Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Og så kom svømningen også i hus:

200M Blandet

4x50M Pull-Buoy

4x25M Sculling

4x100M (25M Løs/25M Hård x2)

3x150M Prg.

3x150M Prg.

3x150M Prg.

3x150M Prg.

3x200M Håndplader + PullBuoy

100M Stafet

Total: 2200M

Alles gut, sidste 100M blev svømmet som stafet med flødebolle-spisning efter 50M. Rimelig svært at svømme 50M med en halv flødebolle i munden. Men så er det prøvet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

60min på hometraineren, godt brugt i formiddags efter svømningen igår, så det meste af dagen er gået på sofaen hvor jeg har lavet ansøgninger. En tur til frisøren og så hoppede jeg på HT'en til lidt rul. Skulle gerne have kørt en del mere, men kroppen er stadig lidt nede så holder volumen nede også. Pis irriterende, men lytter efter hvad kroppen siger i stedet for at mase på.

Imorgen: Løb

/N

Link to comment
Share on other sites

To dage i streg, og en i vente!

Sådan! Så er denne uge også ved at være i hus og jeg føler heldigvis den træthed/ømhed som jeg havde i slutningen af sidste uge og starten af denne er på vej væk igen. Balancere på den berømte knivsæg mellem træning og restitution, og mange gange skal jeg virkelig granske min hjerne for om det er reel træthed eller dovenhed jeg står overfor. Egentligt en meget spændende diskussion, og helt sikkert værdifuld i planlægning og afvikling af en sæson.

Fredag stod på en sjælden omgang spinning da jeg skulle have en underskrift fra vores FDK chef til en ansøgning jeg er igang med at lave. Og senere var der løb på menuen. Idag har den stået på svømning (en super serie!) og senere en omgang hometrainer af den lange slags!

Fredagens tal:

55min Spinning, uden pulsur

15min Styrketræning, KB Swings og KB Split Squats

60min Teknik Løb+5-4-3-2 Løb, I alt 7Km'ish

Lørdagens tal:

3000M Svømning

120min Hometrainer (Indlagt 20min push-push)

/Done

Link to comment
Share on other sites

To dage i streg, og en i vente!

Sådan! Så er denne uge også ved at være i hus og jeg føler heldigvis den træthed/ømhed som jeg havde i slutningen af sidste uge og starten af denne er på vej væk igen. Balancere på den berømte knivsæg mellem træning og restitution, og mange gange skal jeg virkelig granske min hjerne for om det er reel træthed eller dovenhed jeg står overfor. Egentligt en meget spændende diskussion, og helt sikkert værdifuld i planlægning og afvikling af en sæson.

Fredag stod på en sjælden omgang spinning da jeg skulle have en underskrift fra vores FDK chef til en ansøgning jeg er igang med at lave. Og senere var der løb på menuen. Idag har den stået på svømning (en super serie!) og senere en omgang hometrainer af den lange slags!

Fredagens tal:

55min Spinning, uden pulsur

15min Styrketræning, KB Swings og KB Split Squats

60min Teknik Løb+5-4-3-2 Løb, I alt 7Km'ish

Lørdagens tal:

3000M Svømning

120min Hometrainer (Indlagt 20min push-push)

/Done

:1356: Tillykke med afleveringen og fortsat god vind med jobsøgning og træningen frem mod de spændende mål :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det egentlig ud med forsvar, det kan ikke komme til at ramle sammen med AD vel? Det ligger noget længere ude i horisonten?

Nope, den er lige sendt ud til opponenter, så mit bud er efter den 1. april. Men jeg skal også godkende dato, så hvis de vil lige oven i AD, må jeg skrive jeg er ude at rejse...

Link to comment
Share on other sites

Det see godt ud, Kenneth... :smile:

Igår fik jeg en besked fra en af vennerne at han ikke havde fået EnergySport sponsorat, jeg har stadigvæk selv ikke hørt noget, så jeg går lidt og krydser fingre for at man er så heldig at være blevet en af "dem". Men lad os nu se.

