Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Benpres:

2x15@180

2x10@200

Vertical traction:

3x10@100

Lower back maskine:

3x10@80

Cable row:

2x10@70

1x10@75

6@80

Brystpres maskine:

3x10@50

Skulderpres maskine:

3x10@50

Seated leg curl:

3x10@50

10@55

Arm extensions efter behag @50.

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Udmærket træning.

Et irritationsmoment var en bestemt person, som tilbragte MEGET lang tid i hver maskine, dvs. han havde ekstremt lange pauser mellem sine sæt. Foreløbig havde denne teknik nu ikke gjort ham særlig leee´. Han kunne nemt være blevet pwned, hvis det havde været det, det kom an på.

Nå, schwamm darüber!

Det er fredag, og det skal nydes! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey okse,

Jeg faldt lige over dette her:

...Som om der hviler en ekstra forpligtelse på mig, bl.a. fordi mine forældre ikke kunne få andre børn end mig. Havde der været flere, så havde der også været flere til at gøre forældrene stolte. Som det blev, hviler hele byrden altså på mig.

Hvis mine forældre ikke havde tvunget (og jeg mener virkelig TVUNGET) mig til at lave øvelser osv., da jeg var barn, så var jeg måske ikke i stand til at klare mig selv i dag. Det er derfor, at jeg har undgået at blive bundet til en kørestol. Dette giver en taknemmelighedsgæld, som jeg aldrig kan afdrage på, om jeg så gav mit liv. Derfor må jeg hele tiden forsøge at være `bedre´. Bedre, end jeg tidligere var, også nogle gange bedre end så mange andre. Helst lidt bedre end et menneske. Og det er svært at holde til i længden...

Jeg bliver altså lige nødt til at sige at det der er en fuldstændig forkert tankegang. Du skylder INGEN andre end dig selv noget som helst. Der er ingen byrde, eller nogen forpligtigelse der hviler på dig, udover en forpligtigelse til dig selv om at leve det bedst mulige liv du kan.

Sørg for at gøre ting som gør dig selv glad, og lad være med at bekymre dig om alt muligt andet. Over and out.

P.s. Gode træninger du får fyret af :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tak, Lassefar.

Jeg værdsætter din velvilje (eller hvad man nu skal kalde det). Men det er sgu godt nok vanskeligt.

I går cyklede jeg 12 km, og curlede lidt med håndvægtene.

I dag var jeg så tilbage i FW.

Benpres:

2x10@180

8@200

Og så 10@160, med lidt længere ROM.

Vertical traction:

3x10@100

5@105.

Lower back maskine:

3x10@80

Brystpres maskine:

3x10@50

5@55

Cable row:

2@10@70

2x8@75

8@80

Seated leg curl:

3x10@50

Arm extensions efter behag @50/55, og abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Link to comment
Share on other sites

Jeg værdsætter din velvilje (eller hvad man nu skal kalde det). Men det er sgu godt nok vanskeligt.

Kan kun give Lassefar ret - du har ikke nogen forpligtelse til at gøre dine forældre stolte.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din tankegang og jeg ved også hvor svær, den er at ændre. Jeg har selv været meget perfektionistisk tidligere (er det stadig på visse punkter) og stillet alt for høje krav til mig selv. Men du skylder ikke nogen noget - og selv hvis du skyldte dine forældre den "taknemmelighedsgæld" du nævner, så synes jeg ærligt talt den bedste måde at betale tilbage på ville være at gå efter de ting her i livet, der giver dig glæde, være tålmodig med dig selv og tillade dig selv at fejle undervejs. Jeg er sikker på, at dine forældres største ønske for dig er at du er glad og ikke hvor godt du kan præstere indenfor forskellige områder.

