Har tabt mig! Det var ikke meningen! Hjælp!


LukasMendez
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 16 år gammel. 169 cm høj.

Jeg har i den seneste tid trænet rigtig meget, med det mål om at få en sixpack samt komme bare en smule i form.

Sidst jeg vejede mig stod der 55 kg.

I dag stod der forunderligt nok 48 kg.

Synes det er ufatteligt hvordan det kan falde så meget! Gider ikke være mere undervægtig, vil gerne opbygge muskler.

Jeg har altid haft rigtig svært ved at tage på i vægt. Er generelt også bare træt af at høre på folk der siger "Jammen du skal simpelhen bare spise mere"... Jeg har ædt som en i helvede, og så snart jeg bare er det mindste fysisk aktiv eller hvis jeg måske glipper et enkelt måltid styrtdykker min vægt bare totalt meget. Nogle gode råd? Det pisser mig så meget af :(

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke mere svært end at der skal spises mere. Og du skal gøre det hver dag. Jeg har selv vejet 52 kg på 179 cm, så jeg ved godt hvad der skal til. Spis 3 måltider om dagen af 1000 kcal stykket og drik dig til (mælk, juice, sodavand, kakaomælk) 500 kcal. yderligere. Gør du det hver dag, så tager du med garanti på.

Link to comment
Share on other sites

Altså nu er det desværre både begrænset og varieret eftersom at jeg er på efterskole.

Men til morgenmad får jeg kun en ganske lille portion yoghurt eller havrefras. Så har jeg en formiddags pause hvor jeg som regel spiser to grove boller. Til middag er det meget forskelligt, det kan være en tallerken kød med tilbehør og salat. Så plejer jeg også at spise frugt og knækbrød ved kaffetid. Chips på værelset c:. Aftensmad enten pizza eller to skiver rugbrød. Aftenkaffe kage eller andet lignende. Ved godt sundhedskurven svinger lidt, men sundhed er ikke efterskolens største kendetegn

Link to comment
Share on other sites

Nødder er din ven. Protein, fedt (af den gode slags) og ca. 500 kcal pr. 100 gram. Mandler, peanuts, cashews - bare kom i gang.

Mælk og kakao er også godt, billigt og let at komme til. Det samme er bananer. Rugbrød, kødpålæg, sovs, kartofler, ris - det er bare at klø på.

Makrel på dåse er nogenlunde billigt (50 kr kg'et når det er på bud), spegepølse, rullepølse, mayo, remo, dobbelt op på smør, koldskål her i varmen og alt sådan noget der ikke bare er chips og slik.

Personligt ville jeg droppe kaffe/smøger og alle sådan nogle andre mad-surrogater, og prøve at spise "rigtig" mad med et højt kalorieindhold.

I din alder vil dine forældre sikkert gerne sponsorere en lille smule ekstra til dig, hvis du forklarer dem at det er et problem for dig at du føler dig for spinkel.

Læs også her: http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2011/CFF/Aeldre/Infofolder_Hjemmeboende_A5_k3.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share