Første muay thai kamp!


philipskifter
 Share

Recommended Posts

Hey guys,

Er i Thailand for at træne Thai boksing, min træner syntes at det kunne være en god idé at jeg fik en kamp, impulsivt svarede jeg naturligvis ja uden rigtigt at vide hvad jeg gik ind til. Jeg syntes at det var sjovt bare at træne, og gjorde det enlig mest som et sublement til min øvrige træning. Men nu er det altså blevet pretty serious, og vil naturligvis gerne komme helskindet fra min kamp, og endda måske vinde!

Mine spørgsmål er angående dagene op til, hvordan skal jeg forholde mig osv:

Min træner har forslået at jeg holder to dages hvile inden kampen, kampen er på lørdag, så dvs sidste træning torsdag. Jeg har torsdag aftalt at spare med en kammerat, udover det havde jeg tænkt på at styrke træne, og svømme for at være helt spændstig. Kunne det evt. også være smart at løbe en tur?

Hvad skal jeg spise på selve dagen? Skal naturligvis holde mig fra stærk mad, men er der ellers nogle specifikke fødevare jeg skal holde mig fra (naturligvis ingen dårlige mættede fedtsyre). Anden del af spørgsmålet går så på, hvilke fødevare der kunne være gode at spise op til fight night ;)

Alle råd er meget velkommen!

Med venlig hilsen Philip Skifter

Link to comment
Share on other sites

Få nogen kulhydrater indenbords her i dagene op til kampen, så du har masser energi i muskeldepoterne at brænde af under kampen. Dvs. masser af ris og nudler (skulle ikke være noget problemer i Thailand :4mewantfood: ) Har du problemer ift. din vægt og vægtklasse? For så skal du selvfølgelig passe på med at blive for tung.

Jeg ville nok ikke kaste mig over både styrke, løb og svømning på sammen dag så tæt på, da jeg hellere ville fokusere på at restituere lidt. Tag hellere en svømmetur og få noget massage, så du er rolig, mentalt skarp og fokuseret op til kampen.

Dette er selvfølgelig kun én tilgang, og der er nok mange Thaiboksere, der har et andet fokus. Men mine erfaringer fra kung fu-kampe (for mange, mange år siden) er, at det er det mentale, som ofte afgør kampene, og at en rolig, fokuseret og afspændt kæmper er både hurtigere og stærkere, end en, som har kørt sig selv helt ud i tovene inden kampen....

Held og lykke, og giv modstanderen en gang :bottom:

Jeg glæder mig meget til at høre om kampen!! :devil::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Stine, taenkte lige at jeg ville komme med en opdatering! DEt var en rigtig fed foelelse at komme i ringen, tror sjaeldent at jeg har taenkt saa klart, det maa vaere overlevelsesinstinkterne der griber ind :bigsmile: Resultatet blev at jeg gav ham nogle taesk, og knock-outede ham i anden runde.

Det vil helt bestent ikke blive den sidste kamp, for nu har jeg faaet blod paa tanden :bruce:

Mange tak for din gode raad! Jeg var meget ops paa at spise massere af kulhydrater, lige indtill en time foerkampen, hvor det mest blev energi i form af vaeske :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share