Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Har været til banecykling. Lungerne virker vist fint, det gik dog heller ikke superstærkt i dag.

4 x 25 omgange. Ornli sygt smæk på de to første spurter, så var der ikke til mere sjov i de hurtige fibre. Til gengæld er jeg ret træt i stængerne. Det er sgu OK sluppet efter 3-4 ugers slendrian.

Nu skal jeg bare lige overstå 9 timer i etatens tjeneste, så jeg kan komme hjem til min skyr og i seng og få stængerne op.

Link to comment
Share on other sites

Jeg parkerede døgnets næstsidste tog på hovedbanegården i går. Man bliver altså ikke rigtig frisk, når man kommer i seng midt om natten. Derfor bliver der heller trænet i dag, trods jeg har fridag.

I dag har jeg været til kvartal-kontrol af lungerne og har været meget i tvivl om hvordan det egentlig gik. Det var måleresultaterne også :unsure:

Fev1, som indikerer KOL når tallet er under 70, var faldet fra 64 til 61.

Omvendt er lungekapaciteten steget fra 96 til 100 og et andet tal til over 120%.

Efter mange års stilstand, er det kommet ny medicin på markedet som både er billigere og bedre (mindre partikler, som bedre kommer ud i lungernes forgreninger) og den skal skal jeg prøve. Naturligvis i forsøget på at gøre noget ved de 61.

Jeg har svinsk lyst til at styrketræne men tror bare, det bliver til nogle få halvhårde cykelintervaller i morgen. Der er nemlig stævneaften til banecykling på fredag.

Min lange pause fra banecykling in mente, vil jeg være tilfreds bare jeg kan klamre mig til feltet uden at blive sat. Til gengæld er jeg fristet til et dristigt eksperiment med gearvalget, nu det alligevel bliver lidt lala.

Link to comment
Share on other sites

Jeg orkede ikke et kæmpe cirkus med tøj og cykelvask bare for en kort lille tur, så jeg hoppede på Tacxen.

Den sædvanlige start med 10 minutter opvarmning, kalibrering, drikke en liter vand og åbne altandøren.

Tanken var samme koncept som sidst men med en blok mere på. Efter at have kørt den den, måtte jeg revidere planerne da benene ikke var gode nok til dem.

1 min 100w + 1 min 200w

1 min 100w + 1 min 250w

1 min 100w + 1 min 300w

1 min 100w + 1 min 350w

1 min 100w + 1 min 400w

1 min 100w + 1 min 450w

1 min 100w + 1 min 500w - tacxwatt eller ej, var de så hårde at komme i gennem, at jeg ikke kunne se mig køre på 450w igen allerede efter 1 minut, så gik retur i større trin og med større pause :blush:

2 min 100w + 1 min 400w

2 min 100w + 1 min 300w

2 min 100w + 1 min 200w

2 min afrul - den burde jo nok have varet 5-10 minutter længere

post-1580-0-32640400-1392902155_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er godt, jeg ikke går så meget op i det med konkurrencer, for jeg har vist aldrig kikset en optakt så meget.

Et er, at jeg kom ud af døren efter opvarmningn var gået i gang, ude i velodromen. Og jeg skulle jo også først skifte tandhjul for og bag.

Det værste var nu kosten. Efter mine sene vagter, vågner jeg stadig sent og fik spist på "skæve" tidspunkter. En times tid før jeg plejer at indtage den obligatoriske tallerken havregrød, kommer jeg til at spise en pakke fiberkiks som var sat ned i pris i Netto. FEJL!

Dels sugede de en masse vand, så jeg endte med at være fuldstændigt dehydreret og den væske man normalt har i munden, blev til tykt sejt slim i løbet af det første løb. Nu kunne jeg jo så drikke en masse, Men havregrøden som jeg spise et kvarter inden jeg kørte hjemmefra, lå i maven og fyldte og gjorde at vandet ikke blev optaget rigtigt.

Paniktørstig drak jeg endnu mere og mere og endte med at bunde 4½ et-litersflasker fra 18:45 til 20:45

Da det passerede langsomt, var maven ligeså fyldt som juleaften og der var ikke plads til at trække vejret rigtigt.

Til gengæld var det en fantastisk ide, at køre med gear 50-14 i stedet for 48-14. Næste gang går jeg all in med 51-14, hvilket er det højeste jeg kan lave med de tandhjul jeg har.

