Masser af træning, god kost, men taber ikke mere fedt


Hardcasto
 Share

Recommended Posts

Hey Experter :P

Hurtig biografi

Mit navn er Sebastian, jeg er lige fyldt 18, vejer 84 og er 177 høj.

Jeg har i forårs tabt 16 kilo,fra januar til maj, og vejer nu 84 og er 177 cm høj.

Den sidste måneds tid har jeg skruet op for tempoet mht træning så træner nu ca 7-9 gange om ugen.

Oftes 3-4 gange styrketræning i form a snatch, dødløft, clean & Jerk, squat og på alm crossfit hold om eftermiddagen 4-5 gange om ugen. Holder rest days i weekenderne.

Angående kosten spiser jeg efter kost princippet Paleo (Stenalderkost).

Morgen: 5 æggehvider med 150 bacon

Frokost: Kød,kylling eller fisk med grøntsager

Aftensmad:Kød,kylling eller fisk med grøntsager

Prøvede desuden i et måned at veje min kost så jeg lå 500 kcal i underskud, men syntes ikke at det havde den store effekt. Så nu sørger jeg bare fpr at spise sundt.

Jeg drikker alcohol højst 1 gang hver anden uge.

Og spiser kun usundt i form af chokolade, slik osv 1 gang om ugen, uden at gå amok i det.

Jeg drikker en del pepsi max, men det skulle efter sigene ikke have den store effekt.

Snacks i løbet af dagen: Smoothie med bær og skummemælk, lidt nødder en gang i mellem, etv en proteinbar før træning.

Drikker desuden en proteinshake efter hver træning (Progenex Recovery)

Spøgsmålet er så, hvorfor har jeg ikke tabt mere fedt de sidste 3-4 måneder?

Tak på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ved du, at du ikke taber fedt? I dit indlæg omtaler du kun vægt. - Har du fået målt din fedtprocent?

Når man styrketræner bør man nok i højere grad stole på, hvad man ser i spejlet, fremfor hvad vægten fortæller. Ellers ville man nok se mange store fyre gå hulkende omkring pga. et BMI, der kategoriserer dem som svært overvægtige.

Derudover synes jeg, det er meget ambitiøst at træne 7-9 gange ugentlig. Din krop får vel knapt mulighed for at restituere og derved kører du den blot mere og mere i sænk, hvis det er tilfældet. Du bør læse lidt om overtræning, tror jeg, inden du risikere at stå midt i det.

Men, men - ca. hveranden tråd her i vægttabs-forummet ligner denne, så du kan sikkert finde mange svar ved at kigge rundt. Bl.a. fandt jeg dette indlæg skrevet til en fyr i præcis samme situation som dig: "Der sker flere fysiologiske forandringer i kroppen som følge af øget fysisk træning, og hypertrofi (øget muskelmasse) er bare én af disse tilpasninger. Øget blodmængde, øget glykogendepoter (kulhydratdepoter), øget væske er andre tilpasninger, der sker helt automatisk." - Så der kan godt være flere forklaringer på, at det pludselig går lidt langsomt med vægttabet, når man træner.

Prøv i første omgang at kigge på din kost igen, vil jeg foreslå; En smoothie her, lidt chokolade der og andet fra "småtings-afdelingen" kan fylde mere, end man lige forestiller sig.

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Tro på det :-)

Stort set er der kun to knapper at skrue på: fedt og muskler. Hvis musklerne er blevet større så må fedtmængden nødvendig være reduceret hvis vægten er den samme.

Knoglemassen ændrer sig ikke sådan lige. Væskebalancen kan selvfølgelig ændre sig lidt men det er ingenting i den store sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share