Dedication => Shredded => SHREDICATION


Paideia
 Share

Recommended Posts

Workout 12. januar 2012

Dødløft: 5x5 á 130/130/130/130/130

Komplementære øvelser: Pull-ups @ BW (5/5/5/4/4), Military (8 @ 50kg, 8 @ 55kg, 6 @ 55kg), DB curls (2x5 @ 2x20kg + 1x5 @ 2x22kg), BB Bent-over rows (3x6 @ 65kg), hyper-extensions (3x10 @ BW)

Kommentarer: Der er kun 70kg til mål - men det var vel at mærke 1RM - overvejer at ændre målet til 5RM á 140/170/200 på hhv bænk, squat og dødløft - jeg begynder at komme 5kg ekstra på om ugen i squat og dødløft, men holder mig til 2.5kg ekstra pr. uge for bænk. Har brug for straps hvis jeg vil bevare huden på fingrene. Glemte vist up-right rows idag, men ellers tror jeg, at jeg har det program jeg vil følge indtil 31/03/2012. Idag var kosten meget mere på pletten, med den undtagelse at jeg først vågnede halv elleve. Fucking læseferie. Det var godt at læse nogle af de andre logs - jeg får mere lyst til at selv at rejse mig fra min fede røv når jeg ser, at de andre giver den gas og det bare handler om at GØRE noget frem for at lade motivationen sive ud af kroppen. Beundrede også min voksende dunk i dag. Hvis jeg kan holde mig til programmet indtil ultimo marts, vil jeg føle, at jeg har gjort mig fortjent mig til en heftig omgang cardio og cross-jizzin'. Nu mangler jeg bare en 2-3 kærester, og den fysiske del af tilværelsen er ved at være godt på plads.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

2 eller 3 kærester ligefrem? :laugh:

Er du glad for poesi?

Jeg har altid følt at Henley tog fejl i Invictus, for hvem er egenlig "Master of my fate" er det ikke nærmere livets lod at vores skæbne kan vi ikke styre men vi kan til alle tider vælge hvordan vi vil reagere på det og være "the captain of my soul". Men måske jeg læser det forkert.

Link to comment
Share on other sites

2 eller 3 kærester ligefrem? :laugh:

Er du glad for poesi?

Jeg har altid følt at Henley tog fejl i Invictus, for hvem er egenlig "Master of my fate" er det ikke nærmere livets lod at vores skæbne kan vi ikke styre men vi kan til alle tider vælge hvordan vi vil reagere på det og være "the captain of my soul". Men måske jeg læser det forkert.

Afhænger naturligvis af digtet, men ja da - tænk, at nogle de største litterære værker frem til middelalderen oftest var digte; Illiaden, Odysseen, Æneiden, Edda-digtene... man kan bare nogle ting med den rette rytme som almindelig prosa ikke formår.

Hvad angår Henley, var manden jo handicappet - Invictus handler, i mine øjne, om en mand, der nægtede at bruge livets lod som undskyldning for et liv i åndelig fattigdom:

In the fell clutch of circumstance

I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of chance

My head is bloody, but unbowed.

Henley fik sit ben amputeret som følge af tuberkulose i benet. Ud over det, husker jeg noget med, at han også voksede op i materiel fattigdom. Frem for at lade sig udstille som offer, kan vi her læse om en mand, der trods modgang, nægtede at lade sig kue.

Logikken er, at du altid kan agere forskelligt, og på den måde har du magt. Her må historien om Josef og hans brødre være blandt de bedste. Ved at tage en lortesituation og få det bedste ud af det, når han kunne have skjult sig i bitterhed, opnåede Josef den højeste ære. "Captain of my soul"; jeg alene er ansvarlig for mit åndelige og psykiske helbred. "Master of my fate": det er mig, der handler. På den måde er du herre over dit skæbne, thi (elsker det ord) du altid har et valg omkring, hvordan du vil agere i en given situation.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 13. januar 2012

Squat: 5x5 @ 115/115/120/130/130

Komplementære øvelser: Pull-ups @ BW (7/6/5/5/3), SLDL (3x8 @ 50kg), leg-curls (2x7 @ 75kg + 1x5 @ 80kg), leg-extensions (3x6 @ 65kg), jumping squats (3x7 @ BW + 20kg)

Kommentarer: Jumping squats var jævnt ubehagelige... gad dem virkelig ikke. Men for første gang i år gennemførte jeg hele det planlagte program. Seks øvelser... burde være overskueligt nok. Squats havde jeg glemt hvad jeg tog sidst, så på 130kg var jeg ikke helt nede at røre gulvet med røven. Nu kan jeg bedre forstå hvorfor. Vil huske på at imorgen (15. januar) tager jeg 115/120/120/125/125

