Dedication => Shredded => SHREDICATION


Paideia
 Share

Recommended Posts

Så du bruger 1800 kroner om måneden på 3500/2 kalorier dagligt? Det lyder dyrt!

Jeg overvejede det kraftigt indtil jeg så omkostningerne :(

1800 om måneden for en studerende er da fint. Jeg går selv efter at ramme max 2k på diæt, men jeg har en idé om at jeg oftere rammer op omkring de 2500.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser 4500 kalorier dagligt... Så bliver det hurtigt 4000 kroner.

Det kan der ikke være mange studerende der har råd til ;)

Min erfaringer siger mig at det er langt dyrere at cutte, end det er at bulke. Kalorie/carbs fyldte produkter er som regel end del dyrere, end produkter med højt proteinindhold og lavt indhold af carbs og mættet fedt.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaringer siger mig at det er langt dyrere at cutte, end det er at bulke. Kalorie/carbs fyldte produkter er som regel end del dyrere, end produkter med højt proteinindhold og lavt indhold af carbs og mættet fedt.

Det er da en del billigere at cutte end at bulke.

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge: jeg vil vædde en krone på at jeg spiser mere end dig og jeg er studerende. :)

PS: jeg finansierer mit madforbrug ved at lave væddemål om hvor meget jeg spiser.

Ok.

Nu har jeg ikke set dig for nylig, men du er jo også en stor dreng der træner meget. Det er bestemt ikke umuligt at du spiser mere, men jeg har bare ikke råd til at bruge 4000 kroner månedligt på paleo kost omend det lyder spændende!

Link to comment
Share on other sites

Min erfaringer siger mig at det er langt dyrere at cutte, end det er at bulke. Kalorie/carbs fyldte produkter er som regel end del dyrere, end produkter med højt proteinindhold og lavt indhold af carbs og mættet fedt.

Betyder det ikke bare at du spiser for usundt når du bulker?

Link to comment
Share on other sites

Betyder det ikke bare at du spiser for usundt når du bulker?

Det tror jeg helt sikkert :smile: Jeg vil dog køre det meget mere clean/kontrolleret i mit næste bulk. Jeg prøver bare at påpege at det ikke nødvendigvis er dyrere at indtage flere kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg har kun været i gang i kort tid med denne nye plan, men nu hvor jeg fører nøje regnskab med mit forbrug, vil jeg kunne komme med data ultimo juni.

I dag var kosten rester i køleskabet suppleret med ekstra carbs (kartofler) da jeg regnede med, at jeg skulle styrketræne tungt - så ville have hurtigt næring til musklerne. Da jeg kom ned på Apoteket var der i mellemtiden yoga i kælderen (de kalder det mobility) så jeg sneg mig ind på WOD holdet selvom jeg teknisk set ikke måtte være med. Jeg er snu!

Workout 13. juni 2012 @ CROSSJIZZ COPENHAGEN "APOTEKET"

Opvarmning

2x20m med slæde

20/40/60/80/90kg

de sidste 20m med 90kg var jævnt hårdt! Den og prowleren burde jeg lave mange flere af. Det er jo bedre end sexnlurv!

Herefter BB roll-outs

Først 2x5 stykker på knæ, derefter 2x5 stykker med elastik fra pull-up stangen... de er gode! Flere af dem. Min kerne (og lunger) er helt sikkert min akilleshæl.

Så var der en masse teknik og HSPUs. Sidstnævnte var ret udfordrende, men eller syntes jeg, at jeg savnede at blive straffet.

WOD

5 runder af

30 sek wall-balls

30 sek sit-ups

60 sek sprints

60 sek pause

Den var hård nok - naturligvis var der ingen, der kunne sprinte i 60 sek, en bedre betegnelse ville være shuttle-runs.

Kommentar: Naturligvis var jeg presset, men desværre følte jeg også, at det var kun til sidst. Det skal altså ikke ske. Jeg har også fundet ud af hvor jeg kan finde WOD kalenderen, så nu burde det være muligt at tilrettelægge træningen lidt mere hensigtsmæssigt.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Shit din log er god!

Det er næsten lige så godt som at have egen hjemmside, champ!

hva så dér, log!

