Taber mig meget langsomt


Nigo
 Share

Recommended Posts

Mand, 31 år, 71 kg og 172 cm. Stillesiddende arb og cykler 20 min hverdag til/fra arb.

Spiser overvejende kød og grønt og temmelig varieret. Jeg har nu i en måned omhyggeligt talt og vejet alt hvad jeg indtager (inkl drikkevarer). Jeg ligger på 1400 kcal/dag i snit (typisk 1300 kcal og en dag om ugen spiser jeg bare normalt og hvad jeg har lyst til).

Kalorieberegneren siger at jeg skulle have ligevægtsindtag ved 2200 kcal og ligger altså 800 kcal under det, svarende til 0,75 kg vægttab/uge.

Men... jeg har ikke tabt mig andet end 1,5 kg siden nytår, selv om jeg teoretisk altså skulle have tabt 9 kg på den tid! :-(

Indtil da havde jeg tabt 7 kg på et år, men nu hvor jeg mangler at tabe de sidste 3-4 kg på 1,5 måned sker der intet.

Jeg er først - netop pga det udeblivende vægttab - begyndt at tælle omhyggeligt for en måneds tid siden, men min bedste vurdering er at jeg ikke har ændret kosten meget det sidste års tid.

Hvis mit ligevægtsindtag skulle passe med vægttabet siden nytår ville det ligge på ca 1550 kcal...!!! Kan det virkelig passe for en voksen mand?!? Det passer også meget godt med at det har taget mig et år at tabe 7 kg (7*7400/365=142 kcal/dag i underskud) når jeg har spist nogenlunde uændret i den tid.

Det er ret frustrerende at skulle slås så hårdt for at smide de sidste kg.

Hvis nu nogen vil have mig ud og løbe: Ja... Jeg ved godt det er sundt, men kan ikke fordrage det. I det hele taget har motion aldrig været mig. Går jeg i gang med noget gør jeg det et par gange, men dropper det så - fordi jeg simpelthen ikke kan lide det. Jeg har det fint med at andre kan få et kick ud af det, men det kan jeg altså ikke. For mig er det bare ubehageligt og det burde være muligt at tabe sig uden.

Håber nogle har et par tip :-)

Mvh N

Edited by Nigo
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan lide motion, hvorfor har du så fundet ind på denne hjemmeside der hedder www.motion-online.dk og endda givet dig tid til at lave en bruger-profil, og iøvrigt lavet et indlæg, hvor du ikke vil have hjælp. Alle andre der er her vil noget med træning og motion.

Link to comment
Share on other sites

En nem måde at presse lidt ekstra motion ind kunne være og køre en omvej til og fra arbejde nu du alligevel er på cyklen.

Hvis du ikke styrketræner ville de muligvis gavne dig måske ikke med vægttabet i første omgang, men det den smule fedt der er tilbage sidder som regel noget pænere med en smule muskelmasse under. samt muskelmasse øger forbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan lide motion, hvorfor har du så fundet ind på denne hjemmeside der hedder www.motion-online.dk og endda givet dig tid til at lave en bruger-profil, og iøvrigt lavet et indlæg, hvor du ikke vil have hjælp. Alle andre der er her vil noget med træning og motion.

Fordi denne del af motion-online popper op som det første når man googler vægttab.

Fordi dette sub-forum hedder vægttab og ikke "træn dig slank".

Fordi de fleste indlæg i dette sub-forum handler om kost, stofskifte og kalorier.

Fordi der lader til at være en vis seriøsitet i de artikler mm der er på siden - en del forskningsbaseret mm. Ville gerne have nogle kyndige menneskers vurdering af hvorledes jeg skal forholde mig til et tilsyneladende ligevægtsindtag på 1550 kcal. Jeg kan sagtens regne ud at jeg kan forbrænde mere ved at bevæge mig mere.

Nok grunde?

Edited by Nigo
Link to comment
Share on other sites

En nem måde at presse lidt ekstra motion ind kunne være og køre en omvej til og fra arbejde nu du alligevel er på cyklen.

Hvis du ikke styrketræner ville de muligvis gavne dig måske ikke med vægttabet i første omgang, men det den smule fedt der er tilbage sidder som regel noget pænere med en smule muskelmasse under. samt muskelmasse øger forbrændingen.

