Jægerkorpset


Mathiasbuus
 Share

Recommended Posts

Hej allesammmen, jeg er en dreng på 15 år som har en drøm om at komme ind i jægerkorpset. Jeg har læst meget om det og mange bøger, så jeg ved godt hvad man skal kunne og hvor hårdt det er. Jeg kan godt lide at løbe og er ligebegyndt til fitness jeg har gået til mange andre sports, såsom fodbold, kampsport og parkour. Det kune værre fedt hvis nogen kunne lave eller har et træningprogram som jeg kan bruge.

Tak forhjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mathias.

Du er i den heldige situation at der er 5-10år til du kan prøve lykken. Og det giver selvfølgelig muligheden for at forberede sig optimalt.

Men med så lang tid til, er det vidst ikke nødvendigt med et træningsprogram målrettet Jægerkorpset.

Mine råd til dig må istedet være...

1. Lær at svømme både over og under vand. (Husk ALDRIG alene!)

2. Lyt til FameBoy. Han har ofte haft den tvivlsomme ære, af at være i selskab med tosser der søger Jægerkorpset og frømandskorpset. Så begynd til orienterings løb i en klub, og kom der regelmæssigt. Så får du både løbet og lært at finde vej.

3. Bliv ved med at dyrke sport, og gerne af forskellig karakter. Du kan evt overveje at køre Adventure race, træne til et marathon osv.

4. Nyd din ungdom og nyd livet! Lange marcher med rygsæk, i lorte vejr, i en Gudsforladt skov, kan tids nok komme!

Og hvis du absolut ikke kan lade vær med at gå i "jeg vil være jæger" mode. Så er rathsacks begynder programmer nok ganske udemærket.

God vind.

Link to comment
Share on other sites

De fysiske krav er en ting for at være jæger eller frø, men de andre ting er de mentale ting og så de militærer færdigheder, godt råd hold dig i god form og styrk dine svage sider hele tiden, ved at der bliver brugt meget tid på træning med kettlebells og krav Maga i forsvaret, men basis. løb, marchtræning(gerne med vægt) og svømning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share