Bedømmelse af træningsprogram.


Yonnas
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 18 år, som har en styrketræningserfaring på godt 1 år.

Jeg har lige sammensat mit eget træningsprogram med inspiration fra et andet træningsprogram, som går efter et princip der hedder noget lignende. Træk / pres.

Mit træningsprogram hedder A og B og ser således ud.

Opvarmning: 5 minutters roning, 5 minutters gang opad bakke samt 3x 20 pushups.

A: Pres

Bænk pres(5x5 + 1 sæt til failure)

Lateral raise kabel (4x10 + 1 sæt til failure)

French press ( 4x8)

Incline DB press (4x8)

Overhead press(10,9,8,7,6,5)

DB flyes (Incline/flat) (3x10)

Cable crossovers(7,7,5 top, midt, og bund)

B: Træk

Squat(5x5(

Calf raises(3x12)

Concentration bicep curls(4x8)

Dødløft(3x5)

Lat pulldown (10,10,6,6,6,failure)

Leg extension (2x10 + 3x6)

Cable rows(10,10,8,6,6,5)

DB rows(3x12)

Shrug(3x10)

En typisk uge ville se således ud:

Mandag: A.

Tirsdag: B.

Onsdag: Mave

Torsdag: A.

Fredag: B.

Lørdag: Pause

Søndag: Pause eller Cardio + mave.

Link to comment
Share on other sites

Du kan forklare hvorfor du har valgt de forskellige øvelser, og hvorfor strukturen er som den er, så skal jeg nok forklare, hvor du går forkert.

For ikke at komme ud i at skrive en roman, så vil har jeg valgt disse øvelser for, så vidt muligt at ramme alle områder af de forskellige muskelgrupper. Jeg lægger meget fokus i compound exercises (Squat, Bænkpres, Dødløft). Jeg har tænkt over rækkefølgen af øvelserne, og placeret dem, så jeg ikke kører "død". F.eks. at jeg ikke dødløfter lige efter squats, da de to øvelser kører nogle af de samme muskelgrupper MEGET intensivt.

Link to comment
Share on other sites

For ikke at komme ud i at skrive en roman, så vil har jeg valgt disse øvelser for, så vidt muligt at ramme alle områder af de forskellige muskelgrupper. Jeg lægger meget fokus i compound exercises (Squat, Bænkpres, Dødløft). Jeg har tænkt over rækkefølgen af øvelserne, og placeret dem, så jeg ikke kører "død". F.eks. at jeg ikke dødløfter lige efter squats, da de to øvelser kører nogle af de samme muskelgrupper MEGET intensivt.

For ikke at komme ud i en roman vil jeg anbefale dig at bruge et program der er færdiglavet. Back 2 basics er en god løsning - det dækker godt.

Dit øvelsesvalg er ikke særlig godt, din rækkefølge er underlig og valget af failure i samtlige træningspas viser at du har mere fokus på at det skal være hårdt, end at du skal blive bedre.

Link to comment
Share on other sites

For ikke at komme ud i en roman vil jeg anbefale dig at bruge et program der er færdiglavet. Back 2 basics er en god løsning - det dækker godt.

Dit øvelsesvalg er ikke særlig godt, din rækkefølge er underlig og valget af failure i samtlige træningspas viser at du har mere fokus på at det skal være hårdt, end at du skal blive bedre.

Iorden, tak for den hurtige respons, ville prøve at lægge mig ud med back to basics programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share