4-5 minutters opvarmning - AAAAALT for lidt

1ste løb var scratch over 12 omgange. Efter en stille start, gik det pludseligt hurtigt og jeg lod mig rive med i det sidste angreb sammen med 2 andre. Med en omgang tilbage lå jeg nummer to da nogle begyndte at overhale og så var jeg lukket helt inde. Fair nok, for jeg havde kørt mit og havde ikke meget (om noget) krudt tilbage.

2det løb var pointløb, hvor jeg var lå bagved og spolede benene ud efter det første løb. Koldstarten og mit overmod, var dyr i lårene. Overvejede her om gearingen var for tung alligevel.

3dje løb: Scratch over ukendt distance. Der var et par stykker der var stukket af, så feltet kørte ret roligt med mig i.

4rde løb var Først til Mølle. Det var også et roligt udlæg, indtil idioten (altså mig) gik efter Stinus (som fører cuppen helt suverent) da han stak af. Jeg lå ret længe 10 meter bag ham og fik næsten ikke hentet ind på ham. Da jeg opdagede at jeg havde en på hjul og slog ud, opgav jeg. Jeg var langt over grænsen og var helt færdig. Lod også feltet køre forbi, så jeg kunne rulle lidt af på løbets sidste omgange.

5te løb var med derny-føring indtil de sidste 3 omgange. Dernyen (udover den stinker) skruer langsomt tempoet op. Mod slutningen, må ham foran mig slippe og giver mig et hul at køre op. Det døde jeg på. Da dernyen slog ud og de andre begyndte at køre hurtigt, blev jeg sat af :dry:

Alt i alt OK. Under alle omstændigheder gik det generelt bare for hurtigt til mig i dag og havde også gjort det alle andre dage.

At lårene syrede til i første løb, vil jeg skyde på skyldes den manglende opvarmning og evt. dehydrering. Mod slutningen var de ikke synderligt trætte. Jeg kan naturligvis godt mærke, at der skal trædes hårdere for at holde de andres accelerationer i temposkiftene men der plejer jeg jo også at have det ret let.

Efter Garmin Connect er blevet opdateret, får jeg ikke længere nogen kurver - ved ikke om I andre gør?

http://connect.garmin.com/activity/448861903

Ellers en nødkurve fra Sporttracks (som i øvrigt også øffer effer en opdatering her til aften)

post-1580-0-50790400-1393022296_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig rask. Men pudser stadigvæk næse et par gange om dagen, når der skal noget ekstremt mørk og sejt betændelsessnot ud. Noget er så hårdt, man kan se at det har stået i en gang/rør på ca. 2 mm tykkelse. Sært.

Og sært at det sidste bare ikke vil forsvinde.

Hoster også en del, men har fornemmelsen af at det er snot der løber bagom, mere end slim dybt nede fra lungerne.

Og så er jeg træt ved tanken om først at have fri 0:34 men det er jo noget helt andet, hehe.....

Har for nylig haft sådan en periode på ca. 3 uger. Det hjælper at være tålmodig selv om det jo ikke er nemt når man gerne vil træne mv. :-)

Link to comment
Share on other sites

Lidt med ovenstående som undskyldning, blev det til en ikke-planlagt nuldag.

Efter at været på arbejde siden 7 med en del solskin, passede det lige med at den stort set eneste byge over Sjælland, faldt over Bilkakysten halv seks, da jeg var på vej hjem. Jeg er blevet lidt kujonagtig med regn og kulde samtidigt, så ville lige vente på tørvejr (det var for sent at støje med tacxen i en weekend).

Men første morgensvagt efter en aftenblok = jeg er grotesk træt. Jeg faldt også i søvn i løbet af ingen tid og magter hverken at skulle ud i kulden eller være fysisk aktiv, nu jeg har været under dynen :blush:

BÆ, altså.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag lidt senere mødetid. Men 8:38 til 18:26 er jo fanme som at være væk hele dagen - tillige manglede der en til at overtage mit sidste tog på Hovedbanegården, så den A´er jeg skulle have været med hjem, kørte uden mig i.

Nå. Alt det kan desværre ikke dække over at jeg sådan set ikke gider røre min cykel med en ildtang. Ikke noget nyt i det - det sker hver gang jeg er for længe væk fra den og en lille måned uden fællestræning og næsten ikke nogle ture på egen hånd, har gjort sit. Men jeg skal bare på hesten igen og ind i en positiv spiral.

