Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Update inden imorgen,

Først og fremmest hvor er det fedt hernede! Alt er som forventet, byen summer, der er leben, folk i knivskarp form, og tri-udstyr i million-klassen. Det er med andre ord, Spitzen-Klasse! Frankfurt er centrum for den Europæiske IRONMAN scene, og det er vidst ikke uden grund man kan sammeligne dette med et Mini-Hawaii. Kuldegysninger.

Idag har jeg cyklet halvanden time med pro-rytter Camilla Pedersen, som er hernede for at sikre Hawaii-Billetten til oktober. Det kræver som minimum en 3. plads, og hun er skarp. Virkelig skarp! Cykel-turen idag var mest af alt en rulle-tur, og jeg fik lige mulighed for at prøve den første af i alt 3 skrappe stigninger på ruten. Den var ret nem at komme op over, og jeg var overrasket over hvor "nem" den egentligt var. Godt restitueret og alt det der, men alligevel, ret så nem. Ruten er virkelig hurtig, og vi fik lige det sidste stykke på motorvejen ind mod byen. Her skal der planes med +60Km/t, og jeg er næsten (næsten) ked af jeg ikke har en 56 klinge foran med mulighed for virkelig at rykke til der! Wrrooommm....

Ellers har jeg løbet en kort tur imorges, så i alt små 2 timers hygge træning idag. Ikke noget specielt. Det er varmt, rigtig varmt, og imorgen bliver vidst +27grader... AV! Men det har ikke generet tidligere, så længe vi ikke når abu dhabi varmen på +35grader!

Melder klar til imorgen, på alle fronter. Strategi, Energi, Motivation - Det er på plads. Lets Go

#1027, IRONMAN.COM - Alternativt en app til iPhone der spiller: IRONMOBILE...

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, glemte helt - Jeg har haft god energi ved at melde nogle tider ud. Efter den sidste måned vil jeg gerne opjustere lidt, så her kommer et måske lidt vovet bud:

Svøm: 57-58min

Bike: 4t35min-4t40min

Løb: 3t45min-3t50min

Total: 9t30-9t45min

Dog ALT under 10timer er målsætningen. Og selvfølgelig, ET GODT RACE!

Link to comment
Share on other sites

Klar til Sommeren 2013

Hjemme på sofaen igen efter endnu et eventyr med Triathlon, denne gang ved Frankfurt Ironman. Der står en længere rapport inde på bloggen omkring selve racet, så den vil jeg ikke tage her. I stedet vil jeg lige summe lidt over hvad der nu står på programmet fremadrettet.

Nogen har måske set det på facebook, men jeg er blevet tilknyttet lidt freelance arbejde på "Triatleten", og fik smidt min første artikel online igår aftes, hvor jeg gav min vurdering af hvad Frankfurt Ironman er for en størrelse. Jeg sad på starbucks igår eftermiddag og skrev den, og uden at tænke alt for meget over indhold, var den lige hvad editor havde i tankerne og han smed den straks op. Fed følelse.

Derudover har jeg gang i lidt små-projekter, blandt andet starter jeg et mindre cykel-kursus op for nogle af første/anden års triatleterne, hvor de skal blive klar til Challenge/Ironman cykel-delen. Det skal nok blive sjovt, og lærerigt. Både på det teoretiske plan, men også på det udviklingsmæssige.

I næste uge har jeg så fået sat endnu et projekt i søen, og skal, hvis alt lige falder på plads, være i praktik hos YWC sport. Det er dem der har arrangeret Challenge Copenhagen de seneste par år, så helt sikkert et sted hvor der kan suges viden og læring omkring den slags til mig. Jeg glæder mig til at se hvad det er for en udfordring, og om det er en jeg kan løse.

Træningen de næste to uger er følgende lagt helt ned i ro, og jeg vil nok kun komme ud på cyklen og få rullet lidt. Jeg har ovenpå Frankfurt pådraget mig en eller anden fesen fod skade, så venstre fod er nærmest umulig at støtte på. Jeg har nok haft de helt forkerte sko på til løbet, og jeg kunne også godt se at de var helt tyndslidte da jeg smed dem efter racet. De er røget ud, og jeg skal nu have købt et par nye sko. Hvilke ved jeg ikke endnu, men foreslag modtages gerne. Er mest til neutrale sko, så der er rimelig åbent på den front.

Klar til Sommeren 2013? Ja, det syntes jeg egentligt. Der er rigeligt at se til, selvom man er "arbejdsløs"...

