Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      380,540
      posts
    2. 127,945
      posts
    3. 27,130
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,457
      posts
    5. 39,998
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,638
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,586
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,197
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,008
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,739
      posts
    12. Billedgalleri   (218,489 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner


  • Nyeste indlæg

    • 1/2 marathon d 19.6 ad modum Hechmann - aerob power
      Update Uha som tiden flyver men det er selvfølgelig også kun torsdag i dag. Træning d 1.5 Yoga 60 minutter Vinyesa flow 60 minutter Hatha Begge klasser som Heat Wave koncept i FW Nørrebrogade. Slet ikke så varmt og intenst som Bikram men stadig fint og en rigtig god lærer på begge  Træning d 2.5 Løb Hechmann grundtræning uge 4 dag 1, 40 minutter i jog-Ae1. Var også tilmeldt noget yoga men lidt træt i kroppen, så fint bare med en ting Træning d 3.5 Yoga 60 minutter FW JBV Vinyesa flow, dejlig time, hvor jeg var rigtig træt inden, at jeg drog afsted og så pludselig fandt ro og god energi Løb Hechmann grundtræning uge 4, dag 2 15 minutter jog 5 min Ae3 4.55-4.41 5 minutter jog 5 minutter AT 4.40-4.36 15 minutter jog derefter nogle pull ups BW og håndstandshalløj. Very nice Træning d 4.5 Restitution.  Blev allergivaccineret. Var tilmeldt yoga men sent på dagen og trængte bare til at komme hjem pga en masse jobmæssige udfordringer. Ifølge astma læge, såkan jeg formentlig stoppe efter næste gang og ja det vil faktisk være rart at være fri for cytokin storm og det også selvom, at jeg ikke er nær så dårlig og uarbejdsdygtig som for år tilbage.  Træning d 5.5 Yoga Halvanden times dejlig event i formiddag.  Løb Hechmann grundtræning uge 4, dag 4 15 min jog-Ae1 6.40-5.18 15 min Ae2-Ae3 5.18-4.36 10 min jog 15 min Ae2-Ae3 15 min jog (-Ae2) Zonerne lidt anderledes da jeg trænede på et gammelt løbebånd i FW Nørrebrogade, der kun havde km/h som output. Gik nu fint alligevel og for den sidste afjog gled benene af sig selv op i det højere tempo.  Ellers i gang med at rydde godt op i flere ting. I morgen job og så weekend. Fortsat dejlig solskinsaften til boardet
    • Belieber
      Uge 13, Dag 4 - Zhredding Zeazon   90,0kg   Diæten bider rimelig hårdt pt. Togene mellem Roskilde og Odense er nedlagt henover 'ferien', så det bliver tre træninger i Ringsted.   Bænkpres m. stop 8x20kg 8x20kg 5x60kg 5x60kg 5x100kg 5x110kg 5x120kg 5x130kg   Decline bænkpres 8x20kg 8x60kg 8x100kg 8x100kg 8x100kg 8x100kg 8x100kg   PL Skulderpres 10x40kg 10x80kg 10x80kg 10x80kg 10x80kg   Db lateral raise 8x15kg 8x15kg 8x15kg 8x15kg   Swiss ball crunches SS Lægpres 15xbw + 12x200kg 15xbw + 12x200kg 15xbw + 12x200kg 15xbw + 12x200kg 15xbw + 12x200kg   Seated calf raise SS Hanging leg raises 10x70kg + 10xbw 10x70kg + 10xbw 10x70kg + 10xbw 10x70kg + 10xbw 10x70kg + 10xbw        
    • Motion i balance™
      Nu skal jeg ikke gøre mig klog på laktat grænser osv. Men jf. Levingstones bog, er tricket faktisk at træne så korte pas at man aktivere de hurtige twitch fibre og muskler, men også så kort at man ikke forsure blodet for meget, hvilket medføre for lang recovery tid.  Det er her jeg ser at den store succes Lydiards løbere faktisk har haft, må betyde der er en noget om teorien. Så jo der bliver dannet mælkesyre, men kunsten er ikke at danne så meget at det virker hæmmende. Det er her korte bakkespring, fartleg osv kommer ind.  Der hvor man danner mest mælkesyre er under de lange steady state ture, men det er stadigt, eller bør være, under laktat grænsen.
    • Motion i balance™
      Men det holder så ikke rigtigt, eftersom der hele tide bliver produceret mælkesyre... og bakkesprint/fartleg er bestemt også anaerobe aktiviteter.
    • Got legs?
      A: Via A-Team eller kørt VM
      B: Min 24 point
      C: op til 23 point
      D: op til 23 point (Det er valgfrit at vælge D eller C, men de fleste der kommer op fra junior vælger som regel C)

  • Recent Status Updates