Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Halløj

Jeg har ikke gidet at opdatere i lang tid, da de sædvanlige knæproblemer og overvægt har begrænset den fysiske udfoldelse og udfordringer på hjemmefronten samtidig har påvirket overskuddet.

Status er at jeg vejer ca 110 kg :-( og er i relativ dårlig form.

Dags dato er jeg startet på Kratos.dk vip kettlebell program (har lånt mig frem til en 16 kgs) og desuden har jeg startet et stort projekt hvor venner kunne oddse på facebook om jeg kan nå 95 kg ved udgangen af uge 41.(vægten sagde 112 for et par uger siden)

den 20 har jeg en tid på bispebjerg til undersøgelse for at finde ud af om mit knæ bare er håbløst pga 3 operationer og overvægt eller om der kan gøres noget.

Mine mål det næste stykke tid:

tab 17 kg

løb 2840+ på Cooper

tag 50 strækkere, 10 chin ups

gennemfør min de første 2 mdr kettlebell program

gør kroppen klar til basket næste år (når jeg ikke ca. vægtmålet, så spiller jeg ikke bold til næste år)

Hejsa allesammen

Så prøver jeg lige at oprette en log her i håb om at det kan motivere mig til at jage de overflødige kilo væk for good. Vægten skræmte mig her til morgen, da det endnu en gang er lykkedes mig at blive ramt af yoyo'en og gaine de kilo jeg havde kæmpet forholdsvist hårdt for at smide.

Målet er at stabilisere vægten omkring de +- 95 og midlet til dette er forhåbentligt to gange basket, en kamp og to gange styrke/løbetræning om ugen. Dette skulle nok være muligt, hvis knæet holder (har været knæskadet i to år og er blevet opereret 3 gange) samt med fokus på kosten. Her bliver det straks lidt sværere, da jeg er emormt glad for store mængder mad og søde sager. Jeg lægger ud med at sige havregrød til morgenmad, "kun" en portion aftensmad og kun søde sager en gang om ugen. Hvis jeg kan holde det taler vi væsentlig færre kalorier end jeg indtager pt og jeg vil helst ikke lægge mere fanatisk ud, da erfaringen siger mig at så holder jeg ikke til det i længden.

Dagens vægt : 105 :cry:

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Så sagde den 103,2 kg her til morgen :4thumbup: men jeg må jo nok erkende at det meste skyldes at jeg endnu ikke har nået at genoprette væskebalancen helt efter en hård omgang pre-season basket i går aftes, med håbløst mange sprinter indlagt. desværre bøvler jeg også en del med noget overbelastning i albuen så der kommer nok til at gå lidt tid før jeg rigtig kan ramme vægtene i hvert fald for overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs blev det så til en del øvelser for knæet med kropsvægten som belastning: dvs squat, lunges og "et-bens"squat og en god omgang mave og rygøvelser og i går stod den på 1 1/2 times basket med en masse hopskud (fuck jeg skød ringe) og en masse intensive 3 mod 3 kampe.

kostmæssigt er der desværre gledet lidt søde sager ned, men ikke desto mindre var status her til morgen 101,6 kg

hvis det holder weekenden over som blandt andet indeholder årets første kamp så skal jeg vist være glad, men mindre kan også gøre det.

Link to comment
Share on other sites

første kamp igår. vi tabte en ellers tæt kamp med 9 til et rutineret hold, der tog de rigtige beslutninger til sidst. Undertegnede spillede et godt første quarter, men havde til gengæld blodsmag i munden efter 4 min (er det et tegn på god form?) og resten af kampen var på det personlige plan mere på det jævne.

vægten sagde 101.8 her til morgen.

I dag løb jeg 5.5 km i moderat tempo sammen med kæresten.

til coach Michael: jeg glemte at nævne jeg også har haft et par sæsoner i Slagelse

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hejsa Payam

jeg har godt spottet dig og må sige det er imponerende med den indsats du yder for din sport. Hvis jeg havde haft din træningsviden da jeg var på din alder og havde tiden så havde jeg sq nok heller ikke kæmpet så meget med elendig form nu. Men husk nu at brug størstedelen af tiden i hallen, også i off-season. skud, ballhandling og beslutningstagen er altafgørende for en guard som dig.

Link to comment
Share on other sites

havd angår egen indsats så kører det sq ikke.

har været til tre gange basket og en kamp siden sidst og har desuden løbet to gange og genoptrænet knæ et par gange. Til gengæld har jeg også været til fødselsdag og dødsdruks-polterabend og har nu gjort noget ved ryggen og er på vej til lægen. vægten er helt ad helvede til og overall så skal jeg sgu til at vise noget for det her holder ikke.

