Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Jeg tror primært at kampen skal vindes i køkkenet lige nu. Du skriver længere oppe at du vejer 117kg og det er i hvert tilfælde ikke specielt fordrene for gode løbetider (no offence). Jeg tror virkelig at du skal prøve at hjælpe dig selv ved enten at spise mindre, spise mere sundt eller aller helst en kombination af begge og så skal resultaterne nok komme både på vægten og på løbetiderne. Basketball er fedt så tag dig nu lige lidt sammen og kom ind i kampen så du kan rive dem rundt i 3. division næste sæson. Du har cirka 5 måneder hvilket svarer til cirka 20 uger. Hvis du virkelig giver den gas kan du vel komme ned i nærheden af 100kg hvilket helt sikkert vil være godt for alle de skader du normalt døjer med og det vil ydermere være godt for dit spil på banen.

Nu håber jeg ikke at du tager dette på den forkerte måde. Jeg prøver udelukkende på at give dig et los i røven så du kan gøre det du godt kan li' nogle sæsoner til.

KOM I SVING!

Naturligvis tager jeg det ikke på den forkerte måde.

Så tak for losset.

Tror helt ærligt kampen først og fremmest står ved indkøbsvognen. Jeg er fuldt bevidst om hvilken forskel vægtab vil gør og det er jo faktisk mindre end 7 mdr siden at jeg var under 100 kg. Det er altså ikke viden og erfaring jeg mangler. Derimod selvværd og overskud i hverdagen så jeg ikke griber til trøstespisning og dårlige vaner.

Men jeg forsøger igen igen, og første skridt er som du nævner at bruge det overskud sommeren normalt byder ind med til presse vægten i den rigtige retning.

Link to comment
Share on other sites

i går svedte jeg lidt med de lokale basketdrenge.

Det var basketmæssigt ikke en opløftende oplevelse. Både venstre skulder og hofter knager alt for meget, men på positiv siden så har jeg ikke haft ondt i dag.

I dag har jeg gået MANGE skridt som eksamensvagt. HOLD NU OP hvor er det kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

Holder jeg ved? tja spørgsmålet er om jeg rigtig er startet. De to småskader jeg slås med p.t. (hofte/lyske og ve skulder) gør at jeg ikke rigtig tør komme helt i gang. så det er stadig babyskridt, men så længe det ikke går yderligere baglæns så...

Fik spillet lidt bold i torsdags. ca. 1 1/2 times fire mod fire halvbane. Relativt god intensitet.

Den gamle holdt 70 års fødselsdag i går og i det hele taget er jeg heller ikke endnu gået all in på bedre kost, men der er da vist røget ca to kilo trods alt.

satser på at finde energi til en løbetur lidt senere.

Link to comment
Share on other sites

Fik skam løbet en lille tur i søndags. Det blev vel til 4 km ca.

Tirsdag spillede jeg ca 5 kvarters fodbold med eleverne.

I dag spillede jeg rundbold med ca 12 elever og da vi var så få endte det sq med at blive "hårdt" med mange spurter og meget korte pauser. Trist men sandt. Og så er jeg lige kommet hjem fra årets sidste sommertræning med de lokale baskettosser. Det blev til en god times 5-5 med relativ lav intensitet. Min krop gør ondt, men håber at det ikke tager mange uger endnu før den bedre kan acceptere at få tæsk. På positivsiden mærkede jeg ikke meget til hofte/lyske.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Der sker ikke meget irl og derfor heller ikke meget i logland.

Det viste sig at der var lidt mere sommertræning her i Slagelse så har fået spillet en lille smule bold. Anden træning er det ikke blevet til. vægtmæssigt er det status quo.

På torsdag får jeg endelig et par nye løbesko og så håber jeg på løb og cirkeltræning i sommerperioden.

Har afsluttet eksamener og censorater på arbejdet, så nu er der kun oprydning og møder tilbage. Går med spænding og afventer fagfordeling, da vi har nedgang i idrætselever og derfor skal flyttes idrætslærere til samfundfagslinjer. Kan dog ikke rigtig forestille mig at ledelsen vil flytte mig fra idræt. Tungt år på mange måder også arbejdsmæssigt, så glæder mig meget til at trykke på reset-knappen.

om 1 1/2 uge har jeg sagt ja til at deltage i en lokal street-turnering med et par unge fyre. Det bliver hyggeligt, men garanteret også pisseirriterende da det jo mest er gode beslutninger og placeringsevne jeg kan bidrage med pga håbløs form.