Livet er blevet lidt vendt på hovedet – men jævnført tidligere motto: prior planning prevents piss-poor performance, har jeg lavet en plan for sommeren 2012.

Workout @ CPH CROSS-JIZZ ”APOTEKET”

To uger i familiens og venners skød med dertilhørende afvigelser fra Paleokosten og træningen. Føj, siger du – siger jeg også, men det var masser af kærlighed, så selvom jeg er blevet mere tyk og mindre awesome, er jeg også ved godt mod.

Jeg fik pound’et nogle tunge vægte i Kolding i onsdags – detaljerne af den workout vil jeg ikke belemre jer med. Der var meget lidt system i det, og ja, jeg er blevet svagere. Men lavede benpres med +260kg og masser af reps, så der er stadig go’ quad-power.

I dag var jeg så ned at crossjizze – og jeg æder mine ord fra sidst. Det var jævnt straf! Såååå godt!

Opvarmning

200m KB farmer-walk (2x32kg)

Booyah! det er ikke fucking salsa. Den skal jeg lave hele tiden.

3 rounds

5 pull-ups

10 push-ups

15 OH-squats (stick)

20m OH-lunges (15kg)

WOD #1

6-6-6-6-6

Pendlay Rows @ 55kg

Weak core – at holde lændesvajen var en udfordring

WOD #2

3xAMRAPS (3 min + 1 minute break)

5 rope pull-ups

10 KB Russian Swings (28kg)

15 air-squats

Jeg nåede 2 runder, 2½ runde og 2 runder. Rough stuff!

WOD #3

Burpee Surprise

5 minutes of burpee box-jumps – jeg lavede 44, de første 25 på 2 minutter. Det var armageddon.

Kommentar

Måske den fedeste WOD indtil nu. En herlig blanding af ond anaerobic cardio og styrke. Jeg har nogle svagpunkter, hovedsageligt cardio + kerne – så det skal arbejdes på. Jeg er startet på nyt arbejde med en rigtig lækker kantine og fitnessrum (herunder crossfit hold), så jeg vender ikke tilbage til FitnessDK – jeg fortsætter i CPH crossfit indtil 31. juli og i Butcher’s i august eftersom jeg allerede har betalt for august, også. Hvis alt går vel, vender jeg tilbage til vinter.

Som med fitnessdelen har jeg også skrevet nogle guidelines til mig selv omkring hvad jeg gerne vil nå denne sommer – udfordringen består mest i at prioritere fornuftigt – jeg vil jo gerne nå det hele, hvilket jeg aldrig kan, så ro på. Men det er pissefedt at føle, det går fremad nogle steder om det så går slow andre steder – har stadig chubbiness på vommen og styrken er skrumpet ind. Der er behov for en body-composition update.

Det nye arbejde skaber lidt udfordringer ift. min kostplan, så min strategi er at skære frokosten væk, men ellers holde stilen – på arbejdet er det nemt at holde sig til kød, fisk og grøntsager.

Forhåbentligt kommer der ro på hele fronten de næste to uger, så jeg kan se om noget af det, jeg har gang i, virker efter hensigten.

Link to comment
Share on other sites

Føj hun lyder ulækker!

De der jydske damer... they'll getcha!

WEEKLY WRAP-UP

Nå friends, det var meningen jeg skulle være nede at WOD'e i dag kl. 12 i ægte Dagsform ånd. Det magtede jeg ikke. Var på bordellorellah igen i aftes. Der var gang i den, jeg fik øvet noget spansk og det var endda en fin bonus oveni dagens cross-jizzin’ eftersom der var ingen afryddere. Irdsk! I dag har jeg crazy DOMS i mine wrist flexors. I alt næsten 35 times arbejde siden i torsdags. Et lille skridt nærmere et nyt køkken!

Som belønning lavede jeg i morges pandekager på søde kartofler, kanel, muskatnød. OMG det smagte godt!

If you're going to cheat - cheat Paleo.

Så noget feel-good Hollywood i fjernsynet, og jeg er klar til endnu en hel ny uge. Det er måske plat, men jeg kunne virkelig godt lide Seabiscuit – det er aldrig for sent at udrette noget stort, selv efter dit værste nederlag/tilbagebang.

