Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg tog cyklen ud af hjemmetræneren og tog den med ud i for at køre med HvidovresCK fredagstog. Det er ikke sådan rigtigt klubtræning men meget sjovt med 60km for fuld damp, så....

Der stod desværre kun én. Vi begyndte at tale om at det var længe siden og om al balladen dengang. Flere gange tog han ordene ud af munden på mig og øffede over forhold inden jeg nåede at nævne dem. Ligesom de to nye gjorde sidst jeg var med fredagstoget. Ham har er bare licensrytter. Så selvom jeg er en sur idiot, så er der tilsyneladende flere der er enige, når bare klubbens små konger ikke hører på det.

Det RIGTIGT sjove er, at den ene som bad mig om at forlade klubben og som er ungdomstræner, ikke vil have at U-rytterne kører med licens og bliver ødelagt "af deres måde at køre på".

Da vi havde stået og knævret en halv times tid kørte vi hjem. Må lige se... jeg burde nok i FW i stedet for, så

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kom i FW i går men det blev noget værre natteroderi.

Romaskine: 5 minutter
Etbens læg: 4x20x105
Soleus: 4x20x40
Frontsquat: 2x10x62,5
Hexbarsquat: 2x12x75
Etbens benpres: 2x12x95
Glutes: 2x12x105+halv plade
Liggende lårcurl: 2x12x90+halv plade
Lat pulldown: 2x12x105+halv plade
Bænkpres: 2x12x62,5
Skulderpres: 2x12x75+halv plade
TRX-rows: 2x12
TRX-bænkpres: 2x12
TRX-mave: 2x12
TRX planke på én arm: 1
Kombi lænd/aktiv planke: 20/10
Kondicykel: 10 minutter - 5 min på 110 rpm, 3 min på 130rpm, herefter minus 10rpm hvert 30sek

Link to comment
Share on other sites

I går skulle jeg have cyklet med sædvanlige kollega når han fik fri men han brændte mig af. Lidt træls, da jeg ellers have ændret aftale efter det. Og jeg fik så heller ikke trænet.

I dag var planen FW inden kaffe hos mor. Bade-kramset er flyttet fra cykeltasken (den til banecykling med plads til hjelm, sko osv..) over i den almindelige træningstaske der så er fyldt op. At skoene mangler opdager jeg først da jeg skal bruge dem. Høre fru moderen om sent besøg eller gå tidligt og hun vælger det sidste. Ergo hjem og hente sko.

Solen bager og det føles næsten blasfemisk ikke at cykle i det gode vejr, så jeg smutter en tur rundt ude på Amager i stedet for. Fint lunt til korte rør men som vanligt godt blæsende derude. Stærkt overdrevet, var det lige før at flyene landede som helikoptere pga vinden.

I stedet for fingerbøl på vaskebrættet kan man også bruge børster

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da det blev så sent i får, gik det langt over spisetid da min lillebror vil hente noget fra grillen. Jeg kunne holde det sundt med noget kyllingeværk. Jojo, stor kyllingeburger med fritter. Men ok, det smagte helt fantastisk og der SKAL være plads til den slags.

Da jeg kom hjem hoppede jeg dog ud i lidt panikredninghjemmestyrketræning. Men uden vægte, så... Men 2x10 af både splitsquat og lunges. Noget lænd, planke, sideplanke og en del læg. Lægge og quads er også ømme i dag.

For ikke cyklingen skal stoppe fuldstændigt her til vinter, var det planen at køre ud og være med i Amager CRs træning. Med tanke på at melde mig ind i klubben. Men inden, skulle jeg lige til Frederikssund og se hvor jeg skal møde i morgen - jeg har fået en kørerlærer i Frederikssund-depot og det eksisterede ikke da jeg forlod S-tog. Det tog lidt tid at finde grusvejen ind og så var der meget mere trafik end ventet.