Det bedste havde været hvis motionsholdet kørte, så man kunne få lidt rolige og korte ture.

Det næstbedste er at lege med min wattmåler!

Efter en lang indre dialog, trillede jeg ud i den vilde verden her 21:15-ish. Der var ikke planlagt nogle gennemtænkte øvelser. Bare lidt øven i at ramme nogle watt-tal som jeg havde bestemt på forhånd. Ikke let i forhold til på Tacxen, hvor modstanden er jævn.

Stykket på Gl. Køge Landevej ved til Vallenbækrundkørslen og tilbage til sidevejen til Avedøre Holme, skulle holdes med 225w i snit, uanset røde lys osv.

Allerede her, fik jeg fumlet rundt i knapperne til mellemtider (og stoppet uret i stedet for at sætte det på mellemtid) og også indset, at jeg har designet min skærm på Garminen forkert. Fint at opdage det i legefasen. Pulsen bankede i vejret, ret uforklarligt for jeg var sådan set ikke forpustet eller noget. Kroppen må have været frisk, eller ?????

Ud på Holmen til noget lidt mere brugbart uden lyskryds. Tøjstrategien var, at jeg ikke skulle svede og dermed blive kold mellem intervallerne, så de skulle være korte med en pæn pause i mellem. Jeg gider ikke blive syg igen!

Pauserne blev sat til 2 minutter og jeg anede ikke hvor jeg lå på wattene, andet end at Tacxen efter sigende viser for meget, så jeg startede forsigtigt ud med at sigte efter:

5 min @ 250w

4 min @ 275w

3 min @ 300w

2 min @ 325w

1 min @ 350w og her var det meningen at stoppe men nu gik det alligevel så godt og jeg havde fået de første chok, af gøende frådende vagthunde og løse harer/kaniner eller hvad dælen der hopper rundt derude.

1 min @ 375w

1 min @ 400w

1 min @ 425w

1 min @ 450w

1 min @ 475w

1 min @ 500w og omsider

1 min @ 550w :gal: til langsiden hjem (havde jeg kun øget med de 25, havde jeg skulle holde 575 hjemad og det var jeg ikke lige overbevist om var muligt (der er det måske så nok alligevel)).

Jeg ville også have kørt en spurt men var lidt mere stegt i stængerne end jeg troede og fik lagt et for højt gear ind, så den gik halvt i fisk.

Men fint nok. Trods min ulyst til at køre ud, var det jo sjovt alligevel (pænt godt hjulpet af, at intervaller på omkring de 60sekunder er de sjoveste at køre). Pulsen kom højere op end længe (var jeg mon i overtræning inden jeg blev syg?) og vejrtrækningen kørte faktisk fint, trods jeg havde glemt at suge KOL-medicin inden :4slap: Og egentlig er det også hyggeligt at være træt i benern, bagefter.

Garmin Connect er underlig efter opdateringen, Mine kolleger kan heller ikke få den til at virke fra PC men vi kan godt se grafer når vi ser på den fra en Ipad.

http://connect.garmin.com/activity/450474478

Men ellers en billedfil:

post-1580-0-29617000-1393198062_thumb.gi

Det ærgelige er at jeg skal møde 5:48 i morgen og jeg er plingplang frisk :raisebrow:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var først retti vildt, da vækkeuret ringede. Den yderst bizzare påkørsel i morges, lavede dog så meget ravage i den, at jeg ikke havde tid til at være morgentræt.

Efter en lille lur smuttede jeg i FW. I modsætning til for en uge siden, var der masser af bid i romaskinen. I frontsquatten, hvor jeg kun en gang før har kørt med 100kg og der blev grindet en del, var der god fart i dag. Ingen tvivl om at der er en PR klar i skuffen til næste træning.

Romaskine: 5 min

Kropshævninger, overhåndsgrebgreb: 6, 6, 6,5

ss

Backsquat: 10x20, 10x20

Frontsquat p 120sek: 5x20, 5x60, 1x80, 1x90, 1x100, 1x100, 1x100, 1x100, 1x100, 1x100
Backsquat p 180sek: 5x20, 5x60, 4x80, 4x90, 4x100, 4x100, 1x100, 1x100
Bulgarian split squat: 8, 8x32, 8x32, (1 min mellem slut på det ene ben og start på det andet) - de var til gengæld tunge

Lægstativ: 12 x 12 x 70, stadig uden at stønne ret meget men læggene er som beton når jeg masserer dem mellem sættene.

