Swim Bike Run Eat Sleep Repeat!


Johnas J
 Share

Recommended Posts

Damn det er lang tid siden jeg har været i loggen... Der kommer nyt med træning i aften.

Som en "lille" ting, så er motivationen godt nok røget sig en tur oven på en måned med intermiterende sygdom og manglende træning. Indtil videre lyder målene at få deltaget i Christiansborg rundt og Esrum Xtreme ruten samt DHL 1-2 gange. Ellers skal den bare stå på træning, så der kan bygge en ond :devil: grundform op til ØC (Øresund Challenge) 2012, som er hovedmålet med sæsonen. Der kommer helt sikkert flere "små" stævner i 2012 sæsonen, men kan pt. ikke lige overskue hvilke.

Jeg ligger også med tanker om at anskaffe mig en træner der kan være med til at holde mig til ilden, så resultaterne kan komme helt i top og jeg kan blande mig godt i div. konkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Godt at høre nyt i loggen :smile:

Det var da irriterende med dit sygdomsforløb, men det lyder da som om du har ambitionerne i orden :superman:

Esrum ser virkelig fedt ud. Glæder mig til at høre nyt om dine planer.

Træner/coach er nok ikke nogen dårlig idé. Hvor meget tror du, at du skal spendere for sådan en? (So ein Ding muss ich auch haben :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre nyt i loggen :smile:

Det var da irriterende med dit sygdomsforløb, men det lyder da som om du har ambitionerne i orden :superman:

Esrum ser virkelig fedt ud. Glæder mig til at høre nyt om dine planer.

Træner/coach er nok ikke nogen dårlig idé. Hvor meget tror du, at du skal spendere for sådan en? (So ein Ding muss ich auch haben :tongue: )

Sygdommen håber jeg at jeg har fået smidt på porten nu og regner kraftigt med at resten af uge bliver med lidt let træning uden at komme vildt op i puls, for at holde stresset på kroppen på et minimum.

Ambitionerne er der og skal også nok nå dem, hvis jeg får fat i noget kvalificeret træner der kan holde mig i tøjlerne og strukturere træningen. 2 ting jeg selv er lidt skidt til når det gælder mig selv. Jeg ville være villig til at betale op imod 1500 kr/mdr for en træner, hvis kvalifikationerne er iorden og man svinger med personen.

Esrum er et fedt "stævne" som havde sin debut sidste år, men grundet erfarne kræfter på posterne så fik de stablet et godt stykke arbejde på benene sidste år, som kun er blevet bedre til i år. Skal du med?

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 10/8-11

Efter arbejde tog jeg et smut forbi den lokale løbebutik, for at finde mig et par 3/4 tights og et par nye løbesokker. Da jeg kom derud fik jeg at vide at de lige havde åbnet fra 2 ugers sommerferie og derfor havde tilbud :4thumbup: , så jeg fandt hvad jeg kom for, men fik også lige set en fed løbetrøje som også røg med i svinget.

Efter i kort køretur var jeg fremme ved et lille bijob 1 times tid før og tog derfor og skiftede over til løbetøjet og fik de nye sokker på og kom i mine BIOM og tog mig en kort tur.

Først ville GPS'en ikke finde satelitter og efter 2 minutter gad jeg ikke vente mere, så jeg gik igang. Turen skulle ikke være hård, da halsen stadig har kradset lidt igennem hele dagen, så tog den med ro selv om det var svært. De første 5 minutter gik og GPS'en havde stadig ikke fundet satelitter og så pludselig brummede den og hade fundet ud af hvor jeg var :clap: . Så nu kunne jeg langt om længe følge lidt med i distancen. Det var også heromkring at jeg fandt min rytme og begyndte at føle mig tilpas i løbet.