Jeg havde derfor kun 21 minutter til at nå ACRs mødested. Sidst jeg prøvede, kørte jeg derud på 17-18, så ingen panik, Ikke før jeg opdagede at jeg havde modvind. Masser af Amagersk modvind. Fællestræningen missede jeg med 3 minutter men lå da med pænt over 300watt derud, så tænkte at jeg ville køre tilsvarende interval på vejen hjem.

Jævnt tæt på all-out kom hjem-intervallet op på et kvarter og 323w i sidemedvind. De midterste 5 min i reel medvind. Nøgternt vurderet ligger jeg FTP-mæssigt nok på på 290-300w på dagsform, 8 minutter efter sidste "interval", småømme stænger, pænt dehydreret, ikke mange carbs på dagen men godt loaded efter i går. I betragtning af hvor lidt jeg har cyklet og især hvor meget intervaller har manglet, skal jeg vist være fint tilfreds. Mere præcist behøver det ikke at være. Det er jo ikke mere end et par uger siden, jeg måtte opgive intervaller magen til nogle jeg badede mig igennem få dage før, så plus/minus 10-15 watt er ligegyldigt når dagsformen spiller ind. Og hvis verden to største tosser begynder at smide med A-bomber, så er det ret underordnet. Måske skulle man bare begynde at æde chips og pizza....

Turen tog kun en time men det var en god time. Er dog spændt på hvordan stængerne har det til banecykling i morgen, hvor jeg også skal op 3:15.

Godnat, forresten :biggrin:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Udover tidspunktet, en blid start på det nye gamle arbejde. Et tog rev køreledning ned to steder men på hver side af Hovedbanen og det scenarie har det vist (forståeligt nok) ikke øvet så tit ovre i BaneDanmark, så det gik i hat og briller og jeg fik ikke kørt ret meget. Men det jeg kørte gik over al forventning. Allerede efter et kvarters tid, var jeg "hjemme" igen og kørt på rygmarven. Det kom lettere end forudset. Nu skal der bare overstås en masse regelterperi og lorteprøver men sådan er det jo. Det tager jeg gerne med.

Efter arbejde fik jeg kørt 32,6km på cykelbanen. Halvdelen af opvarmningen måtte jeg tage alene i nulretempo og alligevel kom der ikke rigtigt gang i stængerne og de brokkede sig voldsomt. Men jeg sad da med blandt de sidste 5 mand til sidst.

Første interval var på 25 omgange og det næste på 20.

Herefter skulle vi tage omgange som par. Jeg får en af de hurtige som makker men har overraskende god speed. Lårene gør dog stadig reelt ondt når de skal yde og jeg tager en pinsom beslutning og trækker mig fra resten af træningen. Det giver vist ingen mening at fortsætte når udgangspunktet er SÅ u-restitueret og var for ubehageligt til at det var sjovt.

Masser af hygge og masser af kage bagefter. Resten af kosten er tilpasset mængden af kage, så ingen problemer på den front, i dag.

Link to comment
Share on other sites

9:30 var jeg hjemme fra arbejde. I ferien sov jeg stadigvæk tit på det tidspunkt. Klokken 11 gik jeg i seng og vågnede først 3 timer efter - dejlig lur!

Efter et meget langt tilløb fik jeg omsider nusset mig i FW. Det skulle have været en fullbody men "kom til" at lægge et ekstra sæt på hele vejen og endt med kun at træne ben. Med cardio tog det næsten halvanden time. Dejligt. Nu, i hvert fald :unsure:

Romaskine: 5 minutter
Læg: 8 x 15x90
Frontsquat: 10x65, 10x65, 10x65 
Hack squat: 12x60, 12x60, 12x60
Et-bens leg extensions: 15x35, 15x35, 15x35
Glutes: 12x165, 12x165, 12x165
Siddende lårcurl: 12x50, 12x50, 12x50
Kondicykel: 20 minutter. 1 pyramide 30sekunder hvert trin 1 til 20 til 1. 4 spinups på let belastning. 2 x 20 sek spurt på maxbelastning. 2 spinups på let belastning.
Skodcykel, de kan jo slet ikke lave watt. På max kan jeg vride den op over 160rpm, hvis ellers kadencemåleren viser korrekt. 
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som sidste fredag var planen at køre med HCKs fredagstog og i dag var der fremmøde. Aftalen var at køre på én række med relativ korte føringer, for at holde farten oppe. Men...

