Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Tak, guys.

I morges var jeg til træning igen.

Det var rart at få noget pååååmp på mullerne.

Til sømands-partyet blev der naturligvis også flashet gunz, og selv om jeg bestemt ikke er nogen Greg Valentino (og gudskelov for det), så dwarfede jeg begge mine ældre fætre.

I morgen håber jeg på en lille cykel-etape.

Ang. nederlandsk, så er det et kursus, vi har på AU. Tysk-studerende kan vælge at tage det som tilvalg. Jeg er kommet med, bl.a. fordi jeg kender underviseren.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag, beste mensen!

Hoe gaat het ermee?

Nederlands is gemakkelijk!

Anygay, så er kurset nu afsluttet, og selv om det var skægt nok, så ser jeg frem til at få lidt mere tid til at træne.

I går morges var jeg til træning. Det gik ganske fint, og jeg havde stort set frivægts-afd. for mig selv.

Ellers gik fredagen med arbejde og flaske-indsamling.

I dag skal der gerne cykles omkring 15 km.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag fik jeg cyklet de lovede 15 km.

Mandag: Styrke-pas.

I går: 14 km cykling. 36,8 km/t i snit.

Lige om lidt smutter jeg ned og træner.

Har haft nogle lidt lange dage på jobbet, her på det sidste. Gudskelov er vi ved at have nået spare-kravene for det kommende budget-år. Tilgengæld kan det godt mærkes, at sygefraværet er for opadgående. Stress og udbrændthed har måske ikke hele skylden, men det er en faktor, som man ikke kan se bort fra.

Selv gør jeg, hvad jeg kan holde til, og til tider lidt mere end det.

Nu nærmer weekenden sig heldigvis!

Link to comment
Share on other sites

Nogen har spurgt til, hvad mit handicap er.

Sådan et spørgsmål er naturligvis rimeligt nok. Jeg har været på MOL i flere år, og der er sket stor udskiftning i klientellet, så der er mange, der ikke kan vide det.

Jeg er lettere spastiker (medfødt). Det påvirker hovedsageligt mit venstre ben, og lidt min venstre arm. Det i armen er dog kun til marginal gene for mig, og det er et af de steder, hvor styrketræning især har gavnet mig.

Jeg har min minicrosser at køre på, og så en rollator, til hvis jeg skal gå lidt længere ture. Indendørs går jeg uden hjælpemidler.

Jeg klarer mig helt og aldeles selv i hverdagen, og har hverken hjælp til rengøring eller andet.

Som noget lidt atypisk blandt spastikere er min tale-funktion fuldt normal. Ellers var jeg næppe blevet den store sprog-nørd, jeg er.

Naturligvis var det et stort spring, da jeg, i 1997, flyttede her til Århus. Mine forældre var noget bekymrede, og det blev ikke altid bedre af, at jeg til tider tågede rundt på nogle af de mere tvivlsomme steder i byen (hvor der ofte blev snakket en del i krogene).

Men som jeg også nævnte i et andet indlæg, så kan jeg næsten blive rørt til tårer over, at mine forældre har turdet lade mig leve mit eget liv.

Når jeg træner, er det ikke decideret pga. mit handicap, men det er klart, at det er gavnligt at holde sig i gang.

Jeg har kendskab til en fyr, lidt ældre end mig, med nogle af de samme fysiske udfordringer, som jeg har. Han har et hus, som forældrene ikke tør lade ham bo i, og en bil, som står uden plader, fordi de har snakket ham fra at køre i den. Han bor nu hjemme på forældrenes gård. Der må han ikke være med til noget af arbejdet, selv om han er bomstærk (nok er landbruget en farlig arbejdsplads, men hvis han arbejdede sammen med sin far, kunne han godt være med til mange ting). Resultatet er derfor, at han enten ligger foran flimmeren eller sidder på en bænk på gårdspladsen, og falder mere og mere af på den, fysisk såvel som mentalt.

Og om natten ligger han gudhjælpemig i dobbeltsengen sammen med forældrene! Ligefrem incestuøst er det vel ikke, men det er sgu heller ikke sundt! En gut på omkring 40 år! :4slap:

Naturligvis har jeg både mine vanskeligheder (som bl.a. er af social karakter) og mine personlige fejl, men i lyset af ovenstående føler jeg mig sgu godt nok heldig.

God weekend, når I kommer så vidt!

Link to comment
Share on other sites

Ja, heldigvis er der OGSÅ mange, der klarer sig fint, selv om det ofte er med en smule hjælp.

Lige bortset fra et par år, hvor jeg var meget dårlig pga. depression, så synes jeg, at mit liv hidtil har været OK. Jeg har oplevet ting ud over det sædvanlige, jeg har båret smoking den ene dag og en hullet hættetrøje den næste, og jeg har oplevet kærlighed og, om ikke ligefrem krig, så i hvert fald kamp.