Jeg ved godt, at det ikke er noget man bare lige ændrer, når det er så fastgroet en tankegang - men jeg ved også at du kan gøre det, med den jernvilje du har. Nu ved jeg ikke hvad den selvhjælpsbog, du nævnte tidligere, omhandler.. men sådan noget som kognitiv terapi er virkelig godt til at udfordre de "automatiske tanker" man kan have om sig selv og hvad man skal præstere. Jeg ved der er et væld af bøger om emnet - prøv at søge på "Cognitive Therapy" på Amazon.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

:blink::crazy: Det er skisme da stadig nat!!!!

:w00t: Respekt der.....

Rart med et log-besøg af dig, søde Danf. :bigsmile:

I går: 17 km cyklads. Jeg havde lovet 12 km, men det løb op i 17. Egentlig udmærket.

I dag blev det til en gang god, almindelig styrketræning i et lidt crowded FW. Pyyyh, for en varme.

Stats springer vi over i dag, da det vil blive en gentagelse af, hvad vi er vant til.

Jeg eksperimenterede lidt med at ændre ROM på benpressen. Da jeg jo ikke mangler grundstyrken i denne øvelse, må det være på sin plads at arbejde med teknikken. På trin 3 (den længste ROM, som jeg syntes, at jeg med rimelighed kunne anvende), kunne jeg godt klare 170 kg. På trin 4 gik det an at tage både 180 og 200. Trin 2 vil jeg ikke ned på, for så får jeg presset knæene for hårdt op mod brystkassen.

Dagens højdepunkt var, da jeg sad og trænede cable row (70 kg), og en ældre, tribal-tatoveret gut (pilskaldet, og temmelig buff), bemærkede: `Ja, vi andre er jo lidt svage i det!´ (han og hans lige så brede makker kørte med 50/55 kg på den anden maskine). Det var naturligvis bare gas, men det er den slags ting, der gør det sjovt. :laugh::laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg eksperimenterede lidt med at ændre ROM på benpressen. Da jeg jo ikke mangler grundstyrken i denne øvelse, må det være på sin plads at arbejde med teknikken. På trin 3 (den længste ROM, som jeg syntes, at jeg med rimelighed kunne anvende), kunne jeg godt klare 170 kg. På trin 4 gik det an at tage både 180 og 200. Trin 2 vil jeg ikke ned på, for så får jeg presset knæene for hårdt op mod brystkassen.

Prøv evt. at eksperimentere med bredere fodstilling, ændret vinkel på fødderne og ændret højde på fødderne. Bare husk at du skal kunne styre ryggen/lænden hele tiden, samtidigt med at vred/twists og generelt ubehag selvfølgeligt helst skal undgås :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, det vil jeg prøve, Spoer.

I dag har jeg været til fys, og så kørt nogle curls med min 15-kilos håndvægt. Som bekendt trætter fys-behandlingen mig en del. Men jeg føler mig stærk. Det er blevet nemmere at slæbe indkøbsposer, vasketøj osv., og det er jo egentlig det, jeg træner for. At kunne bruge min styrke til at gøre nogle ting nemmere for mig selv, sådan i det daglige.

Ved ikke, hvad jeg ellers skal skrive.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Benpres:

2x10@170. Trin 3 i ROM, og maks. fokus på, ikke at lade knæene twiste indad.

10@180 (på trin 4, stadig fokus på teknikken)

Vertical traction:

3x10@100

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

Brystpres maskine:

3x10@50

Skulderpres maskine:

3x10@50

Cable row:

2x10@70

2x10@75

Abd. crunch maskine efter behag @35/40, samt arm extensions efter behag @50.

Desværre var jeg ved at gå kold. Burde nok have lagt et mellem-måltid ind mellem morgenmaden og træningen. Så jeg snuppede en del pizza og kage i statsbibs kantine.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Benpres:

3x10@170 (trin 3 i ROM)

Jeg har gjort benpressen lidt sværere for mig selv, ved at øge ROM, derfor nedgangen i belastning.

