Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

:Mrs_Claus::4winkkiss: Tusind tak alle tre :hippy: hmmm ja har nok for travlt med at se alt det jeg ikke når men må øve mig i at være glad for det der lykkes :showoff:

Træning d 15.12

0

Dagen på job blev meget mere krævende end planlagt og skulle hente cykel hos cykelhandleren. Vel hjemme trængte jeg bare til at hvile de små tilsyrede lår og flexede i stedet lattermusklerne med "Oceans eleven". Zappede helt tilfældigt forbi "Oceans thirteen" i går og kunne jo ikke andet end at blive fænget af Clooney, Pitt og Damon i samme skærmbillede. Imidlertid ekstrem god underholdning inkl i dag, som opladning til rens af afløb og ordnen flere husalfeting. I morgen tidligt op og coach H har lovet mave + overkrops træning da jeg gjorde opmærksom på mit lidt ømme baglår. Når alt kommer til alt, afspejler dårligdom helt klart, at bagkæde i den grad trænger til at blive styrket men nok ikke lige i morgen.

Søde drømme tll boardet :cheer:

Link to comment
Share on other sites

All time classic. Tears for Fears rules ... :strat:

Nemlig :hippy:

Update

Uhhhh det er helt vildt som tiden er fløjet og på sin vis burde jeg være lidt nedslået for har ikke fået trænet meget og min baglårsting er ligesom brudt op igen :rolleyes: Well men kan bare alligevel grundlæggende mærke, hvordan jeg har det bedre, er gladere, sover bedre om natten og helt præcist har så meget brug for denne her proces. Og brug for ikke at føle, at jeg giver op, bare fordi, at der lige er lidt modgang. Har fået ordnet flere ting mere effektivt end længe og nyder at nusse og ordne ting herhjemme i min lejlighed. Nå til sagen. Starter bagfra med dagene men tager passene i rækkefølge.

Træning d 22.12

Formiddagstræning med coach H

En masse TRX mmm + til sidst foam rolling for mit baglår. Very nice

Langrendsmaskine

35 minutter

Bodyflow

1 h

Træning d 21.12

Løb

Ca 3-4 k. Løb fint afsted i flot vejr men lige pludselig nær Tangkrogen mærkede jeg markant mit baglår igen. Føles som inflammationstilstand ved hæftet af den ydre biceps bug og har indtryk af, at det er udløst af for megen løben opad på løbebåndet og det passer også godt med, at det var op af Carl Nielsens vej, at det gik helt galt til Nytårscup sidst. Var dog for engangs skyld fornuftig og vendte rundt og joggede hjem. Hvis jeg på Nytårscup ikke havde haft min placering at forsvare, så tror jeg måske også bare, at jeg var udgået efter 5.

Bodyflow

1 h

Herefter julegave shopping men som Pesaol også skriver, så var det også rigeligt højintenst.

Træning d 20.12

0

Havde pakket løbegrejet i tasken men kom først fra hospitalet ved 20 tiden, da jeg havde en masse at ordne og i lyset af søndagens løbefiasko måske meget klogt.

Træning d 19.12

Bodyflow

1 h

Løb

60 minutter Rolling Hills. I bagklogskabens klare lys var det nok ikke smart men i situationen havde jeg det knaldgodt. Ingen smerter og et dejligt pas ovenpå nogle dage, hvor jeg havde været småskidt med hovedpine og kvalme.

Træning d 18.12

Morgentræning coach H

Zhe evil coach viste ingen nåde :devil::devil::devil: Tilsidst havde jeg bare virkelig ikke mere at give af...

Løb

20 minutter meget langsomt, ingen smerter i benet overhovedet

Bodyflow

1 h

Onsdag d 17.12

Bodyflow

1 h

Havde ekstremt ondt i hovedet og var utilpas hele dagen. Drak kun halvandet glas vin til fin middag tirsdag, så tænkte, at det ikke kunne være tømmermænd og det blev heller ikke bedre i løbet af dagen.

Træning d 16.12

Morgentræning coach H

Fabelagtig træning under temaet "puls på mange måder".

Træning d 15.12

0

Var bare virkelig kvæstet ovenpå søndagens løb. De kommende dage frem til årsskiftet og lige over, bliver det muliges kunst og med første prioriteten at få styr på baglår. I Hillerød vil jeg være afhængig af at kunne komme ud og løbe lidt men alternativet må blive noget crosstrainer i Fitnessworld. Skal bare se at få gang i noget svøm og i højere grad inddrage morgener til fx cardio. Som sagt samlet set ganske godt tilfreds med mange ting og bliver ved med at prøve :hippy: :hippy: :hippy:

Sov godt derude. Tidlig morgen med coach H i vente, bagvagt onsdag og så pakken mig selv sammen til Hillerød.