Steen Ost var der også og lige så flink han er, lige så ringe er han til at lade andre trække. Hans første føring varede det meste af diget og de efter følgende var også 5-8km lange. Efter at været på hjul 1-3 minutter hoppede han op foran og.... Jojo, han kører godt men ikke helt nok til at få vores andres puls derop den ender, når man selv skal flytte vinden. Hvis nogen gik forbi ham, så semisprintede han for igen at ligge forrest og feltet faldt skildt ad. Til sidst blev folk gnavne men sådan kører han jo altid.

55km hårdere end moderat men ikke sådan rigtigt udfordrende.

Nu oktober venter:

 

Link to comment
Share on other sites

Det skulle ikke ske men... noget SKAL ske. Så jeg var i dybt i skrammelskabet og fandt en HvidovreCK-trøje frem, hoppede i klunset og tog til officiel træning. Jeg får ikke fundet en alternativ klub nu og slet ikke nu hvor der ikke er meget kørsel. I stedet vil jeg køre med dem i mine friweekender og så holde mig væk ellers.

Det blev til 87,4km hvor jeg sprang bagerstoppet over. Jeg havde en off-day af de slemme og hver gang der var frit på en bakke eller til et T-kryds, så sad jeg og sovsede rundt omme bagerst. Alle deres fine planer om at jeg skulle trække hjem i modvinden blev erstattet en helvedes masse drilleri og irriterende nok, var velkomsten generelt meget mere positiv end jeg havde forventet. Det gik nu anstændigt, dog uden at være prangende, når der var sidevind og modvind men hjemturen er jo altid lettest, når dels kroppen har fået suget nogle liter væske og dels når det ikke mere er så tidligt.

Projekt vægttab faldt på gulvet i forgårs og i går men er på sporet igen i dag. Mor har fødselsdag i morgen, så det ender jo nok i ædegilde - det håber jeg at få udnyttet ved en god gang bentræning inden.

Link to comment
Share on other sites

Inden kageorgie til mors fødselsdag gik turen til FW

Romaskine: 5 minutter
Læg: 8 x 15x90+lille plade
Frontsquat: 10x70, 10x70, 10x70, ikke synderlig tung men adr den suger ilt 
Hack squat: 12x70, 12x70, 12x70
Et-bens leg extensions: 15x40, 15x40, 15x35, venstre failede på 13'eren i sidste, så den måtte tages i 2 ture
Glutes: 12x180, 12x180, 12x180
Siddende lårcurl: 12x55, 12x55, 12x55
Chinups: 10,10
Bænkpres: 12x65, 12x65
Skulder:12x?, 12x?
Kondicykel: 10 minutter. 4 spinups - 3 lette og 1 på max

Planen var at træne core her til aften men vil alligevel hellere tidligt i seng

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg tog en ekstra hviledag i går - kroppen er bare flad for tiden. Stængerne har været konstant ømme i over en uge og egentlig stadig til aften da jeg tog til banecykling. Mit kalorieunderskud er ikke så stort som det burde, så det er ikke årsagen.

Eftersom jeg ingen energi havde, og egentlig heller ikke lyst, hoppede jeg på det langsomme hold hold. Dog først en kikset opvarming hvor pulsen ikke kom over 62% - som vanligt var der ikke låst op til mit cykelbur og så et progressivt interval hvor jeg kom med nogle af de hurtige, der var jeg så også presset.

Så opdelingen og først et linieløb på 20 omgange hvor jeg snuppede spurten i feltet. 

Italiensk jagtstart hvor jeg sad som femtemand i et hold på 6.

Fra felt på blå streg tog vi først en hel omgang og derefter to halve, direkte over i linieløb på 6 omgange hvor jeg igen hapsede spurten i feltet.