Link to comment
Share on other sites

ryggen virker igen:-) men housewarming, svigermors fødselsdag og tre dage på langs hjælper jo ikke ligefrem på formen. Status er derfor at jeg en træning og to kampe senere nu står på knap 103 kg :-(

kampen i weekenden blev tabt igen og albuen gør at jeg stadig ikke rigtig tør styrketræne, men koncentrerer mig om at spille bold og løbe et par ture når programmet og kropen tillader det.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

lang tid siden sidst

anyway, mit knæ slog mig ud igen ved juletid, og det var sjovt nok en dårlig kombi at sidde stille og spise julemad. Derfor er vægten sq ikke ligefrem gået den rigtige vej. Men for tiden har knæet det fint og derfor vil jeg kombinere eksamenslæsning med endnu et forsøg på at forbedre vægt og form.

planen står på basket-sommertræning et par gange om ugen kombineret med løbeture og styrketræning hvis kroppen tillader det. Samtidig forsøger jeg også at passe på kosten, men klog af skade vil jeg ikke love for meget i den sammenhæng. Håbet er at udstillingen af min dårlige samvittighed online kan bidrage lidt til at jeg tager mig sammen. Vi får se

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

løb 2 km m. 10 km/t som opvarmning

derefter 4 gange 1 km m 15 km/t to min pause imellem. de sidste 250 m i sidste interval 18 km/t

til sidst lidt mave- ryg- og armbøjninger

maden i dag forholdsvis fornuftig, havregryn, rugbrød, kylling og ovnkartofler. ingen søde sager, men heller intet grønt.

Link to comment
Share on other sites

så så man lige mig løbe 10 km på løbebånd. de første 9 med 11 km/t, den sidste med 15 km/t, dvs 53 min i det hele.

bagefter lidt arm- mave- og rygbøjninger, damn det er længe siden.

maden satdigvæk forholdsvis fornuftig bare for meget af den. I dag havregrød, rugbrød med kalkun og senere kalkunbryst og råkost.

Link to comment
Share on other sites

dagens træning siger fem timer på israels plads. Vejret var herligt og der var egentlig god gang i den. Kroppen er tilgengæld også fuldstændig busted nu. knæet var enormt "træt" til sidst og skulderen er sq også pænt øm. Må vist hellere tage en hviledag i morgen. det er bare svært når vejret er så godt og der næsten helt sikkert bliver nogle gode runs imorgen også. Forresten var mit skud helt væk, men der er nok ikke andet at gøre end at komme i bedre form OG få styr på skulderen. Måske jeg skulle smutte forbi fys/læge inden længe.

Link to comment
Share on other sites

dagens træning siger fem timer på israels plads. Vejret var herligt og der var egentlig god gang i den. Kroppen er tilgengæld også fuldstændig busted nu. knæet var enormt "træt" til sidst og skulderen er sq også pænt øm. Må vist hellere tage en hviledag i morgen. det er bare svært når vejret er så godt og der næsten helt sikkert bliver nogle gode runs imorgen også. Forresten var mit skud helt væk, men der er nok ikke andet at gøre end at komme i bedre form OG få styr på skulderen. Måske jeg skulle smutte forbi fys/læge inden længe.

Hvornår plejer der at være mest run på Israels plads? Og hvordan er modstanden derinde?

Jeg spiller lidt ude på Nørrebro, men der er ikke så meget gang i den så det kunne da være man skulle tage et smut forbi Israels plads og kigge en dag.

Link to comment
Share on other sites

tja, har indtryk af der er mest gang i den lørdag og søndag eftermiddag. det er i hvert fald der jeg plejer at dukke op. Kvaliteten er svingende, men på den ene kurv plejer der at være gode kampe og der dukker da regelmæssigt unge talenter, et par 1. divisionsspillerere og lignende op. Og en gang i mellem ser man da også et par af "legenderne".

Link to comment
Share on other sites

tja, har indtryk af der er mest gang i den lørdag og søndag eftermiddag. det er i hvert fald der jeg plejer at dukke op. Kvaliteten er svingende, men på den ene kurv plejer der at være gode kampe og der dukker da regelmæssigt unge talenter, et par 1. divisionsspillerere og lignende op. Og en gang i mellem ser man da også et par af "legenderne".

Er der mulighed for at komme og spille alene?