Link to comment
Share on other sites

Træning d 23.12

Morgentræning coach H

Gang på løbebånd

Langrendsmaskine - overkrop - 600 m

C2 600 m

Armstrækkere + bøj i TRX

Old school retro cirkel

Bænkpres

Snatches KB

Squat KB

Rygstrækkere på bold med fødderne på væggen

Dips på 2 stepbænke stablet ovenpå hinanden

Biceps curl - håndvægte

Ikke tungt tungt men kunne også godt mærke, at vi trænede i går også

Tror at vi trillede igennem x 4 og tilsidst 600 m på C2.

Havde resterne af min morgenbistro med i termo kop :wub: Absolut moment of Zen at drikke god kaffe i omklædningsrum ovenpå den gode træning :heartpump::heartpump: Kom som forventet sent fra hospitalet og trængte bare til noget god mad og nu en masse ting der skal nås inden i morgen.

Søde drømme til boardet inkl superdoc :1112: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er SÅ dumt med dumme baglår

Heldigvis kan man da træne uden om fleste skader

Thx doc :1112: Ja der er jo heldigvis masser af gode måder at holde sig selv i gang på :hippy: men det er svært at træne til en Ironman uden at kunne løbe :rolleyes: så forhåbentlig får jeg styr på det. Er jo min egen fejl at løbe så meget op ad i så lang tid :4signme: så må bare fortsætte med at lære :4smartass: God jul til dig og dine :newyear::nissecool:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 24.12

Løb

23 minutter meget roligt på løbebånd

Gik fint langt henad vejen og så lige pludselig ligesom i søndags smerte i baglår og så kunne jeg jo heldigivs stoppe med det samme og overgå til:

Langrendsmaskine

35 minutter

Ingen videre smerte bagefter, så på den måde alligevel fremgang men er så småt begyndt at indstille mig på ikke at kunne stille op på onsdag til Nytårscup. Er så meget vigtigere på sigt at kunne løbe. Kunne nok også godt have været bedre til at gøre regelret yoga for erfaringsmæssigt er det virkelig god udspænding af bagsiden og ja godt for alting :hippy:

Meget fin vagt på hospitalet i går frem til ved 16 tiden og så tilkald fra hjemmet til kl 9 i morges. Lidt mærkeligt at være bare mig til jul men tog så hul på sæson 1 af "Breaking Bad" og var komplet SOLGT og nu på vej til jul med familie i Hillerød. Løbesko er pakket men bliver nok mere powerwalk. Kunne godt opsøge FitnessWorld men bliver bare så bøvlet.

Fortsat glædelig jul til boardet :Mrs_Claus::Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 25.12

Løb

5 k på lille skov rute nær mit barndomshjem i lav sol, frost og let snedække. Meget smukt og baglår havde tydeligvis godt af det vekslende underlag, eller dvs gik ok men nok stadig ikke optimalt at løbe....

Træning d 26.12

Powerwalk

6 k med pappa D, der godt på vej mod de 80 er blevet Endomondo fan. Masser af smukt solskin og iskoldt. Ellers gode timer inkl med bror + familie og en fabelagtig kop eftermiddags kaffe brygget på deres rumskib af en espresso maskine.

Så fly hjem til Århus inkl hyggeligt møde med en af mine søde kolleger fra tiden i VIborg og vel hjemme afslutningen på 1.sæson af "Breaking Bad". Måske pga eftermidddagskaffen vågen kl 4 i morges men på Glenn Harrolds "Deep sleep" audio track faldt jeg så tilgengæld i den dybeste søvn og snoozede fra alle morgen planer om bodyflow etc. Well om ikke andet kan jeg så få svømmet og hjemme yogaet.

Fortsat dejlig juleferie til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 28.12

Bodyflow

1 h

Svøm

2000 m

Prøver virkelig at fokusere på at holde hoved mere stille. Herudover føles det bare godt og på sin vis lidt held i uheld, at dårligt baglår tvinger mig til at få svømmet. Kun en vej. Jo mere jeg tænker over, hvordan mit baglår har haft opført sig, så tyder alting på, at der er tale om noget skadet væv, der så har haft været ved at gro sammen, er blevet revet i, når jeg har haft prøvet at løbe osv osv. Højdosis Ibumetin, taget regelmæssigt over nogle dage, havde stort set ingen effekt. Ja og af samme grund, er det bare ekstremt vigtigt, at jeg ikke får det til at bryde op igen. Det skal have chancen for at hele ordentligt. End of discusion vedr Nytårscup, eller der er ikke noget at diskutere.

