kræfter i lørdagens løb. Men så meget desto federe endeligt at ramme toppen og kunne sætte fuld fart i cyklen nedover! Og fuld gas det fik den. Nedkørsler er og bliver en af mine spidskompetencer hvilket selvfølgelig skal udnyttes til fulde :smile:

De sidste 10 km af løbet var flade, så her var det ned i bukningen og så ellers bare masser af power ned i pedalerne. Jeg lå konstant ml. 160-200 watt på vejen ind mod mål. Jeg var total slidt på alle måder, og det var da også lige ved at sætte sig til kramper på vej ud af et par rundkørsler lige inden byen. Men samtidigt kørte jeg de sidste km med en helt vidunderlig følelse i kroppen, for jeg følte virkelig at jeg havde ramt den lige i røven fra start til slut.

Cykling - 237 km, 4700 højdemeter - 9 timer 5 min @ 152 watt (168 watt i NP)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke fordi at jeg slider rammen op i disse dage :laugh: Coach Anders har dikteret 3 ugers off season, hvilket jeg er sådan cirka halvvejs igennem i skrivende stund. Først var jeg lidt forbeholden over for det, for jeg følte mig virkelig ovenpå efter løbet på Mallorca. Men nu hvor jeg er i det, så nyder jeg det big time og jeg føler faktisk også at kroppen har haft brug for det.

Off season betyder ikke 100% træningsfri - i hvert fald ikke i mit tilfælde, så her er en update på den seneste periodes træninger:

Torsdag d. 29/10

60 min easy spin efterfulgt af:

3 runder med: 4 min @ 220 watt m. 50 rpm -> 4 min @ 190 watt m. 110 rpm

10 min let spin ml. intervallerne

I alt 2 timer

Fredag d. 30/10

Lidt core træning og så en tur i biffen. Ikke så træningsrelevant, men filmen "Kvinden i guld" var til gengæld virkelig anbefalelsesværdig.

Lørdag d. 31/10

Let rulletur i det blå.

I alt 2,5 time

Tirsdag d. 3/11

En god omgang med ok kvalitet i træningen:

45 min opvarmning

15 min @ 190 watt -> 5 min rul

15 min @ 160 watt -> 5 min rul

15 min @ 190 watt -> 5 min rul

Intervallerne blev kørt med 110 rpm

I alt 2 timer

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spist som et svin de seneste dage. Kager, junk og alt det som ligger de helt forkerte steder i kostpyramiden. Godt bloated havde jeg derfor et pænt stort behov for at få trænet igennem igår, så jeg kunne komme på ret køl igen.

Godt hjulpet på vej af nogle medgørlige vejrguder var det derfor afsted på rammen søndag formiddag, og det blev en god lang tur med en ok intensitet.

Et stille og roligt udlæg, et par timer med stram kæde og så ellers ren overlevelse de sidste 20 km hjem. Det var sådan nogenlunde forløbet på gårsdagens tur :laugh:

Cykling - 138 km @ 155 watt i avg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad der er med mine ben for tiden, men jeg har en konstant fornemmelse af en helt enorm tunghed i lårbasserne. Om det er affaldsstoffer der har hobet sig op pga. for mig junk-food og for lidt træning eller noget helt andet aner jeg ikke, men det må gerne se at forsvinde i en fart!

Gårsdagens session på hometraineren blev derfor en killer uden lige. Egentlig ikke fordi selve programmet var ondt, men fordi mine ben var tons-tunge.

45 min opvarming inkl. 5 x 15 seks spin-ups

15 min @ 190 watt -> 5 min let rul

15 min @ 160 watt -> 5 min let rul

15 min @ 190 watt

20 min afrul

Jeg skulle have holdt en kadence på 110 rpm i intervallerne, men det var jeg ikke i nærheden af at kunne. Benene ville ganske enkelt ikke rundt i det tempo. Langt fra faktisk!

Mine watt fik jeg dog kørt efter planen, men jeg måtte kæmpe som besat!

I lørdags var vi en smut på cykelmessen i Roskilde. Mit overordnede indtryk var at det var en skuffende omgang. Det minder jo mest af alt om et kræmmermarked og ikke en messe, og der var alt for langt i mellem udstillere der kom for at fremvise nye produkter. Cykelbutikker der sælger ud af sidste års modeller inden for tøj, sko, hjelme og lign er i min verden ikke noget der hører hjemme på en messe. Nej, så skulle man hellere have kaldt det for outlet!

