Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      380,535
      posts
    2. 127,945
      posts
    3. 27,130
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,457
      posts
    5. 39,998
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,638
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,586
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,197
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,008
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,739
      posts
    12. Billedgalleri   (218,482 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner


  • Nyeste indlæg

    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Træning - Onsdag Opvarmning 20 armbøjninger   Squat 5 x 60kg 5 x 70kg 5 x 80kg 5 x 90kg 5 x100kg Fint, men mine ben er godt møre.   BOR Samme som squat Fint!   Dips 3 x 10 x mig Fint!    - Ingen shake   Det var en meget kort træning. Jeg har cyklet en del i denne uge, derfor, tror jeg, er mine ben næsten slidt væk. Det kan godt være jeg lige tager et par øvelser imorgen også.
    • Langt pokker i MOL
      Ja, altså indtil i går skulle jeg i dag møde 12:55 - 18:66 men nu er det 14:08 - 22:58. Jeg får så ikke styrketrænet i aften som det var planen men i stedet kom jeg rent faktisk ud på diget og fik smasket nogle intervaller af. Ikke så mange, da jeg lige skulle have øjne og også skulle have tid til at punktere inden jeg skal på arb. Det er længe siden jeg sidst har kørt efter watt og er nu stort set tilbage på min gamle vægt. Det plus at intervallerne blev kørt i masser af modvind gjorde, at jeg måtte ændre på de watt jeg havde tænkt mig at holde for at få lidt kød på.  Jeg fik kørt 9 x 40/20 (nej, jeg kan ikke tælle når jeg er presset) og lå jeg lidt over 450 watt i dem.
      Efter 8 min pause kørte jeg 3 x 3/3. Det første i medvind og de sidste to i modvind. Og så hjem. Desværre meget kort tur men fik mentalt rettet op på det der kiksede i går. http://tpks.ws/t30Nx  
    • Den kedelige gamle mands ultra løbe log.
      Fortsat. Løbe belastningen er efter Keith Livingstones bog Healthy Intelligent training, og det er for hovedsagen dem der bestemmer løbetempoet, hvor det tempo der er beskrevet blot er vejledende. På en god dag løber jeg nemt 5.15 min/km i bakket terrean som let løb. På en dag hvor jeg er træt og det blæser er tempoet tættere på 5.45 min/km Jeg kan mærke at jeg respondere godt på den anderledes træning, og jeg er specielt positiv overrasket over hvor sjovt det faktisk er at løbe fartleg. Samtidigt er jeg begyndt på lidt let bakke træning, også når jeg fx skal bevæger mig på trapperne på min arbejdsplads. Ugens træning blev som følger: Mandag: 7 km @ 2/4 effort. m. 3 bakkesprint. (5.44-5.29 min/km) - Koldt og blæsende i dag. Fik lidt trækning i højre læg unde sidste bakkesprint. Bakkesprinte fungerede ok, men pulsen var noget tid om at stabilisere sig igen efterfølgende. Tirsdag: 6 km mellem løb (5.05-5.29 min/km) @ 74%HHR - Rolig intro til mellem løb. Planen er at løbe 40 min og øge til 70 min over den næste periode. Lige som opstart efter maraton blev det 30 min. Turen føltes generelt rigtigt godt, og tempoet var nemt at holde. Skulle dog lige skele til uret et par gange da jeg endnu ikke helt har fornemmelsen for hvornår jeg rammer omkring de 75%HHR som jeg ideelt skal ligge på. Tempoet der skal ligge et sted mellem ´maraton pace +5 sek - 30 sek passede mig dog fint. Onsdag: 10 km let løb @ 5.49 min/km - Koldt og blæsende i dag. Har spist lowcarb de sidste dage, hvilket godt kunne mærkes i benene i dag. Det var ikke fordi kroppen som sådan føltes tung, men der var ikke meget energi i benene. Fik dog en smule mere flow mod slutningen af turen. Torsdag: 15 km let løb @ 5.37 min/km - Ganske fin tur, selvom det lige tog lidt tid at få varme i benene. Løb turen i de lidt lettere New balance, og de fungerede rigtigt godt. De sidste par kilometer var der god flow i benene. Dejlig tur på trods af at sommeren lader vente på sig. Fredag: Fri Lørdag: 7 km easy @ 5.29 min/km - Fin lille tur for lige at få blodet i benene til at rulle lidt. Varmen lader vente på sig, og der var også en del blæst, men ingen der kørte gylle ud i dag, så dejlig frisk tur. Søndag: 15 km let løb @ 5.37 min/km  - Fin mellem morgen tur. Tager den stadigt lidt med ro efter Hamborg, så det blev kun til ca 1t25m i skoene. Der bliver nok skruet lidt op fra næste uge. Dejligt vejr, med sporatisk solskind, og ikke for meget vind. Perfekt.    
    • Den kedelige gamle mands ultra løbe log.
      25. april - 1. Maj. Træningen er ved igen at være nogenlunde regelmæssig efter Hamburg. Det er blevet til godt 60 kilometers løb, for hoveddelen løbet efter Lydiards trænings principper. Det har lige taget mig lidt tid at få helt styr på begreber, løbetempi og pulsbelastninger, og jeg har været inde og rette til i min træningsplan, der stadigt fungere efter nogle enkle principper der går på at væksle mellem easy/hard ift. løbetempi og belastning.    
    • Langt pokker i MOL
      Lad mig bare få tæsk i spurterne.. :-) Det bliver nok først efter 7 juli, hvor jeg forhåbentlig har bestået min første attest / køreprøve. Jeg kan slet ikke regne med mine arbejdstider da kørelærene ligger og bytter vagter, så vi kommer til at køre mest muligt af de tog jeg skal til prøve i, samt de steder strækninger hvor der er noget jeg mangler. I går flyttede de min vagt i dag med et par timer, da der kom en åbning så jeg kan prøve vaskehallen i Nykøbing F. Og fredag har de ændret, så jeg kan prøve nogle opstillingsspor, jeg ikke før har været på. Vi kan takke ham spanieren der væltede med et tog, da han kørte for hurtigt i et sving. EU er gået amok i forholdsregler for den slags uheld og Bygge & Trafikstyrelsen er nødt til at følge efter, så nu skal kørerlærerne udfylde en røvfuld skemaer om hvor vi er blevet instrueret i at køre med lokale forhold og jeg skal underskrive og erklære at jeg har styr på det. Og mit hold skal også, som de første nogensinde, til prøve i at være strækningskendte. Men ellers en god ide at vi stikker hovederne sammen - jeg er bare ret udfordret på planlægning. Weekenden 4-5/6 er det eneste hvor jeg ved at jeg har fri indtil jeg er færdig på skolen.  

  • Recent Status Updates