Efter 3 (4) km var det tid til at vende om og komme tilbage så jeg kunne få klaret mit lille bijob. Pludselig mærkede jeg at vinde tog til og kiggede op og så at der kom sorte skyer ind :4slap: . Der var jo ikke rigtigt nogen vej udenom, jeg skulle tilbage, men ville ikke stresse for meget så holdt mit tempo og kom roligt, men sikkert tilbage noget våd og lidt kold. Godt tilbage så jeg på uret der viste lige i underkanten af 7 km, så turen har været omkring de 8, da hele turen tog 39.13 og blev løbet i 5.00 min/km.

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

Sygdommen håber jeg at jeg har fået smidt på porten nu og regner kraftigt med at resten af uge bliver med lidt let træning uden at komme vildt op i puls, for at holde stresset på kroppen på et minimum.

Ambitionerne er der og skal også nok nå dem, hvis jeg får fat i noget kvalificeret træner der kan holde mig i tøjlerne og strukturere træningen. 2 ting jeg selv er lidt skidt til når det gælder mig selv. Jeg ville være villig til at betale op imod 1500 kr/mdr for en træner, hvis kvalifikationerne er iorden og man svinger med personen.

Esrum er et fedt "stævne" som havde sin debut sidste år, men grundet erfarne kræfter på posterne så fik de stablet et godt stykke arbejde på benene sidste år, som kun er blevet bedre til i år. Skal du med?

Er voldsomt fristet af Esrum, da det ser mega lækkert ud.

Hvis jeg kan lokke andre med, så vi kan holde prisen på en tur til Sjælland nede (og jeg kan få det til at passe med arbejde) kunne jeg seriøst overveje det. Vil rigtig gerne have nogle flere stævner på CV'et.

Link to comment
Share on other sites

Er voldsomt fristet af Esrum, da det ser mega lækkert ud.

Hvis jeg kan lokke andre med, så vi kan holde prisen på en tur til Sjælland nede (og jeg kan få det til at passe med arbejde) kunne jeg seriøst overveje det. Vil rigtig gerne have nogle flere stævner på CV'et.

Så få gang i kontakterne derovre og få tilmeldt jer, det er kanon fedt og det at svømningen er i en sø gør at vandet stort set altid er roligt.

hvis du kommer vil jeg love at du får en fed tur uanset rute, selv skal jeg ud på Xtreme ruten og regner med at kunne komme godt op i tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Så få gang i kontakterne derovre og få tilmeldt jer, det er kanon fedt og det at svømningen er i en sø gør at vandet stort set altid er roligt.

hvis du kommer vil jeg love at du får en fed tur uanset rute, selv skal jeg ud på Xtreme ruten og regner med at kunne komme godt op i tabellen.

Satser også på Xtreme ruten, men regner med at lægge bund-niveauet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Efter i kort køretur var jeg fremme ved et lille bijob 1 times tid før og tog derfor og skiftede over til løbetøjet og fik de nye sokker på og kom i mine BIOM og tog mig en kort tur.

Er du glad for dine Biom sko? Kan du evt. give en lille anmeldelse og måske endda en sammenligning med almindelige løbesko?

Link to comment
Share on other sites

Er du glad for dine Biom sko? Kan du evt. give en lille anmeldelse og måske endda en sammenligning med almindelige løbesko?

Jeg er superglad for mine BIOM og må nok siges at være lidt hooked, da jeg også har dem i Walk og Train.

Min Run er i Yak læder og er super blød om foden, når man lige har løbet dem til og læderet er blødgjort. Skoen føles rigtig let på foden og giver god respons, da sålen er lavet af en relativ hård skum som ikke giver mig stødabsorbering. Det er dog i mine øjne heller ikke nødvendigt grundet den afrundede hæl på slåens yderside, som giver et let og naturligt rul ind på mellem og forfod.

Det eneste minus jeg har til skoen er den pris på 1800 i Yak læder, som jeg synes er klart den lækreste udgave, den i mesh står i 1600. Dog skal prisen tages i betragtning af at skoen skulle kunne holde dobbelt så lang tid som en almindelig løbesko.