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 14. januar 2012

Bænkpres: 5x5 @ 102.5/102.5/105/105/107.5

Komplementære øvelser: Crunches (3x40 @ BW), wide-grip chest-dips (3x5 @ BW), planken (2x 1.30), M-ball tosses (1x15 kast)

Kommentarer: Tabte stangen allerede da jeg startede med 100kg på skulderen i dag, før den rullede ned over min hals - fik den hurtigt op, men fårk det gjorde naller og var et ubehageligt chok. Egentlig som at få en kæmpe lammer. Jeg fortsatte med at træne indtil den virkelig begyndte at gøre ondt, hvorefter jeg skred... er kommet is på den nu. Har måske brug for en spotter. Læseferien fortæstter og fårk jeg får lange løg af "Game Theory"... faktisk mega spændende emne, men så straf når jeg stener det.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 17. januar 201

Bænkpres: 5x5 @ 102.5/105/105/107.5/107.5

Komplementære øvelser: Crunches (2x40 @ BW), wide-grip chest-dips (3x5 @ BW), planken (2x 1.30), M-ball tosses (3x15 kast), pull-ups (8/6/5/4/4)

Kommentarer: Mødte JESPERBRO nede i Adelgade. Samtidig blev jeg fulgt rundt af et kamerahold der ville optage noget i forbindelse med noget, hvori jeg medvirkede for otte år siden. Naturligvis fyrede jeg kun lort af, hvilket jeg giver journalisten og hans latterlige nærgående og dumme spørgsmål skylden for. Havde en eksamen i spilteori i dag, som gik fint! Næste gang er det noget heftig økonometri (til de af jer, der elsker lineære regressioner). Er totalt underernæret i dag, har slet ikke spist nok. Men jeg holder stadig kursen og progressionen - må se hvor længe, det kan blive ved.

Link to comment
Share on other sites

Afhænger naturligvis af digtet, men ja da - tænk, at nogle de største litterære værker frem til middelalderen oftest var digte; Illiaden, Odysseen, Æneiden, Edda-digtene... man kan bare nogle ting med den rette rytme som almindelig prosa ikke formår.

Hvad angår Henley, var manden jo handicappet - Invictus handler, i mine øjne, om en mand, der nægtede at bruge livets lod som undskyldning for et liv i åndelig fattigdom:

In the fell clutch of circumstance

I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of chance

My head is bloody, but unbowed.

Henley fik sit ben amputeret som følge af tuberkulose i benet. Ud over det, husker jeg noget med, at han også voksede op i materiel fattigdom. Frem for at lade sig udstille som offer, kan vi her læse om en mand, der trods modgang, nægtede at lade sig kue.

Logikken er, at du altid kan agere forskelligt, og på den måde har du magt. Her må historien om Josef og hans brødre være blandt de bedste. Ved at tage en lortesituation og få det bedste ud af det, når han kunne have skjult sig i bitterhed, opnåede Josef den højeste ære. "Captain of my soul"; jeg alene er ansvarlig for mit åndelige og psykiske helbred. "Master of my fate": det er mig, der handler. På den måde er du herre over dit skæbne, thi (elsker det ord) du altid har et valg omkring, hvordan du vil agere i en given situation.

Okay, så er det vidst ikke henleys mening men blot hans formulering jeg har et issue med, men det lyder jo fint sådan som han formulerer det, så pyt skidt. Men kritisere sine forbilleder kan man jo altid. :dry:

Og ja "thi" er et rigtig fint ord, lidt ligesom "hin".

Sad og læste noget hvor der var et gammelt engelsk citat indsat, der byttede man om på v og u, lod det til. Sjovt sådan som sprog udvikler sig.

Jeg er for øvrigt helt vild med lineær regressioner, men helt ærlig, hvem er ikke det! :wub:

Hvad var det du havde været i fjernsynet med? Er du en celeberty?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Workout 18. januar 2012

Dødløft: 5x5 @ 130/130/130/135/135

Komplementære øvelser: Pull-ups (1/2/3/4/3/2/1), standing military press (3x6 @ 55kg), bent-over row (3x6 @ 65kg), upright row (3x6 @ 40kg), db curls (3x6 @ 20kg), hyper-extensions

Kommentarer: Fuck, kom til at overskrive eget indlæg...

