Militær støvler til løb


IbZor
 Share

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter nogle nye militærstøvler, og da jeg ikke kender til nogen hjemmesider med debat om militærudstyr, håbede jeg lidt der var nogen her der kunne hjælpe mig med at finde nogle lækre støvler.

Jeg er lidt på udkig efter nogen som jeg kan løbe i, dvs. de skal være lette, og rimelig behagelige, derudover skal de stadig kunne sværtes, og have en ordenligt højde.

Indtil videre har jeg kigget lidt på nogle Bates Tactical Sport http://www.shop.inf-wear.dk/product_info.p...products_id=319 som også er ret billige. Men aner ikke rigtig om hvor gode de er at løbe i.

Link to comment
Share on other sites

Ja, både M/58, Jolly og Special Force er jo noget crap at løbe i, så kan godt forstå, du ser i andre retninger. Bates har været brugt meget i både Irak og Afghanistan, men hvorvidt de er gode at løbe i, ved jeg ikke. Ellers er der jo Ecco Track, som også er ret populær, og brugt af både frøerne og jægerne - de koster jo så bare næsten triple up ift. Bates. Jeg har selv haft meget glæde af et par Hi-Tec Magnum, som jeg købte i den amerikanske PX i Bondsteel i Kosovo for nogle år siden, så jeg ved ikke, om de er tilgængelige i DK (men kan vel købes på nettet...). Ganske fornuftige at løbe i synes jeg, og så betalte jeg faktisk ikke alverden for dem - tror, det var i omegnen af 500-600 kr., så dem vil jeg ikke være bleg for at anbefale, hvis der skal ses på pris/kvalitet-forholdet.

Edited by kbkjeldsen
Link to comment
Share on other sites

De bedste militær støvler jeg har prøvet at løbe i er Ecco Track Ultimate 1. Det er en ret blød støvle og føles næsten som en gummisko. Men alligevel synes jeg den har den nødevendige støtte både i ankel og sål. En rigtig fed støvle til det meste - dog lidt langsom om at tørre og holder ikke vildt længe.

Link to comment
Share on other sites

De bedste militær støvler jeg har prøvet at løbe i er Ecco Track Ultimate 1. Det er en ret blød støvle og føles næsten som en gummisko. Men alligevel synes jeg den har den nødevendige støtte både i ankel og sål. En rigtig fed støvle til det meste - dog lidt langsom om at tørre og holder ikke vildt længe.

Den har jeg også og jeg synes den er ganske god. Nogle vil sige at den er for blød hvis man skal bruge den i f.eks. bjerg terræn eller man har meget tung oppakning.

Link to comment
Share on other sites

Den har jeg også og jeg synes den er ganske god. Nogle vil sige at den er for blød hvis man skal bruge den i f.eks. bjerg terræn eller man har meget tung oppakning.

ja med en meget tung tæge, vil den blive lidt for blød. Dels blot i forhold til støtte i forfoden men klart også hvis underlaget er kantet som bjerg-/klippeterræn - men til løb: "ja tak"! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene.

Jeg har ikke kunne finde de Hi tech magnum på en dansk side, og ville helst prøve støvlerne først.

Mht. til Ecco track Ultimate, så synes jeg det er mange penge at bruge på en støvle der kan være for blød til en tung oppakning, for hvis jeg skal kaste så mange penge efter et par støvler til løb, ville jeg også gerne kunne bruge dem til march, men nu er det ikke fordi jeg er jæger, så vægten når ikke helt så langt op.

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene.

Jeg har ikke kunne finde de Hi tech magnum på en dansk side, og ville helst prøve støvlerne først.

Mht. til Ecco track Ultimate, så synes jeg det er mange penge at bruge på en støvle der kan være for blød til en tung oppakning, for hvis jeg skal kaste så mange penge efter et par støvler til løb, ville jeg også gerne kunne bruge dem til march, men nu er det ikke fordi jeg er jæger, så vægten når ikke helt så langt op.

Hvis du primært skal bruge dem til løb, så er de ganske gode, og min erfaring siger ihvertfald, at du skal vel over 30 kilo rygsæk før det er noget der betyder noget. Om ikke andet kan du bruge dem til at træne støvle løb og så have et par andre du bruger i skarpe situationer, eller når tung vægt er påkrævet. Jeg har det med støvler som med løbesko, det giver ingen mening at spare for at spare. Køb dem der opfylder dit mål og det skader ikke at have et par par at skifte imellem. Jeg kan i hvertfald ikke komme med et bedre råd til militær støvler hvor de primært skal bruges til løb end dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige nede i en Ecco forretning hvor jeg prøvede et par Track, og er ret sikker på det var track ultimate selvom der ikke stod det på dem, og de var meget behagelige at have på, jeg prøvede også et par Magnums i en anden forretning, men de føltes slet ikke så godt som Ecco støvlerne. Jeg er dog i tvivl om størrelsen da 44 føltes stram, mens 45 føltes tilpas, men er bange for hvor meget de vil udvide sig?

Ellers er jeg rimelig sikker på at jeg køber de Ecco, hvor jeg vil bruge dem til løb, men også i felten på march osv. da jeg synes 1800kr er mange penge at bruge på en støvle der kun skal bruges til løb, så den skal altså også bruges som min primære feltstøvle. Det burde vel ikke være noget problem?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share