tydelige blodårer


Strasse
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg er en flicka på 20 år..bare lige så i har lidt info om mig.

Jeg er på det seneste blevet lidt bekymret over at jeg kan se mine blodårer mere tydeligt på især lår, læg, arme og det nederste af maven. Det ser ud som om huden er blevet tyndere nærmest og jeg er lidt bange for hvad der kan være galt.

Jeg styrketræner rigtig meget og går utrolig meget op i kost og er den sidste måned også begyndt på en del kredsløbstræning.

Jeg har faktisk ingen idé til hvad det kan være så ved ikke hvor jeg skal starte..men måske er der nogen der har prøvet noget lignende som måske kan komme med en forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget galt - ikke galt som "syg". Der er store individuelle forskelle i hvor tydelige åre kan blive - men for os hver i sær er to faktorer som er på spil også for dig her. Lavere fedtprocent og at dine muskler fylder mere og "presser" din åre mere tydeligt frem Helt ufarligt - og der er ikke noget du kan gøre ved det hvis du kke bryder dig om det... ud pver mindre træning.... der er mange BB folk der gr efter det look der...

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget galt - ikke galt som "syg". Der er store individuelle forskelle i hvor tydelige åre kan blive - men for os hver i sær er to faktorer som er på spil også for dig her. Lavere fedtprocent og at dine muskler fylder mere og "presser" din åre mere tydeligt frem Helt ufarligt - og der er ikke noget du kan gøre ved det hvis du kke bryder dig om det... ud pver mindre træning.... der er mange BB folk der gr efter det look der...

Netop på grund af det du skriver der, bliver jeg personligt utrolig glad hvis nogen kommentere tydelige blodårer på min arm eller lignende.

Men der er også en anden faktor der gør sig gældende. Det er jo klart, at jo lysere ens hud er, desto tydeligere vil ens blodårer fremstå. Hvis man derfor både er relativt trænet, og har lys hud, ja så kan det hurtigt komme til at se lidt voldsomt ud. Jeg forstår godt hvis du ikke vil havde det look som pige, selvom jeg nu personligt ikke finder det grimt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det kan meget vel være forbundet med, at du har tabt dig pga kredsløbstræning. Har du selv styr på om du har tabt dig?

Hvordan er dit vægt - højde forhold?

Jeg har ikke tabt mig et gram på vægten, er tværtimod steget 2 kg. Men cm mæssigt har jeg tabt 7 i alt fordelt på mave, hofter og talje.

Men jeg vejer 62 kg. og er 1.60

Link to comment
Share on other sites

Netop på grund af det du skriver der, bliver jeg personligt utrolig glad hvis nogen kommentere tydelige blodårer på min arm eller lignende.

Men der er også en anden faktor der gør sig gældende. Det er jo klart, at jo lysere ens hud er, desto tydeligere vil ens blodårer fremstå. Hvis man derfor både er relativt trænet, og har lys hud, ja så kan det hurtigt komme til at se lidt voldsomt ud. Jeg forstår godt hvis du ikke vil havde det look som pige, selvom jeg nu personligt ikke finder det grimt :laugh:

Hmm min hud er lidt brun i øjeblikket..det er jo sommer :-) . Men at man kan se blodårerne gennem huden er det 1. stadie inden de "popper ud" for så vil jeg nok overveje at stoppe styrketræningen :-( desværre.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

det spørgsmål har jeg rodet med en del, er dog kun 18, men både min storebror og jeg træner en del - det er vores helt store og fælles hobby. han er dog lidt bedre til konditionstræning end mig, da jeg ikke helt kan se lyset for enden af tunnelen. derfor må jeg bittert indse at der er lidt fedt som har sat sig.. :)

vi er begge godt bygget til at tage muskelmasse på, MEN der er den store forskel at jeg har tydelige blodårer ud over hele kroppen. fx har jeg blodårer som løber over kæben og hen til mundvigen, jeg har også blodårer ved tindingerne og henover brystkassen og henover skuldrene, ja det praktisk talt sådan over det hele.. og sådan var det også før jeg begyndte at træne, jeg har aldrig mødt nogen med et lignende tilfælde. så er utroligt glad for at se at jeg ikke er den eneste!

jeg kan desværre ikke give dig noget svar men vil oss gerne vide hvorfor det er sådan!

PS: har forresten fået at vide fra min læge at jeg har et usædvanligt godt blodomløb, er der en sammenhæng?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share