Ud over mine BIOM har jeg et par Newton Stability Performance Trainer og FiveFingers Bilika, så jeg kommer nok aldrig tilbage i en helt almindelige løbesko igen efter at jeg er kommet mere frem på mellem/forfoden i mit løb.

Hvis der er mere du vil vide om skoene, så er det bare at sige til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er superglad for mine BIOM og må nok siges at være lidt hooked, da jeg også har dem i Walk og Train.

Min Run er i Yak læder og er super blød om foden, når man lige har løbet dem til og læderet er blødgjort. Skoen føles rigtig let på foden og giver god respons, da sålen er lavet af en relativ hård skum som ikke giver mig stødabsorbering. Det er dog i mine øjne heller ikke nødvendigt grundet den afrundede hæl på slåens yderside, som giver et let og naturligt rul ind på mellem og forfod.

Det eneste minus jeg har til skoen er den pris på 1800 i Yak læder, som jeg synes er klart den lækreste udgave, den i mesh står i 1600. Dog skal prisen tages i betragtning af at skoen skulle kunne holde dobbelt så lang tid som en almindelig løbesko.

Ud over mine BIOM har jeg et par Newton Stability Performance Trainer og FiveFingers Bilika, så jeg kommer nok aldrig tilbage i en helt almindelige løbesko igen efter at jeg er kommet mere frem på mellem/forfoden i mit løb.

Hvis der er mere du vil vide om skoene, så er det bare at sige til.

Lyder lækkert. 1800 for et par sko er jo dyrt, men taget i betragtning at mine Asics har kostet 1500 er det måske ikke helt åndssvagt...

Link to comment
Share on other sites

Lyder lækkert. 1800 for et par sko er jo dyrt, men taget i betragtning at mine Asics har kostet 1500 er det måske ikke helt åndssvagt...

Jeg synes de er så top lækre, specielt i Yak læder. Hvis man tager dem på uden sko på, så føles det som et par hjemmesko, men har dog ikke løbet i dem barfodet. Det fede ved at det er læder er at de former sig rigtig meget efter foden og den bevægelser.

Link to comment
Share on other sites

Så blev aftenens openwater svømning afblæst pga at der ikke var andre der ville med. Må se om jeg evt. skal anskaffe mig en dragt jeg selv kan lukke (lukker fra bund til top), i stedet fir min Helix så jeg kan svømme alene.

Det er dog måske en god ide at jeg ikke kom i bølgerne, da ørerne er begyndt at drille igen.

Dagen imorgen står på en gang løb inden arbejde og ellers bare afslapning.

Link to comment
Share on other sites

12/8-11

Morgenen bød på en rolig løbetur inden arbejde, for lige at få lidt mere gang i løbet. Den seneste måned har højest budt på 2 gang løb inden for 1 uge og oftest kun 1 gang, så skal igang igen. Jeg kunne dog godt mærke det lidt i tibialis posterior på venstre underben, at den ikke lige var så begejstret for dette, så jeg havde i forvejen taget et par power tubes med til efter turen.

Jeg fik tøjet og skoen på og kom ud af døren, igen var jeg noget utålmodig og gik igang inden GPS'en havde fuldt signal, så mistede vel ca. 250 meter på distance kontoen der. Igang kom jeg og kunne godt mærke at benene var lidt unge, men efter de første 1-2 km begyndte de at bløde godt op og jeg fandt min rytme og min mojo, på ca. 5.00 min/km, ikke ligefrem det hurtigste jeg kunne løbe, men må hellere passe på stængerne.

Tiden gik og jeg kom længere og længere og benene føltes bedre og bedre, til dels fordi jeg forsøgte at løbe mest muligt på græsset for at afbløde. Da tiden efterhånden var så fremskredet at det var på tide at komme på arbejde havde jeg løbet lidt over 5 km, nok omkring d 5,3 km på 26.34, så lidt over 5 min/km.

Så i bad på med tøj og power tubes og igang med arbejdet. Her nu et par timer senere har stængerne det ganske fint og kunne nok godt have taget lidt flere tæsk, men må hellere holde lidt i tøjlerne for ikke løbe løbsk og falde tilbage i sygdommen.