Lårcurl: 15x30, 12x65, 12x65, 12x65

Bænkpres p 120sek: 15x20, 8x60, 12x75, 12x75

Laterals: 12x9, 12x9, repPR

Bicepcurl: 12x18, 12x18

Tricep pushdowns: 12x32½, 11x32½, fail på sidste

Hypers: 14, 14, 14

ss

Sidebøj i hypers: 14, 14, 14

Mavemaskine: 12x75, 12x75, udgik da centeret lukkede

Gad vide hvem og hvor der er blevet reklameret for frontsquat? Jeg plejer at være den eneste der træner den øvelse men i dag var der 4 andre. Alle med begynderkrydsgreb og lette "indbaningsvægte".

Og hyggeligt at se et kvindemenneske køre bicepkrøl med "de store" håndvægte, mens hun med grimasser og sitren i understellet står og beundrer sine bibs imens. Respekt dér! Sjældent at se kvinder, der virkeligt går til stålet i overkropsøvelser. Hun var uden tvivl også den mest overbegloede i lokalet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag tog jeg hjem fra Jylland væsentligt tidlige end normalt med den plan, at jeg så kunne nå på cyklen.

Kosten derovre er meget anderledes end min egen og jeg var tørstig, så fik spist og drukket alt for meget inden jeg hoppede på cyklen. Var lige på vægten inden jeg tog cykelstøvlerne på: 96,3kg.

Jeg trillede ud på Holmen og ville køre den første omgang langsomt, mens kroppen kunne optage noget væske. Så begyndte det at regne og med samme argument som for et par indlæg siden, tak jeg pigekortet og kørte hjem (og landede på sølle 12,8km).

Men både dejligt og ret syret, da vi (i Jylland) sad på terrassen i solskin og drak kaffe uden overtøj og uden at fryse i februar.

Jeg skal snart derover igen, hvilket bliver mægtigt hyggeligt. Jeg får bare ikke trænet en skid. Til gengæld taget adskillige kilo på :dry: På den front passer det mig ad Helvede til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været et vand-svin men ikke med vilje.

DSB's telefonsystem brød ned i nat/morges og derfor sendte de en SMS ud til alle med et mobilnummer. Fair nok. Jeg faldt bare ikke i søvn igen :annoyed:

Da jeg kom hjem fra arbejde ville jeg på cyklen og smuttede en tur under bruseren. Hvordan ved jeg ikke men efter halvanden time, vågner jeg liggende centralt under det varme vand. Jeg gætter, jeg var mere træt end jeg var klar over.

Desværre var det blevet regnvejr i mellemtiden og det var for sent at bruge hjemmetræneren - det kan man dog ikke høre på overboen der holder drukfest.

I stedet lidt hjemmestyrk:

Kropshævninger, underhåndsgreb: 8, 8, 7

Mavebøjninger: 20, 20

Skrå mavebøjninger: 20, 20

Tåhævninger fra dørtrin: 100

Dips: 20, 20, 20

Vægten er retti skidt efter turen til Jylland og jeg er gået i "panik-mode" og tæller kalorier. Jeg har været for træt til at det er rigtigt godt i dag men jeg starter ved dagens morgenvægt på 93,2 og fedt% 14,9

For sjovs skyld havde jeg lige målebåndet fremme, som det havde været en selvfølge på MOL for 10 år siden.

Det er mange år siden jeg har kunnet lave et gunzflex på 41cm. De 45 på læggen og 68 på låret er vist ny PR. Bare trist at det er flomme og ikke :4flex:

I morgen har jeg tilkaldevagt, så spændende hvornår telefonen ringer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været et vand-svin men ikke med vilje.

DSB's telefonsystem brød ned i nat/morges og derfor sendte de en SMS ud til alle med et mobilnummer. Fair nok. Jeg faldt bare ikke i søvn igen :annoyed:

Da jeg kom hjem fra arbejde ville jeg på cyklen og smuttede en tur under bruseren. Hvordan ved jeg ikke men efter halvanden time, vågner jeg liggende centralt under det varme vand. Jeg gætter, jeg var mere træt end jeg var klar over.

Det lyder alvorligt! Sikker på du "bare" er overtræt???

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg. "Heldigvis" er det ikke første gang jeg er i voldsomt søvnunderskud og det føles rigtigt. Jeg plejer at få sovet igennem på mine fridage, men ungerne i det jyske ville gerne at jeg fulgte dem i skole og børnehave. Og så knækker filmen.

