Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Fik løbet i dag.

4 km med km-tider på 5.08, 5.17, 5.37 og 5.38

ja ja, lagde nok for hårdt ud, men det startede nedad bakke og det er for lang tid siden jeg har løbet regelmæssigt til at jeg rigtig kan mærke hvilket tempo jeg kan holde. Pulsen røg op på 171, så presset blev jeg skam.

vægten ser ud til at have sneget sig de første 2 kilo ned.

Link to comment
Share on other sites

Havde planer om streetball i går, men 5 minutter før vi havde aftalt at mødes gjorde vejrguderne det tydeligt at sådan skulle det ikke være. Efterfølgende kunne jeg ikke finde motivationen til hverken løb eller andet.

I dag har jeg haft et stramt program med alle de løse ender der skal bindes inden dette års elevkuld rammer skolen i morgen. Jeg fik dog lige presset 20 minutters motion ind for jeg skulle simpelthen have sved på panden i dag.

4 cirkler af: 200 sjip, 10 goblet-squat m kb24, 10 lunges, 10 strækkere og 10 rygbøjninger.

ja ja...lav workload, men intensiteten fejlede ikke noget.

Link to comment
Share on other sites

:-)

Solid træning regner jeg ikke med det bliver foreløbig, er godt klar over at herinde svarer min træning til folks opvarmning.

Men fik faktisk lavet hele TO pas i dag. Har nemlig lige spillet 5 kvarters 3 mod 3 med god intensitet. Og efter det første kvarter var mine lægge ved at krampe hver gang jeg sku ændre retning/lette fra jorden. Good times.

Link to comment
Share on other sites

Nå!!!

Jeg fik ikke trænet i weekenden, da den udover en masse tanker omkring forestående seperation og flytning har stået på Ikea-indkøb og kvalitetstid med junior, hvor der sq cykles, svømmes, leges og spilles bold.

I dag var første idrætstime med eleverne på programmet. Jeg deltog i en grundig opvarmning og så sluttede vi af med sprintfinisher.

sammen 3og3 5 min sprint på håndboldbane. Dvs 1 løb, 2 gange pause osv.

Så lidt motion med junior, der var til nanobasket for første gang og hertil aften bold med de lokale med lidt opvarmning og så 5 mod 5 helbane i ca 5 kvarter. Nu er jeg spændt på hvor meget benene knager i morgen, hvor der er beachvolley med eleverne.

Link to comment
Share on other sites

Puha, mine stænger er slidt helt i bund.

Træning i går i solrød. Lay-up, 4 mod 4 mod 4 og derefter en masse helbane. Vi mangler et par af de faste. En er skadet, en er stoppet, en er tja. Til gengæld en del unge tilstede. dem der ikke er gode nok til at træne med Solrøds førstehold har fået lov til at spille med os. Dvs en masse dårlige beslutninger, men også et skud med unge ben og god energi.Så alt i alt fin træning.

I dag i Slagelse god intens træning, dog med knap så dygtige spillere. Struktureret træning med opvarmning, en mod en bevægelser, skudøvelser, halvbane spil med fokus på forsvar og til sidst en del helbane.

Den gamle tyksak er pt træt.

Link to comment
Share on other sites

Kan se jeg ikke har skrevet noget i denne uge, men lidt har jeg da rørt mig. Det hjælper at idrætstimerne igen er i gang og så har jeg også spillet lidt bold.

Jeg har haft to sprintfinishers med eleverne og noget styrke-"tabata"

og så har jeg haft en halvbasket-træning i mandags, hvor vi blev smidt ud efter 3 kvarter pga kommunalt bøvl med bookning af haltider og så 5 kvarters 5 mod 5 i Solrød i går med rigtig fin intensitet omend kvaliteten af spillermaterialet er faldet en del i år.

Link to comment
Share on other sites

Tja syntes faktisk ikke det giver røde ører. Er helt klar over at intensiteten ikke svarer til tabata protokollen, men har alligevel god erfaring med det både som løbeintervaltræning og som cirkel træningsinterval med kropsvægtsøvelser. Det presser mig fint med de korte pauser og føler at jeg får god effekt af bare lige at nuppe 15 min ekstra efter en idrætstime. Det er vel ikke meget anderledes end mange andre korte intervalangivelser derude.