Fortsat god dag

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er fornuftig og holder lidt igen for at passe på kroppen :4thumbup:

Og også godt at se at der er gang i loggen igen :smile:

Jeg har i den seneste tid været alt for dårlig til at holde gang i loggen herinde, nok mest af alt pga. min manglende motivation til træning og så konstante små sygdomsforløb.

Link to comment
Share on other sites

En dag uden træning, mest af alt grundet 10 timers arbejde, når jeg altså en gang har fri klokken 18.

Men nok om det, dagen er ikke spildt, har brugt noget tid på at snakke med mulige trænere og har indtil videre kontakt med 2. De lyder begge til at have styr på tingene, men må lige se dem begge nærmere an inden jeg træffer en beslutning.

Link to comment
Share on other sites

14/8-11

Dagen bød endnu en gang på arbejde, men havde idag kunne forberede mig bedre og havde taget lidt forskellige ting med, så jeg kunne træne imens.

Fik lavet lidt forskellige Bodyblade øvelser og så blev det også til 3*7 pullups (hvad tiden lige var til). Ellers blev tiden brugt på arbejdet og lidt kommunikation med potentielle trænere, har pt. kontakt med 3 hvor specielt 1 lyder rigtig interessant.

15/8-11

Dagen bød på morgenløb med HIIT indlagt som 10*30 sek med 30 sek gang.

Fik varmet op med lidt over 2 km og gik så igang med HIIT. Følte ikke helt jeg havde speeden med mig og havde svært ved at komme ned på 3.00 min/km, plusen i intervallerne lå på 85-88% HRR, så fik presset citronen, men havde overhovedet ikke en fed fornemmelse af det. SÅ jeg var ovenud lettet da jeg kom igennem de 10 stk., nu var det bare 2 km afjog der ventede. Det var dog ikke så let som jeg havde håbet, havde løbet i min Newton sko og sammen med intervallerne havde de "ødelagt" mine lægge og suget alt løb ud af mig, i hvert fald indtil der manglede ca. 300 m af turen, så fandt jeg rytmen og min mojo igen.

På arbejdet ringede kæresten og ville høre om jeg kunne hjælpe hende med hendes spejdere, da de skulle på stranden. Jeg sagde ja, men fik hende overtalt til at tage min våddragt og andet svømmegear med, så jeg i det mindste kunne få lidt ud af det.

Jeg vel ankommet efter arbejde kom jeg i tøjet og begav mig ud i det 16 grader varme vand, det føltes dog ikke så koldt og kom godt igang. Jeg fik udset mig en trekant bane og planglagde 4 runder på denne. Hver runde var lidt over 600 meter, hver runde blev gennemført på lidt ca. 9.30 og var ikke i noget voldsomt tempo, da armene slet ikke ville samarbejde. Tror det var pga. træningen igår, der gjorde at de slet ikke ville samarbejde.

Ialt blev det til 2,77 km og blev gennemført på 43.55 med en total gennemsnit på 3,8 km/h, hvilket mønter sig ud i lidt over 1.30/100 m.

Link to comment
Share on other sites

16/8-11

Dagen var noget nær en Crozzfitz dag og havde lagt mig i selen, da jeg skulle kører landtræning med svømmeklubbens 1. hold. Så den fik ikke for lidt.

Hvad planlagt 2 programmer de skulle igennem samt en lille sprint leg (beachflags)

Det første program var en opvarmning og det andet den reele træning, hvor intensiteten skulle være høj hele vejen igennem. For at vise fanen tog jeg selv del i det, for at vise at man sagtens kan give den max gas hele vejen.