Jeg glæder mig helt vildt til at prøve at arbejde midt-på-dagen, så jeg får sovet mere.

I første omgang kikser det max, da mine næste arbejdsblokke veksler mellem det tidligste og det seneste.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 92,1 (-1,1)

Fedt%: 14,4 (-0,5)

Indtaget: 3170kcal

Motion: 50 kcal

I morges var jeg oppe klokken 5 for at blive klar til at blive kaldt ind på arbejde. Jeg skulle nu først køre lidt over 10.

Da jeg endelig kom hjem, røg jeg efter en masse indre dialog på cyklen. Det var ikke ligefrem fordi jeg gad!

Fik kørt 2 +1 min med stående start

15 min AT med en håndfuld røde lyskryds i.

2 x 3/3

1t 20m i alt. Garmin virker stadigvæk ikke på PC :dry:

Kæft, jeg er off. Lungerne føles ikke defekte som i sommers, så det er nok bare pausen. Jeg tror bare jeg satser på at holde lav profil og så vente til motionsholdet starter op, når vi går over til sommertid. Så må jeg pjanke lidt rundt i mellemtiden i det omfang jeg ikke skal på arbejde eller til Jylland. Men helst ikke efter kl. 20 igen :please:

Jeg burde også lige smide vinterlågen på Tacxen. Jeg synes wattmåleren laver nogle regelmæssige dyk til omkring det halve som jeg ikke kan mærke jeg laver. Det må vist blive onsdagens projekt at se om den lave unoder.

Link to comment
Share on other sites

YES! Så er weekenden ved at være overstået. Hviledag i dag og så skal jeg fra i morgen helst ind i en rytme, hvor jeg primært træner på mine fridage.

Dagens arbejdsmæssige højdepunkt var på Klampenborg, da jeg skulle i den anden ende af toget. Der cykler en gut på perronen i højere fart end den sædvanlige og jeg opgiver på forhånd at sige noget til ham. Den slags cyklister, der ikke kan respektere at man ikke cykler perronen, er alligevel for ego'ede til at ville tage basalt hensyn til andre.

Et par sekunder efter han passerer mig, lyder der et sært metallisk klonk. Da jeg vender mig, ligger cyklen op af en 15 cm. tyk sort lygtemast og han ligger og børster grus af. Fryd (naturligvis under forudsætning af at han kun slog sig uden at komme til skade) og heldigt, han ikke ramte en en barnevogn eller en af de mange skrøbelige ældre damer, på de kanter. Jeg tvivler nu på at han lærte af det.

Vægt: 91,1 (-1,1)

Fedt%: 14,2 (0,2)

Indtaget: 2830 kcal

Motion: 790 kcal

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

OT

Gad vide om jeg altid har været et pjathoved, hvad musik angår?

I øjeblikket er det hele ret intetsigende. I 80/90erne var der fest, da hiphopperne fiflede med jazz, reklamespots, børnerim osv.

Men inden da - da jeg var lille - var jeg også semiuseriøs. Da var det bare pigtråd, der var på tapetet. Men præcis samme tankegang i breaksene.

Jeg takker lige P5 for at sende mig retur i tiden.

Den står på banecykling i aften; jeg har ondt i lårene men har ikke lavet noget. Derfor måske?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sjovt du bringer emnet op. På Radio 24Syv har de i deres kulturprogram lige kørt et sjovt tema, hvor emnet var musik i nullerne. For hvor både 60'erne, 70'erne, 80'erne og 90'erne har budt på nye, musikalske stilarter, så har nullerne været præget af genbrug. Tit på nye og fantasifulde måder, men nogle egentlige nye, musikalske stilretninger har der ikke rigtig været tale om.

I radioprogrammet har de fx spillet hnumre, hvor man skulle gætte, om det var nyt eller gammelt, og det har været kropumuligt, fordi så meget ny musik trækker på gammel inspiration og simpelthen lyder, ja, gammelt.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,4 (-0,7)

Fedt%: 13,9 (-0,3)

Indtaget: 3520kcal hvilket er for meget men jeg fik sovet igennem efter arbejdsblok

Motion: 0

Der var ikke det store fremmøde til banecykling og folk gad ikke rigtigt og snakkede for meget. Holdopdelingen blev underlig med tre 6-7 mandshold i stedet for 4 i sædvanlig størrelse. Og alle på banen samtidigt.

