Advarsel mod Per Gjeding "Aktiv Form"


brilloz
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver harm når jeg hører den slags.

"omtalt som en mirakelbehandler" er måske lige så meget sagt.

Jeg kan se at hans navn har været nævnt her på forummet én gang af én person tilbage i 2004 og ellers står der intet om ham.

Men jeg kan da godt forstå du vil advare andre.

Link to comment
Share on other sites

Nu synes jeg ikke det er fair overfor Per Gjeding at hænge ham ud på nettet, når du ingen beviser har. Hvorfor skulle vi egentlig tro på dig? Du kunne jo være en konkurrent, som ville have ham skaffet af vejen.

Præcis. Det var også min første tanke.

Link to comment
Share on other sites

Optag sådan nogle telefonsamtaler. Hvis han indrømmer at have "kysset og gramset" på dig, så er det da lige til en sigtelse, uanset om det så er en del af hans behandling...

Kan godt forstå folks skepsis. Uskyldig til det modsatte er bevist!

Link to comment
Share on other sites

Lidt mærkeligt der ikke er lært noget af hele Vendtegodt-sagen.....

Nu følger jeg ikke selv med i Vendtegodt-sagen men som jeg ser det, så er det kun noget der har jonglerede i medierne inden for det sidste halve år og pigen, der skriver dette topic har oplevet denne hændelse for 1½år siden.

Det er trist at få sådan et ar på sjælen af en mand, som sku se ud til at hjælpe en :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Nu følger jeg ikke selv med i Vendtegodt-sagen men som jeg ser det, så er det kun noget der har jonglerede i medierne inden for det sidste halve år og pigen, der skriver dette topic har oplevet denne hændelse for 1½år siden.

Hov ja, min fejl. Så ikke lige det var 1½ år siden. My bad...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slettet indlægget, da der åbenlyst er tale om en form for systematisk chikane på flere websites. Det er totalt uacceptabelt at spreder den slags rygter anonymt.

Jeg læste det oprindelige indlæg og har googlet ham gjeding, da jeg kender nogen som har været ved ham (fandt dog ud af det ikke var gjeding personligt). Jeg fandt fx denne artikel fra et HK blad, som viser at andre også har haft problemer med ham:

www.hkblade.dk/hkwww/blade/hkblade.nsf/docLookup/STHN-54PDR4?OpenDocument&Print

Denne historie ser ihvertfald ud til at være sandfærdig, og jeg undrer mig over at kunne se virksomheder åbenbart bruger denne gjeding i større stil (ud fra min googling)...

skræmmende i en tid hvor flere og flere virksomheder tilbyder 'sundhedstjek', hvis de ansatte ikke kan være sikre på om ledelsen får indblik i personlige forhold, da de personer som udfører disse tjek ikke er underlagt nogen tavshedspligt!

Edited by Jonas Dan
Link to comment
Share on other sites

Jeg har slettet indlægget, da der åbenlyst er tale om en form for systematisk chikane på flere websites. Det er totalt uacceptabelt at spreder den slags rygter anonymt.

Ganske muligt, men hvis vedkommende reelt har haft en sådan oplevelse med ham, - er det da forståeligt at personen poster det ud over så mange forskellige fora som muligt.

Tidligere har jeg gjort det samme med bl.a. IT-butikker der har behandlet mig ringe. Skrevet en post, og herefter indsat den i så mange fora som overhovedet muligt. Det i sig selv kan jeg ikke se noget galt i.

Link to comment
Share on other sites

Ganske muligt, men hvis vedkommende reelt har haft en sådan oplevelse med ham, - er det da forståeligt at personen poster det ud over så mange forskellige fora som muligt.

Tidligere har jeg gjort det samme med bl.a. IT-butikker der har behandlet mig ringe. Skrevet en post, og herefter indsat den i så mange fora som overhovedet muligt. Det i sig selv kan jeg ikke se noget galt i.

Enig at det er meget synd for hende, hvis hun har oplevet det.

Også meget forkert at "poster det ud over så mange forskellige fora som muligt" og "Skrevet en post, og herefter indsat den i så mange fora som overhovedet muligt. Det i sig selv kan jeg ikke se noget galt i." Det er sådan spammer tænker. Og det er det som USENET og mange fora dør på. Så jeg støtter ADMIN fuldt. Kan se at oplægget også er slettet på det andet forum.

Men skal vi ikke lade være med at starte en flamewar?

Link to comment
Share on other sites

Ganske muligt, men hvis vedkommende reelt har haft en sådan oplevelse med ham, - er det da forståeligt at personen poster det ud over så mange forskellige fora som muligt.