6 måneder og nedtælling fra i dag :wub:

:sleeping::sleeping: Nu sove - very tired :sleeping:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 29.12

Bodyflow

1 h

Havde svømmetøjet i tasken og udsigten til at nå fra hospitalet i tide var ikke helt ringe men så trak det alligevel ud af forskellige årsager. Skal tidligt op og træne med coach H og så gør det måske alligevel ikke noget, at jeg har lidt på reservetanken. Trak lidt i mig da kollega spurgte til Nytårscup og Schroinx skal også deltage meen må være fornuftig FORNUFTIG :shades:

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

(Baglårs)skader healer bedre, når man ikke udsætter dem for hurtigt for den skadesudløsende aktivitet. Du sætter i banken til senere. Giv de ting du KAN lave smertefrit en skalle

1000 tak for endnu et godt råd super doc :1112: Håber, at 2015 bringer godt til dine skader og familien. Da email med start nr kom tirsdag skyndte jeg mig at slette den og tømme papirkurv. Vil bare sådan håbe, at jeg kan få styr på det og træne igennem i 15.

Træning d 30.12

Morgentræning coach H

1 h

God afrunding af 2014 hvor jeg kan mærke, at det sidste halve år træningsmæssigt har fået mig godt i gang. Der er lang vej endnu men er så taknemmelig over at have træningslyst og gejst igen + begynde at føle mig stærk og kunne se musklerne titte lidt frem.

Svøm

1100 m

Virkelig en øvelse at komme fra hospitalet i god tid og nå svømmestadion inden tidlig lukning men lykkedes da og jeg følte mig et lille skridt tættere på flere gode pas. Ja og det også inklusive da jeg til sidst fik god fornemmelse af glid i vandet.

Træning d 31.12

Yoga

60 gode ashtanga inspirerede minutter hos instruktør S

Langrendsmaskine

35 minutter. Mærkede ikke noget til baglår men havde et lidt stramt program med trappevask og andre husalfeprojekter inden super hyggelig aften med søde veninder A + Spinderella. Drak nu en del kaffe :wub: for at holde mig vågen til midnat og endte med først at sove ved 4 tiden.

Var meget godt tilfreds med de små valg, der sendte mig i gode retninger i 2014 og er ekstremt opsat på at forfølge dem i 2015. I årets første 13 timer har jeg nu så alligevel nok været lidt på glidebane men må satse på, at jeg finder hjem i folden igen :4signme:

RIGTIG GODT NYTÅR TIL MOL :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 1.1

Spin

60 minutter

Løb

10 minutter meget langsomt gang/jog

Yoga

Hjemme ashtanga tom Navasana med Bliss på anlægget. Syntes, at det passede meget godt.

Meditation

11 minutter

Simpelthen så meget tid og god energi + god træning, der kunne blive slutprodukt, hvis jeg kunne få hjemme ashtanga til at køre.Well har prøvet mange x før men giver det et go igen på de dage, hvor det ikke lige passer i centret.

I morgen tidlig coach H og så svøm med tri klubben i morgen aften :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 2.1

Morgentræning coach H

Coach 100 % i "nu strammer vi skruen i det nye år" mode. Well I don´t mind men skal nok blive hårdt. Mærkede efterveerne af walking lounges langt ind i dagen i går og til sidst var mine arme så ristede, at jeg næsten ikke kunne noget.

Svøm

1800 m

Var mere død end levende da vækkeuret ringede kl 5 og lovede mig selv, at jeg bare skulle overleve en arbejdsdag + at det var ok, at jeg svømmede direkte efter arbejde og ikke med tri klubben.

Endte faktisk alligevel med at møde en del af tøserne fra klubben da jeg var på vej ud. Ja og så gik det midt i fredagsaftens hygge op for mig, at jeg var sat til ekstra ambulatorie i går lørdag, hvor planen ellers var total afslapning, ja så det blev også en anderledes dag end planlagt.

Træning d 3.1

Svøm

1500 m

Yoga

Hjemmeashtanga tom Navasana + bagudbøjninger og afsluttende asanas. Skar dog de sidste lidt kort da min underbo begyndte at fyre op for musikken og det var honestly distraherende. Bliver nødt til at få det sagt til dem en dag men synes, at det er svært.

Løb

14 minutter roligt. Very nice

Måske pga gårsdagens yoga, måske pga generel træthed, sov jeg så i morges totalt godt og længe, så nåede ikke ashtanga i FitDK og nu må vi se, hvad jeg når i dag. Skal mødes med triveninde J til klubsvøm og så må vi se, hvor længe jeg overlever det.

Mine to nærmeste speciallægekolleger er ramt af sygdom, så kan godt blive en presset tid men bliver nødt til at prøve at trække på noget hjælp fra andre kolleger. Sidst, at situationen var sådan i nogle måneder tog det mig nærmest et helt år at komme over det.