Link to comment
Share on other sites

I lørdags fik jeg mig et godt styrke-pas.

Der var god plads i centret.

I går var det så cykel-dag, og jeg endte på 18 km, med 36,6 km/t i snit. Det var lidt hårdt, men også rart, lige at få distancen op over de 15 km, for en gangs skyld.

I dag vil jeg bruge kræfterne på lidt gulvvask, og så bliver det formentlig vægte i morgen igen.

Nu skal jeg lige straks hen og hente den nye Chris Carter-roman `An Evil Mind´. Farvel, nattesøvn! :laugh:

Vi tager lige en sang, og som det så ofte er tilfældet indenfor mine foretrukne genrer, så er det én, der rummer noget livs-visdom.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I forgårs cyklede jeg 12 km.

I går brugte jeg kræfterne på alternativ vis: Vi skulle have pillet nogle metal-hylder ned fra væggen på mit kontor. Og sådan nogle er sgu tunge. Der var egentlig bestilt en stud- medhjælp. Men det kunne jeg jo ikke vente på, så jeg fandt Gods of war arise (med Amon Amarth) på Youtube, og så gik jeg TOTALT Bas Rutten på de hylder!

Næste morgen sagde en kollega til en anden: Martin har selv pillet det hele ned!

Den anden: Han er også kommet til at se så stærk ud!

Jeg var stolt!

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg måske den største kompliment, jeg har fået i forbindelse med BB: Der var en yngre gut, der sagde, at jeg havde en stærk overkrop, som han måtte misunde mig!

Og selv om han måske var lidt af en newbie (og det har vi jo alle været), så var jeg stolt af at blive bemærket på den måde.

Jeg vil så også tillade mig at sige, at jeg dæleme har knoklet for hvert gram muskelmasse.

Og så er jeg i øvrigt fortsat af den overbevisning, at mange her i landet undervurderer fisk som BB-mad. Der kunne mange sikkert lære noget af islændingene.

Link to comment
Share on other sites

Fredag: Ganske godt styrke-pas.

Desuden holdt jeg mig fra fredagsbaren, men fik til gengæld samlet en masse flasker.

Lørdag og søndag: 16 km cykling, begge dage.

I morgen tager jeg måske morgentræning. Jeg skulle jo egentlig holde ferie, så det spiller ikke den store rolle, hvornår jeg møder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre rendt ind i noget inflammation i nogle sener i foden.

Har fået laser på det i dag.

Så ingen cykling lige med det første, desværre.

Styrketræningen fortsætter som disko-pump. Det skulle der ikke kunne ske noget ved.

Gårsdagens styrke-pas var dog godt nok.

Håber snart at kunne cykle igen.

Link to comment
Share on other sites

Damn, det er kedsomt, når man er sygemeldt fra træning!

Men en begyndende rosen er ikke til at spøge med, så doktorens foreskrifter bliver fulgt.

Feber har jeg dog ikke, og jeg er mere frisk i dag, end jeg var i går. Så jeg regner med at behandlingen virker. I mellemtiden må jeg så få tiden til at gå med bøger og film.

Link to comment
Share on other sites

I morgen prøver jeg at træne lidt igen.

Livet skal jo trods alt gå sin gang. Og værre har jeg det jo heller ikke. Det er hævelsen, der fortsat er problemet. omheden er kun begrænset.

Torsdag ringer jeg nok til min doc, så jeg lige kan få tjekket det igen.

Jeg er jo nødt til at tro på, at jeg kommer igen.

Link to comment
Share on other sites

I morgen prøver jeg at træne lidt igen.

Livet skal jo trods alt gå sin gang. Og værre har jeg det jo heller ikke. Det er hævelsen, der fortsat er problemet. omheden er kun begrænset.

Torsdag ringer jeg nok til min doc, så jeg lige kan få tjekket det igen.

Jeg er jo nødt til at tro på, at jeg kommer igen.

Du skal jo helt sikkert nok komme igen Okse men når det er sagt, så havde jeg selv en svær Rosen infektion i mit ben i 2010 og jeg kan faktisk huske, at jeg var overrasket over, hvor længe mit ben var påvirket. Også selvom, at det gik den rigtige vej. Er ikke for at skræmme dig men bare så du ikke tænker, at der er et eller andet helt galt, når det ikke bare fordufter. Efter 6 dage på almindelig penicillin endte jeg også med at tillægge Dicillin, der tager de bakterier, der er modstandsdygtige over for penicilin og det er også det Mikrobiologerne underviste mig i for mange år siden. Synes, at du skal overveje at spørge doc om det, for det er ret udbredt kun at give en slags antibiotika. Ja og jeg tænkte jo også, at jeg måtte stole på den vagtlæge jeg så. Nå sorry for spam og fortsat god bedring :1112:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share