Opvarmning

4 runder af:

200 m let løb 60-70%

5 squat

5 strækkere

5 liggende pullups

5 pikeups (liggende på ryggen med strakte arme op over hovedet og strakte ben, fingre til tæer)

Opvarmningen var ikke så lang, men skulle bare sikre at pulsen kom op og de fik varmet de store muskelgrupper op. Selv fik jeg kørt dette igennem på 6.45 og havde godt overskud hele vejen igennem. Pulsen kom også godt op og lå med et snit på 79% HRR.

Workout

4 runder af:

5 "katten"

50 m sprint

5 air squat

5 strækkere med klap

50 m sprint

5 liggende pullups

5 burpees

Workouten var 100% minded på at de skulle op i tempo og yde max hele vejen igennem, og det gjorde de, inklusive mig selv.

Jeg fik trykket godt til og var i mål som den første på 7.16 med en snit puls på 86% HRR og max på 90% HRR. På sidste runde var mine strækkere godt nok ikke kønne og havde meget svært ved at få klappet med, men fik det gennemført. Der var en hård, men kanon fed måde at få kørt noget styrke-/eksplosionstræning ind og tror jeg vil fortsætte med dette igennem hele offseason 2-3 gange om ugen for virkelig at få bygget noget kraft ind i kroppen.

Efter dette skulle svømmerene igennem beachflags

Da de var færdige gik jeg op i det lille center der er ved hallen og kørte 3 km roning på Concept 2 på 12.23. Jeg kørte det relativt roligt for at få lidt cardio ind. Efter det kom der 15 minutters KB træning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag var en rolig dag, da jeg i en længere har været godt presset af arbejde og så passede det fint med at det samtidig var min fødselsdag. Så dagen bød kun på arbejde og afslapning med kæresten og mine forældre.

18/8-11

Dagen stod igen i træningens tegn og var stået tidligt op, så jeg kunne nå en tur i løbeskoene inden arbejde. Jeg havde sat mig for at der skulle løbes intervaller, så formen kunne få et skub imod DHL. Jeg kom i tøjet og kom ud af døren. De første 2 km gik rigtig godt, men kunne dog samtidig mærke at stængerne var lidt påvirkede siden løbet i mandags. Jeg fik opmålt mig et relativt fladt og lige stykke på ca. 500 meter og havde fra starten af planen om at løbe 3*1000 meter, det blev det dog ikke til. For efter de første 500 meter kunne jeg godt mærke at jeg gik lidt for hårdt til stålet så tidligt om morgenen. Så jeg stoppede og tænkte planen igennem. Så i stedet for 3*1000 meter ville jeg tage 5*500 i højt tempo, det skulle jeg komme til at opdage kan være mindst lige så hårdt. De 5 500 metre blev løbet som følgende:

1. 3.36 min/km

2. 3.18 min/km

3. 3.29 min/km

4. 3.28 min/km

5. 4.00 min/km

Den sidste var for at mærke hvordan det er at løbe mere kontrolleret omkring de 4.00 min/km og gik rimeligt, men kunne godt mærke at 2. omgang var alt for hurtig og kostede på de efterfølgende turer.

Senere på dagen skulle der laves lidt styrketræning og svømning, det blev til 30 minutters blandet træning som en god opvarmning til svømningen efterfølgende.

Svømningen bød på:

800 (150 frit - 50 ben)

8*100 (50 tek - 25 @ 90% - 25 glid) st. 1.40

600 m test

100 udsvømning

600 meteren var jeg lidt for langsomt ude i forhold til at det kun var 600 meter, hvis det havde været en 1000-1500 meter havde tempoet været fint. Det var dog rart at kunne ligge sammen med andre der kunne presse mig, så jeg kunne se hvilket tempo jeg reelt kunne holde.