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 19. januar 2012

Squat: 5x5 @ 120/120/120/125/125

Komplementære øvelser: Pull-ups (9x3 @ BW hhv. narrow, wide og std grip), SLDL (2x5 @ 60kg), jumping squats (3x7 @ BW + 20kg), calf-presses (3x20 @ 190kg), upright-row (3x6 @ 40kg), DB curls (3x6 @ 20kg)

Kommentarer: Jeg forstår altså ikke at folk bitcher over Adelgade. Med den musik de har fyrer de den af! Det hjælper nok lidt at alle er så puny derinde. I dag måtte jeg konstatere at jeg er svag i benene i forhold til i sommers. Klart når jeg har været så dårlig til at træne dem målrettet. Så hvis jeg skal nå 1RM på 170kg skal de der quads bare blastes. I øvrigt kan jeg anbefale en tur til Guatemala hvis du vil have god kondi. En god vandretur op ad Acatenango tager 10 timer og du har ca. 20kg oppakning fordi du overnatter og skal have mad. Nice lille work-out i 4000m højde. Min guide forklarede at han tager turen 2-3 gange om ugen. Lur mig om ikke han var i jævnt god form.

I øvrigt vil jeg fra i morgen af begynde at træne om morgenen frem for om aftenen. Og så vil jeg også skrive mine indlæg i samme format som jer andre og inkludere opvarmning, så de fylder mere. Så ser det ud som om, jeg laver mere.

Link to comment
Share on other sites

Workout 25. januar 2012

Dødløft: 5x5 @ 130/130/135/135/140

Komplementære øvelser: De sædvanlige

Kommentarer: fuck jeg hader økonometri - mit hoved er ved at springe! Men fik endelig trænet kl. 6 om morgenen, var oppe kl. 5 at spise først. Langt at foretrække... kl er 16 og jeg er stort set færdig med min dag og har resten af aften til mig selv. Super nice! er begyndt at bruge straps med dødløft, også. Godt tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Workout 6. marts 2012

Bænkpres: 5x5 @ 90/95/100/97.5/95

Komplementære øvelser: Gider ikke remse dem op, men jeg straffede mig selv for at være en wuss på bænk.

Kommentarer: Ok, hovedet sprang alligevel. Ingen træning fra 25. januar til 28. februar fordi jeg lod eksamenspres og derefter influenza komme i vejen. Jævnt skuffet over den dårlige udvikling... jeg trænede 3 gange i uge 9, og ville lige være sikker på jeg var blevet så svag som jeg er før jeg postede herinde. Well... det skal bare tilbageerobres.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 8. marts 2012

Dødløft: 5x5 @ 125/125/130/130/135 (sidst sæt blærede jeg mig og tog 7 gentagelser)

Komplementære øvelser: Military press (3x6 @ 55kg), dumbell-curls (2x4 @ 2x18kg, 1x6 @ 2x18kg), upright-row (3x6 @ 40kg), hyper-extensions (3x10), bent-over row (3x5 @ 70kg), pull-ups (7/5/4/3/2)

Kommentarer: Ikke nok med jeg har fået meget motivation tilbage, men nu er jeg også vred. VIRKELIG vred. Over al den fremgang, jeg har mistet. Des større er motivationen nu.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 9. marts 2012

Squat: 5x5 @ 120/120/125/125/130 (ass-to-grass!)

Komplementære øvelser: Leg-curls (3x6 @ 75kg), DB lunges (3x5 @ 2x26kg) leg-extensions (3x5 @ 70kg), calf-press (3x20 @ 250kg), jumping squats (3x8 @ BW +20kg), SLDL (3x8 @ 40kg)

Kommentarer: I Adelgade med ham asiat-divaen fra Divaer i junglen. Han stod og sang og dansede lidt med på noget der lød som Medina. Jeg lollede!

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 12. marts 2012

Bænk: 5x5 @ 95/97.5/97.5/100/100

Komplementære øvelser: DB incline press (3x5 @ 2x32kg), wide-grip chest dips (3x5 @BW + legs suspended backwards), medicine ball (3x15 @ 5kg)

Kommentarer: Adelgade, bænk var noget møg, men rart at jeg nu ved hvorfra jeg skal starte. Så er det bare om at være konsekvent og æde som et monster. Fuck min dunk bliver stor.

