321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Lørdag II

Eftermiddag

Løb

Type: Trail

Tid: 80:00

En skøn tur sammen med hustru og hund. Kvinden min var selvfølgelig på MTB. Tempoet var godt med små tempo stigninger undervejs. Tøsen fik lidt at se til med manøvreringen af cyklen, specielt da mørket faldt på.

Løbestilen sad lige i skabet og det kørte bare derudaf.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering uge 45.

Mandag: Svømning + Styrketræning.

Tirsdag: Roligt løb, 50minutter + Klatring, 4 timer.

Onsdag: Trail løb, 50minutter + klatring, 2timer.

Torsdag: Styrketræning.

Fredag: LSD løb, 40minutter.

Lørdag: Styrketræning + Trail løb, 80minutter.

Søndag: Off.

Løb:

Denne uge er det blevet til 4 solide pas. Der har generelt været kvalitet i dem alle og uden problemer med kroppen. Denne uges langtur endte på 80minutter, så det er godkendt. Den planlagte mængde var 210minutter, men ialt blev det til 220 og idag, søndag hvor jeg hviler er der stadig guf i benenen. Så OPTUR!

Styrke:

Det er blevet til 3 pas igennem ugen, men kun ét var nogenlunde gennemført.

Jeg har fået konstateret at jeg har pådraget mig en golfalbue så det har sat sit præg på ugen og vil gøre det den næste tid.

Svømning:

En enkelt omgang med lidt teknik træning over og under vand. Åbenlyst bliver man ikke bedre af ikkeat træne det.

Klatring

2 omgange af ialt 6 timer. Der var været fokus på klatringen. Og det har været fint. Jeg er godt igennem mine lektioner og skal nu bare rutineres en gang eller 2 og så er det eksamens tid.

Næste uge står i arbejdets tegn så der vil ikke rigtig blive lavet noget. Men så får kroppen en chance for at superkompensere. Ikke fordi at det er tiltrængt, men man må se det positivt. Jeg regner dog med at skyde nogle lange pas af i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Hele ugen har overskriften været; Våd, Kold, Træt og Sulten. Der er blevet gået en del med 15kg oppakning. Jeg har fået meget lidt mad og meget lidt søvn. De sidste 38 timer har jeg sovet i 3.

Så jeg så mig nødsaget til at aflyse min løbe date med Jonas her til eftermiddag. Men bedst som jeg skulle til at smutte hjem, stod Jonas i døren og sagde at den undskyldning kunne jeg godt pakke væk. Så hurtig omskiftning og ud på sporet... Se det er en RIGTIG VEN!

Løb

Type: Trail.

Tid: 75:00.

En kanon fed tur!!!

Skoven i Slagelse var smuk, selskabet super godt og benene gode!

Jonas var hare og jeg forsøgte bare at hænge i. Undervejs var der nogle rigtig gode, solide tempo stykker hvor den fik ALT hvad den kunne trække.

Jeg blev så forpustet at jeg måtte holde et kort hvil.

Jonas fik tilmed kigget lidt på min løbe teknik og kom med disse pointers

- jeg skal sørge for ikke at lande med "ande fødder"

- jeg skal slappe af i skuldrene.

- jeg skal læne mig mere fremover.

- jeg skal trække benene op under mig.

Jeg var iført mine INOV8 F-Lite 230 så jeg stod naturligvis ikke ret godt fast. Det var den længste og hårdeste tur jeg nogensinde har haft i dem, så imorgen er der dømt ultra DOMS!

Nu er jeg Fat & Happy og klar til weekend.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Normalt holder jeg af at hvile på søndage, men eftersom jeg ikke har lavet noget hele ugen, og wife'n er i udlandet så kunne man lige så godt bruge aftenen optimalt.

Bænk pres

20 x 12kg.

05 x 32kg.

05 x 42kg.

05 x 52kg.

05 x 62kg.

03 x 64,5kg.

03 x 67kg.

03 x 69,5kg.

01 x 72kg.

01 x 74,5kg.

Det var lidt en test af hvor meget pres jeg kan lave uden at f*cke med albuen.

Det påvirket den, men ikke voldsomt. Så under 80% burde kunne lade sig gøre.

Squat

10 x 12kg.

05 x 32kg.

05 x 52kg.

05 x 62kg.

03 x 72kg.

03 x 82kg.

03 x 82kg.

03 x 82kg.

03 x 82kg.

Squats kan også mærkes i albuen pga spændingerne.

Hæl løft

3 x 12.

Wrist curls

3 x 15 x 6kg.

Stretching

Af underarm, 3x30sek.

WOD

Tabatta

- squats.

- sit ups.

- push ups.

* 1min imellem hver øvelse.

Link to comment
Share on other sites

...

Squats kan også mærkes i albuen pga spændingerne.

...

Øv for en albue. God bedring herfra!

Hvordan går det med de øvelser og stræk du laver?

Og hvordan er stangens placering i din Squat? Prøv ikke at hold så snævert og hvis du har en safety bar eller noget lignende så kør med den.

Link to comment
Share on other sites

Øv for en albue. God bedring herfra!