De første 100 meter blev kørt i højt tempo, men dog ikke hurtigere end at jeg ville kunne skrue en del mere op. Efter de første 100 meter fandt jeg min rytme, men opdagede at mit ene brilleglas tog vand ind i hver vending, så efter 250 meter var den ene helt fyldt op. Så ved 300 meter måtte jeg stoppe og tømme glasset og så afsted igen. Jeg mistede ca. 5-8 meter på dem som jeg lå og kæmpede med, så nu måtte jeg forsøge at arbejde mig op igen. Jeg fik 300-500 meter kæmpet mig op så jeg lå omkring hoften på de andre, men kunne ikke komme længere op. På de sidste 100 meter begyndte jeg at sætte lidt mere ben på for at skubbe tempoet op og se hvor hurtigt en tid jeg kunne få. Tiden blev 8.06, hvilket giver 1.21/100m og er et okay tempo hvis jeg skulle svømme 4-5 km, men på 600 meter er alt for langsomt. Burde kunne holde 1.15 som et minimum, så der er klart noget tempo i svømningen der skal arbejdes med her igennem efteråret og vinteren.

Så alt i alt en god test der har kunne fortælle mig lidt om svømmeformen og hvad der skal arbejdes med. Må se om jeg ikke kan få svømmet noget mere med de unge svømmere i på 1. holdet i svømmeklubben, for at få noget reelt niveau at svømme imod.

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

20/8-11

Puha for en dag, havde bestemt mig for at få cyklet lidt og tage ind forbi Amager strandpark, hvor der skulle afholdes Amager Open Water.

Jeg fik mit tøj på og havde pakket tasken så jeg kunne tage en tur i vandet derinde, hvis jeg nu blev fristet. Da jeg satte afsted ville benene ikke helt som jeg ville og pulsen lå noget højt, indtil jeg havde været på cyklen i 30 minutter, så faldt det hele på plads og jeg fant min rytme. Jeg holdt lidt over 30 i snit hele vejen ned af Strandvejen lige indtil jeg ramte KBH, her kom min manglende stedsans virkelig til sit ret og kørt på ren gefül og fik kørt forket et par gange, men fandt dog tilsidst frem til Strandparken. De 15 km jeg kørte i KBH blev kun med 20,8 km/h i snit, men det havde jeg også forventet.

Fremme fik jeg kigget lidt på uret og så at der stod 51,95 km @ 1.56.27. Herefter fik jeg skiftet lidt tøj og kastet noget mad i hovedet, for stemningen derinde greb mig og jeg fik tilmeldt mig på 2000m.

Jeg fik hentet mit startnummer og lånt en våddragt, så jeg kunne komme i vandet. Jeg var selvfølgelig kommet i første startgruppe, så jeg havde små 20 minutter til at komme i tøjet og våddragten, få sat chippen på og komme til briefing. Jeg nåede dog ikke briefingen, men jeg var vist ikke gået klip af noget, da de kun havde fået ruten at vide og lidt ang. havd man gør hvis man ikke kunne mere og ville hentes af livredderne. Noget jeg ikke lige regnede med at få brug for. Jeg fik sat dragten 100% til rette og dyppet mig og gjort sat mig lidt op, ikke fordi jeg skulle konkurrere helt vildt, men for at få det ind i hovedet at det ville være race lign. træning.

Da jeg stod ved startlinien kunne jeg se at folk var nervøse, da forholdene ikke var helt rolige. Der var en god vind og lidt små bølger inde i lagunen, dog ikke noget der gjorde mig nervøs, snarere tvært imod. Starten gik og folk oksede afsted og mig ligeså, jeg lagde mig dog noget ved siden af resten af "feltet", da folk kæmpede som gale for at komme frem. Helt for mig selv fik jeg dog svømmet mig godt frem og lå som nummer 4 eller 5 i min startgruppe. Da vi rundede 1. bøje kom jeg forbi ind som ikke kunne finde ud af at komme rundt, han havde ligget på fødder af en anden og jeg fik mast mig ind imellem. Her lå jeg så 100-150 meter, før den foran ændrede retning . Jeg gik dog ikke med, da jeg ikke så det som en fordel, så jeg lå igen lidt for mig selv, men havde dog en på slæb. Han gik dog forbi efter små 100 m, jeg valgt ikke at gå efter da min frokost stadig lå lidt højt og jeg havde ikke lyst til at give fiskene mad, så jeg holdt mit tempo. Dem der lå foran mig kunne dog ikke helt navigere og svømmede en del zig-zag, så min afstand til dem ændrede sig ikke meget.