Link to comment
Share on other sites

ja det er der da, men det gælder om at holde sig til. saml et par af dem op der sidder og kigger og kald så next, så møder man vinderne. og så gælder det jo bare om at vinde så man får en del kampe i træk :-) selvfølgelig bliver det nemmere efterhånden som man lærer de faste at kende, men det plejer ikke at være noget problem at komme til at spille. det eneste problem er at de fleste kurve er bustede så der er ikke rigtig noget ved at skyde på andre kurve end "kampkurven"

Link to comment
Share on other sites

træning var aflyst igår, men det blev da til et par timers bold på israels plads i dag. Niveauet var dog ikke så højt, hverken hos undertegnede eller resten af flokken, så det helt vilde udbytte blev det ikke til.

kostmæssigt så halter det sq stadig lidt. er blevet til lidt for mange søde sager de sidste par dage. Kan være det bliver nødvendigt at føre decideret kost log for der skal sq snart ske noget med vægten. især fordi det føles som om knæet er indstillet på at jeg kommer i form igen. Samtidig skal jeg jo måske til at undervise i idræt efter sommerferien og så må jeg altså stramme mig an, hvis jeg skal være et godt eksempel for eleverne.

Link to comment
Share on other sites

to timers helbane med de gamle i solrød. Imponerede ikke nogen, men fik da løbet en del frem og tilbage. Det var sq hygsomt!!!

skulderen brokker sig stadig lidt og knæet trænger måske også til en lille pause. Jeg må lige vurdere hvordan det har det i morgen.

Link to comment
Share on other sites

så tog jeg lige løbeskoene på og fulgte en body hjem(han var på cykel). det blev til godt 9 km, men ikke så højt tempo og jeg fik ikke taget tid. Er nu alligevel godt tilfreds for jeg havde faktisk droppet træning for i dag.

Link to comment
Share on other sites

i dag blev det så til en tur på israels plads, men det blev mere noget med at nyde det gode vejr end reel motion. Folk var åbenbart til karneval/på stranden, så fremmødet var vældig tamt og jeg kunne slet ikke motivere mig. Resultatet var at vi ikke fik så mange kampe i træk og dermed heller ikke forbrændt så mange kcal som ønsket, men man kan jo altid håbe, at solen så i det mindste har smeltet lidt af fedtet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Puha... Ikke meget træning eller for den sags skyld søvn i denne uge. Der var deadline for aflevering af eksamensopgaver i går, men nu kommer der forhåbentlig lidt tid til at gøre noget ved (kage)formen.

anyway, i dag gik jeg to ture af henholdsvis 4 og 6 km i det gode vejr. Kan varmt anbefales med de sorte spejdere i ørene, selvom folk på gaden skuler lidt når man går alene på åben gade og flækker af grin.

Det blev også til 1 1 1/2 times basket sommertræning her til aften. Rart at være indenfor, hvor skuddene altså unægteligt falder lidt mere regelmæssigt end på Israels plads.

Link to comment
Share on other sites

Bliver åbenbart inspireret af at tosse rundt herinde på mol.

Jeg overvejer at få lidt bedre styr på styrketræningsteknik og i den forbindelse havde jeg tænkt på at finde en klub/center hvor jeg kunne få kvalificeret vejledning i forhold til basis løftene, for må med skam melde, at min styrketræning i de perioder, hvor jeg har trænet stort set har bestået af maskiner og bænkpres, da jeg aldrig er løbet ind i nogen kapaciteter på området.

Men nu læser jeg så om kettlebelltræningen og bodyweight øvelserne herinde og det ser faktisk endnu mere spændende ud.

Spørgsmålet er selvfølgelig om min svagelige krop kan holde til det (har en skadeshistorie med knæ(opereret 3 gange indenfor de sidste 2 år) lænd der brokker sig og låser fra tid til anden, og pt lidt knas med den ene skulder) og hvordan overførselen er til min hovedsport (basketball)?. den kan jo dog næppe være dårlige end den styrketræning jeg ellers har gjort det i :laugh:

det præsenterer også yderligere et par spørgsmål.

Er der en ide i at købe de originale eller er der brugbare alternativer i de billigere kopier jeg faldt over på de sites jeg lige har surfet rundt på, og kan de i så fald fås i Danmark?

Hvad bør man starte med kilomæssigt (jeg er en stor dreng, men har ikke styrketræner regelmæssigt i lang tid)og skal man bruge sæt (to lige tunge) eller hvordan?

Kræver det meget instruktion for at opbygge en teknik der ikke provokerer skader?

jeg ved godt indlægget måske burde ligge hos nogle af dem der bruger kettlebells i deres træning, men nu prøver jeg også lige her, så jeg måske kan generere lidt trafik på min log, der kan forpligte mig til at komme i gang

(smider den også lige i funktionel styrke forum, da jeg lige indser der nok er størst chance for reaktioner der)

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det så til tapning af en halv liter blod og 3 timers bold på israels plads. Dvs vel ca 1 1/2 times spil på halvbane. der var ikke så mange, men niveauet var pænt højt. Der var vel lidt groft sagt ikke rigtig nogen "fyld" hold, så god intensitet. Men hold da op, hvor er det vildt så stor forskel der er på mit skud/touch udenfor kontra inde i den trygge rare hal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share