Godt tip til folk med skader!


Skals
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg vil lige give et godt tip, og på samme tid gøre lidt reklame :)

I Kbh er der lige startet noget nyt, nemlig EMS BodyPower. Det er en "ny" form for træning, hvor man bruger elektroniske impulser under træningen.

Konceptet er blevet brugt i Tyskland i flere år, med store resultater. Kan i øvrigt fortælle at Usain Bolt også bruger det.

Det tager kun 20 min., og det giver ca. det samme som 3 timers almindelig træning, uden samme belastning. (Påvist af to tyske universiteter)

Jeg er selv træner i centret, og kan berette om flere succeshistorier allerede på 1 ½ måned.

-Vi har blandt andet en triatlet, som pådrog sig en skadet i en ski-konkurrence. Hun er featured i Løbemagasinets nyeste nummer, hvor hun fortæller om hendes genoptræning i vores center, og hvor store fremskridt hun gør sig.

-Vi har en herre, med en metalstang i ryggen, som ikke har kunnet træne andre steder. Han startede, og kan uden problemer gennemføre de 20 min. det nu tager.

Ikke nok med det, så er det også fantastisk til vægttab. Vi har på bare 5 træninger oplevet at folk er gået op til 2% ned i fedtprocent, og alt imens man styrker ens kerne og muskler hele kroppen igennem.

Folk tænker TV-Shop, men skidtet virker, har selv opnået store resultater på træningen.

Kig på det på www.emsbodypower.com

Link to comment
Share on other sites

Er du SÅ færdig det bliver dyrt.

75 kr for chipkort - det er vist det eneste træningscenter hvor jeg har set, at man selv skal betale kortet.

800 bare for at blive medlem.

Og så både abonnement og så også for strømmen ved siden af :unsure:

Lols, det er da lettere at sende sit kontonummer til Nigeria.

Det skrevet, kan jeg godt huske hvor vildt det høvlede af livvidden - den "lilleputudgave" jeg engang fik i gave.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ikke lige den drejning som jeg havde forventet.

Jeg beklager at mit indlæg både skal anmeldes og skabe harme, det var ikke meningen. Jeg var åbenbart uvidende om reglerne herinde(kan ikke finde nogen), og skrev indlægget lige så meget som en hjælp. Jeg bruger selv træningen, og får derimod heller intet ud af at der kommer flere ud og træner.

Jeg har selv døjet med knæskade, og har gjort store fremskidt, bl.a. færre episoder med ømhed efter normal træning.


Læs evt. artiklen herunder:




Ha' en lækker dag.

Link to comment
Share on other sites

Skals -

1) Jeg sender fakturaen for uaftalt reklame til EMS BodyPOWER® Denmark A/S med dig som attention - ok?

2) NEJ - konceptet giver ikke det samme som 3 timers træning (hvor er referencerne?).

3) NEJ - til de fleste af de andre claims I har på jeres hjemmeside.

Hej Morten.

Det var da en god måde at afklapse en ny bruger på..

1) Kan du ikke vise/fortælle mig reglerne for brugen af dette åbne forum i stedet for?

2 og 3) " Der er blevet arbejdet med strømimpulser i medicin og fysioterapi siden 1960’erne. Den moderne EMS træning er baseret på de metoder og erfaringer, man har gjort de sidste 50 år. Siden 2002 er træningen blevet videnskabelig dokumenteret af University of Bayreuth & Erlangen-Nürnberg og Deutschen Sporthochschule i Köln. "

4) Du får hermed en invitation til at komme ud i centret og få en gratis prøvetime. Sig til hvis det har interesse!

Vh Skals

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten.

Det var da en god måde at afklapse en ny bruger på..

1) Kan du ikke vise/fortælle mig reglerne for brugen af dette åbne forum i stedet for?

2 og 3) " Der er blevet arbejdet med strømimpulser i medicin og fysioterapi siden 1960’erne. Den moderne EMS træning er baseret på de metoder og erfaringer, man har gjort de sidste 50 år. Siden 2002 er træningen blevet videnskabelig dokumenteret af University of Bayreuth & Erlangen-Nürnberg og Deutschen Sporthochschule i Köln. "

4) Du får hermed en invitation til at komme ud i centret og få en gratis prøvetime. Sig til hvis det har interesse!

Vh Skals

At det er videnskabeligt dokumenteret betyder vel bare at der ligger en rapport hvori skidtet er beskrevet - ikke hvordan og om det rent faktisk virker...

Jeg bruger selv træningen, og får derimod heller intet ud af at der kommer flere ud og træner.

Du får intet ud af at der er flere der kommer og træner, men inviterer alligevel til træning?

Det er fantastisk at det har virket for dig, men hvis der rent faktisk er hold i ovenstående må det også betyde at den etablerede trænings-verden har spildt tiden siden 1960'erne hvor EMS-træningen opstod?

Link to comment
Share on other sites

Skals, det du efterlyser, stod i betingelserne da du meldte dig ind på.