Link to comment
Share on other sites

Workout 14. marts 2012 AM

Dødløft: 5x5 @ 125/130/130/135/135

Komplementære øvelser: Military press (3x7 @ 60kg), dumbell-curls (3x6 @ 2x20kg), upright-row (3x7 @ 40kg), hyper-extensions (3x12), bent-over row (3x5 @ 70kg), pull-ups (5/5/4/3)

Kommentarer: Nice work-out. Jeg wussede out i aftes så tøffede ind på adelgade kl. 06.30. Sjovt at lægge mærke til at dem, der træner om morgen i snit er langt mere i form end dem, der kommer sidst på dagen. Coincidence? I think not. Kosten sad NÆSTEN i skabet i dag, planlægningen var lidt ringe. Tre måltider (hhv. røræg, tun og steaks) og to proteinshakes. Yeah, baby!

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 14. marts 2012 PM

Squat: 5x5 @ 120/125/125/130/130 (ass-to-grass!)

Komplementære øvelser: Leg-curls (3x5 @ 80kg), DB lunges (3x5 @ 2x28kg) leg-extensions (3x5 @ 65kg), calf-press (3x20 @ 250kg), jumping squats (3x30 seks intervaller @BW +20kg), SLDL (3x8 @ 50kg)

Kommentarer: PM træning. Nu hvor det gik så godt her til morgen skal jeg ikke ødsle det væk. Jeg bliver bims af at lege akademiker hele tiden. To gange træning er ikke noget jeg vil gøre til en vane. Pænt søvnig nu hvor jeg skriver det her.

i øvrigt tak til hr. Sporz für sehr wertvolle Ratschläge!

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Din formattering er fucked! :smile: Vil du ikke hellere være cut over sommeren så du kan knalde nogle andre end Bolette og hende storken? :tongue:

Skal jeg nu til at skrive mine work-outs som du gør så det ligner jeg laver mere?

Jeg er ikke just begejstret ved at kaste håndklædet i ringen, ved at skifte retning nu hvor jeg laver en commitment at nå 140/170/200. Jeg vil i det mindste nå 130/160/180. Under alle omstændigheder var planen at fortsætte til primo april. At blive shredded burde gå relativt hurtigt? Overvejer at indføre cardio 2-3 dage om ugen (maks 12-18 min) for at bygge en bund så når jeg synes jeg er færdig med at være ANA-BULK-ITTM, kan jeg virkelig gå amok.

Jeg er god til at straffe mig selv i perioder. Downside; man sveder som en fucking hest når man pound'er.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke just begejstret ved at kaste håndklædet i ringen, ved at skifte retning nu hvor jeg laver en commitment at nå 140/170/200. Jeg vil i det mindste nå 130/160/180. Under alle omstændigheder var planen at fortsætte til primo april. At blive shredded burde gå relativt hurtigt? Overvejer at indføre cardio 2-3 dage om ugen (maks 12-18 min) for at bygge en bund så når jeg synes jeg er færdig med at være ANA-BULK-ITTM, kan jeg virkelig gå amok.

Du burde kunne nå 130/160/180 inden for en overskuelig periode. Derefter kan du cutte lidt ned - ikke nødvendigvis i bund. Hvis du nøjes med at cutte moderat vil du ikke tabe styrke og så vil 140/170/200 måske kunne nåes inden året er omme.

Husk at et for hurtigt cut hiver for meget muskelmasse af også og at de sidste 3-4 kg. altid er de værste.

Link to comment
Share on other sites

WORKOUT 15. MARTS 2012

FitnessDK Adelgade aka

Bænkpres:

15x50.0kg

3x90.0kg

5x100.0kg

5x100.0kg

5x100.0kg

5x100.0kg

5x102.5kg

Komplementære øvelser:

Sit-ups

30 @ BW

30 @ BW

30 @ BW

DB incline press

6x34kg

6x34kg

5x34kg

Medicine Ball Tosses (såvel ben som ryg holdes løftet mens man kaster bolden lodret over hovedet, griber, repeat), korte pauser

15 @ 5kg

15 @ 5kg

12 @ 5kg

Xplosive Push-ups

30 secs on/off

15 @ BW

10 @ BW

8 @ BW

Decline Oblique sit-ups (hvis det er det, de hedder, aner det ikke)

5 @ BW

5 @ BW

5 @ BW

DB Flys

8x14kg

7x16kg

5x18kg

Planken

3x1 min on/off

Diamond Push-ups (30 sec pause)

7 @ BW +20kg

8 @ BW +20kg

5 @ BW +20kg

Kommentarer:

Lytter til numrene fra elekto-tråden mens jeg skriver dette, og har lige slugt en recovery shake på et halvt sekund. Ups. Tror heller ikke blæren er vildt imponeret over kreatin/Jack3d combo lige nu.