Hvad kosten angår så har det haltet. Hovedsageligt pga situationen på privatfronten. Men fra dags dato bor jeg for mig selv og tjekker du ind om en måned garanterer jeg resultater.

Ingen reel træning pga flytning. Men altså masser af løft, farmerwalks osv. Sikkert meget sundt at det ikke er blevet til mere for mine ben især det venstre har været meget slidte efter at være kommet i gang.

Link to comment
Share on other sites

Efter sigende skulle Tabata næsten true sine forsøgspersoner for at få dem til at gennemføre træningspassene. Så selvom hans træningsprogram gav resultater, ville det ikke gøre det for de fleste almindelige trænende, da de ikke ville gentage det i lang nok tid. En modificeret tilgang tror jeg såmænd også er vejen frem, i længden. Og det er dét, der tæller :)

Trist med hele situationen med flytning. Det er sku ikke sjovt, I know :/

Men så positivt, at du har et mål i form af at komme i bedre form. Om ikke andet, så frigør sådan en proces ofte en hulens masse energi. Nok ofte fordi man bruger så ENORMT meget energi op til et brud på negative tanker mm.

Glæder mig til at tjekke ind om en måned, den 1/10 ;)

Link to comment
Share on other sites

I dag en lille smule crossfit inspireret med eleverne.

Og til aften basket i Slagelse. Opvarmning skudøvelser og spurter. En del halvbane med træning af zoneforsvar og traps og lidt helbane til sidst.

Nu samling af tv møbel og forsøg på at få nyt fjernsyn i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeps, men eleverne skam også mere. Det var bare kun i afslutningen det gav mening jeg deltog.

Onsdag træning i solrød.

Lidt lay up. En del skud. Herefter en del helbane 5 mod 5 og en lille smule halvbane. Ok intensitet.

I dag træning i Slagelse. Der var besøg af et par de gamle tidligere elitespillere, så fed intensitet. Det blev til halvanden time 5 mod 5 halvbane.

Status på kroppen er at mine ben er slidte, men at skulderen heldigvis ikke brokker sig.

Link to comment
Share on other sites

Siden sidst er det blevet til 4 gange basket. To med god intensitet og to med begrænset intensitet.

Desværre "forstuvede" jeg det nederste led i hø hånds lillefinger i den første af de fire, så den er øm og hævet og det har også sat sit præg på indsatsen.

Har i går investeret i en vægt og forhåbentlig er det den motivation jeg har brug for for at rykke ved vægten. Kosten ved måltiderne har været ok, men der er røget for meget skrammel/natmad ned.

Satser desuden på at lunte en tur i morgen. første løbetur i et stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag i slagelse

layup og skudøvelser og en del 5 mod 5 helbane. fin intensitet og masser af sved. og lidt push ups.

desuden også lidt rugby med eleverne.

har jo forresten lovet lidt vægttab denne måned. Livet er kommet i vejen i første halvdel (læs. trøste/vanespisning)men et konkret mål er minus 3 kg når det bliver den første.Bum, så skal jeg nok stramme mig an de næste 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

I går med eleverne

Grundig opvarmning, der pinligt nok har træningseffekt for undertegnede i nuværende tilstand.

Og til sidst i timen 2 min planke (tror jeg kunne nuppe 4 min for et år siden) og 3*20 airsquats og walking lunges og 15 strækkere med fødderne eleveret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den sidste uges tid har jeg spillet bold 2 gange.

så har jeg lavet et par sprint-finishers med eleverne og taget 2.40 min planke.

I dag var der også plads til at jeg kunne være med til både 20 min fodbold på stor bane og en god sprint finisher der brændte mit kredsløb sammen og resulterede i at to af pigerne fik udløst deres "anstrengelses-astma" så måtte yde "førstehjælp" uden selv at kunne sige en sammenhængende sætning :bigsmile:

I aften bold i Slagelse og i weekenden tror jeg jeg prøver at cykle nogle lange ture.

I næste uge er der sæsonstart i 3. div. Det kan kun blive dumt.

Link to comment
Share on other sites

Cykelturene aflyst. Livet kommer i vejen. Måske en løbetur i morgen tidlig.

I går bold i Slagelse:

11mandsfastbreak, Skudøvelser m indbygget løb, straffeskud, 5 mod 5 halvbane træning af zoneforsvar, lidt sprintøvelser og strækkere og så 5mod5 helbane. OK træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share