Tak :-) Godt tip... Den havde jeg faktisk ikke tænkt over

Link to comment
Share on other sites

Guest Din-nye-livsstil

Mand, 31 år, 71 kg og 172 cm. Stillesiddende arb og cykler 20 min hverdag til/fra arb.

Spiser overvejende kød og grønt og temmelig varieret. Jeg har nu i en måned omhyggeligt talt og vejet alt hvad jeg indtager (inkl drikkevarer). Jeg ligger på 1400 kcal/dag i snit (typisk 1300 kcal og en dag om ugen spiser jeg bare normalt og hvad jeg har lyst til).

Kalorieberegneren siger at jeg skulle have ligevægtsindtag ved 2200 kcal og ligger altså 800 kcal under det, svarende til 0,75 kg vægttab/uge.

Men... jeg har ikke tabt mig andet end 1,5 kg siden nytår, selv om jeg teoretisk altså skulle have tabt 9 kg på den tid! :-(

Indtil da havde jeg tabt 7 kg på et år, men nu hvor jeg mangler at tabe de sidste 3-4 kg på 1,5 måned sker der intet.

Jeg er først - netop pga det udeblivende vægttab - begyndt at tælle omhyggeligt for en måneds tid siden, men min bedste vurdering er at jeg ikke har ændret kosten meget det sidste års tid.

Hvis mit ligevægtsindtag skulle passe med vægttabet siden nytår ville det ligge på ca 1550 kcal...!!! Kan det virkelig passe for en voksen mand?!? Det passer også meget godt med at det har taget mig et år at tabe 7 kg (7*7400/365=142 kcal/dag i underskud) når jeg har spist nogenlunde uændret i den tid.

Det er ret frustrerende at skulle slås så hårdt for at smide de sidste kg.

Hvis nu nogen vil have mig ud og løbe: Ja... Jeg ved godt det er sundt, men kan ikke fordrage det. I det hele taget har motion aldrig været mig. Går jeg i gang med noget gør jeg det et par gange, men dropper det så - fordi jeg simpelthen ikke kan lide det. Jeg har det fint med at andre kan få et kick ud af det, men det kan jeg altså ikke. For mig er det bare ubehageligt og det burde være muligt at tabe sig uden.

Håber nogle har et par tip :-)

Mvh N

Hej Nigo.

Udfra din højde og vægt er dit bmi: 24 dvs. du er normalvægtig.

Og når du er normalvægtig så er det også svære at tabe sig, så det er derfor det ifølge dig går langsomt med at tabe i vægt.

Som man siger: jo mere du vejer jo mere taber du dig, og jo mindre du vejer jo mindre vil du tabe dig.

Vær glad for de 7 kg du har tabt på et år! Det er godt gået!

Du kan sagtens tabe dig udelukkende på baggrund af din kost.

Du kunne evt. rulle på rulleskøjter eller cykle kan du lide det?

Hvis du har brug for yderligere hjælp så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Bedste hilsner

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

Hej Nigo.

Udfra din højde og vægt er dit bmi: 24 dvs. du er normalvægtig.

Og når du er normalvægtig så er det også svære at tabe sig, så det er derfor det ifølge dig går langsomt med at tabe i vægt.

Som man siger: jo mere du vejer jo mere taber du dig, og jo mindre du vejer jo mindre vil du tabe dig.

Vær glad for de 7 kg du har tabt på et år! Det er godt gået!

Du kan sagtens tabe dig udelukkende på baggrund af din kost.

Du kunne evt. rulle på rulleskøjter eller cykle kan du lide det?

Hvis du har brug for yderligere hjælp så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Bedste hilsner

Din-nye-livsstil

lad være med at betale penge for helt almindelige råd om kost, der relativt nemt kan findes her inde, eller på andre lødige sider.

Det er svære at tabe sig nu nærmere din krop er på en ideal vægt, da kroppen finde sin egen balance, ift det du indtager. Hvis man vil være trimmet må man nok acceptere at det kræver en særlig indsats. Nemlig motion hvor ens puls kommer rimeligt højt op, og man trods alt kommer til at svede.

Hvis du ikke bryder dig om motion, ja okay med det. Men så er du nok også nød til at acceptere at du ikke taber dig særligt hurtigt.

Man bliver ikke super hakket og slank af lange gåture i skoven og hyggelige cykelture langs vandet.

En god omgang Cardio med sved på panden er nu heller ikke så slemt når man lige vender sig til det..

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share