Hvordan går det med de øvelser og stræk du laver?

Og hvordan er stangens placering i din Squat? Prøv ikke at hold så snævert og hvis du har en safety bar eller noget lignende så kør med den.

Wrist curls og udstrækning af underarm har en rigtig positiv indflydelse.

Efter dagens træning virker underarmen "stærkere" end den gjorde før.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Core

Dynamisk core træning.

TRX

Gennemgang af dette system og udførslen af forskellig øvelser.

Eftermiddag

Dødløft

05 x 40kg.

05 x 60kg.

10 x 02 x 80kg.

Rotatorcuff

m. Band og fast modstand.

WOD

5 runder

- 6 KB Thrusters, 12/12kg.

- 6 Burpees

Stretching

Af under arm 2 runder af 3 x 30sek.

Wrist curls

3 x 15 x 8kg.

Good morning

2 x 20 x 20kg.

Hæl løft

3 x 12.

"Becomming indestructible" er godt nok i re/prehab mode for tiden...

Efterfølgende var albuen brugt og små øm.

Link to comment
Share on other sites

Hvad syntes du umiddelbart om TRX- systemet?

Har selv overvejet at investere i sættet, til brug på ferie og Core-træning på off-dagene.

TRX systemet er sjovt.

Det er spændende og alternativt at bruge. I systemet er det uanet mængder af muligheder, så det er kun fantasien der sætter grænser.

I (næsten) alle øvelser er coren kraftigt involveret og det sætter krav til din balance og koordination, hvilket gør det sjovt og udfordrende.

Belastningsmæssigt er det super nemt at justere, og derfor er det et super værktøj til feks genoptræning.

Jeg har flere venner der bruger systemet som deres primære trænings kilde, og det er de Happy med. I min verden kan det dog aldrig erstatte "almindelig" Styrketræning, men er og bliver et (skidegodt) værktøj.

Jeg er ikke selv, den stolte ejer af sådan et system, men det er primært prisen der holder mig tilbage. Der findes selvfølgelig kopi systemer, og hvis jeg finder et billigt sæt, så køber jeg det nok.

Link to comment
Share on other sites

...Jeg er ikke selv, den stolte ejer af sådan et system, men det er primært prisen der holder mig tilbage. Der findes selvfølgelig kopi systemer, og hvis jeg finder et billigt sæt, så køber jeg det nok.

Det er i høj grad også prisen der holder mig tilbage. :blahblah:

Mit træningscenter har et TRX-hold, som jeg overvejer at melde mig på en enkelt gang, for at få noget introduktion og prøve systemet. - Dog frygter jeg for niveauet på holdet, generelt er det kun ældre damer der er på hold i de kommercielle centre.

Link to comment
Share on other sites

"Becomming indestructible" er godt nok i re/prehab mode for tiden...

Efterfølgende var albuen brugt og små øm.

Sikke noget med dig da! Men du gør da et målrettet indsats for at komme tilbage på rette spor. Jeg tænkte... din log skulle måske midlertidigt overgå til navnet "Becomming slightly less destructible" ;)

I øvrigt har jeg gennemført de første 4 uger i det program du linkede, og skal til at starte på en omgang mere. Skal lige have udfærdiget et resume af det hele med overskuelig fremgang mm. Har det hele i et excel ark, nu skal det bare omsættes til noget brugbart :)

Link to comment
Share on other sites

Det er i høj grad også prisen der holder mig tilbage. :blahblah:

Mit træningscenter har et TRX-hold, som jeg overvejer at melde mig på en enkelt gang, for at få noget introduktion og prøve systemet. - Dog frygter jeg for niveauet på holdet, generelt er det kun ældre damer der er på hold i de kommercielle centre.

Som sagt er det let at belastningstyre.

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget med dig da! Men du gør da et målrettet indsats for at komme tilbage på rette spor. Jeg tænkte... din log skulle måske midlertidigt overgå til navnet "Becomming slightly less destructible" ;)

I øvrigt har jeg gennemført de første 4 uger i det program du linkede, og skal til at starte på en omgang mere. Skal lige have udfærdiget et resume af det hele med overskuelig fremgang mm. Har det hele i et excel ark, nu skal det bare omsættes til noget brugbart :)

Bahaha!

Jeg tror du har ret makker.

Er godt nok udsat iøjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

OL squat (ME)

05 x 20kg.

05 x 40kg.

05 x 50kg.

05 x 60kg.

05 x 70kg.

05 x 80kg.

KB press

2 x 05 x 16kg.

Hæl løft

3 x 12.

Wrist curls

3 x 15 x 11kg.

Rotatorcuff m. band

3 x 15.

Løb

Type:

- 100-200-400-200-100-200-400-200-100.

Hastigheds teknik.

- 1/2 MST. Score: 7 - 7,5 - 8 - 7,5 - 8.

Tid: 40:00.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Bænk pres

10 x 12kg.

10 x 32kg.

05 x 42kg.

05 x 52kg.

05 x 62kg.

05 x 67kg.

05 x 70kg.

WOD

- 25 Push press, 32kg.

- 50 Dips, BW.

- 75 Lunges, 32kg.