Vertical traction:

3x10@100

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

Brystpres maskine:

3x10@50

Skulderpres maskine:

3x10@50

Leg curl:

3x10@50

Cable row:

10@70

2x10@75

5@80

Arm extensions efter behag @50. Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Link to comment
Share on other sites

Byen var totalt død i går, og bartenderen og jeg var i lang tid alene på Bridgewater.

Jeg fik en del fadøl, men holdt mig fra den stærke sprut, og var derfor nogenlunde frisk her til morgen. Der blev da også en del gang-træning ud af byturen. Ikke så tit, at min rollator bliver brugt.

Der er et nyt træningsmæssigt projekt på bedding: Det skal være alvor med det der bænkpres! Dog bliver det i smith-rack, da jeg finder det for risikabelt at springe ud i at bruge fri stang. Nu skal jeg lige have en snak med Dennis i FW, næste gang, jeg ser ham. Så må han, når vi begge får tid, instruere mig i brugen af smith-rack.

Min venstre arm kan jo ikke strækkes helt ud, men jeg skal jo heller ikke stille op til bænkpres-stævne, så jeg tror, at det går an. Jón Pál Sigmarsson understrakte også sine arme i nogen grad, og han kunne bænke mere end rigeligt. Olympisk vægtløfter blev han imidlertid ikke, pga. denne skavank.

I hvert fald er jeg ret spændt på at prøve.

I dag tager jeg nok en lille cykeltur, for at brænde den gamle sprit ud.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

16 km cykling, plus nogle curls med min 15-kilos håndvægt.

Det var vel egentlig ok, alt taget i betragtning. Indsatsen kan der i hvert fald ikke klages på.

Til DB-træninge satte jeg videoerne fra Morsø Viking på, og skruede godt op, så jeg kunne høre Asbjørn råbe. :laugh::laugh:

I morgen er der igen styrketræning i FW.

Link to comment
Share on other sites

Vertical traction:

3x10@100 (nem)

Benpres:

3x10@170, på trin 3 i ROM. Langt bedre teknik end før. Ingen/meget begrænset twist i knæene.

Seated leg curl:

3x10@50

Brystpres maskine:

3x10@50

10@55

Imponerende fint klaret, i forhold til, hvad jeg har været vant til.

Skulderpres maskine:

3x10@50

8@55

Cable row:

Her gik jeg amokka!

2x10@75

10@80

2x8@85

Jeg ved såmænd knapt, hvordan det her kunne lade sig gøre. Der var vel gået viking power i mig. :laugh:

Arm extensions efter behag @50/55, samt abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Nu skal jeg have noget kylling, rugbrød og gulerødder. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det blev en dag med mange små ting, der blev ordnet: Indkøb, vasketøj, aflevere en dvd, vaske op to gange, og meget andet.

Derfor blev træningen begrænset til 2x10 db curls @15 kg.

Nå, men cykel-benene skal også hvile, af og til.

Det blev spændende, om jeg får prøvet Smith´en i morgen. Jeg bliver pavestolt, hvs det kommer til at fungere.

Nu: Harper´s Island på TV2.

Link to comment
Share on other sites

Loglæsere, MOL-venner mv!

Jeg har nu varskoet personalet i FW om, at jeg forventer at skifte til Ny Helse & Motion. Dette gør jeg sådan set ikke af utilfredshed med FW, men mere fordi jeg føler, at `It´s time to move on´. Jeg savner noget hardcore jernhule-atmosfære, hvor jeg kan føle, at jeg bliver inspireret. Desuden vil jeg gerne lære det der Smith-halløjsa (og MÅSKE engang rigtig bænkpres, men lad os nu se), og det kan bedst læres nede i Ny Helse, hvor SK Atlas også holder til. Jeg skal derned på mandag kl. 15.

I FW tog den kønne receptions-pige det pænt. Efter en kort forklaring sagde hun, at jeg naturligvis meget gerne måtte komme tilbage. Det vil tiden vise, om jeg gør. Hvis det nye arrangement virker, så gør jeg nok ikke. FW har været et udmærket skridt på vejen, men nu vil jeg prøve noget andet. Og jeg har jo været i Ny Helse, for en del år siden.