Tidligere har jeg gjort det samme med bl.a. IT-butikker der har behandlet mig ringe. Skrevet en post, og herefter indsat den i så mange fora som overhovedet muligt. Det i sig selv kan jeg ikke se noget galt i.

Det, der er galt er, at brilloz sandsynligvis overtræder straffelovens § 267 og dermed kan straffes med fængsel i op til 4 måneder.

Link to comment
Share on other sites

Ta' dig sammen. Hvilken del af ordet forum forstår du ikke :nonono:

Det har da absolut intet med at gøre om dette er et forum eller ej.

Virkeligheden forholder sig altså sådan at hvis det hun skriver ikke er sandt, så kan hun i yderste tilfælde risikere fængselsstraf.

Link to comment
Share on other sites

Hele ideen med internetfora er netop at udveksle erfaringer og oplevelser, gode som dårlige. Når jeg går ud og investerer i ting bruger jeg selv en del af sådanne fora til at tjekke sælger/forhandler ud - for at se andres erfaringer. Måske har topic starter haft en dårlig erfaring med pågældende behandler, måske har hun ikke, det er op til folk selv at vurdere - det er som oftest umuligt at verificere 100% - derfor tager man selvfølgelig de ting man læser med et gran salt. Ikke desto mindre ændrer det ikke på, at hvis man grangiveligt har haft en dårlig erfaring med en forhandler - så kan jeg godt forstå ideen i at få det ud til en så stor læserskare som muligt - netop det der er ideen med at skrive sådanne ting - at sørge for at så mange folk som muligt hører eens anbefalinger eller det modsatte - det er ikke i sig selv grund til administration.

Og så kan i for øvrigt stikke lovparagrafferne op et sted hvor solen ikke skinner - tror de fleste er klar over at der ikke har været ført een eneste af sådanne sager om ting der er ytret på internetfora endnu - og det er heller ikke realistisk - slet ikke for at ytre en subjektiv erfaring - så hvis du/i vil kontakte politiet på en sådan baggrund (og se om de gider røre det) så be my guest - ellers pak da de gummiparagraffer væk - det hører da ikke hjemme nogen steder.

... og så gider jeg for øvrigt ikke kommentere mere på denne post - blev bare dybt irriteret over sidste kommentar - det er sgu da for åndsvagt... - går da ikke ud fra at folk der læser ting på dette forum er hjernedøde zombier

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Og så kan i for øvrigt stikke lovparagrafferne op et sted hvor solen ikke skinner - tror de fleste er klar over at der ikke har været ført een eneste af sådanne sager om ting der er ytret på internetfora endnu - og det er heller ikke realistisk - slet ikke for at ytre en subjektiv erfaring - så hvis du/i vil kontakte politiet på en sådan baggrund (og se om de gider røre det) så be my guest - ellers pak da de gummiparagraffer væk - det hører da ikke hjemme nogen steder.

Så sent som her i sidste uge var der en sag i TV-avisen, hvor et par skolepiger havde svinet en lærer godt og grundigt til på nettet, hvilket var endt som en politisag. Den pågældende lærer blev så interviewet og spurgt om hvordan han synes det var at blive svinet til på nettet osv. Så jo, den slags forekommer skam.

Jeg er 100% enig i at internettet er et fint sted at udveksle erfaringer om fx dårlige forhandlere. Jeg har da selv skrevet en post eller to her på sitet, hvor jeg har kritiseret en bestemt forhandler af hardware.

Men jeg forstår simpelthen ikke, at du ikke kan se at der er kæmpe forskel at hænge en mand ud på internettet som voldtægtsmand, og så på at udveksle erfaringer om dårlige forhandlere på edbpriser. Nu er det ikke så meget fordi det ene er ulovligt og det er det andet ikke - men ligeså meget det moralske aspekt i det.

Link to comment
Share on other sites

Hele ideen med internetfora er netop at udveksle erfaringer og oplevelser, gode som dårlige. Når jeg går ud og investerer i ting bruger jeg selv en del af sådanne fora til at tjekke sælger/forhandler ud - for at se andres erfaringer. Måske har topic starter haft en dårlig erfaring med pågældende behandler, måske har hun ikke, det er op til folk selv at vurdere - det er som oftest umuligt at verificere 100% - derfor tager man selvfølgelig de ting man læser med et gran salt. Ikke desto mindre ændrer det ikke på, at hvis man grangiveligt har haft en dårlig erfaring med en forhandler - så kan jeg godt forstå ideen i at få det ud til en så stor læserskare som muligt - netop det der er ideen med at skrive sådanne ting - at sørge for at så mange folk som muligt hører eens anbefalinger eller det modsatte - det er ikke i sig selv grund til administration.