Det er måske en illusion – men hvis det er, så til helvede med virkeligheden!

I morgen tidlig body-composition check-up.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

WOD p@ "KONTORET"

Så måtte jeg lige ned at se hvordan de jizz'er hernede.

Opvarmning

Diverse mobilitet + styrkeøvelser - især den med at holde benene lodret oppe med hælene pegende mod loftet er jævnt hårdt for en fatso som mig.

WOD #1 - EMOTM (55kg)

4 dødløft

3 power-cleans

2 front-squats

1 OH-press

5 sit-ups

eftersom de bruger en alm aerobic sal, måtte man ikke smide stangen. Det tærede relativt hårdt på kræfterne synes jeg.

WOD #2

Tabata-Protocol

Alternating push-ups/air-squats

jeg undlod at presse mig selv rigtig hårdt.

Kommentar: Fin WOD, og sindssyg praktisk at det ligger der, hvor det gør. Men jeg synes nu CPH og Butcher's er bedre. Må se om jeg skal WOD'e torsdag herinde eller på apoteket.

Desuden opdagede jeg i dag nemlig.dk. Am I slow or what?! Kombineret med paleoplan.com tror jeg, at jeg muligvis sparer mig selv for mindst seks timer om ugen. Det koster ekstra, naturligvis - og nu må jeg se, hvordan det ser ud i juli, men det er komparative fordele i praksis - en enkel time og al indkøb for den næste uge er ordnet og bliver leveret til døren. Mangler jeg småting kan de relativt hurtigt fremskaffes... alt i alt er det da mega nyttigt i forhold til den personlige produktivitet. More time for other stupid shit...

Link to comment
Share on other sites

MOBILITY WOD @ CPH CROSSFIZZ "APOTEKET"

Jeg blev straffet af en damecoach på højst 40kg. Dagens WOD var en mega udfordring som selv nogle af trænerne havde problemer med . Vilde, vilde kropsvægts øvelser som jeg ikke aner hvad hedder. Hun gav mig også et par øvelser i lektier, så dem vil jeg glæde mig til at lave dagligt! Det jo ba' dæjli!

Jeg tog også 6 sæt af 2x122.5kg. Det går virkelig skidt med bænk - men nu er det hele faldet lidt til ro, og det begynder at køre på autopilot med træning og kost - forhåbentligt genvinder jeg lidt tabt terræn. FYI i dag har jeg spist røget laks+røræg+løg + avocado & coffee + cream, jordbær+mandelsmør, kylling+bok-choy+gulerødder+broccoli+forårsløg lynstegt i kokosolie + frisk koriander og peanut-butter sauce. Det var så hjernedødt godt.

Sidder og skriver morgendagens to-do liste. Det er som at pille stress ud af hovedet, og efterlade det på papiret ----> deep sleep FTW

Link to comment
Share on other sites

Workout 28. juni 2012 @ Crossfit CPH "Apoteket"

Tog ned for at blive klogere på nogle olympiske løft - især cleans, snatch og OH-squats. Desværre syntes jeg slet ikke træneren var i humør til virkelig at tage mig seriøst - det var lidt sådan "ja, så kan du prøve med det og det" frem for "du gør dette og dette forkert". Hvad for en crossfit biks her i byen har bedst styr på den slags tekniske indviklede løft?

Jeg fik også øvet mine monkey swings og det lykkedes at lave et par stykker.

Workout 29. juni 2012 @ Crossfit CPH "Kirken"

Havde en aftale med en politbro at straffe hinanden i kirken i dag. Manden er irriterende dygtig til studiet, så jeg håbede ved at se ham svede at noget af det ville smitte af på mig.

Jeg skal have overført disciplinen fra forårets træning (marts/april) til mit arbejde og studie (og det nuværende træning). Så ville livet begynde at blive godt. Jeg har virkelig lyst til at få rundet det kapitel af og komme videre i forløbet.

Kom ikke ned at måle fedtprocenten. Lazy. Det gør jeg søndag.

Opvarmning

Diverse strækøvelser + forskellige slags push-ups.

Herefter (4 min)

EMOTM: 10 burpees, sjippetorv indtil næste runde

WOD #1

Find 1RM på TGU + strict pull-ups efter behag – havde vi et kvarter til.