/N

Link to comment
Share on other sites

Virkelig god læsning! Både her på MOL, i bloggen og på Triatleten! Jeg slubrede det hele i mig, og det tvivler jeg slet ikke på at de øvrige læsere også gør:-)

Nyd det danske sommervejr! Nyd din flotte præstation og sørg for at give kroppen den hvile, som den pt. skriger efter:-)

Link to comment
Share on other sites

Lidt blod i Overkroppen,

Første gang jeg nogensinde har trænet udelukkende maskiner, men det gjorde jeg igår for at give overkroppen lidt at leve af. Det var i godt selskab, og med meget lave kilo's og high-rep.

Row-Variant

3x12-15x @20kg

Pres-Variant

3x12-15x @25kg

Pull-Down

3x12-15x @30kg

Skulder-Pres

3x12-15x @20kg

//N

Link to comment
Share on other sites

En hurtig svømmetur i speedos og så lidt tri-hygge på kajen med de andre der bumser den af her til sommer. Igår aftes havde jeg så dag to på "cykel-kurset" og vi havde en fin tur ud af strandvejen med forskellige tekniske øvelser og det at finde ud af "det runde tråd". Derefter afsted med 4x4minutter i pres-tempo med lidt rul imellem og så ellers få kørt nogle bakke-intervaller. Overordnet set var det rigtig positivt, og vi fik sludret en del på vejen og snakket tingene igennem. Super cool.

120min på cyklen

/N

Link to comment
Share on other sites

Tak BG. Tror ikke det kræver noget særlig log-in? Tryk på linket i Signaturen...?

Igår havde jeg sidste dag på kurset, og skulle derfor ud at cykle en lidt længere tur med guide af Challenge/Ironman-ruten for en flok nybegyndere. Det var en ren formsag at køre turen, og fedt at komme rundt i gruppen og snakke med dem alle, og styre dem med hård hånd. Selvom kroppen stadig er mærket og har kørt en Ironman sidste weekend, så var der stadig massere af overskud til at ligge og shuffle mellem de forskellige grupper. Der var mest fokus på de langsomste, og især en krævede lidt mere for at få trådet til at hænge sammen.

Derefter var det hurtigt hjem, skifte til noget afslappet tøj og så afsted til kandidat-frokost i Herfølge. Sidst på eftermiddagen var det så ind i bilen igen, og hurtigt hjem for at skifte til 40-års fødselsdags dress og afsted til den fest. Meget hyggeligt, men jeg var træt med træt på, så da klokken rundede midnat skyndte jeg mig hjem under dynen for at få lidt søvn. Det var meget tiltrængt, og jeg vågnede forholdsvis udhvilet i morges. Troede jeg, for dagen igennem er gået med skiftevis at falde i søvn til TdF og så spise hvad der lige har været i nærheden. En hurtigt dukkert er det dog også blevet til, men puha, hvor jeg forstår det arbejdende folk når de helliger deres weekender!

Imorgen starter jeg op på min praktik-periode hos Ironman-Copenhagen, og det er med stor spænding at jeg går til den opgave! Lad os se hvad jeg bliver sat til, og hvilke opgaver de mener jeg kan bidrage med. Det glæder jeg mig til, og så må vi se om det kan styrke kompetancer og CV en smule. Det ser ihvertfald fedt ud på papiret.

Nu til lidt mad (igen) og så en god lang nattesøvn.

//Nico

75km cykling, 3timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, tilbage i logland!

Der er sket meget den sidste uges tid og jeg har haft rygende travlt. Idag fik jeg taget mig sammen til at styrketræne lidt, så tænker jeg bliver mega øm imorgen. Men dagens træning stod på:

Squat

5x60Kg

3x80Kg

3x3x100Kg

High Box Squat

6x100Kg

5x140Kg

4x140Kg

3x140Kg

Dødløft

5x60Kg

5x80Kg

3x100Kg

3x110Kg

Frivend

3x5x60Kg

KB Swings

3x20Kg

/Done

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Lidt huller i logningen, men lad os få en update fra imorges. Træningen er lidt "so so" i øjeblikket, men holder stadig fast i min Relay til IM CPH. Jeg har smidt lidt styrketræning ind i programmet, for at få lidt base på plads igen, og allerede nu begynde at preppe frem mod efteråret. Løb er meget sparsomt, og kun på hygge niveau. Benene har det fint igen efter Frankfurt, og de kan nok snart blive testet lidt mere.

Morgentræning idag:

Dødløft

8x70kg

5x100kg

3x3x130kg

Squat

8x20kg

5x6x70kg

Military + Yates Rows

4x50kg + 10x65kg

4x50kg + 10x65kg

4x50kg + 10x65kg

Link to comment
Share on other sites

Træning #2: Cykling på Hometrainer

Magtede ikke regnen og rengøring, så tog en HIIT session på hometraineren. Det blev en solid time, med 2x20min pres på. Avg. Puls: 150bpm og Max Puls: 181bpm.