Nogle få stande havde dog noget nyt og spændende at fremvise, deriblandt var den nye Tacx Neo. En helt nytænkt hometrainer der er så godt som lydløs, hvis man da lige ser bort fra lyden fra kædens friktion mod klinger og kassette. Meget imponerende og ikke til at stå for, så jeg fik fingrene i en af de få Neo´er der er i landet i mandags og var således klar til test af den i går.

C11246E5-D6D0-4708-89D3-68A82D328F2B_zps

Det er en super cool designet trainer og den var ualmindelig let at pare og sætte op via iPad´en.
Den er mere levende end min Wahoo Kickr trainer, hvilket jeg lige skulle vænne mig til i starten. Efter 30 min var det dog glemt og så korte det bare derudad.

Den er vitterlig lydløs, hvor utroligt det end lyder! Den må være en sand gave til "lejligheds-folket"!

Link to comment
Share on other sites

Sad og læste om den i går efter din update på insta, og den lyder næsten for god til at være sand. Så at DC Rainmaker havde lavet en lydtest af den, og man kan seriøst kun høre kassette og kæde! Som du siger, en sand gave til lejlighedsfolket. Ulempen er klart prisen på små 10.000,- hvilket gør at de fleste nok overvejer et par gange om de skal have en fed vintercykel, nye aero hjul eller en hjemmetræner :laugh: Når det så er sagt, så må man håbe på at teknologien drysser ned på løsningerne under, så man måske kan finde en til 5k på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Hø. At cykelryttere køber nye cykler hele tiden er ikke noget særsyn. Men du er godt nok den første jeg har hørt om, der skifter hjemmetrænere så hyppigt :cooldance:

Muinen siger generelt ikke meget men kører man intervaller, så er den alligevel på kanten af ikke at være lejligheds-stille nok. Går da og overvejer om jeg bør bruge min Muin efter bore/banketid eller ej.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En ny sæson står for døren

Min 2016 sæson begynder så småt at tage form rent planlægningsmæssigt, og jeg tør godt love at det bliver et år med masser af udfordringer :4winkkiss:
Mit samarbejde med OOB og Anders Lund kører virkelig godt, og det giver mig alle tiders motivation til at nå nye højder rent formmæssigt. Med et godt fokus vinteren over forsættende ind i det nye år og frem mod forårets og sommerens mål, så har jeg en tro på at jeg kan rykke mig en god portion med nogle fine præstationer til følge.

Min 2016 sæson starter så småt d. 11 december, hvor jeg skal køre et løb i Dubai. Jeg stikker på en 5 dages tur med en veninde, hvor fokus er cykling og afslapning på stranden. Ikke den værste kombo :wink: Løbet vi skal deltage i er på 92 km og foregår i Dubai´s gader. Ja, I læste rigtigt. I anledningen af afviklingen af Mellemøstens største cykelløb har man nemlig valgt at spærre dele af motorvejene og de bredde boulevarder af, så en flok cykelryttere kan få lov til at slå sig løs på en vaske ægte high speed rute. Jeg er slet ikke i tvivl om at det bliver en hel unik oplevelse, selvom jeg ikke ankommer til Dubai i noget der minder om topform.

Næste gang jeg sætter startnummer på trøjen bliver til Mallorca 312 d. 30 april. Løbet kan køres på enten den hele eller halve distance, og for en sjælden gangs skyld nøjes jeg med den halve :laugh:

167 km med ca. 3000 højdemeter er hvad der venter. Igen et løb jeg ikke satser på at peake til, men mest af alt skal fungere som en god gang træning. Vi ankommer derfor også til Mallorca allerede mandagen før løbet, som afvikles lørdag, så der er god lejlighed til at få trænet igennem i dagene op til.

Første rigtige test i 2016 bliver Gran Fondo Stelvio. En ny-klassiker som slutter på toppen af det legendariske bjerg. Igen vælger jeg at køre chicken-run på mellem distancen. Ikke fordi den ikke er hård nok med 138 km og ca. 3000 højdemeter. Her skal den for alvor have gas, og det bliver alletiders chance for at teste formen inden det bliver alvor i starten af juli. Grunden til at jeg har valgt at fravælge den lange distance er ene og alene at man skal over Mortirolo. Det er på ingen måder en Jannie-stigning, så den ser jeg ingen grund til at udsætte mig selv for :laugh:

Sidst men ikke mindst, så er La Marmotte endnu engang på programmet. Egentlig var det meningen at vi ville søge lidt nye udfordringer i form af Maraton dles Dolomites, men eftersom de kører et pre-registre og efterfølgende lodtræknings system, så er der ingen garanti for at få startnummer. Og eftersom udtrækningen først sker i starten af december er det svært at have La Marmotte som back-up plan, da numrene til den tid med stor sandsynlighed er solgt. Rådden måde at gøre det på!