Igår var en god dag, hvor jeg fik arbejdet 4timer konstruktivt med at søge jobs, sende mails mm. Det endte med en god ansøgning der blev sendt afsted, samt en opringning fra et andet firma hvor jeg havde mailet dem. Jobbet lød vildt spændende, og jeg havde en god fornemmelse efter at have snakket med deres recruiter. Sjovt nok har opslaget ingen frist, da de vil sondere terrænet og se hvad der befinder sig derude, så jeg planlægger at smide en ansøgning afsted her på fredag og så krydse fingre for at de hiver mig ind til en samtale. Givet fald vil det være den første, men jeg har så (indrømmet) heller ikke været den mest aktive på den front.

Træningen hænger nogenlunde sammen, og jeg får svømmet en del i denne uge. Målet er at nå 10Km plus, og mest af alt for at spare lidt på benene der værker en smule ovenpå løb/cykling. Igår fik jeg kørt en udemærket hometrainer sesssion, og følgende skulle jeg så ud at svømme. Onsdag er den sene svømmetime, så bare det at holde sig vågen til kl 21, hvor jeg kører afsted, er tit en kamp... Men efter at have overvundet dæmonerne der bedte mig om at holde fri, kom jeg afsted og fik endnu et super pas med på kontoen.

Dagens Tal (Igår)

60min Hometrainer, 10min Opvarmning, 45min TT, 5min ned.

2500M Svømning

300 Op

4x50M TIA

4x50M Ben

4x50M Catch

2x50M TempoSkift

10x100M Finner,

8x50M Tempo/Løs

/Done

Link to comment
Share on other sites

Igår fik jeg en besked fra en af vennerne at han ikke havde fået EnergySport sponsorat, jeg har stadigvæk selv ikke hørt noget, så jeg går lidt og krydser fingre for at man er så heldig at være blevet en af "dem". Men lad os nu se.

Har du været i kontakt med dem, og har du sendt dem en idé til hvad sådan et sponsorat kunne indebære?

Link to comment
Share on other sites

Træning Torsdag

Fra morgenstunden af stod den på svømning, og det føltes lidt urealistisk at det var knap 12timer siden jeg var hoppet ud af bassinet sidst. Men svømmes skulle der. Dog blev det en lidt mere blid serie, alligevel valgte jeg at trække mig på sidste serie for at spare en knirkende skulder.

Senere på dagen skulle der køres et brick-pas, og jeg valgte at skære turen på hometraineren ned til 60min, og i stedet køre nogle tunge intervaller med lav kadence for at skabe muskel-ømhed og træthed. Det lykkedes fint, og jeg kom ud på min sædvanlige 5Km løbetur med ømme stænger. Målet var at løbe 10min roligt, 10min tempo og 10min roligt. Det gik fint, omend jeg fik lagt lidt hårdt ud. Men det giver selvtillid når tempo og puls hænger sammen, og især nu hvor jeg har en del træning oplagret i kroppen.

Dagens Tal:

Svømning, 2500M Teknik og Let Interval

60min Hometrainer 10min Easy/4min Tung/2min Rul/6min Tung/2minrul/8min Tung/2min rul/8min tung/2min rul .... 4min Tung/2min rul

30min løb i 4.36/Km

/Done for igår!

Idag har det eneste træningspas været en smule teknik løb på stadion og så lidt let styrke træning. Jeg har skåret ned på de tunge pas de sidste uger op til stævnet, for at undgå muskel-ømhed mm. Teknik gik fint, og jeg hyggede mig i 30min på stadion med hop, spring, vip og løft af forskellige dele af løb. Koden til hurtigere tider, siges at ligge her. Så jeg vil fortsætte med at træne teknikken som hidtil.

