Efterskoletræning


Sheerzo
 Share

Recommended Posts

Hej motion-online. Efter sommerferien skal jeg på efterskole, og som mange andre, er jeg lidt nysgerrig om, hvordan jeg kan træne op til dette løb som lyder følgende:

Man skal ku' løbe 5 km på 25 minutter, og jeg tænkte på, om der var nogen der havde et rigtig godt råd på at komme i form her i sommerferien. Jeg dyrker selv sport, går i fitnesscenter. Desværre har jeg en skade lige nu, som forhåbentlig snart går væk. Og nu kommer mine spørgsmål:

Hvor hurtigt skal man løbe for at løbe 5 km på præcis 25 min? Pga. min skade, kan jeg derimod komme i form, så jeg kan løbe de 5 km, på cykel eller noget andet?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Det er 60 minutter på en time. 5km ganget med 60/25t giver 12km/t.

Hvis du kan cykle med din skade men ikke løbe, vil det helt sikkert gøre at du får lettere ved at nå målet når du på et tidspunkt kan løbe igen. Crosstrainerens bevægelser ligner løb mere en cykling, så hvis du kan bruge den, vil jeg tro at det vil være en fordel. Man bliver bedst til det man træner så jo mere det ligner løb, jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Du kan IKKE overføre de 12km/t til crosstraineren!!!

Du kan skifte mellem ture med jævn intensitet hele vejen og så andre hvor du lægger nogle intervaller ind hvor du fyrer den max af og tager det stille og roligt ind i mellem.

Nærmere end det, vil jeg ikke rode mig ud i - jeg har ikke en sk.. forstand på løbetræning. Enten må du google dig lidt frem eller håbe at andre byder ind.

For resten - hvis du ikke er vant til konditionstræning i forvejen, skal du liiige være lidt varsom med intervallerne. Og skaden skal du også lige have i tankerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share