Når det så er sagt, så gør det mig faktisk ikke noget at få lov til hævne mig lidt i Frankrig. Årets løb gav mig ligesom ikke det resultat jeg havde håbet på, og selvom det havde gjort det, så havde det været ubrugeligt i La Marmotte sammenhæng da ruten var noget alternativ. Tilbage på den klassiske rute og i topform, ja så har jeg faktisk en tro på at jeg kan sætte en pæn god tid et godt stykke under de 8 timer. Nu får det i hvert fald et skud mere!

Foruden de nævnte races, så er tanken om at køre licens ikke fjern. Om ikke andet, så bare nogle enkelte løb! Derudover er der div. motionsløb som jeg gerne vil deltage i, så går alt vel kommer jeg til at have nummer på en del flere gange end i 2015 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spændende med planerne for 2016. Jeg synes altid det er det mest sjove og interessante at læse og skrive om, netop fordi der går så mange overvejelser bag om den endelige beslutning. Ingen tvivl om at du har det bedst i bjerge grundet din vægt og bygning, men jeg synes du skylder dig selv(og mig for den sags skyld :laugh: ) at have licensløb mere med i din planlægning. Som det er nu vil du uden tvivl blive kørt baglæns i A klassen, men i B klassen mener jeg helt bestemt at du kan køre en del gode placeringer ind. Du er langt mere struktureret og seriøs i din træning end de fleste der kører i Dame A, så Dame B bør være relativt lige til for dig, så snart du lige har vænnet dig til måden der bliver kørt på. Du kan måske ikke overføre det nær så meget til de mere endurance agtige løb du kører, men man bliver høj på en anden måde, og dine konkurrenter er mere synlige.

Jeg er sikker på at hvis du lufter tankerne over for Anders, så kan han nok finde en løsning så det hele går op i en højere enhed. Om ikke andet kan licensløbene bliver en erstatning for de intensive træningspas.

Under alle omstændigheder så lyder det som et fedt år næste år, og allerede nu vil jeg krydse fingre for at der ikke bliver problemer med hverken materiel eller vejr.

Link to comment
Share on other sites

Det der gør mig en anelse forbeholden over for licens er det faktum at løbene blot er 60-70 km lange, og dermed ikke udgør den samme mængde træning som en 5 timers tur som jeg ellers typisk ville køre i weekenderne.

Ok, intensiteten er langt højere og det giver dermed noget andet til formen, men mine hovedmål er og bliver endurance løb.

Hvornår er det at licensløbene bliver skudt igang til foråret?

Link to comment
Share on other sites

Torsdags træning

Det blev til en hurtig omgang hometrainer umiddelbart efter job. Benene er forsat noget døde - det begynder godt nok med at irritere mig pænt meget at jeg ikke rigtigt kan få hul igennem.

30 min opvarmning

4 min @ 180-190 watt m. 70 rpm -> 4 min @ 150 watt

5 min rul

4 min @ 180-190 watt m. 70 rpm -> 4 min @ 150 watt

5 min rul

4 min @ 180-190 watt m. 70 rpm -> 4 min @ 150 watt

Afrul

Hertil morgen var jeg en smut til massage, hvor hun havde godt fat i lårbasserne. God damn, hvor gjorde det niller. Jeg håber dog at det kan være med til at løsne lidt op, så weekendens pas bliver lige knap så tunge.

Link to comment
Share on other sites

Weekend-update

Vejret har ikke rigtigt været med mig her i weekenden. Regn om formiddagen og tørt om eftermiddagen - perfekt timing når jeg kun har haft tid til at træne først på dagen :sneaky2:

Lørdag:

Hometrainer session med pænt tunge ben. Jeg benyttede lejligheden til at afprøve Zwift, som efterhånden er gået hen og blevet vældig populært.

Cykling - 1 time 30 min @ 152 watt i avg.

Søndag:

Endnu en indendørs session med Zwift. Dog gik min Mac død for strøm efter ca. 30 min, så jeg forsatte med en tur op ad Mount Evans på iPad´en. Benene løsnede stille og roligt op, og det endte faktisk med at blive en af de bedre træninger. Rent faktisk skulle jeg holde igen for ikke at køre den for hårdt i forhold til hr. Lunds instruktioner :laugh:

Cykling - 2 timer 10 min @ 151 watt i avg.