Shrugs

3 x 10 x 52kg.

Hæl løft

3 x 15.

Wrist curls

3 x 15 x 10kg.

Stretching

Af underarm, 4x30sek.

Også gad jeg ikke mere...

Albuen opførte sig pænt hele vejen igennem.

Senere trail løb.

Link to comment
Share on other sites

Fredag II

SÅ blev der endelig tid til at komme ud på sporene. Hele ugen har jeg sukket efter at hoppe i løbeskoene og komme ud i naturen og få nogle kilometer i benene...

Løb

Type: Trail.

Tid: 95:00.

En fantastisk tur, som virkelig har været tiltrængt.

Jeg løb hjemme fra imens solen stadig var oppe, turen gik ned til Ellingeskoven, rundtur i skoven på de små single trails. videre ned til stranden hvor underlaget, selvfølgelig blev sandet. Nu var mørket virkelig ved at tage over, Jeg løb i klitterne på de lysende sand spor.

Da jeg nået Gudmindrup strands, parkeringsplads løb jeg fra stranden og op i sommerhus områderne. Det var nu blevet helt mørkt, så sanserne og de stabiliserende muskler i underbenet kom virkelig på prøve.

En super tur hvor jeg tilsidst fik lidt trætte ben. Men lysten og evnen til at fortsætte var bestemt tilstede.

Jeg har ikke løbet så længe i over 12 måneder, og for ca 12 måneder siden blev jeg ramt af løberknæ og kunne ikke jogge 50m uden smerter.

Så en tur på 90+minutter har været en form for milepæl, som jeg idag har nået. Nu handler det om at holde mig selv skadesfri og stille og roligt øge den ugentlige mængde og den ugentlige langtur.

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg min nye Arc'teryx Atom Lt Hoody hjem.

Den er super lækker og jeg er sikker på at den fremover, sjældent vil være mere end en armslængde væk!

Arc'teryx er vanedannede! - Så er du advaret!

Det er vel også obligatorisk udstyr til en klatrer? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Idag havde jeg vagt i centret, så jeg kunne ligeså godt arbejde lidt med mine weak points.

TGU

2 x 2/2 x 10kg.

2 x 2/2 x 14kg.

1 x 1/1 x 16kg.

1 x 1/1 x 18kg.

1 x 1/1 x 20kg.

1 x 0/1 x 22kg. Fail x 2 i venstre side.

A1 Wrist curls

3 x 15 x 10kg.

A2 Stretching

af underarm, 3 x 30sek.

Snatch

03 x 32kg.

03 x 32kg.

03 x 37kg.

03 x 37kg.

03 x 40kg.

03 x 40kg.

Stille og roligt. Går ikke ret hårdt tilværks grundet albuen.

WOD

e-m-o-t-m, 7min:

- 01 x Snatch, 45kg.

- 03 x HSPU.

Oprindeligt skulle det have været 10 runder, men jeg ville ikke stresse albuen for meget, selvom jeg ikke mærket noget til den under runderne... Better safe, than sorry.

Hæl løft

3 x 15.

Link to comment
Share on other sites

Arc'teryx er vanedannede! - Så er du advaret!

Det er vel også obligatorisk udstyr til en klatrer? :laugh:

Ja det er vanedannende! det er ikke det første stykke Arc'teryx udstyr jeg har erhvervet mig og kommer til at erhverve mig. Ja det koster, men det er pengene værd!

Om det er obligatorisk? det er ihvertfald tæt på, når man er aktiv, udenfor, hverdag i al slags vejr!

Link to comment
Share on other sites

:wub: + God bedring med albuen. Synes godt nok også, at du giver den gas med klatringen. Fedt :hippy:

Hej Trolde!

Tak, tak, det er virkelig træls at skulle kæmpe med den, tilgengæld giver albuen mig plads til at kunne fokusere lidt mere på løbet.

Ja der bliver klatret en del for tiden. Primært teknisk, da jeg står og skal til S1 og S2 eksamen her på Tirsdag :dropjaw:

Forhåbentligt består jeg, så jeg efterfølgende kan få en nøgle til klubben. For indtil nu har jeg været bundet af at skulle komme når klubben har åbent, hvilket stresser mig yderligere i min hverdag og har bevirket at jeg ikke får løbet nær så meget som jeg gerne ville...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag II

Løb

Type: Trail/Teknik.

Tid: 60:00.

Her til eftermiddag kom jeg hjem efter at have flyttet brænde i et par timer, og der på sofaen lå min hustru og sov. Så hunden og jeg sneg os ud til en rolig teknik tur på sporene langs stranden. Teknikken fungeret godt. Der er selvfølgelig plads til udvikling af det hele, men overordnet set begynder det at ligne noget.

Idag var fokus på overkroppens hælning og skridtafviklingen.

Igen var vi på opdagelse og forvildet os hen hvor vi aldrig har været før.

Kroppen var på toppen og jeg havde lyst til at løbe videre, men det ville jeg ikke udsætte min hund for.

Imorgen skal der hviles. Det gør at jeg ikke når den planlagte mængde i denne uge. Men det går nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share