Har fået taget hul på de ting der har sendt mig i et dybt mentalt hul, så håber da også at det på sigt vil gøre livet lidt nemmere.

På basketfronten tyder det på Solrødholdet overlever en omgang mere. Jeg har sagt ja til at være træningsspiller en gang om ugen og hvis jeg får smidt min 10+ kg kan det da være jeg også spiller kampe. Det bliver i så fald i 3. div. ellers spiller jeg nok med en gang om ugen i Slagelse, bare for at røre en bold 2 gange om ugen som er absolut minimum for mig, hvis jeg skal have noget der minder om et ok touch.

Link to comment
Share on other sites

Har mod alle odds fået motioneret lidt.

Mandag blev det til lidt styrke/cirkeltræning. airsquats/gobet squats, walking lunges med kb, press m kb, curls, halo m kb, alt sammen m lave vægte. 4 runder. gav doms i ben.

tirsdag løb 3 km på 18 min. Deprimerende hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag igen en kort men for mig intens løbetur. Ca 3 km men ingen tid da uret manglede strøm. Desuden lidt strækkere, crunches og rygbøjninger.

Torsdag en lokal streetbasket-turnering med et par unge fyre. Overraskende hyggeligt at tilbringe tid med så ressoucestærke unge mennesker, mine elever er for det meste knap så målrettede osv. Det blev til 6 kampe hvor af en var tæt pga den megen vind der umuliggjorde skud udefra og derfor blev det med 6 mennesker i feltet det meste af tiden. Anywho, vi vandt heldigvis (andet havde sq været pinligt) men jeg bidrog mest med at sørge for kommunikationen og at vi ikke gav noget nemt væk ved at sikre at vi spillede fornuftigt med de rigtige rotationer i forsvaret. Vi fik t shirt, medalje og koncertbillet for anstrengelserne og jeg blev mindet om at jeg savner stemningen på Israels Plads og hader at være tyk og gammel.

Ifredag sommerfest på arbejdet. Druk fra 12 middag til 4 om natten og fuldemandssnak med en masse super dejlige mennesker.

I dag 3 km løb på 16.38. Det går da den rigtige vej :D men hold da op der er langt til målstregen. Vægt 117 og forsager fra i dag og to mdr frem alt det usunde og efter tur til sydfrankrig på torsdag så holder jeg også cola pause.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hjemvendt efter en uges ferie i Sydfrankrig.

Tror jeg slap igennem uden at tage på, så det er jo et plus.

Motionsmæssigt blev det til to løbeture på ca 5 k i bjerglandsby. jeg var presset på vejrtrækning pga knapt overstået forkølelse, men distancen går den rigtige vej selvom farten sikkert var omvendt proportional.

I dag løb jeg ca 4 k herhjemme. Igen uden ur og med relativ lav hastighed da dagens løbevindue lå umiddelbart efter aftensmaden.

Link to comment
Share on other sites

Mandag spillede jeg en lille smule bold. Min venstre skulder har det desværre rimelig skidt så jeg bliver virkelig nød til at få gjort alvor af at se en fys og få lagt en slagplan. Det blev til en omgang 2mod2 og 3 gange en mod en. Der var ikke meget i det.

I dag løb jeg 3 km på 16.30. Pulsen kom højt op, men jeg skal til at forsøge med noget mere motion så jeg kan få forbrændt nogle kalorier. Uden at tælle kalorier vil jeg nemlig mene det går den rigtige vej, men der sker ikke rigtig noget på vægten.

Slynger lige et kortsigtet mål ud. Skal veje 5 kg mindre om en måned!

Link to comment
Share on other sites

Forsøgte at røre mig lidt i dag også. Bare for at vænne kroppen til at bevæge sig OG måske især arbejde med det at løfte min fede røv fra sofaen.

Det blev til lidt bold plus en lille smule.

300 afslutninger i og omkring feltet, hvilket faktisk gjorde at jeg til sidst havde fornemmelsen af en lille smule touch :-)

Og dertil 4 runder med 20 airsquats 20 walking lunges og 200 sjip.

Til sidst en mod en mod random ung fyr som jeg afsluttede med at være 2 for 2 på treeren. Crazynes....ell noget :D

Link to comment
Share on other sites

Livet er godt nok op ad bakke!

Derfor er det heller ikke rigtig blevet til træning, men motion har jeg dog fået.

Mandag og onsdag stod den på havearbejde hos min gamle mor. Projektet var at befri en mur for efeu, der har fået lov til at gro i små 30 år. Det var sq hårdt arbejde med sav, ørnenæb, økse, træk og hiv og hop og slæb. Jeg drak ca 6 1/2 L væske, men var stadig i underskud på mere end en liter da jeg prøvede vægten efterfølgende.

