Hjælp til håndledssmerter


fodbold1999
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg er en pige på 14, som spiller fodbold i min fritid (Jeg er målmand, og er rimelig ny til det) men jeg har her for tiden haft slemme håndledssmerter.

Det er i højre hånd omkring håndledet, og helt op til albuen. Jeg har mest ondt når jeg spiller eller jeg bruger hånden meget.

Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan det startede, det gjorde bare mere og mere ondt. Altså fordi jeg er nybegynder kan jeg nogle gange have lidt "Løse håndled" når jeg tager bolden, men det er bare lidt urealistisk at det er skylden i at jeg har SÅ ondt ;-)

-Så jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig, og måske har nogen ideer til hvad det er, eller hvad jeg kan gøre for at det ikke gør så ondt :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Fodbold1999

Det kan sagtens skyldes de gentagende skud i fodbold. Jeg har faktisk en af mine fodboldspillere fra det kvindelig landshold ude med en slem forstuvning af håndleddet pga. et hårdt skud. Men ellers kan det også være tale om en overbelastning af underarms musklerne, men det er alt samme gætværk, da jeg skal undersøge dig for at kunne sige hvad præcis du skal gøre.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg sige det til dine forældre og få en tid hos en fysioterapeut, så du kan få det undersøgt grundigt og de kan ud fra undersøgelsen give dig helt præcis råd til hvad du selv kan gøre for at reducere skadens omfang.

Håber du finde ud af hvad det er og god bedring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share