Den kommende uge byder på et let udlæg efterfulgt af en intens weekend rent mængdemæssigt - vi smutter nemlig på en forlænget weekend til Calpe :smile: Formålet er at få et skud C vitaminer i form af SOL og så samtidigt få kørt nogle lidt længere endurance ture.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også ok begejstret. Jeg gad godt at man kunne vælge rute, da søndagens rute fx var pænt flad (Richmond ruten), men ellers synes jeg bestemt også at det giver et nyt element i træningen.
Det suger dog strømmen ud af min ellers sprit nye Mac. Ved ikke om det har noget at gøre med at der modtages signal via ANT+, men i hvert fald skal jeg huske at få min lader med ned i motionsrummet for ellers bliver det en kort omgang træning;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mig forvildet med på en spinningtime i centret igår. Det er ikke ofte det sker længere, i modsætning til i gamle dage hvor 95% af min vintertræning foregik på spinningcyklen.

Årsagen til at jeg smuttede i centret var primært at min gode veninde Sandy skulle køre timen. Hun er relativt nystartet som instruktør, så jeg synes at jeg skyldte at bakke hende lidt op. Desuden var jeg nysgerrig efter at se hvordan hun performede.

Bortset fra at jeg sad pivringe på sadlen, var det en overraskende positiv oplevelse. Sandy gjorde det pisse godt! Der var god struktur på timen, klare og tydelige queings og super god musik. At hun så samtidigt havde krydret opvarmningen med noget GoPro video fra en MTB tur på Gran Canaria gjorde det kun endnu bedre, så jeg gik fra centret med en træt fornemmelse i kroppen, for jeg fik brugt mig selv langt mere end jeg på forhånd havde forventet :smile:

45 min blandet styrketræning

60 min spin

Link to comment
Share on other sites

Det blev et kortvarigt forhold jeg havde til min Tacx Neo. Faktisk så kort at det allerede sluttede efter 3 ture på den :laugh:
Ja, den var lydløs (hvilket giver mange points), men den ydede langt fra en ligeså jævn belastning som min Wahoo Kickr gør ved stigninger på +5%. Det føltes faktisk lidt som at træde i firkanter!
Et andet kritikpunkt er den relativ store bevægelse der er i cyklen når man presser til. Man kan måske argumentere for at det giver en mere virkelighedstro følelse, da cyklen jo har en god portion bevægelse når man sidder ude på landevejen, men jeg sværger nok bare mest til en fuldstændig stationær hometrainer som fx Turbo Muin og Wahoo Kickr.

Jeg valgte derfor hurtigt at skille mig af med den igen, og bekendtskabet kostede mig faktisk blot sølle 200 dask. Så er det ligesom prøvet :shades:

Tirsdag

Vi havde kundearrangement tirsdag aften for en større boligforening, som har været en god trofast kunde igennem mange år. Det betød meget begrænset tid til træning, faktisk blev det kun til 30 min styrketræning. Lidt har også ret!

Onsdag
Tilbage i sadlen efter et par off dage. Dejlig fornemmelse, ikke mindst fordi jeg er ved at finde benene igen. Der var ingen intervaller på programmet, da coach Anders vil spare mine ben lidt til den relativ tunge mængde der venter mig fra og med i morgen og weekenden over, men jeg fik nu kørt ok godt til alligevel på en tur op ad Telegrafe og Galibier :4winkkiss:

Cykling - 2 timer @ 159 wtt i avg.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle have været til Calpe her i weekenden men planerne blev ændret og Dubai blev i stedet destinationen. 30 graders varme og cykling i ørkenen - SYG oplevelse og måske mit livs mest surrealistiske cykeloplevelse :cool: Mere om det senere.

Turen startede med en rigtig god cykelnyhed for de unge danske talenter, nemlig udnævnelsen af Anders Lund som ny U23 landstræner. Først skabte det lidt usikkerhed hos os, da vi var noget i tvivl om hvorvidt det ville få indflydelse på vores samarbejde med Anders. Heldigvis var han relativ hurtig med en melding til os om, at han meget gerne ville forsætte det igangværende samarbejde. En dejlig besked at få, for vi er rigtig glade og tilfredse med at have Anders som coach :smile:

Vi ankom i Dubai sent torsdag aften, kom på hotellet og fik os en fornuftig nattesøvn. Det betød at vi var på den anden side af middagstid inden vi var på cyklerne dagen efter, og vi endte derfor ude midt i ørkenen på dagens varmeste tidspunkt. Noget hedt, men heldigvis er det "vinter" dernede nu så vi nåede ikke på den forkerte side af 30 grader c :laugh:

Det er pænt surrealistisk at blive sat af ude i ørkenen for at se den fineste cykelsti bugte sig igennem landskabet. 6 meter bred med den bedste asfalt - det kunne de danske kommuner lære noget af!