Til sidst en kombiløb først som pointløb med 4 spurter (tog den første og holdt lav profil i de andre 3) direkte over i udskilningsløb. Mine spurter og antrit er pænt fesne hvis jeg er presset men som i dag hvor tempoet var overskueligt, er jeg på hjemmebane. Udskilningsløbet var næsten som at tage slik fra små børn - men jeg burde også være på det andet hold så måske lidt uretfærdigt. De første 3 spurter lå jeg trygt midt i feltet indtil jeg så lå bagerst. Brugte 100m før stregen til at køre frem, så falde tilbage som bagerste, suge luft og spurte frem igen. Det var slet ikke gået hvis snitfarten havde været højere.

Ingen afrulning, da tiden var gået.

Trods alt bed det fra sig i lårene, så de woblede ret ukontrolleret på trappen ned unden banen, da cyklen skulle i bur. Dem der gik bagved grinede højt, nu jeg ikke stod på snotten. Og hold da op, hvor jeg glad for at jeg skiftede hold. Kæft, det er sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er træls, at det er så svært at komme til bare fordi man er fyldt 35. Ellers har men jo lige kunnet komme ind fra gaden :dry:

Har du fat i kontoret bare en sjælden gang i mellem for at høre om det går fremad? Sjovt nok så sent som i går, snakkede jeg med en ex-licens-kollega som søgte på banen på 3-4 år siden og han har intet hørt og regnede med at han var blevet glemt.

Nu vi er ved banecykling, så lader det til at der er hold i den seneste tids rygter, nemlig at alle veteranhold som udgangspunkt får to træningstider hver uge, når det er muligt. Mit onsdagshold får tillige søndag 12-14. Det kræver så næsten at jeg har friweekend. Men så får vi lidt ud af at kontingentet steg fra 800 til 1500bobs. Det nedsætter også min lyst til en ny hjemmetræner der kan tåle en mere hårdhændet handling end min Muin. Jeg har potentielt 3 muligheder for banecykling hver uge (den tredje fordi jeg er så langsom, at jeg må køre med på pensionist-holdet - nogle fordele er der trods alt ved det).

...

Jeg var træt igen i går. Først en lur på 2 timer senere en mere, lidt kortere. Til aften fik jeg samlet energi til en tur i FW

Romaskine: 5 minutter
Læg: 8 x 12x105
Frontsquat: 10x75, 10x7, 10x75
Hack squat: 12x70, 12x70, 12x70
Et-bens leg extensions: 15x40, 15x40, 15x35, venstre failede på 12'eren i sidste, så den måtte tages i 2 ture
Et-bens benpres: 15x95, 15x95

Glutes: 12x180, 12x180, 12x180
Siddende lårcurl: 12x60, 12x60, 12x60
Kondicykel: 10 minutter. 4 spinups

Frontsquatten var nem for lårene men core/lænd var max udfordret. Dagens coretræning også udsat til i morgen. Hacksquatten var med samme vægt som sidst men med ret langsomme negativer, så meget større tut.

Om et par timer skal ryggen en tur gennem kiropraktoren. Sæderne og siddestillingens er anderledes i S-togene end på fjern og samtidigt har jeg skiftet stol herhjemme, så den er ikke så glad for at jeg sidder ned. Der er lige noget tilvænning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Super, man skal nok holde sig til. Håber du snart smutter gennem nåleøjet. Du skal vel træne sammen med løbsrytterne, når oplæringstiden er overstået og ikke fjolle rundt med os andre...

Ryggen er heldigvis fin i det inderste. Pænt DOMS'et i lænden Det fatter jeg så bare ikke. Det sker at maven står af i frontsquat men jeg har aldrig før prøvet at lændestykkrne har givet op. Men jeg er lidt påpasselig, da jeg skiftede TV-stolen ud få dage før jeg gik tilbage til S-tog, hvor jeg også sidder anderledes end i andre tog. Det gav lidt fnidder at jeg pludselig sad anderledes.