Dagens Tal:

45min Løb

30min Styrke, KB Swings, Step-Ups, Bulg. Squat + Chins

Link to comment
Share on other sites

Lørdags Tramperier

Planen for idag var at få styr på en masse løse ender inden Abu Dhabi og afrejse på Tirsdag. Jeg var igang med at skifte kæde igår, men fik knækket samle stiften, så måtte lige vente på Heino Cykler åbnede idag. Jeg endte med lige at få købt lidt forskellige småting, og har desuden løst mit problem vedrørende hjulsæt. Jeg pakke LITE hjullene ind i bobbel-plast og smække dem i hjulposerne, Så håber jeg de holder til turen derned. Det giver mig mulighed for at træne på dem dagene optil, og dermed spare de lukkede ringe så meget som muligt. Det er lidt et sats at køre på dem, men jeg har taget en pitstop med, samt en ekstra ring der har masser af lim på sig. Hvis jeg er ude i at lave et skift så må jeg bare bruge den tid det tager. Men jeg vil satse, og en opsætning med pladehjul bagpå samt 808 foran med lukkede ser mega sprødt ud.

Nå, men den kæde der viste sig atvolde flere problemer. Det endte med at jeg havde sat den helt tosset på, og måtte skille bagskifteren helt ad. Og når nu den var skilt ad kunne jeg ligeså godt rense hele lortet. Som sagt, så gjort og jeg fik virkelig fjernet en masse snaller inde i kuglelejerne. Alt sammen noget der skal til for at give ekstra fart. Til sidst fik jeg også viklet kæden den rigtige vej rundt om pulley-hjulene og det endte med at hele skidtet virkede til UG, kryds og bolle! Sendte lige et billede til Jannie, og der var full approval.

Dagens trænig var henlagt til hometraineren, og jeg lurede på at tage en laaang tur. Jeg skal som regel snyde mig selv ind i de ture, så jeg gik bare efter 90min til at starte med, derefter 2timer, og så kørte den ellers derop ad. Da jeg nåede 100Km på tælleren, og 2tim38min på uret valgte jeg at trille de sidste minutter op til 3timer og bruge det mentalt mod racet. Jeg skal være ærlig her og sige at jeg slet ikke er tilfreds med mængden af cykel-træning de sidste par uger. Men vejret har været lort, og jeg magter ikke at komme udenfor med den kulde vi har udenfor.

Dagens Træning:

180Min Hometrainer, 2t40min med 260w og puls op til 80%/Max.

/Nico

Imorgen har jeg 60min svømning, og 90min løb. Kommer begge pas i hus rammer jeg lige over 17timer for denne uge. Det er jeg alligevel godt tilfreds med...!

Link to comment
Share on other sites

Søndags Hygge

Dagens træning markerede afslutningen på ugen, og sikken en uge det har været. Jeg har samlet min betragtninger på bloggen her for ugen der er gået. Imorges da jeg vågnede var jeg lidt mærket, men jeg vågnede naturligt af mig selv ved 6.30 tiden og havde så en svømmeaftale kl 8 i Bellahøj. Det sidste svømmepas i denne uge skulle byde på en lang endurance session, og jeg havde taget våddragten med for at få lidt mere tid i den inden næste lørdag igen. Idag følte je gmig dog ikke specielt godt svømmende i den, og jeg måtte kæmpe for at holde et fornuftigt pace. Men jeg tror (og håber) det skyldes den store mængde jeg har svømmet i løbet af ugen. Det vil næste uge forhåbentligt afsløre.

Det sidste pas idag var sat til 90min løb, men efter 50min begyndte jeg at mærke lidt til baglår og min lyske, så jeg valgte at skære turen kort. I stedet blev det til 70min, og så en solid omgang udstrækning og foaming i FDK.

post-5949-0-38153200-1361107304_thumb.pn

Dagens Træning:

Svømning: 300M Opvarmning/2x600M/1x500M/1x600M (Uden Våddragt) 3x100M afsvøm.