Ved sidste bøje havde jeg lidt svært med at finde landgangen, da den ikke var så tydeligt markeret, men vidste nogenlunde hvor den var, så svømmede i den retning indtil jeg kunne se landgangen. Da jeg manglede ca. 150 m begyndte jeg at sætte lidt mere ben på, men fortsat i kontrolleret tempo, da bølgerne på vej imod mål væltede mig rundt og begyndte at få en meget lille kvalme. Det blev dog ikke værre og jeg kom ind til bredden, hvor jeg kunne bunde og gik hurtigt i mål. Tiden blev 28.53, hvilet jeg ikke var voldsomt tilfreds med, men forholdene taget i betragtning var det godkendt. Tiden indbragte mig en top 5 i min startgruppe og en 16. plads total set.

Da jeg kom op af vandet så jeg Motta stå i sin våddragt og kigge ud over vandet. Han havde været ud på 5000m og stod nu og ventede på sine 2 buddys som var ude i vandet. Vi fik os en lille snak indtil en af dem kom op af vandet og blev stoppet grundet cut-off. vi fik sagt farvel og jeg fik skiftet tilbage til mit cykeltøj og kom afsted.

Turen hjem til de gamle var en ren lidelse, da jeg ikke havde fået nok kcal indenbords og heller ikke nok væske, dertil havde jeg modvind stort set hele vejen. Så jeg havde meget svært ved at holde fart i cyklen. Undervejs måtte jeg stoppe ved en tank for at købe en Cola og ved en havn for at fyldt dunkene med vand. Da jeg langt om længe kom hjem til de gamle havde jeg cyklet 53.84 km @ 2.03.22 hvilket giver det "fremragende" snit på 26.2 km/h.

Da jeg kom af cyklen var jeg noget grokky og fik noget væske og en prot-bar indenbords og gik direkte i bad, da jeg havde salt over hele kroppen. Efter badet kom maden på bordet og jeg gik til den, men blev hurtigt mæt, kroppen ville ikke indtage det som hovedet ville.

Alt i alt bød dagen på 4 timer og 29 minutters træning og et kCal forbug på 2876, så der er ikke noget at sige til at kroppen er noget brugt og tom for energi. Det var dog fedt at teste grænserne af og finde ud af hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan.

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sidste uge gik godt med træning og fik trænet ca. 8½ time total set. Vil ikke gå så meget i detaljer, da de efterhånden er forsvundet lidt ud i glemslen.

29.08.11

Dagen bød på DHL og jeg var forbered på at skulle løb 2 omgange, 1. og 5. tur, så jeg havde ekstra tøj og elektrolytter med til efter 1. tur. Jeg var kørt derind med et par kollegaer og vi var fremme 1 time inden starten gik. Jeg skulle starte 18.03. Så jeg gik gået lidt rundt, fundet vores plads og skiftet lidt tøj og inden jeg havde set mig om var der kun 20 minutter til start. Jeg fik depechen og gik så småt igang med opvarmningen til 1. tur.

På vej imod starten mødte jeg en veninden som var derinde og løbe med folk fra hendes studie, hun er også triatlet, så vi fik også snakket lidt om hvad planen med turen var. Det var bare træning, så buisness as jusual. Jeg kom hen til min start og fik holdt mig igang så jeg stadig var varm når starten gik.

18.03 BUM og starten gik. Jeg satte i fuld firspring og kom godt afsted, men der gik ikke længe før at der var mennesker over alt. Jeg holdt mig dog i venstre side og fik most mig frem i feltet. Jeg fik ikke kigget meget på uret og pacet undervejs, men løb til med det jeg kunne og følte jeg kunne holde hele vejen. Jeg fik løbet godt til og km'erne kom hurtigt tættere på. Da jeg kom ind i teltområdet ramte stemningen mig og jeg fik lidt ekstra energi, men de mange sving tog noget på tempoet som faldt lidt. Vel i mål fik jeg kigget tiderne igennem. 1. km @ 4.03, 2. @ 3.59, 3. @ 3.58, 4. @ 4.07 og 5. @ 4.15, så total på 20.22, var jeg tilfreds, men ville gerne have været under de 20, som i baghovedet lå som et mål.