Jeg endte på ca. 30 pull ups og 40kg i TGU. Næste gang må jeg gå efter 40-45 og 48kg.

WOD #2

Goblet Squats & Weighted Lunges (24kg KB)

21-18-15-12-9-6-3

5 straf burpees for hver gang KB rører gulvet

Tid: 12:30 + 25 burpees

Bonus: Tabata protocol (10 runder af 20/10)

Push-ups/Hollow-Rock

Kommentar: Lidt overskud til sidst, så jeg fik også lavede diamond og klappe-push-ups. Jeg har stadig ok råstyrke, om den svinder ind. Til gengæld er jeg presset på konditionen. Det er min egen skyld. Efter to måneder i konditionskrig kunne jeg være nået længere end jeg er nu. Lad os se hvordan det går i juli.

Mega produktiv fredag/lørdag hvor jeg kom ovenpå en masse småting jeg har haft dårlig samvittighed over og fik hjulpet min mor med at flytte en masse tung lort, hun ikke bruger, men heller ikke gider give slip på. Nød den mønske aftensol ved at øve mig i at sjippe – noget som jeg stinker til.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg ikke rigtig trænet - tog i stedet ud til garagen for at se FameBro lære fra sig.

Den stod på squats, pres og dødløft - find 1RM.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg tænkte - jeg tænkte nok ikke. Men jeg gik bare igang, kom hurtigt kilo på og da jeg tog 150kg uden alt for store anstrengelser tænkte jeg at gå direkte efter 165. Not a good idea. Det kunne have været fredagens WOD og det, at disse squats er en tand dybere end hvad jeg lavede i foråret, der gjorde at jeg overvurderet min styrke. Excuses. Det var i hvert fald en halvhjertet præstation, og efter et par fails måtte jeg nøjes med 155kg. Øv.

Til gengæld nåede jeg 90kg på pres. Blev jeg glad af! Jeg synes også, det bevidner hvor fokus i træningen i crossfit har været. F.eks. i en bear-complex eller hammer WODs - relativt mange kilo i pres og få i squats. Der kan jo skaleres, siger FameBro... men det er bare lidt bvadr at gøre det midt i en WOD.

Dødløft droppede jeg. Har stadig ondt i lænden efter træningen i sidste uge. Fremover vil jeg droppe trap-bar og i stedet lave ufattelig mange reps med få klio i stedet. Det er lidt det samme som med Pendlays - det er rockersvæt at holde lændesvajen. Vil derfor fortsætte med mobility WODs indtil der er styr på det lort.

Nu er ugen slut og jeg sidder og suger D-vitamins på altanen - tanker går til alle mol'ere og håber i nyder vejret, hvor end I befinder jer. Jeg lover, at næste uges træning er mere fornuftigt at se på!

Link to comment
Share on other sites

Nåååååååå!

Kære læsere…

I tror måske, at jeg ikke har trænet? Men jeg har været snu. Der er blevet såvel pump'et som straffet.

Mandag 2. juli 2012

Styrketræning @ Crossfit CPH "Apoteket"

Kom sent derhen, kom sent i gang. Generelt langsom og uoplagt. Blev til flg

Bænk

15x60.0kg

3x100.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

2x120.0kg

1x120.0kg

2x120.0kg

Dødløft

6x60.0kg

10x60.0kg

15x60.0kg

15x60.0kg

20x60.0kg

Kommentar: Slut. Ville lave noget med lænden efter de ret voldsomme smerter om søndagen. Gjorde retræte på bænk for lige at finde rytmen med den. Formen skred og jeg måtte løfte røven, men jeg kom igennem. Uden spotter var jeg altså bange for at få de kilo i hovedet på de sidste sæt - det er i virkeligheden måske en udmærkede slags motivation. BENCH THAT MOTHERFUCKER OR PERISH!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 3. juli 2012

WOD @ Crossfit CPH "Apoteket"

400m luntetur

En masse mobilitet og andet godt

WOD #1 KB Complex (24kg)

Russian swings

Cleans (right)

Cleans (left)

Goblet Squats

Tid: 12 et eller andet... slow poke! Og FØJ det gjorde ondt i lænden. Teknikken var dog efter sigende fin. Så ingen grund til ikke at gennemføre. Sidste runde tog bare 2½-3 minutter... av av.

