Hofte impignement (FAI) og atroskopi - anbefaling af hospitaler/læger?


Mayol
 Share

Recommended Posts

Jeg har i flere år haft problemer med hoften (ømhed og begrænset mobilitet). Nu viser røntgen mindre tegn på hofteimpingment - pincer stod nævnt, husker ikke om CAM var nævnt. Jeg er henvist til Amager Atroskopisk Center på Amager. Er der nogen der kender til pågældende centers ry eller som har gode erfaringer med, eller kan anbefale, andre behandlingssteder?

Jeg gider simpelthen ikke at ende hos en rookie, eller være forsøgskanin for en ivrig kirug, der lige skal lave sin først atroskopi på en FAI patient.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at man i KBH kan få lavet hofte atroskopi på henh. amager og bispebjerg. På bispebjerg er det vist altid en idrætskirurg, som står for undersøgelsen. Intuitivt tænker jeg at Bispebjerg er et bedre valg, men i virkeligheden vælger jeg lidt i blinde her....

Link to comment
Share on other sites

Hej Mayol

Begge mine hofteoperationer blev foretaget på Parkens Privathospital, hvilket jeg har været meget tilfreds med - og klart kan anbefale. Det var min første erfaring med det private sygehusvæsen og - uden at det skal blive en politisk debat - var jeg virkelig positivt overrasket over behandlingen og serviceniveauet før/under/efter operationerne.

Som jeg har forstået det, er der fra sundhedsstyrelsens side ret strenge krav til, hvem der må lave de her operationer, så jeg tror ikke, at du skal være nervøs for at blive forsøgskanin.

Jeg ved, at Spock, der også er aktiv her på MOL, er blevet opereret på Bispebjerg, så han er nok den rette at spørge.

Fyr endelig løs, hvis du har andre spørgsmål.

Edited by TheDagsform
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft en patient igennem en impingement operation på Amager Atroskopisk Center med rigtigt godt resultat. Her efter ca. 10 uger der forsat kun fremgang og han er så småt på vej til at skulle løbe let. En af verdens førende forsker inden idrætsrelateret hofteskader og ortopædkirug står for afdelingen på Amager, så kan kun anbefale Amager Atroskopisk Center.

Edited by SportsFys
Link to comment
Share on other sites

Tak for al inputtet.

Sportsfys:

Det jeg hører dig sige er, at du ikke ser nogen grund til at vælge bispebjerg frem for amager ortopædkirurgiske center. Du ved ikke hvad den pågældende forsker/leder af ortopædkirurgisk center hedder?

Hvor stor en omgang skulle din patient igennem? hvor meget skulle der klippes, files mv under operationen? og hvor hurtigt smed vedkommende krykkerne?

Link to comment
Share on other sites

Tak for al inputtet.

Sportsfys:

Det jeg hører dig sige er, at du ikke ser nogen grund til at vælge bispebjerg frem for amager ortopædkirurgiske center. Du ved ikke hvad den pågældende forsker/leder af ortopædkirurgisk center hedder?

Hvor stor en omgang skulle din patient igennem? hvor meget skulle der klippes, files mv under operationen? og hvor hurtigt smed vedkommende krykkerne?

Lederen af centeret hedder Per Holmrich og forsvarer faktisk sin doktor disputats omkring lyske og hofteskader næste fredag. Han velkendt i det internationale forskningsmiljø for at være "pro" træning som behandling, men ser også nødvendigheden i operationen hvis træningen ikke fungere.

Min patienten var igennem den store tur. Han havde både Cam og Pincer impingement, samt en skader på ledlæben. Det er ikke så kompliceret at få korrigeret Cam og Pincer impingement, men reparationen af ledlæben kan være mere vanskelig, da det afhænger af skadens størrelse. Han smed krykkerne efter 4 uger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share