Steinway, som jeg antydede har jeg også haft retti gode resultater af 4 ganges el-tortur (og det var tortur, for fuck, det gjorde pisse-forbandet!!! ondt.)

Jeg fik så kun strøm på maven og nej, det fik ikke fedtet til at forsvinde og nej, jeg fik heller ikke kæmpe abs. Men det strammede op, eller hvad det hedder videnskabeligt, så maven opførte sig som gik jeg og sugede den ind. Dvs. kæmpe cm-tab om livet. Jeg havde ikke råd til at fortsætte, så virkningen forsvandt jo hurtigt igen ( i øvrigt var der først ved den sidste behandling der begyndte at ske noget). Men mullerne svinder jo også når man melder sig ud af træningscenteret, så på den front er der ingen forskel.

Min personlige teori er (ganske uvidenskabelig og 112% lommefilosofi), at maven nok er det eneste område, hvor det giver mening at bruge metoden, andet end til genoptræning. Der er givetvis "noget" inde i bugen, som jeg i hvert fald ikke kan aktivere og træne med tankens kraft og så giver det mening med hjælp udefra. Hvis nogen kan anvise en maveøvelse som virker på samme måde, tager jeg imod med kyshånd.

Link to comment
Share on other sites

Skals, det du efterlyser, stod i betingelserne da du meldte dig ind på.

Steinway, som jeg antydede har jeg også haft retti gode resultater af 4 ganges el-tortur (og det var tortur, for fuck, det gjorde pisse-forbandet!!! ondt.)

Jeg fik så kun strøm på maven og nej, det fik ikke fedtet til at forsvinde og nej, jeg fik heller ikke kæmpe abs. Men det strammede op, eller hvad det hedder videnskabeligt, så maven opførte sig som gik jeg og sugede den ind. Dvs. kæmpe cm-tab om livet. Jeg havde ikke råd til at fortsætte, så virkningen forsvandt jo hurtigt igen ( i øvrigt var der først ved den sidste behandling der begyndte at ske noget). Men mullerne svinder jo også når man melder sig ud af træningscenteret, så på den front er der ingen forskel.

Min personlige teori er (ganske uvidenskabelig og 112% lommefilosofi), at maven nok er det eneste område, hvor det giver mening at bruge metoden, andet end til genoptræning. Der er givetvis "noget" inde i bugen, som jeg i hvert fald ikke kan aktivere og træne med tankens kraft og så giver det mening med hjælp udefra. Hvis nogen kan anvise en maveøvelse som virker på samme måde, tager jeg imod med kyshånd.

Generelle vejrtrækningsøvelser og stomach vacuums.

Link to comment
Share on other sites

jeg kunne forstil mig at EMS på transversus kunne have en effekt hvis man er blevet elendig til at aktivere den.

man kan købe et apparat selv. Det er vanvittigt dyrt, men det kommer aldrig i nærheden af fornuftig kost og træning.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ikke lige den drejning som jeg havde forventet.
Jeg beklager at mit indlæg både skal anmeldes og skabe harme, det var ikke meningen. Jeg var åbenbart uvidende om reglerne herinde(kan ikke finde nogen), og skrev indlægget lige så meget som en hjælp. Jeg bruger selv træningen, og får derimod heller intet ud af at der kommer flere ud og træner.
Jeg har selv døjet med knæskade, og har gjort store fremskidt, bl.a. færre episoder med ømhed efter normal træning.
Læs evt. artiklen herunder:
Ha' en lækker dag.

Charlie Franics har skrevet artiklen. Åben dit hjerte, det guldkorn imellem linjerne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det samme gælder omslag af grød og gedehømhøm, som er høstet ved fuldmåne.

Det hedder placebo og betyder at der ikke er nogen videnskabelig virkning der har kunnet påvises.

Stop nu. EMS virker fint og er videnskabeligt bevist. Alt det andet bavl, som trådstarteren ævler om er en anden sag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For decades the use of Electrical Muscle Stimulation, or EMS for short, was a highly touted option for elite athletes to reach higher levels of performance. For years many athletes have used EMS as a recovery option, especially after a muscle tear. Recently the trend of EMS use is back again, with the Marc Pro, Globus Speed Coach, and Complex Units growing in popularity with power athletes. Many questions are resurfacing, the most obvious, does EMS work for recovery and performance?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg mener at have læst, at russerne brugte elektrisk stimulering under skadesperioder, for at holde på så meget styrke som muligt. Og at atleterne nægtede at supplere den skadesfri træning med det, da det var for smertefuldt ;)

Enig, og hørte en podcast med nogle af de her frelste (men ret grundige og uddannede) i paleo/LCHF/crossfit verdenen vil lige prøve at finde det igen.

Nuvel han fortalte at han forskede i EMS for den amerikanske hær og at han selv brugte det eksperimentielle udstyr, at det virkede fantastisk men var så smertefuldt at han ikke kunne se det i almindeligt brug.

Rent muskelfysiologisk giver det vel god mening også (i hvert fald ved relevante stræmstyrker)

Jakob?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share