Desværre blev det en nuldag - vejret var ellers ret fint, dog blæsende men det generer ikke hvis man cykler med andre. Inden kiropraktoren aftalte jeg med den sædvanlige kollega at vi skulle cykle her til eftermiddag men han brændte mig af igen. Plan B var HvidovreCKs Amagerfræs, bare ikke så fedt med ømme stænger. Men de kører klubmesterskab i morgen og kørte derfor ikke. Håber på at jeg får lettet måsen i morgen men mangler både motivation og energi. Igen i dag har jeg sovet til middag i omkring 4 timer over 2 omgange.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ahh, 9 timers søvn :wub: men alligevel jævnt bombet, det er jeg sgu ved at være træt af.

Efter et langt tilløb kom jeg på hjemmetræneren og kørte 2x15m midt i sweet spot, dvs 15w mindre end normalt, da jeg plejer at bruge toppen af zonen. Pulsen holdt sig pænt i ro, der var for meget vejrtrækning (men også en af de dage hvor jeg ikke kunne slippe kontrollen og lade den flyde og så går det altid i fisk) og benene var tunge som beton. Det startede ellers fint men dykkede hurtigt og de sidste 5 minutter føltes de som at træde vo2max.

Så længe jeg er så off, kan jeg godt hive 15-20watt af min FTP, hvis jeg skal bruge den til at bestemme zoner. Må bare håbe at det bliver bedre igen, når jeg ikke mere forsøger at smide vægt. Især med tanke på at jeg ikke er ret meget i kcal-underskud.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endelig vågnede jeg uden at være træt, stængerne føltes nogenlunde og jeg tog glad til banecykling. Der var låst op til mit cykelbur, så jeg var endda med i den fælles opvarmning. Herefter opdeling i opvarmningshold og det gik ikke vildt hurtigt.

Så opdeling i en hurtigt og langsom gruppe. Der var ikke rigtig frivillige til den hurtige gruppe, så jeg hoppede på den.

Første interval var pointløbsinterval, direkte over i linieløb på 6 omgange. Grundtempoet var en del højere end på det langsomme hold meeeen.... spurterne så ikke vilde ud og tog ikke voldsom afstand fra feltet. Så jeg lod mig friste da klokken ringede med 300m til stregen og jeg lå 4'er. Typisk, var der en med et fint antrit der havde samme idé. I dette selskab har jeg kun ét skud i bøssen, så jeg gik all-out på den og fik den også med et stort hul, da han åbenbart opgav. Det tog lang tid at få os samlet og jeg havde det hårdt med bare at holde min position i resten af spurterne. Min placering i lineløbets finale kunne ikke være bedre, så der lå vi først tre og de sidste 150m kun to. Jeg havde nitten i ydersporet og selvom jeg brændte resten af tændstikkerne af, manglede jeg en hjullængde på stregen. Ned og ligge og gispe luft, bagefter.

Derefter noget der mindede om tabata-intervaller. Vi havde 6 minutter I høj fart og noget under det halve i restitution.

Så italiensk jagtstart. Jeg får heldigvis lov at køre som andenmand men alligevel svinehårdt da vi skal føre tre omgange. Efter min tur var jeg slut og væltede kontrolleret af cyklen og lå lidt inden jeg blev menneske igen.

Sidste dobbeltinterval var "tag en omgang" to gange og så udskilningsløb. De to omgange var hårde at tage, da feltet kørte hurtigere end normalt. I starten af udskilningsløbet, da tempoet var menneskeligt, kunne jeg let sprinte frem men på et tidspunkt er der udbrud og vi sidder 4 mand efter feltet. Første udskildning overlever jeg men opgiver at køre om den næste, da jeg er sovset til i mælkesyre.

Efter en lidt lang pause var der lige 5 minutter til at rulle af.

Små 40km af den bidske slags.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var ikke energien der trak men der er banecykling tirsdag, så hvis jeg skulle nå i FW.... Og det skulle jeg jo helst for at holde gryden i kog og nå at restituere.

