Jan Hollensberg Hansen død!


Taurus
 Share

Recommended Posts

Ja, han er ikke så kendt, det er mere af personlige årsager, som jeg ikke skal komme nærmere ind på her, at jeg spørger ind til dette!

Hans få præstationer:

1984 European Amateur Championships - IFBB, Light-HeavyWeight, 4th

1985 European Amateur Championships - IFBB, Light-HeavyWeight, 3rd

1986 European Amateur Championships - IFBB, Light-HeavyWeight, 3rd

Link to comment
Share on other sites

Det gør Google rent faktisk - faktisk fandt den denne tråd som første link da jeg søgte på "Jan Hollensberg" :laugh:

Det samme gjorde jeg, men det står jo intet om mandens død :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ang. Jan Hollensberg Hansens død.

De som kendte Jan ved at han var vennernes ven. Trods hans imponerende resultater indenfor BB, forblev han Jan. Jan fik sidst i firserne en grim skade i begge ben, og derfra gik det desværre ned ad bakke for ham, både sportsligt og personligt.

Jan kom ud i et misbrug af smertestillende præperater, der tilsyneladende overtog styringen af ham.

Som BBer var Jan et forbillede i symetri. Han placerede sig som angivet 3 og 4 til EM i -90 kgs klassen, hvor han faktisk pga sin højde burde have været + 90 kg.

Til sidst i han karriere var han sværvægter, men han nåede ikke at lægge masse nok på til at opnå internationale resultater i denne klasse, før ovennævnte skade satte et punktum for hans karriere.

Jan døde som angivet d. 11 maj 2004. Dødsårsagen var flere på hinanden følgende blodpropper.

Uanset det misbrug Jan havde udsat hans krop for, kom hans død alt for tidligt, og vi er mange der savner Jan, ikke kun pga. BB, men især for hans menneskelige kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ang. jan hollensbergs alt for tidlige død.

Jan Hollensberg var en en kanon ven, han var altid parat til at hjælpe med råd og vejledning.

Jeg havde den ære at være hans trænings partner det sidste stykke tid.

Jan lavede mit første trænings program, tilbage i start firserne i bodyart på østerbro, og jeg trænede lidt med ham i midt halvfemserne i NMI ishøj, og til sidst i håndværkerbyen i greve.

Efter en lille hjerneblødning kunne han så småt begynde at træne igen.

Vi trænede en halv times tid, på lavt blus. Han satte sig på bænken og sagde at han blev dårlig og faldt om. en oplevelse man gerne ville være foruden. Jan fortjente bedre.

ære være hans minde.

Max

Edited by max
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

ang. jan hollensbergs alt for tidlige død.

Jan Hollensberg var en en kanon ven, han var altid parat til at hjælpe med råd og vejledning.

Jeg havde den ære at være hans trænings partner det sidste stykke tid.

Jan lavede mit første trænings program, tilbage i start firserne i bodyart på østerbro, og jeg trænede lidt med ham i midt halvfemserne i NMI ishøj, og til sidst i håndværkerbyen i greve.

Efter en lille hjerneblødning kunne han så småt begynde at træne igen.

Vi trænede en halv times tid, på lavt blus. Han satte sig på bænken og sagde at han blev dårlig og faldt om. en oplevelse man gerne ville være foruden. Jan fortjente bedre.

ære være hans minde.

Max

Hej mit navn er Christian hollensberg Andersen og Jan var min onkel.

jeg er glad for at se at der var så mange der holdte af ham.

Han var en god onkel og det svære døde han tidligt jeg noget heldigvis at sige farvel til ham da han lå i koma på hospitalet.

Han døde efter at have lagt i koma i Ca. En uge kan ikke huske det helt præcist.

men da han ikke vågnet op valgte lærerne at fjerne hans medicin i håb at han ville vågne fra koma men han døde kort tid efter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jan var min far, og de virkelige omstændigheder omkring hans død var, at han på en nattevagt på den amerikanske ambassade fik en mindre blodprop i hjernen. Han blev indlagt i tre dage, hvorefter han blev udskrevet. Få dage efter han blev udskrevet, genoptog han sin træning. Den 4. maj 2004, en uge efter blodproppen, fik han en hjerneblødning mens han trænede. Efter ankomsten til hospitalet under en scanning af hjernen, gik han i koma. Han lå i koma i en uge, hvorefter lægerne slukkede for respiratoren den 11. maj...

Edited by fkiens
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share