Havde helt glemt hvor meget man sveder på sådan en satan! Awesome.

/Nico

Link to comment
Share on other sites

TræningsUpdate

Jeg svømemde åbent-vands stævne igår, og distancen var 2x1900M. Jeg stod dog af efter de 1900M, da jeg er begyndt at døje med kramper når jeg svømmer under fødderne. Mega irriterende, og noget jeg aldrig har oplevet før. Men den er ret tydelig for tiden, at jeg efter 1000M får kramper. Jeg stod af efter de 1900M, som jeg klokkede i 29.30. Ganske pænt taget i betragtning af jeg nærmest slæbte mine fødder efter mig den sidste halvdel.

Efterfølgende var der lodtrækgningspræmier, og her vandt jeg sørme et gavekort til en coaching-uddannelse. Rimelig vildt, men vidst lige det jeg gerne vil :smile:, så nu skal jeg igang med at blive coaching-certificeret.

Imorges var det op og styrketræne en smule. Kroppen er umedgørelig om morgenen, men efter træning har jeg det altid bedre. Food for thought!

Squat

8x20kg

5x60kg

3x80kg

5x2x100kg

Rackpulls

8x60kg

8x100kg

8x130kg

5x150kg

3x170kg

3x170kg

5x150kg

Military (Seated)

4x8x40kg

Frivend off blocks

3x3x60kg

//N

Senere idag skal der luntes en tur i adstadigt tempo. Det bliver nice :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svømemde åbent-vands stævne igår, og distancen var 2x1900M. Jeg stod dog af efter de 1900M, da jeg er begyndt at døje med kramper når jeg svømmer under fødderne. Mega irriterende, og noget jeg aldrig har oplevet før. Men den er ret tydelig for tiden, at jeg efter 1000M får kramper

Nu er jeg ikke ligefrem nogen svømmehaj (det ved du bedre end nogen anden), men da min "svømme-karriere" var på sit højeste :laugh: oplevede jeg det samme. Det kom altid når jeg svømmede med lidt aggressive ben, og især når jeg svømmede med finner. Kunne det tænkes at du har øget din frekvens på fødderne, eller lægger du måske en anelse mere power i end hidtil?

Synes at huske at jeg har læst, at du har arbejdet en del på teknikken de sidste måneder, så måske noget er ændret ved dit benspark?

Just a thought :smile:

Link to comment
Share on other sites

En fin forklaring, men min umiddelbare forklaring er at jeg ikke har svømmet nok, og slet ikke nok distance. Min anden forklaring er at vandet er varmere end det nogensinde har været tidligere, og jeg derfor taber mere væske og salt, derfor ser jeg først at det sker efter noget tid. Jeg oplever nemlig typisk det samme i svømmehallen... Hmmm... :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

2.5time på rammen, kørte den stille og roligt den første halvanden time, med 5 surges af 45-90sekunder, og om det var medvinden, den smule alkohol tilbage i blodet eller bare gode ben ved jeg ikke, men kæft der var sus på. Trykkede +52km/t på udvalgte stykker flad vej. Hjemad gik den lige ind i modvinden, men fik da holdt presset og kom tilbage med samme snit som på vej op i rulletempo.

#GoodLife

post-5949-0-53244400-1375545613.png

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Puuhaa, vægten var slem ved mig imorges. Et par dage hvor kroppen overhovedet ikke har fungeret, og maven bare er vokset gjorde at den sagde 94kg her til morgen. Av goddav, for en nyhed. Der var ikke lige tid til at gøre noget ved det imorges, da jeg skulle til Copenhagen Historic Grand Prix og videre derfra til PostDK Rundt afslutningen på Fredriksberg. Kl 17, trillede jeg hjemad, og besluttede at tage en omgang styrketræning på Ngsvej inden aftensmad.

Programmet var simpelt, og effektivt, så der var godt med sved på panden efter den lile time det varede.

Frivend fra Blok + FrontSquat

6x50kg

6x60kg

3x70kg + 1x70kg

3x75kg + 1x75kg

3x75kg + 1x75kg

3x75kg + 1x75kg

3x75kg + 1x75kg

3x75kg + 1x75kg

3x75kg + 1x75kg

2x80kg

2x80kg

2x80kg fra gulv

1x80kg fra gulv

1x80kg fra gulv

FrontSquat

4x4x80kg

BB Rows + Chin-Ups

3x8x60kg + 3x8xBW

KB Snatches

5/5 + 5/5 x20kg

5/5 + 5/5 x20kg

BB Curls + Tricps Ext

3x8x30kg + 3x8x30kg

//Donw

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share