Og så kan i for øvrigt stikke lovparagrafferne op et sted hvor solen ikke skinner - tror de fleste er klar over at der ikke har været ført een eneste af sådanne sager om ting der er ytret på internetfora endnu - og det er heller ikke realistisk - slet ikke for at ytre en subjektiv erfaring - så hvis du/i vil kontakte politiet på en sådan baggrund (og se om de gider røre det) så be my guest - ellers pak da de gummiparagraffer væk - det hører da ikke hjemme nogen steder.

... og så gider jeg for øvrigt ikke kommentere mere på denne post - blev bare dybt irriteret over sidste kommentar - det er sgu da for åndsvagt... - går da ikke ud fra at folk der læser ting på dette forum er hjernedøde zombier

Det har da absolut intet at gøre med om vi er hjernedøde zombier. Om det så var graffiti på en væg er det stadig noget der kan straffes ved lov.

Link to comment
Share on other sites

... og så gider jeg for øvrigt ikke kommentere mere på denne post

Det må da så gælde for alle poster, da du tilsyneladende ikke længere accepterer de regler, MZ har opstillet for brug af forummet, og som du i øvrigt accepterede, da du oprettede en profil.

5. Det er ikke tilladt at poste indlæg der på nogen måde er i konflikt med dansk lovgivning, herunder materiale af racistisk karakter.

Edited by armamix
Link to comment
Share on other sites

Præcis. Det var også min første tanke.

Hej igen,

Jeg er hverken konkurrent eller ude på at hænge nogen uskyldigt ud.

Fair nok at I har slettet mit indlæg...

Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Det var bare en krænkelse der har taget mig meget lang tid om at komme mig over og da jeg skrev indlæget, var var bare så ked af det og ked af at han havde tilladt sig, at misbruge sin posision, at jeg måtte skrive en advarsel til andre. At jeg har skrevet på 2 sites er egentlig bare af den årsag, at jeg ikke havde nogen anelse om, i hvilket forum det ville være relevant at sende sådan en advarsel...

Det er ikke noget jeg har oplevet før, og jeg kommer heller ikke til det mere, for jeg har lært nu... Tag altid en person med, når du skal til behandling hos alternative behandlere, måske endda også hos andre læger.

Det var en meget ubehagelig oplevelse jeg havde. Meget!! Og den slags tager tid at komme sig over...

Fik aldrig anmeldt ham, da det jo kræver utrolig megen energi. Og den energi eksisterer bare ikke, når man lige har været igennem et discospollaps forløb, og oveni bliver krænket. Sorry.

Og optage samtalerne, ville jeg meget gerne have gjort, men hvordan gør man det??

Set i bagspejlet var det selvfølgelig det jeg skulle have gjort, men det kunne jeg altså desværre ikke dengang. Og i dag er det jo forældet...

Men jeg havde bare brug for at sende en advarsel til andre piger der skal ind til ham!

Hvis det var mig der skulle ind og behandles af ham, og jeg havde set denne advarsel på nettet, ville jeg da bare sørge for at have en venninde med, og så ville det jo aldrig ske...

Selvfølgelig skal man selv vurdere alt hvad men læser på nettet og kun tage det man føler at man kan bruge!

Det var bare ment som en advarsel, ikke andet.

Jeg havde en dybt ubehagelig oplevelse, ikke andet.

Og så undskyld at jeg ytrede mig. Det faldt ikke i god jord. Det kan jeg kun blive rigtig ked af.

Ha en god torsdag!

Link to comment
Share on other sites

Det, der er galt er, at brilloz sandsynligvis overtræder straffelovens § 267 og dermed kan straffes med fængsel i op til 4 måneder.

Det er ærgelig at det er den der har haft en meget ubehagelig oplevelse, er den der pludselig er den skyldige.

Hvad ville I have gjort i den situation jeg har været i?

Link to comment
Share on other sites

Tidligere har jeg gjort det samme med bl.a. IT-butikker der har behandlet mig ringe. Skrevet en post, og herefter indsat den i så mange fora som overhovedet muligt. Det i sig selv kan jeg ikke se noget galt i.

som indehaver af et board, med et helt andet emne, er det den slags man ofte har store problemer med og kalder for spamming/trolling.

Det ses generelt som utrolig dårlig net opførsel :dry::dry:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share