Løb: 70min, 5.48/Km, ingen puls :smile:

Link to comment
Share on other sites

Abu Dhabi - Day 1

post-5949-0-18354200-1361370205_thumb.pn

Efter 2 dages total træningsfri, var det skønt endelig at komme ned i varmen igen og få trænet. Igår var store rejsedag, og jeg brugte stort set hele dagen i lufthavne. Især det at komme igennem immigration i AD var bøvlet, og to dovne araberer til en hel sending pakier og indere der lige var landet skulle vise sig at være en stor hurdle for de få vesterlændinge der var havnet i samme kø. Men efter en times tålmodighed kunne jeg komme ud til min cykel-kuffert der stod mutters alene i det store baggae-claim område, og så ud til min vært Jens der har været enormt sød at tage imod mig og gøre alt for at jeg har optimale betingelser inden racet næste lørdag.

Imorges vågnede jeg så tidligt, selvom jet-lagget burde have gjort det sent?, hvorefter jeg samlede cyklen ude på balkonen - i den penthouse som Jens bor I. Udsigt over hele byen, med vand rundt om og bare lækre lange veje så øjet rækker, er ikke det værste at have som baggrund for en mekaniker. Nå, efter cyklen var samlet stod den på morgenmad (lavet af husholdersken, of course), og så en tur ud og prøve cyklen af. Jens fortalte at jeg bare kunne trille en tur over på Yas Island (der hvor F1-banen ligger) og så ellers kører rundt det. Og jeg skal da lige love for der er god plads på vejene hernede. Forestil dig du kører på Lyngbymotorvejen, og der er ikke en bil i sigte. Jeg startede stille ud for ikke at brænde alt krudtet af på første dagen, så træningen blev mest af alt en lær-området-at-kende-og-tjek-cyklen-for-om-den-virker-træning. Det gjorde den, og efter halvanden times kørsel kørte jeg hjem igen og var klar til frokost. Efter at have slappet af, tænkte jeg det var tid til at prøve løbeskoene, og jeg luntede en tur ud for at mærke varmen midt på dagen. Av av av, den skal man lige vende sig til igen, og jeg skal love for at jeg blev tør i munden. Men jeg prøvede at huske mig selv på at sidste gang jeg løb var det i sjask, is og minusgrader, så jeg skulle nok bare lige knytte og nyde dette! Følgende skulle jeg også lige prøve den pool af der er i forbindelse med komplexet. Her valgte jeg at lave et hurtigt program i hovedet og så bare for kroppen igang. Ikke det vilde, og vandet var desuden lidt koldt på min krop. Men nu er vi ligesom igang, og imorgen er jeg klar til at smide lidt flere timer ind på træningskontoen. Fredag har jeg luret at der er en lang tur på 125Km jeg kan snige mig med på, så det vil jeg prøve! Den starter så bare kl 5.30 om morgenen for at undgå for meget trafik. Feeedt.

Dagens Tal:

90min Cykling, 40ish KM, puls 140-150bpm

30min Løb, 4.50/Km, Puls 170 (85% Max)

25min Svømning, 1000M (Teknik, 5x100M)

/Done

Link to comment
Share on other sites

Update Dag 2

post-5949-0-27330600-1361472019.png

Dagen idag har været en god dag venner. En af den slags man altid ønsker sig flere af og en af dem der er for få af i hverdagen. Jeg stod tidligt op, eller det vil sige jeg vågnede da solens stråler ramte mit ansigt og tiltvang sig adgang til mine øjne. Men det var ok, fordi jeg havde planer om 2timers cykling inden morgenmaden, som Christie (le maid) ville forberede til kl 9.30. Så op med mig, på med bibs og så afsted ud i morgenen langs de store boulevarder. Idag prøvede jeg at køre en smule rundt for at finde noget mere fri vej, og fandt et langt lige stykke vej på små 2km jeg drønede lidt frem og tilbage på. Jeg lagde mærke til at kroppen lige skulle igang, og den første time brugte jeg mest af alt på at være frustreret over manglende watt/energi i stængerne. I ren frustration kørte jeg en tur over på Yas Island for at lege lidt turist, og jeg trillede en tur igennem Ferrari World, samt op til det store hotel i forbindelse med Yas Marina (F1-Banen). Herefter var det som om stængerne åbnede sig og jeg fik nogle gode stræk med masser af bund i trådet. Fedt!

