Vægtøgning.


annoying
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har et ønske om at smide et par kg.

Jeg holder mig på mellem ca. 1200-1800 kcal dagligt, men gennem den sidste måned har jeg taget ca. 3 kg .

Jeg er dog begyndt at træne igen, efter et længere sygdomsforløb. Både kondition og styrketræning, 3-4 gange om ugen. Og jeg er klar over at noget af vægtøgningen,kan skyldes muskler, men jeg nægter at tro at jeg kan have taget 3kg på i muskler på en måned.

Kan der være en anden forklaring på vægtøgningen, og hvad jeg kan gøre yderligere for at forsøge at få gang i vægttabet?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jeg.

Jeg bruger madlog, og udelader ingenting.

Lad os forestille os den helt utænkelige situation at de satans kalorier på en eller anden måde får sneget sig ind i din kost så du derfor indtager flere kalorier end du går og tror.

Løsningen på dette problem vil måske komme bag på dig.. du skal spise mindre.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jeg.

Jeg bruger madlog, og udelader ingenting.

OK!

Grunden til at jeg spurgte var, at det er meget almindeligt at undervurdere kalorieindtaget.

I så fald må du, som J.B. er inde på, sætte dit kalorieindtag længere ned.

Din vægtøgning kan kun for en minimal andel skyldes muskler. Til gengæld kan noget af vægtøgningen skyldes at blodmængden hurtigt øges i forbindelse med træning og at dine depoter af glykogen også er blevet øget, hvilket igen betyder at du binder noget vand.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Din-nye-livsstil

Hej.

Jeg har et ønske om at smide et par kg.

Jeg holder mig på mellem ca. 1200-1800 kcal dagligt, men gennem den sidste måned har jeg taget ca. 3 kg .

Jeg er dog begyndt at træne igen, efter et længere sygdomsforløb. Både kondition og styrketræning, 3-4 gange om ugen. Og jeg er klar over at noget af vægtøgningen,kan skyldes muskler, men jeg nægter at tro at jeg kan have taget 3kg på i muskler på en måned.

Kan der være en anden forklaring på vægtøgningen, og hvad jeg kan gøre yderligere for at forsøge at få gang i vægttabet?

Hej annoying.

Hvor mange kg vil du smide?

Hvor høj er du og hvad vejer du?

Styrke træner du 3-4 gange om ugen eller er kondi og styrke?

Hvordan ser din kost ud i hverdagen?

Hvor mange måltider indtager du om dagen?

Hvis du har yderligere brug for hjælp så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Hilsen

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share