Jeg var sen på den, så da jeg satte mig på cyklen, havde "stress"niveauet allerede lagt pulsen op på 79% af max.

Opvarmning

25 omgange

20 omgange

(her lod jeg de andre køre deres og benyttede mig af at banen næsten var tom mellem gruppeintervallerne)

200m flyvende start

200m flyvende start , begge i gear 51-14 og det var hvad der skulle til for at bryde barrieren ved de 60 i timen. På landevej er det nogenlunde overkommeligt men mine langsomme lår er ikke til de helt høje RPMs og rendte da alligevel ind i at cyklen "løb fra mig".

http://connect.garmin.com/activity/454834676

Egentlig træls, at jeg hverken kører licens eller løb på banen, så jeg kunne deltage i løbsrytter-træningen. Der er nemlig opdeling i to hold hvor der ene træner vo2max og det andet træner sprint. Det kunne jeg sagtens nøjes med. Jojo, det er da hyggeligt at cykle på en lun sommerdag men... naaaah.

Nå, men det er jo ikke en mulighed. Til gengæld skal jeg derind igen i morgen :wub:

Snak lige om at få tæv (men hvor er hans selvkritiske sans henne???? - han kører jo langsommere end os gamlinger, der træner mandag aften.)

Spol gerne til 1:25

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,2 (-0,2)

Fedt%: 13,6 (-0,3)

Indtaget: 4060 kcal

Motion: 1180 kcal

Hvilepuls: 55

Banecykling - normalt er det hyggehold i forhold til mandag aften men det var noget mere seriøst i dag end i går.

Opvarmning

25 omgange

25 omgange

25 omgange

Afrul med (for mig) en 200m og en semispurt på et par omgange og så gik der også cykelløb i den på de sidste 2 omgange. Så kunne man jo have begyndt en ny afrulning.

Efter et par fremmøder hvor bagringen har været flad da jeg tog cyklen af krogen, var siveren (som det åbenbart var) i dag blevet så stor, at trykket faldt fra 12 til 5 på en times tid. En af de andre kører åbenbart rundt med et ekstra baghjul i bilen og det kunne jeg heldigvis låne.

http://connect.garmin.com/activity/455154553

Nu må Garmin godt få fingeren ud og rette deres kiksede opdatering, så det igen virker. Det er sgu tyndt, at det tager så lang tid.

Nå, men hvis man ser det fra Google Chrome, så kommer graferne frem hvis man vælger engelske enheder :unsure:

Ingen decideret træning i morgen, men hopper på tacxen for at spole lidt liv i stængerne. De er godt nok kvaste og DOMSen i læggene bliver brudt op på ny i de der 200 meters. De har været konstant DOMSede siden min hjemmetræning d. 28ende :dry:

A tøws a æ træt

https://www.youtube.com/watch?v=8mx8ZBcc1U4

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt: 91,1 (+0,9)

Fedt%: 13,9 (+0,3)

Indtaget: 3740 kcal

Motion: 1110 Kcal

Som planlagt ville jeg "trille lidt af" på tacxen med vintergeden på, for at se om de udsættere i watt-tallene som jeg synes der er, også er der i virkeligheden.

Desværre skulle jeg nok have kørt med samme belastning og tempo hele vejen igennem for endeligt at konstatere evt fejl.

Jeg synes nu alligevel at kunne se et mønster i "hakkerne" men det er ikke konsekvent og så er det svært når jeg også piller lidt i belastningen og rpm. Hrmpf.

Vintercyklen sidder klar i træneren, for håndtaget til at tage den ud brækkede. Må lige hvordan jeg kan få det til at passe med arbejde og underboer (støj).

Efter opvarmning men ingen kalibrering, da Tacxs kadencemåler interfererede med det Garmin-krams der sidder på cyklen:

post-1580-0-01756400-1394025820_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg taget en feriedag for at køre sidste afdeling af mastercuppen (på cykelbanen). Som sædvanligt kom jeg for sent af sted - denne gang fordi tørretumbleren i vaskekælderen var stoppet, mens jeg hængte tøj op oppe lejligheden, så det ikke var klart, da jeg ville hente det tørre tøj.

Den manglende opvarmning understregede bare, at jeg kører som en pose rådden lort. Det er også fair nok, nu de fleste andre nok har udnyttet den varme vinter, mens jeg nærmest ligger brak.