Efterfølgende var det hjem at spise, og lige slappe en smule af i solen med en bog, før at jeg havde en frokost date med Lagoon herinde fra. Fedt at møde ham hernede, og vi tog os en lang slapper inde i de bløde sofaer omkring cornichen. Efterfølgende gik vi langs ADIT2013 løberuten ud til Lulu Island, hvor vi tog et smut op i deres skyview bar for at få en second lunch. Bro havde bodybuildede imorges, og jeg havde cyklet. Så det var ok med mere mad. Derefter sendte jeg Goonie hjem til Dubai-Land, og jeg selv en tur op i sove-kassen. Men restløsheden tog over, og jeg spændte skoene for at få dagens løbepas i hus. Ik så meget pis' der, og jeg fandt igennem lidt afspærringer en vej jeg kunne løbe ud af uden trafik. Se billedet, langs de hvide broer. Turen ud var ca. 2Km, så jeg valgte at løbe frem og tilbage 2x, hvilket passede med nogenlunde 40min løb. Jeg forestillede mig lidt at det var en race-situation, så kæmpede for at holde pace og se hvad jeg kunne løbe en 8'er på.

Dagens Tal:

2timers Cykling

40min Løb, 4.37/Km

Imorgen skal jeg et smut i våddragten og ud at cyklen igen. Jeg håber på lidt mindre trafik imorgen da det er weekend, men lad os se hvad der sker.

N

Link to comment
Share on other sites

Update dag 3 + 4

post-5949-0-77208400-1361616117_thumb.pn

Igår tænkte jeg der skulle ske noget nyt på cykel-fronten. Den samme kedelig vej ud til Yas Island, lidt rundt og frem og tilbage var begyndt at kede mig. Så jeg drog på opdagelse, og jeg skal da lige love for jeg kom ud på opdagelse :smile:... Efter at have taget en forkert afstikker endte jeg ude på den 6-sporet motorvej (godt nok i nødsporet), men stadigvæk ikke den fedeste vej at komme ud på. Jeg fik kæmpet mig ud af den og ved en af de første afkørsler kørte jeg fra og fandt så et område at cykle lidt rundt i. Efter jeg havde kørt rundt i en times tid var jeg dog faret tilstrækkeligt vild, så jeg valgte at finde en taxa-mand jeg kunne køre hjem med. Skille cyklen ad, og så hjem i taxa'en. Lol' han må have tænkt sit.

Senere på dagen igår lavede jeg en omgang styrketræning, og følgende tog jeg 15x50M baner i en meget kold pool. Omkring de 20grader... FFS det var koldt og derfor det ikke blev til mere.

Idag prøvede jeg så at køre lidt samme vej ud som igår, og fandt i stedet ud til deres cricket stadium, hvor jeg havde en fed rundstrækning på små 10Km jeg kunne lige og banke rundt på. Jeg har dog respekt for solen, så jeg holdt lidt igen med en rigtig lang tur. Men efter 75Km trilleri var det helt fint at vende hjem. Derefter en tur til poolen og flade den med sol i ansigtet og en bog i hånden. Efter en times tid blev jeg dog restløs, og valgte så at tage en løbetur her i middagsheden (27grader i skyggen). Og tak for araber-kaffe det var varmt. Efter 30minutters løb valgte jeg at skære turen ned til 60min istedet for de planlagte 90min. Godt ristet, men med god fart i stænger på trods af varmen!

Nu står den på afslapning igen, og måske en svømmetur senere i havet for første gang! Imorgen tager jeg til Dubai, og så er det slut med cykling indtil på torsdag. Jeg vil dog nok lige tage en tur imorgen tidlig på en 45-50Km inden jeg gør klar til at køre til Dubs.