Mandag arbejdede jeg vel med det i sammenlagt 5 timer og onsdag ca 3 timer.

I dag har jeg "transportcyklet" til sommerhus med cykelanhænger og 20 kg bagage

Link to comment
Share on other sites

Hej Stinger.

Kender godt vægttabshelvedet. Det bliver ikke nemmere med alderen, muligvis også fordi man bare spiser bedre (lækrere)? og for folk som os, er det en livslang kamp, ikke at blive for tyk og tabe os, når vi gør.

Har nogle strøtanker, som du måske er enig eller uenig i, men det er mine tanker, når jeg læser din log.

- Drop colapauserne.

Hvis det drejer sig om sukkersødet cola, skal det ud permanent, hvis man kæmper med overvægt. Simpelthen. Det er alt for dumme kalorier. Kan du holde pause kan du også stoppe.

Er den ikke sukkersødet så nyd de gratis (kaloriemæssigt, that is) glæder.

- Du er rigtig god til at slå dig selv oven i hovedet.

Find en måde at arbejde dig ud af det. Hvorfor skulle du i længden gide at gøre noget godt og yde ofre for en fyr, du ikke kan lide?

- Lad være med at pine dig selv (så meget) under træningen, hvis du bare træner for vægttab.

Snør skoene og drop uret og tag ud og løb en tur på fornemmelsen. Og prøv at have for øje, at du skal NYDE turen. Så løber du sikkert langsommere, men måske længere. Og oftere og mere konsistent.

- Kampen om vægttabet står i køkkenet.

- Mere styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Stinger.

Kender godt vægttabshelvedet. Det bliver ikke nemmere med alderen, muligvis også fordi man bare spiser bedre (lækrere)? og for folk som os, er det en livslang kamp, ikke at blive for tyk og tabe os, når vi gør.

Har nogle strøtanker, som du måske er enig eller uenig i, men det er mine tanker, når jeg læser din log.

- Drop colapauserne.

Hvis det drejer sig om sukkersødet cola, skal det ud permanent, hvis man kæmper med overvægt. Simpelthen. Det er alt for dumme kalorier. Kan du holde pause kan du også stoppe.

Er den ikke sukkersødet så nyd de gratis (kaloriemæssigt, that is) glæder.

- Du er rigtig god til at slå dig selv oven i hovedet.

Find en måde at arbejde dig ud af det. Hvorfor skulle du i længden gide at gøre noget godt og yde ofre for en fyr, du ikke kan lide?

- Lad være med at pine dig selv (så meget) under træningen, hvis du bare træner for vægttab.

Snør skoene og drop uret og tag ud og løb en tur på fornemmelsen. Og prøv at have for øje, at du skal NYDE turen. Så løber du sikkert langsommere, men måske længere. Og oftere og mere konsistent.

- Kampen om vægttabet står i køkkenet.

- Mere styrketræning.

Først og fremmest tak for indlægget. Det er altid sundt at høre hvad andre tænker. Jeg er hverken decideret enig eller uenig. Det giver god mening det du siger, men samtidig så er de små korte input jeg skriver herinde taget ud af kontekst, så derfor kan det svært at tage reaktionerne på korte indlæg jeg laver og overføre dem til den virkelige verden.

Det er Cola Zero, så det er ikke kalorierne der er problemet, mængderne er fjollede i forhold til at jeg ikke får drukket vand istedet og så er det ALT for dyrt. Derfor vil jeg gerne af med den for mig dårlige vane.

Du har ret, jeg skal virkelig arbejde med selvværdet, men der er mange gode grunde til at det er svært.

Jeg træner på ingen måde kun for vægttab. Meget af min identitet ligger i at være idrætsudøver(bla basketspiller)og underviser og derfor er det åndssvagt at jeg ikke får om ikke optimeret så i hvert fald forbedret mine muligheder for at præstere på dette område. Og desuden har jeg et ubeskriveligt stort ønske om at være en bedre rollemodel for min søn

Du har ret i at det store problem er for mange kalorier og i mit tilfælde er denne kamp ikke kun i køkkenet, men lige så meget ved slik-hylderne.

Styrketræning er ikke rigtig aktuelt. Og dog. Jeg vil meget gerne blive bedre til igen at lave kropsvægtsøvelser. Det hjælper på mine skader OG så er det relevant i forhold til det jeg laver med eleverne. Fitness-center har jeg ikke tid til og heller ikke rigtig behov for pt.