WOD #2 Core (Tabata protocol: 2min a 20/10)

Sit-ups

noget andet

Flutter-kicks

Grass-hoppers

Plank (uden pause)

Kommentar: dejligt

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 4. Juli 2012

yay 4th july drinking game! take a drink every time you hear or see a firework, finish your drink for a mention of mj or the gosselins , a shot for the words democracy, hope, freedom and terrorism! Happy birthday AMURICA!

Styrketræning & mobilitet @ Crossfit CPH "Apoteket"

Først mobility WOD med frk Mathilde. Afslappet… men det var ret yogaagtigt. Tilpas hårdt.

Derefter:

Squats (2 mins pause)

10x60.0kg

3x100.0kg

5x120.0kg

5x120.0kg

5x125.0kg

5x125.0kg

Nice and deep. Var lidt ufokuseret og havde nærmste glemt hvad god teknik var, men fik strittede godt med numsen og holdt spændet i kernen, så det gik. Næste gang 125kg og meget mere kerne- og numsefokus.

Pendlay Rows (2 mins pause)

5x60.0kg

7x70.0kg

5x80.0kg

5x80.0kg

5x80.0kg

5x80.0kg

5x80.0kg

Har brug for en spotter så jeg sikrer mig, at jeg holder spændet. Manglen på fleksibilitet i lænden gør det svært at holde ryggen parallelt. Men det føltes mega rart!

Chin-ups (45 seks pause)

4 @ BW

4 @ BW

4 @ BW

4 @ BW

4 @ BW

4 @ BW - pull-ups

4 @ BW

4 @ BW

5 @ BW

5 @ BW

4 @ BW

V-sit med-ball tosses (30lbs ~ 13.7kg)

30 sek on/off - TOUGH

Kommentar: inde i en fin rytme med styrketræning. Ingen cardio foruden crossjizz, det er skidt. Jeg kæmper med at få en god rutine nu hvor jeg er på arbejdet på fuld tid og gerne vil bruge tid på madlavning. Er til undervisning i videregående statistik i uge 28-29 så forhåbentligt kører det endnu bedre der, og der bliver løbet nogle km. Mangler også en god stræk rutine. Er begyndt at se på mobilitywod.com… lærer forhåbentligt en masse deraf.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 5. juli 2012

WOD @ Crossfit CPH "Apoteket"

Opvarmning

Mobilitet, og en omgang tabata med eksplosive kropsøvelser. Stille og roligt.

WOD #1

Skin the cat - gudskelov er jeg relativt stærk i skuldrene og har også ok kernestyrke. Det var en lidt sær, men sjov øvelse og jeg havde masser af kontrol og stabilitet.

WOD #2

Tabata protocol (20/10)

8 runder:

Prone K2E

Air-squats

Atomic Sit-ups

Ring rows

OH-presses (20kg)

Damn god cardio - lang omgang.

Kommentar: kunne nok godt have taget 30kg på det sidste… endelig en WOD hvor jeg tonsede igennem uden at blive sat af pga. iltmangel. SKØNT! I morgen bænkes der igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det jeg sagde var at der kunne suppleres ikke skaleres. Det var i hvert fald det jeg mente.

Jeg hørte nok ikke ordentligt efter. Var for fokuseret på dit skæg. Har du en speciel hodlning til Lakoff Chomsky debatten? udover at de vel begge to er primadonnaer?

Jeg har været i Palo Alto i weekenden. Jeg tænkte på dig :wub: Jeg hikede Dish ved Stanford og blev mega forbrændt :sun:

farvel

SAS åbner en direkte rute til SF næste år! Jeg skal være så loadet at det bliver mit andet hjem. Mark Twain skrev at sommeren i SF var det koldeste vinter han havde prøvet. Han har åbenbart ikke været i DK.

Stærkt presset over dit hoved!

Det er lykkelige omstændigheder. Samme fokus på bænk, squats og dødløft som på pres og kondi og jeg er måske Dagsform Jr. om ikke så længe. Der skal wod'es deruda!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share