Fortsat god solskinssøndag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 4.1

Svøm

2000 m med Århus 1900 tri :innocent::innocent::innocent:

Well stadig sådan, at jeg lige når opvarmningen på 1400 m og så 600 m teknik og langt fra er færdig med det lange program men var heller ikke fuldstændigt waisted og super glad for at være igang. Det er så skørt, at jeg får total præstationsangst over at skulle svømme med klubben, når jeg jo dybest set bare nyder det så meget, når jeg er afsted. Crazy mindgames.

Anyhow skal jeg nu huske at smede mens jernet er varmt og eventuelle læsere er jo så mine vidner på, at jeg snart skal i baljen med klubben igen.

Til aften en lille kop bistro ovenpå Glad Mad med triveninde, så God knows, hvordan jeg skal få sovet i nat. Godt smagte det, inkl fabelagtig underholdning med sæson afslutningen på Breaking Bad sæson 4 :gun2:

Sov nu godt derude og wonder om nogen kan fortælle mig, hvorfor at alt på MOL pludselig er så smalt?????

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 5.1

Løb

15 minutter

Bodyflow

1 h

Træning d 6.1

Morgentræning coach H

Træning nr 2 med træner Henriks "nu strammer vi skruen i det nye år" filosofi.

Først 8 minutters gang op ad bakke på løbebånd

Så 7 x 40/20 interval i langrends arms C2 maskine

Derefter cirkel bestående af:

KB swings 12 kg

Squat med stor medicinbold som jeg kastede op i luften og så greb samtidig med, at jeg bøjede ned i benene. Somewhat ekstra hårdt omend svært at forklare og lidt svært at fange "boot flow" der åbenbart var buzz wordet til den øvelse

Snatches KB 8 kg

Østtysker

TRX armbøjninger

Trækken coach H´s 100 kg via sele rundt om hofterne, frem og tilbage i centret x 2

Vi trillede igennem det hele x 4

Herefter core øvelser + Jane Fonda balle øvelse

Fårk... det var hårdt men godt.

Yoga

75 minutter

Havde svømmetøjet i tasken og plan om at glide direkte fra FitnessDK til klubsvøm men helt fra eftermiddagen af stod det mig klart, at jeg var waisted ovenpå kun 5 timers søvn. I morgen allergi vaccination men overvejer en form for morgentræning.....

Har heldigvis opdaget, at Dupont løb først starter d 25.1. Vil virkelig gerne være med men muligt, at første løb bliver helt konservativt og langsomt for ikke at risikere noget med baglår. Mærker intet til det når jeg bevæger mig rundt men lidt lokaliseret ømhed når jeg masserer det. Intet sammenlignet med tidligere.

Ellers travlt med at arbejde men heldigvis god opbakning fra higher places.

+ nogle ekstreme "Breaking bad" pas

Søde drømme til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Dine løbepas ser helt menneskelige ud (Ved godt, at det kræver næsten mere diciplin at begrænse sig, end at træne i bund ).

Det er til gengæld nogle alvorlige pas du har med den gode coach H

Thx super doc og tak for gode input både vedr baglår, løb og coffee detox. Poul Pilgaard Johnsen har en fantastisk artikel i Weekendavisen vedr indlæggelse mhp udredning af søvnbesvær. Han kunne godt bruge dine gode råd fra i sommers. Mig har det i hvert fald hjulpet. Og ja jeg havde flow abstinenser vedr løb i starten men hjalp meget på det at få adgang til svøm + kick ass træning hos coach.

Træning d 7.1

Bodyflow

Apropos træning med coach H, så var krop mere træt end længe da vækkeuret vækkede kl 5 i morges, så ingen træning og endte med at sidde længe i min seng klamrende mig til min morgenbistro :wub: Som nævnt i går allergi vaccination i dag, så ikke mere hård cardio.

Søde drømme :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Thx super doc og tak for gode input både vedr baglår, løb og coffee detox. Poul Pilgaard Johnsen har en fantastisk artikel i Weekendavisen vedr indlæggelse mhp udredning af søvnbesvær. Han kunne godt bruge dine gode råd fra i sommers. Mig har det i hvert fald hjulpet. Og ja jeg havde flow abstinenser vedr løb i starten men hjalp meget på det at få adgang til svøm + kick ass træning hos coach.

Træning d 7.1

Bodyflow

Apropos træning med coach H, så var krop mere træt end længe da vækkeuret vækkede kl 5 i morges, så ingen træning og endte med at sidde længe i min seng klamrende mig til min morgenbistro :wub: Som nævnt i går allergi vaccination i dag, så ikke mere hård cardio.

Søde drømme :hippy:

Det lyder som den perfekte undskyldning for at købe WA, selvom jeg jo ikke når det nu. Den savner jeg, men med de to små skrumler får jeg den ikkelæst for tiden 😉

Er du ramt efter allergivaccinationer?

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share