Romaskine: 5 minutter
Squat: 2x10x80
Hexbar-dødløft: 3x12x80
Læg i benpres: 9 sæt pyramide 
Soleus: 5x20x40
Glutes: 2x12x180
Liggende lårcurl: 2x12x120
Lat pulldown: 2x12x120
Bænkpres: 2x10x70
Skulderpres: 2x12x75+halv plade
TRX-rows: 2x10
TRX-bænkpres: 2x10
TRX-mave: 2x10
Planke (arme på bold): 2
Og en lille smule gøgl til kølllerne. Overkropsøvelserne var ret nemme men det er også længe sidst. Benene og især quads var der ikke meget spræl i men det havde jeg heller ikke forventet og derfor også kun en enkelt øvelse til dem. Næste gang er basis 10 reps stedet for 12. 

Mon ikke jeg sover godt i nat - det synes jeg, jeg har fortjent.

Link to comment
Share on other sites

45 minutter i zone2 med 1 minut på FTP hvert tiende minut. Ikke helt fastende men havde drukket en proteinshake inden.

Jeg forventede at det blev roligt, så havde ikke åbnet altanen og det blev alligevel varmt. Sveden i øjnene burde svie men det gjorde den ikke, så er igen i saltunderskud. Det forklarer måske hvorfor jeg kan blive en smule utilpas på banen, når jeg er ude over grænsen - man bliver lidt dizzy-ish når der mangler salt.

Årsagen er egentlig. oplagt, for efter jeg fik på skrump stoppede jeg med at købe saltkringler i Lidl. Nå men det er jo let at gøre noget ved.  Vægtmæssigt kører skrumpen ikke særligt godt men jeg synes spejlet er anderledes og kan igen se (meget) svage aftagninger af vener på lårene,  så jeg venter med at gå i panik.

Om lidt på arbejde....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecykling - ikke voldsomt med intervaller men med mulighed for at holde stængerne lidt igang mens det andet kørte, endte jeg lidt over 45km. Efter en kort opvarmning delte vi op i hold og jeg endte på hold 1 - senere da vi skulle bruge mindre hold måtte jeg ned på hold 2.

Første interval var 28 omgange progressivt.

Næste var 5 x 500m/500m. Lidt fesent udlæg, da jeg ikke turde gå i bund aht senere intervaller men jeg sovsede alligevel til mod slutningen. Jeg er også ved at være generelt slidt, så manglede lidt umph i afsættene.

Sidste interval var en føring på 2omg blå og 2omg barrieren og ned bagved. Alle tog to føringer og så 10 normale omganges progressivt som finish.

Rulle ben af (dejligt med muligheden) og så en rigtig afrulning.

...

Lidt af forklaringen på mit manglende vægttab er måske fundet. Jeg havde lidt en fornemmelse men tænkte det var ønskeindbildning, også da jeg næsten måtte opgive et par joggingbukser, fordi stængerne ikke kan være i dem. Men nu måtte målebåndet frem. Det er lidt længe siden jeg har målt sidst men eftersom styrketræningen gik i stå i sensommeren, må forskellen være ny.

Lårene er groet 1,5cm målt ved lysken og hele 2,5cm målt på lirestriben, hvor cykelbukserne ender. Det vejer vel noget, over en låbensknogle-længde. Det er fedt at det kunne lade sig gøre at vinde den mistede masse tilbage, selvom det er træls at wattene mangler i de længere intervaller. Men måske derfor at jeg egentlig kører over norm, når det bliver eksplosivt inde på banen. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hjemme fra arb ved 18-tiden og med tunge øjne. 19:30 opgiver jeg og går i seng. Vækkeuret ringer klokken 20. Og 20:07. Og 20:14, hvor jeg pakker tasken, går i bad og hopper i cykelklunset. Overvejer at gå i seng men smutter ud på cykelbanen, fast besluttet på at køre på det langsomme hold. Stort fremmøde. Flest langsomme så jeg må på det hurtige.