Tal:

Fredag - 45Km Cykling, 30min Styrketræning, 750M Svømning

Lørdag - 75Km Cykling, 55min Hårdt Løb

Link to comment
Share on other sites

Fedt, så var jeg nede at open water svømme idag. Da jeg er på vej ind til stranden kommer der en gut gående med den sygeste telelinse. Han fanger lige et par billeder af min makker jeg er ude med, men er ikke helt tilfreds med dem. Han spørger om ikke jeg har lyst til at lave et par laps, og så vil han fange nogle gode skud. Han havde lige fået linsen, så den skulle "testes".... Helt sikkert tænker jeg, sjældent man får gode billeder fra vandet. Så jeg svømmer lidt frem og tilbage, udveksler email med ham og har så lige fået tilsendt de her billeder blandt andet. På det øverste billede kan man lige ane Yas Marina i øverst venstre hjørne. Meget liret.

Dagens Open Water blev 35min og vandet var Skønt! 22-23grader, let saltet. Men befriende dejligt at svømme i. Imorgen tager jeg til Dubai, og så er det slut med at cykle i denne omgang. Der bliver dog lige en tur imorgen på et par timer håber jeg på. Nu må vi se, kan mærke mængden af træning er begyndt at sætte sig. Og det er kun positivt inden næste uge der bliver meget gelinde.

screen-shot-2013-02-23-at-10-21-37-pm.pn

screen-shot-2013-02-23-at-10-10-31-pm.pn

Link to comment
Share on other sites

Inde i Raceweek, og dejligt at slappe lidt.

Søndag og mandag tog jeg træningsfri, og igår stod den så på lidt svømning og løb. Jeg har ikke min cykel i nærheden, da jeg er taget til Dubai. Så der bliver ikke cyklet før på Torsdag.

Dagens Tal:

35min Svømning i Speedsuit

20min Løb m. 3x90sek Overpace

/Done

Link to comment
Share on other sites

Jep, jeg har det fint.

Fysisk måtte jeg sande at jeg ikke var klar til ADIT2013, og efter at have rendt på potten natten til fredag i pendul-fart, kunne jeg ikke fylde kroppen ordentligt op med energi til lørdagens konkurrence. Yderligere havde jeg for mange mentale issues der fyldte, og da først modgangen på cyklen ramte, og jeg ikke længere kunne optage energi gav det ikke mening at fortsætte på de 200Km. Jeg havde på daværende tidspunkt cyklet 80Km, og havde så 45Km ride-of-shame til byen. Tog det som en oplevelse, og fik mulighed for at studerer pro'erne helt tæt på.

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg nok... :smile: Der står lidt på bloggen om oplevelsen til de interesserede.

Idag er jeg lige kommet hjem fra Abu Dhabi, og efter at være ankommet tidligt imorges skulle jeg lige finde mine fødder i kulden igen. Efter en monster lur i formiddag følte jeg mig inspireret til at røre mig lidt, og valgte derfor at tage et styrke-pas i FDK for lige at klare hjernen og tankerne. Det blev en hæderlig omgang, dog med instantaneous DOMS.

Squat

20x20Kg

5x60Kg

3x3x80Kg

RackPulls

10x60Kg

2x10x100Kg

DB Shoulder Press

8x18Kg

8x22Kg

8x22Kg

Laterals + Rear Delt + Front Delt + Flyes (Superset)

8/8/8/8

Ditto

Ditto

DB Rows

3x10x32Kg

DB Curls + DB Extensions

3set + 3set

Leg Extensions

3set

Således inspireret var det hjem i bad, rage skægget af og så hjem til kæresten for at lave Lasagne og hygge. Life is good friends. Og jeg glæder mig til de kommende dage. Egentligt uden nogen grund, men foråret er på vej og de lyse dage vender tilbage.

/Done

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share