Det længste loop er 50 km og derudover findes der 3-4 tillægsloops på ca. 20 km pr. stk, så der er masser af gode muligheder for at få km i benene. Variationen på de enkelte loops er selvsagt ikke så stor, for det er mere eller mindre pandekage flat og så ellers fyldt med sand :laugh:

Vi fik sat igang og det gik derudad. Vi fik virkelig god fart i cyklerne og shit hvor kommer man bare let til farten dernede. Varmen gør bare en kæmpe forskel, men det jo ingen nyhed. Alt gik faktisk rigtig godt indtil vi havde tilbagelagt ca. 35 km. Derfra begyndte energien stille og roligt med at sive ud. Varmen åd os og vandet i vores dunke var kogende varmt. Ja, der er skyggesteder for hver 5. km, men på det første loop vi kørte (50 km) var der ingen muligheder for refil. Det kunne de godt have ofret lidt ekstra på, når de nu har flottet sig med sådan en fornem cykelsti......

Et par stemningsbilleder fra et af skyggestederne ude på stien:

88D24B3F-F26E-4098-AF42-17F4ACD0CF52_zps

ED8006DB-ADBF-42C6-8CA7-7F9E5C3F7F61_zps

Refil efter 50 km og så ellers videre ud på lidt flere loops. Det var hårdt, meget hårdt faktisk, og jeg havde svært ved at træde nogle ordentlige watt. Det virkede rent ud sagt som om at min wattmåler havde hedeslag.... Da vi var igennem var vi begge max kogte og trængte til at komme i skyggen med en kold cola. Puha for en omgang!

Cykling - 89 km @ 36 km/t

Jeg vil godt indrømme at turen tog noget hårdere på mig end jeg lige havde forestillet mig, men jeg gav varmen og de store temperaturmæssige omvæltninger skylden. Noget skal jo have skylden.... :laugh:

Lørdag var vi på den igen. Afsted i taxa ud af Dubai og ud til starten på Al Qudra Cycle Track. Dubai er på ingen måder en by man cykler i, så transport ud af byen er i den grad nødvendig.

Det blæste pænt meget ude i ørkenen. Faktisk tilpas meget til at det kunne kaldes for decideret sandstorm, hvilket naturligt nok tog en del af fornøjelsen ved turen :dry: Derudover var min krop decideret mørbanket med signaler der pegede i retning af en omgang influenza. Virkelig lækker timing omend det er en klassiker når jeg lander steder hvor airconditionen kører på fuldt blus :sneaky2:

Det blev derfor en kort men hård tur. Både pga. vinden men selvsagt også pga. sygdomen jeg havde i kroppen

Cykling - 75 km @ 34 km/t

13EDCD3D-C921-4726-AFA9-1F33BFFF960F_zps

19F4C17E-1BB6-46BA-9535-C3C29F52F7B1_zps

Resten af turen blev desværre lidt spoleret af sygdom, for jeg fik det ikke just bedre i dagene efter. Dog ikke værre end at en off day ved poolen samt lidt godt at spise ude i Jumeirah ikke var helt uoverkommeligt. Heldigvis kunne jeg tage den helt med ro uden at stresse over sygdommen, for om under 2 uger rejser jeg derned igen. Det samme gælder julen, som vi faktisk skal holde i Dubai i år. Med andre ord skal jeg nok få set hvad der er at se dernede i den kommende måneds tid :smile:

Siden hjemkomsten har jeg været sengeliggende med influenza. Igår var jeg helt væk, men idag mærker jeg heldigvis en lille fremgang. Jeg håber at være i stand til at tage på job imorgen, for jeg er godt nok ved at få spat af at ligge på langs!

Når jeg bliver lidt mere frisk, så venter der mig også et større rengøringsarbejde med cyklen. Der sidder sand i alle kroge, og kæde, pulleyhjul, styrfittings osv er ligeledes klistret til i sand. Det må give et seriøst slid på de forskellige dele hvis man da ikke er helt ekstrem god til at få rengjort efter hver tur.

Edited by JannieSand
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share