Stats for i dag lægger jeg ind senere.

Link to comment
Share on other sites

Stats:

Benpres (trin 3 i ROM):

3x10@170

8@180

Det går fremad.

Vertical traction:

3x10@100

8@105

4@110 (FULL STACK! UBEHA´LIG! :devil: )

Seated leg curl:

3x10@50

Brystpres maskine:

3x10@50

8@55

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

Cable row:

2x10@75

8@80

Arm extensions efter behag @55. Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Jeg bliver nok hjemme fra min aftentur i aften, da der går nogle ret vilde byger.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, det var en god cykel-etape her til aften!

Jeg endte på 22 sveddryppede km. 23,2 km/t i snit.

Det er nu rart med noget cardiiiiiio. Det opgiver jeg ikke helt, selv om nogen måske ville påstå, at jeg ville få bedre muskelvækst ved kun at styrketræne. Den nuværende ordning, med at cykle, når jeg restituerer fra styrketræningen, fungerer fint, synes jeg.

I morgen er jeg igen i FW, og mandag skal jeg ned i SK Atlas (Ny Helse & Motion). Fååårk, hvor jeg glæder mig. Jeg melder mig ikke ind i Atlas, da jeg ikke vil kunne leve op til kravet om at være `stævne-aktiv´ (og det er heller ikke min hensigt at blive det), men højest sandsynligt melder jeg mig ind i selve centret. Centerlederen i FW bliver ikke glad, når jeg melder mig endegyldigt ud, men jeg skal nu nok få afsluttet det på en pæn måde. Jeg er jo hverken sur på personalet, eller på FW som helhed. Jeg har bare indset, at hvis jeg skal følge mine drømme, så ligger min trænings-mæssige fremtid et andet sted. Det er atmosfæren, inspirationen, og det faktum, at jeg kan blive instrueret af nogle folk med mange års erfaring, der drager mig mod et center-skift. Og det skal også være, inden jeg bliver for gammel.

Til syvende og sidst er et skift jo no big deal. For centret er det jo bare business.

Vi tager lige lidt musik

L. Ron Harald disser Nik & Jay for vildt, men han siger også noget om at brænde for det, man laver. Det kan jeg godt relatere til, på én eller anden måde.

Og så kommer der én med The Gentle Giant of Country Music, Don Williams.

Jeg har hørt ham live to gange. Han er bare teh shit!

Nu skal det gøre godt med et par øl.

God lørdag aften til MOL! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Vertical traction:

3x10@100

10@105

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

10@90

Benpres:

3x10@170

10@180

Brystpres maskine:

3x10@50

Cable row:

2x10@75

10@80

5@85

DB skulderpress:

3x12@12 kg i hver hånd

2x8@14 kg i hver hånd.

Overraskende god håndvægt-træning.

Arm extension maskine efter behag @55

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

FUCK, hvor bliver det spændende i morgen!

Jeg må yde alt, hvad jeg kan, og så ikke blive for skuffet, hvis der ikke er potentiale i det alligevel.

Kryds fingre for mig, gutter!

Nu skal jeg have noget mad, og så er der en halv-kinky film på dvd´en i aften! :tongue:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så er det i dag!

I kender jo min tendens til nervøsitet, og vil derfor heller ikke blive overraskede over, at jeg har en del sommerfugle i maven. Jeg må bare sige til mig selv, at det jo ikke er nogen ulykke, hvis det ikke fungerer for mig. Omvendt håber jeg sgu, at det gør. Min selvtillid kunne trænge til et lille boost.

Set fra en helt anden vinkel: Træningen er noget af det, jeg klarer bedst. Jeg må nok passe på, ikke at hænge for meget af min identitet op på træningen. Der er trods alt også andre ting, jeg kan.

Vi må se, hvordan det år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share