Jeg havde dog også svært ved at få luft; som om der var et spændbånd om brystet. Jeg synes ikke det har været sådan på vintergeden, så jeg vil ikke udelukke at jeg bare er for fed til at sidde krøllet sammen på banecyklen.

Endelig måtte jeg også erkende, at sprintergearingen fra i forgårs var for tung at køre med. Det hjalp lidt efter andet løb da jeg fik gearet ned, men havde så bare ikke luften til at levere en ikke småpinlig indsats.

Det gode var, at jeg ikke blev revet med i det ene af to styrt, da skete ikke mange meter foran mig. Ellers skod :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næsten efter planen, kom jeg på hjemmetræneren for en lidt mere jævn tur en sidst, for at se om der er udfald i wattmålingerne.

Jøsses, hvor var det dog kedelig og da min bagdel efterhånden havde sovet et stykke tid, stoppede jeg eksperimentet før tid, da jeg havde brug for at køre stående men så ville jeg ikke kunne køre helt jævnt længere..

I der kører med wattmåler, må meget gerne byde ind på, om jeg skal have skidtet til rep, eller om alt er inden for det forventelige. Jeg kørte med wattbestilling på tacxen for at minimere de udsving der naturligvis må være.

Selv synes jeg, det ser forkert ud med de halvperiodiske fald der er i effektkurven i den sidste blok, som jeg havde forventet havde været næsten flad:

post-1580-0-33994900-1394282853_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ellers har de klaps jeg fik på cykelbanen i forgårs, til en forandring sat sig positivt. Det kan ikke være rigtigt, at jeg kørte point ind i de første løb og jeg nu oplevede jeg at blive hægtet af feltet. Når lungerne for alvor står af er slaget selvfølgelig tabt, men så hurtigt er det forhåbentligt ikke gået. Min høje hvilepuls og manglende indsats in mente, satser jeg på at rette op asap. Jeg må lige æde nogle dumme uger med en masse nederlag, men så kunne nyde sommeren til fællestræning som jeg plejer.

Lidt overvejelser:

Det er flere ubekendte, især at jeg endnu ikke har prøvet at mine arbejdetider i grove træk ligger fra 11 til 20. Det har jeg jo ønsket, så jeg ikke skal op klokken 5 om morgenen.

HvidovreCK har også meldt ud, at de vil skære kraftigt i intervallerne i motionstræning (stort set alle nye kommer ikke igen, efter de er blevet kørt midt over og det er jo uholdbart). Men hvad er der så tilbage? Landskabet er fladt og historisk kører vi kun een meget fesen skiltespurt. Vi må se hvad de finder på.

Jeg ville ellers gerne undgå licensholdet. Dels fordi cykelryttere ikke kan andet end at snakke om cykelløb og hvordan de kunne have vundet hvis de ikke havde ligget på hjul af Rasmus, hvis de havde åbnet fire sekunder før og hvis og hvis. Sikkert fin analyse hvis man er cykelrytter men røvsygt for mig at høre på. Kedelig var det også at næsten alle intervaller var sub-AT.

Jeg kunne også tænke mig at skrue styrketræningen op til to gange om ugen. Dels vil jeg gerne leve op til min gamle målsætning om, at man til hver en tid skal kunne trække 20 kropshævninger. Lidt mere kød på skroget generelt vil ikke gøre noget og det kunne være spas, hvis mine arbejdspoloer kan stramme (nogenlunde fedtfrit) om ærmerne, også selvom jeg grundlæggende hader tøj der strammer.

Derfor er målet i kategorien VÆGT også blot, at mine arbejdsbukser skal holde op med at stramme. Det med at satse på tal, bliver alligevel ikke til noget.

Går det hele op i en højere enhed og kan jeg finde luft i økonomien, ville jeg egentlig også svært gerne have cyklen med til Midtjylland i nogle dage. Silkeborg. Ry. Vrads Hede :wub: Men det er langt ude planer......

...

Hviledag i dag.

Med risiko for at blive slagtet af HvidovreCKs bestyrelse, har jeg efterlyst nogen at køre med i morgen. Jeg tænkte at der sikkert var andre der gerne ville køre en fællestur, men ikke 5 timer. Sidst der var en der efterlyste makkere til kørsel samtidigt med klubtræningen, blev der øffet voldsomt. I lyset af at der også er nogle af de hurtigste H40 der ikke gider de lange ture, har de åbenbart indset at det må være "lovligt" at søge et alternativ, for de har ikke kommenteret det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share