Jeg fik gået tilbage til lejeren skiftet lidt tøj og sko og fik lidt elektrolytter og energi indenbords og inden jeg havde set mig for meget om skulle jeg til at varme lidt op igen, da jeg var blevet kold. Jeg havde nu skiftet fra mine BIOM til mine Newton og skulle prøve dem for første gang i "konkurrence".

4. løber kom ind og jeg fik depechen og kom afsted. Den 1. km var hårdt og jeg kunne mærke min haser var blevet godt kolde og ikke hang sammen. Jeg bevarede dog fokus på min rytme og fandt den efter ca. 1 km og fik nu damp på maskinen igen. Pga. den regn der var kommet var ruten efterhånden forvandlet til stor omgang mudder og vandpytter. Igen fik jeg ikke kigget meget på uret og løb på følelsen om hvad jeg kunne yde og holde. Inden jeg fik set mig rigtigt om var jeg kommet ind i teltområdet igen og prøvede at skrue lidt op for tempoet og kunne godt klarer det. Da jeg begyndte at kunne se målområdet fik tempoet et tryk til, men det var svært at holde grundet de mange mennesker der var over alt. Jeg kom i mål og fik stoppet uret, det viste 21.18 for hele turen fra boks til målstreg, ca. 5,1 km. De forskellige km så ud som følgende: 1. @ 4.08. 2. @ 4.01, 3. @ 4.09, 4. @ 4.19, 5 @ 4.14 og sidste 100 meter @ 4.21.

Efter denne omgang tog jeg et ganske kort afjog og kom dermed op på 14.2 km på lidt under 1 time og 8 minutter, så det var en god omgang tempotræning der blevet fyret af. Idag har stængerne det fint og kan ikke rigtigt mærke nogen forskel på dem nu og hvis jeg normalt løber intervaller. Der hvor mine ben er værst er når jeg skal løbe langsomt. Så jeg skal bare kun løbe hurtigt, så er alt fint.

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang har jeg fundet tiden til at få logget. Det bliver mest af alt bare en oversigt over sidste uges træning. Ugen bød på en lille mængde træning og 1 enkelt dag under dynen hvor kroppen ikke helt hang sammen og jeg var noget rundt på gulvet hele dagen.

Total set så ugen ud som følgende:

Løb: 14,2 km (DHL) på 1.07.30 @ 12,6 km/h i snit og en puls på 83% HRR

Krydsfits: 40.23 med en snit puls på 70% HRR

Svøming: 6,5 km på 2.20.41 @ 3,0 km/h i snit, puls = unknown

Cykling: 57,27 km på 1.57.07 @ 29,3 km/h i snit, puls 70% HRR

Generelt en ugen, hvor der ikke har været meget løb eller cykling, da kroppen og tiden ikke lige har været til det, men det skal der rettes op på.

Igår havde jeg planlagt at skulle ud at løbe, men mit venstre knæ drillede lidt og det føles lidt som om tractus iliotibialis måske kan være lidt irriteret, så må holde et skarpt øje med hvordan det arter sig.

Som en yderligere update er jeg tæt på at have fundet en træner til næste sæson så jeg kan opnå mine mål som er følgende:

2012

  • Øresund Challenge top 10 placering i age group/pro
  • Top 5 ved DM sprint i age group (top 10 elite)
  • Top 3 DM 5 km open water

2013

  • Top 10 (20) i age group ved Challenge Copenhagen
  • Top 3 ved DM sprint i age group (top 5 elite)
  • Top 3 DM 5/10 km open water

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share