Det vigtigste er helt sikkert MERE REGELMÆSSIG TRÆNING næsten uanset typen. Jeg kæmper med det fordi livet ikke rigtig vil hvad jeg vil, men det kan kun gå fremad.

Men igen: tak for input

Link to comment
Share on other sites

Livet er selvfølgelig altid mere komplekst end hvad man kan nedfælde på et stykke papir (eller en hjemmeside).

Men brugbare løsningerne på problemer behøver ikke være det.

Jeg faldt over din log i går og I'm sorry, men det er sku lidt deprimerende læsning.

Problemet med overvægten, med en kampvægt lige under 120 kg, har varet siden 2007.

Så det du har prøvet indtil nu virker ikke, og en ny plan/tilgang er tiltrængt.

Det kunne lyde som om, at det måske ikke så meget om HVAD du propper i hovedet, som HVORFOR. Det ved du sikkert godt, men spørgsmålet er, om hvad du vil gøre ved det, hvis du er enig?

Et af de bedste råd jeg har læst om diæt har været, at spise som en voksen.

Voksne spiser deres grøntsager, spiser ikke sukker-slam etc. Desværre drikker voksne også rødvin ;)

Og et andet råd, som jeg læste i en artikel om radikalt vægttab er, at man har brug for at blive VRED. Det tror jeg sku passer. Det er en dårlig platform for vægttab at være ked af det/presset tilbage/små-(eller hel-) deprimeret. Man skal blive PISSED over at være for tyk. Kriger fremfor offer.

I det ovenstående er jeg måske lidt vel provokatorisk. Tag det for hvad det er, og tag det du kan bruge, om noget.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret, det er en anelse provokerende, men mest fordi det rammer.

I min egen verden så er det ikke så lang tid det har været så skidt.

Går selv med den fornemmelse at det er inden for de sidste 2 at mit vægtinterval er gået fra 100-110 til at være 110-120. Men det er selvfølgelig ikke meget bedre og det har uden tvivl toppet denne vinter, hvor jeg er gået fra 100-120.

Det med den deprimerende tone er samtidig nok også blevet værre da jeg de sidste to år nok har haft en reel depression. Det er trist at høre at det ser ud til at være en udvikling der har kørt i seks år :-( Motionsmæssigt ligger en del i at jeg har kæmpet med tre knæoperationer og en skulderoperation og aldrig har nået det "niveau" jeg havde før operationerne, men samtidig har spist som om jeg stadig dyrkede en masse sport. I perioder har min form dog været nogenlunde, da jeg bla. har trænet op til halvmarathon.

Jeg bilder mig ind at jeg lyder knap så deprimerende i min hverdag overfor andre mennesker men hvem ved.

Det er et faktum at de sidste par år har været hårde ved humøret og tidligere har jeg nok bare været ærgelig over at jeg ikke ku få kroppen til at makke ret i forhold til at spille mere/bedre basketball som er den sport jeg elsker.

Min diæt bliver aldrig voksen. Jeg drikker ikke rødvin og kaffe og spiser ej ost og oliven osv, men jeg skal da bestemt have det for øje at den skal blive mindre barnlig. Og slikhylderne SKAL forsages i langt højere grad.

Tror ikke det ligger til min personlighed at blive vred, i hvert fald ikke længere. Men der hvor du ramte hovedet på sømmet er det første indlæg hvor du siger at jeg skal holde op med at slå mig selv(læs:arbejde med mit selvværd) og det vil jeg bestemt tage til mig og forsøge at bruge til noget. Og så har du voldsomt meget ret i min tilgang ikke har virket i hvert fald ikke i mere end et halvt år ad gangen, så ja der er nogle mønstre der skal brydes!

Igen: tak for at sætte et spejl op, måske det kan hjælpe mig i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag sparkede jeg til en flise og maltrakterede min storetå, derfor ingen løbeture i denne uge.

Men i dag blev det da til 1 1/2 bold. 2 mod 2 med en udskifter med tre unge fyre (ynglingespillere) og en dygtig jugoslav. Sved på panden, ømme knæ og trætte ballemuskler, så intet nyt under solen.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg transporteret de kb's og vægte jeg ikke har brugt i løbet af ferien tilbage til skolen. Dvs en del farmerwalk og trappegang med vægte. Derefter løb jeg en lille tur. 2,75 km på 14.34.

I morgen bliver det forhåbentlig til lidt basket og måske lidt kropsvægtsøvelser afhængig af hvor hård basket bliver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share