Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Ja, det gjorde du så! Det var fedt at se dig komme igennem i så flyvende stil :superman:

Jeg kæmpede virkelig! Og hver gang du gav mig en high-five røg der en tanke op til Martin og lidt ekstra kræfter ned i benene! Det håber jeg at han så, hvor end han kigger fra.

Så trist med endnu et dødsfald. Det er ufatteligt:(

/Keki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kære alle

I dag har jeg sendt en mindegave ind til Hjerteforeningen til Martins minde. Vi har i alt givet 1850 kr.

Martins mor modtager et takkekort med vores navne. Håber det kan være en lille trøst for hende i denne svære tid.

Jeg kan stadig ikke fatte det, og savner stadig Mollerups glade kommentarer i sin egen og andres log.

Hvil i fred.

Link to comment
Share on other sites

Kære alle

I dag har jeg sendt en mindegave ind til Hjerteforeningen til Martins minde. Vi har i alt givet 1850 kr.

Martins mor modtager et takkekort med vores navne. Håber det kan være en lille trøst for hende i denne svære tid.

Jeg kan stadig ikke fatte det, og savner stadig Mollerups glade kommentarer i sin egen og andres log.

Hvil i fred.

Jeg mistede desværre tråden her mens jeg var på ferie, så nu sidder jeg egentlig og bliver lidt ked (og skammer mig en anelse) af, at jeg ikke fik deltaget med et bidrag.

Stine, det var flot af dig at starte indsamlingen!

Jeg er sikker på at Martins mor værdsætter dit arbejde.

RIP Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så fik vi sagt endegyldigt farvel til Martin.

At være til begravelse med en person, der kun blev 40 år gammel, er barsk. Menighedssalen var fyldt til bristepunktet, og bårebuketter fyldte gulvene. Præsten holdt en stille tale, og kisten blev båret ud til rustvognen. Derefter kortege til Vestre Kirkegård, hvor kisten blev sænket i jorden. Her blev stemningen noget trist, specielt da Martins mor brød grædende sammen, da hun smed sin rose ned til Martin. Det var hårdt at se på.

Efterfølgende var der gravøl på Helnan Marselis Hotel, hvor der blev budt på kaffe, te, boller og småkager. Her fik jeg snakket lidt med både familie, venner og præsten, der satte sig lige ved siden af mig. Martins fætter kom over til mig og sagde "Er det dig, der er skyld i, at Martin de sidste år er begyndt at høre rigtig musik?", og så fik vi en god snak om den uheldige retning Martins musiksmag tog.

For mit første IRL-møde med Martin var præcis 12. juli 2008. Det var hjemme hos mig, da der blev afholdt MOL-træf. Han troppede op i en t-shirt med Slayer-ørnen på, og så var et venskab jo grundlagt inden vi overhovedet havde mælet ét ord sammen. Vi finder stille og roligt ud af, at musik og motion ikke er det eneste vi har tilfælles, men også en fælles lidenskab for hjemmebiografen (og optimering af denne) samt fodbold. Ved sidstnævnte stod vi dog på hver sin side af hegnet. Mig med AaB og ham med AGF. Og hans passion for sin klub oversteg langt min. Det gjorde sig også udslagsgivende ved begravelsen, hvor præsten pointerede, at det ikke var tilfældigt, at alle blomster på buketten, der lå ovenpå kisten, var hvide!

Efter x antal MOL-træf/julefrokoster, koncerter, overnatninger hos hinandens sofaer/gulve, var det rigtig trist at sige endeligt farvel.

Jeg vil dog huske tilbage på det gavmilde menneske, Martin var. Og da det nu er mig, så kan det kun slutte med en udgangsbøn i metallens tegn. Sidste år drog vi begge til Warszawa i Polen for at overvære den første "Big 4" koncert nogensinde. For de, der ikke ved hvad "Big 4" er, så er det en koncert hvor Metallica, Slayer, Megadeth og Anthrax efter at have domineret thrashmetallen i 30 år, omsider, for første gang nogensinde, stod på samme scene og spillede deres koncerter lige efter hinanden. Martin og jeg var tilstede ved den allerførste. Vi måtte godt nok dele oplevelsen med 81.000 andre, dog... opvarmningen i hotellets bar var vi næsten ene om.

Men i morgen tager jeg til Göteborg i Sverige. Der skal jeg se "Big 4" igen. Og du, Martin, vil være i mine tanker i morgen! Du forstod om nogen at nyde stemningen ved sociale lejligheder, og efter hvad dine nære venner fortalte mig, så var du altid klar til enten at fyre op under en grill, invitere venner og bekendte over i rene impulshandlinger og generelt bare være centrum for rigtig mange begivenheder.

Det her er min afskedssalut til dig her på MOL. Hvil i fred, ven.

Anede intet om dette indtil indlægget med Squatfather i OT blev rep'et her i dag.

Mødte Martin en enkelt gang og selvom vi var stive (på vej til Metallica-koncert) så fik hygget en del og selvfølgelig også talt om MOL.

Det er naturligvis et chok, at en kun 40-årig person man delvis kender nu er afgået ved døden.

Meget flot, respektfuldt og stemningsfuldt indlæg du har lavet KongKent. Tak for det.

Mine - desværre forsinkede - tanke går naturligvis til familie, kæreste og venner.

PS: Undskyld, hvis jeg rep'er en tråd der måske ikke ønskes at blive ret'et.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share