Prøver Simons mærkelige format i dag. Fik en scoop Jack3d inden træning, og jeg mener det gjorde en forskel, hvilket jeg håber bliver større de kommende dage. Jeg var virkelig "in it for the PAIN" i dag - der gik i hvert fald lidt cross-fit ind i det, og jeg fik flere øvelser med. Ved ikke om det var hensigtsmæssigt, men fuck min pecs og skuldre er smadret efter det her og rows/presses igår. Glemte mine chest-dips, men fuck det, jeg kunne SLET ikke mere til sidst, kunne knap løfte min egen kropsvægt fra gulvet.

Til gengæld: Mindre end 100kg i bænk? NEVER AGAIN!!! Det burde have været på mandag at jeg fuldendte oprykningen, men jeg stolede på JACK3D, så jeg gik bare i krig.

Skulderen brokkede sig også lidt, allerede ved bænk. Tænker den skal have bedre opvarming og jeg vil strække ud.

Rimelig tilfreds med i dag.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 16. marts 2012 @ FITNESSDK ADELGADE

Dødløft:

5x 130kg

5x 130kg

3x 135kg

3x 135kg

8x 110kg

Komplementære øvelser: Military press (3x6 @ 60kg), dumbell-curls (3x5 @ 2x20kg), upright-row (3x6 @ 42.5kg), hyper-extensions (3x10), bent-over row (3x5 @ 70kg), pull-ups (6/5/4/4/4)

Kommentarer: Helt fucked i dag. Min lænd sagde BITCH!!! og så henvendte jeg mig til en personlig træner for at få noget respons. Alt i orden med teknikken, men han synes jeg startede lidt langt nede. Mine straps svigtede mig, kun den ene side sad godt, så jeg blev træt af det hele til sidst og smed den og tog det, jeg vidste jeg kunne med proper form. Mon det hænger sammen med jeg løb tør for kreatin, eller for meget træning? Har bestilt nyt. Alt i alt noget svagere end i onsdags, hvilket jeg tror er hovedårsagen.

Jeg strækker ordentligt ud og jeg må også holde bedre øje med kosten - trænede kl 14 men havde kun fået to små måltider indenbords. Tror en 7-800 kalorier, herunder en masse carbs, en time inden træningen er optimalt for mig. Og kreatin. Jack3d var ikke så dygtig i dag som i går. Svin.

Men 5. gang jeg har været dernede i denne uge. Detox i aften, skal træne ben imorgen, og jeg gider IKKE spilde tiden, og desuden skal der spares KASSEN nu og 4 mdr. frem, hvis jeg vil gøre mig forhåbninger om, at mit næste store projekt skal lykkes - og det SKAL det. Hvilket minder mig om, at jeg skal have et ekstra arbejde! Så jagten er igang...

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Workout 17. marts 2012 @ FITNESSDK ADELGADE aka "Jeg er her fordi jeg ER nice, ikke for at blive bedre"

Benpres:

5x170kg

5x180kg

5x190kg

5x200kg

3x210kg

Komplementære øvelser: Leg-curls (3x6 @ 75kg), DB lunges (3x7 @ 2x28kg) leg-extensions (3x6 @ 65kg), calf-extensions (3x8 @ 210kg), jumping squats (30 secs on/off @ BW +20kg ~ PAIN!), SLDL (3x5 @ 50kg)

Kommentarer: søde mennesker, men too much talky, ikke nok træning. I øvrigt slukkede ham tossen af en receptionist musikken allerede 17.30 for at "folk ikke skulle føle sig motiverede"???

Af hensyn til lænd valgte jeg i dag benpres frem for squat. I Adelgade kan man komme helt oppe på 250kg, så det kan være, jeg giver squats en pause mens jeg sikrer mig min dødløft er 110% i orden, og jeg får forbedret fleksibiliteten i ryggen, rygsøjlen, og hofterne (og resten og kroppen).

Ingen booze i aften (hjælp mig, Gud!), fik trænet seks gange i denne uge, og selvom jeg kæmper med at genvinde tabt jord, kan jeg ikke være andet end tilfreds med min indsats. 5 ud 6 gange fik jeg presset mig selv hårdt, udvidet trænings-repetoir'et, og jeg er sikker på, at med god kost (og kosttilskud) kan jeg få rigtig meget ud af de kommende uger. Så kan det være jeg join'er nede i Butcher's for at "weed out the last of the wussiness".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share