Efter en fælles opvarming og en rolig 4-mands-opvarmningtur er freden forbi.

Først 25 omganges linieløb. De første 15 omgange lukker ham foran mig folk ind, når de har taget føring og jeg ligger fint i læ. Tempoet er generelt højt og ingen er vist i udbrud. Folk begynder at blive sat fra hjul og jeg lukker en lille hul i forbindelse med et temposkift - nu begynder folk at angribe. Efter et par omgange knækker den massivt og jeg har 40-50 meter op til feltet som jeg bruger 2 omgang på at lukke. Da de giver gas igen, kan jeg lige hænge ved men slår ud, så jeg har lidt til resten af træningen. Bliver samlet op og vi er 4 der kører i mål med stram kæde uden at brænde tændstikker.

Så en italiensk. Jeg kendte ikke helt dem i gruppen, så jeg får en forsigtig tredje-føring. Holder en smule igen i den, for det var lidt overforsigtigt (eller rettere var udlægget langsommere end normalt).

Så skulle vi tage en omgang, to gange og afslutte med 6 omganges linieløb. Haren/feltet kørte hurtigt igen i dag. Jeg fik føring med 3 omgange til mål og der skal man have pænt overskud, hvis man skal lege med i finalen.

Til sidste en bunke blandede "spurter" 50-500 meter. Ca 6 minutter on-off.

Slik, kage og fødselsdagssang (det lød IKKE yndigt) og så hjem.

Jeg kunne heller ikke få stængerne til at levere i dag, så jeg må hellere tage nogle dage hvor jeg dæmper indsatsen

 

Link to comment
Share on other sites

Vintergeden var om smeden for nogle uger siden. Nyt baghjul men det havde jeg i stumpeskuffen, huske at flytte magneten over. To nye dæk. Nyt batteri i sensoren. Skærme genbrugt fra sidste år så de skulle bare justeres ind. Alt parat til debutturen som var 85km med HvidovreCK. 

På med klunset og ud... men ..... baghjulet blokerede??? Ja :-( Når man pumper det helt op, så er der ikke plads til 25mm dæk. 4 spritnye 25'ere i huset men ikke et på 23, så ingen søndagstur til mig.

I stedet gik turen ud på cykelbanen. Klart sjovere men jeg kommer til at mangle basetræning på denne måde. Nå men træneren gider ikke at jeg sidder og håber på det langsomme hold, så det er nok slut med det.

Første interval var 25 omganges linieløb. Efter 23 må jeg slippe og hutle i mål alene.

Næste var italiensk forfølgelsesløb, Jeg startede som 2 af 4 og vi skulle føre hæslige 3 omgange. Det var disponeret perfekt og døde fuldstændigt ind i sidste sving, hvor jeg kunne slå ud. Men jeg fik nok solgt mig lidt for dyrt pludselig i pausen har jeg munden fuld af mavesyre + diverse.

Så øvelsen med 6 minutters "spurt" klippet over i 10-12 bidder. Efter to, kører jeg væk da min højre pedal føles slatten. Alle tre skruer er ved at falde ud - jeg låner værktøj og kører med i hold 2, der skal lave det samme.

Uden pause er jeg så tilbage på eget hold, hvor vi kører et kombiinterval på pointløb og linieløb over 10 omgange. Jeg går efter den sidste pointløbsspurt og får den også men må udgå af linieløbet efter at have lukkket et hul.

Havde jeg ikke var så skide nærig, så havde jeg været ejer af kun lettere brugt Cervelo P5 med pladehjul bagerst og 3-spoke foran. Bagefter fik jeg at vide at jeg var verdens største idiot, jeg ikke havde købt den på stedet, til den pris den var sat til. Allerede inden den besked havde jeg fortrudt, at jeg ikke tog den med hjem hjem. Og nu svarer sælger hverken tlf eller mail og jeg sidder helt forbandet og febrilsk..    aaaaarghh

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share