Dosering på Viking Whey Protein


Metalman
 Share

Recommended Posts

Hvis nogle af jer kender dette produkt, kan i måske sige mig i hvilket forhold man skal blande det op med vand. Der står bare at man "hælder noget vand i et glas og så en scoop protein". Nu er der jo bare det, at glas findes i mange forsk. størrelser :lol:

Præcis hvor meget vand skal der bruges til 40 g protein?

Link to comment
Share on other sites

Præcis så meget, at du finder konsistensen passende!

Iøvrigt smager det meget bedre i skummetmælk, - evt. blendet med 5g essentielle fedtsyrer, så opnår du en lækker let cremet milk-shake agtig shake!

Jeg kan anbefale følgende shake, der egner sig både som måltidserstatning og post-workout shake!

60g havregryn

35g whey protein, vanilje

3 dl. skummetmælk

5 g. essentielle fedtsyrer

1 banan

Blendes

Du kan selvfølgelig justere indholdet, hvis du f.eks. ønsker noget mere weightgainer-agtigt!

Shaken kan let nedfryses og medbringes i træningstasken.

Min egen tøer op medens tenoren afprøver flisernes vedhæftningsevne i badeafdelingen! :D

Link to comment
Share on other sites

jamen tak da for de herlige opskrifter!! De lyder lækre!

Jeg prøvede lige sådan for sjov skyld at tage lidt af det der viking i dag, selv om jeg har holdt fridag i dag. Jeg prøvede bare at blande det med vand, og det smagte sgu godt nok noget bedre end alt det andet proteinpulver jeg har fået tidligere. Og så opløses det herrenemt! Det her er coolt!

Link to comment
Share on other sites

Før vi viser aftenens storfilm her på TV3 skal vi lige et smut forbi TV-shop:

Jeg prøvede lige sådan for sjov skyld at tage lidt af det der viking i dag, selv om jeg har holdt fridag i dag. Jeg prøvede bare at blande det med vand, og det smagte sgu godt nok noget bedre end alt det andet proteinpulver jeg har fået tidligere. Og så opløses det herrenemt! Det her er coolt!

Filmen blev præsenteret i samarbejde med Getbig.dk, MS og deres super-duper VIKING-PRODUKTER.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ellers man kan leve med at få lidt extra calorier så kan Matilde cacao absolut anbefales,

især hvis man er afhængig af proteinpulver med chokosmag... :rolleyes:

men ellers plejer jeg at lave en simpel shake af følgende

3 dl matilde

35 g pulver

1 banan

og så skal den bare ha kniv med stavblenderen indtil man har en lækker choko-mousse... ;)

Men det ku da godt være man sku prøve at kaste en håndfuld havregryn i næste gang jævnfør JS's opskrift

Link to comment
Share on other sites

I postede fra samme IP nummer.....

det er det jeg kan se på IP loggen...

Dette kan skyldes at 1) der bruges samme computer eller 2) I sidder på samme uddanelsesinsitutuion, og er allokeret samme nummer "ud"

Hvis I ikke er den samme undskylder jeg naturligvis, men vi er lidt paranoide over for denne form for "selvdebatering" for tiden.

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Dette er IKKE en reklame for Viking, og jeg er IKKE fra Getbig, så vil i venligst lade være med at hælde sådanne ligegyldige beskyldninger ud til højre og venstre?? TAK!!

Jeg er en ganske alm. forbruger, som jer andre, der blot søger lidt rådgivning - og når Viking er nævnt i titlen, er det af den simple årsag, at man kunne forestille sig, at mærket har en eller anden form for relevans her! Det skal vel ikke nødvendigvis doseres på samme måde som alle andre mærker af proteinpulver vel?

Link to comment
Share on other sites

MetalMan - selvfølgelig skal folk herinde ikke komme med dumsmarte bemærkninger - men det kan da godt undre folk at du spørger til hvorledes du blander Viking op - når du længere nede nævner at du synes det er bedre end alle de andre mærker - så må du jo have prøvet at blande dem op også.

Angående dosering - hmmm....den kan man vel næppe være i tvivl om - kig dog på %-indholdet af protein og doser efter dit behov. 40 gram viking = 32 gram protein - så det med at noget skal doseres anderledes end andet lyder også lidt gøglt.

Anyhow - nu har du fået svar på dine spørgsmål, så peace out og undskyld at vi er lidt paranoide herinde - men den her var du selv en lille bitte smule udenom selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg HAR sakm også prøvet andre mærker. Dem har jeg bare blandet op med en halv liter væske, fordi jeg altid har troet, at der skal meget væske til. Jeg vil undgå at lave dem for koncentrerede, fordi jeg så troede, at det på en eller anden måde ville være skadeligt. Jeg har aldrig købt sådan noget Whey halløjsa, så jeg tænkte at det måske var anderledes.

Ja tak, jeg kan godt læse de der procenter selv og har også bl.a. haft noget med 80 % protein tidligere (promax), men det klumpede helt vildt, selv hvis man blandede det op med ½ liter væske. Så der ER sgu forskel fra mærke til mærke.

Nej, jeg var IKKE selv ude om det. Eftersom der åbenbart er forskel fra mærke til mærke, er det meget relevant at nævne ordet VIKING i overskriften, føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

... men det klumpede helt vildt, selv hvis man blandede det op med ½ liter væske. Så der ER sgu forskel fra mærke til mærke.

Dertil kan anbefales en blender, det giver en dejlig luftig konsistens af drikken :)

Hvis du ikke har sådan en ved hånden kan du også bruge en shaker/meludryster. Nogle "sports" shakere har endvidere et lille gitter/net der yderligere skulle modvirke klumper :)

Link to comment
Share on other sites

MetalMan - det er helt OK - og ja der er forskel på hvordan skidtet klumper - Getbig har vidst også betalt ekstra for at få noget antiklumpningsmiddel eller andet i - der gør det væsentligt nemmere at blande op.

Men som sagt du har fået svaret - det er samg og behag hvor maget man vil blande det op med. Selv foretrækker jeg en lille halv liter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share