Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      381,044
      posts
    2. 127,970
      posts
    3. 27,144
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,475
      posts
    5. 40,021
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,661
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,587
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,201
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,035
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,746
      posts
    12. Billedgalleri   (219,003 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Onkel Troels
      Torsdag:   Transportcykling  - 19km  løbebånd - 3,4km (15min)  Ville ha' løbet en 5km men blev afbrudt pga arbejde. Lidt træls. Men dagens mængde cardio var alligevel fornuftig grundet cyklingen. Var nede og veje 95kg idag. Det er 8 kg lettere end i starten af februar. 
    • Mugges log
      Pull ups 3x4xBW Hyper extensions 2x10xBW+15 kg DB skulderpres 2x10x15 kg Benpres 2x15x12 stacks Liggende leg curls 2x15x40 kg Push ups 3x6 Planke 1x1,5 minut
    • Belieber
      Frequency Festival - Fase 1, Uge 1, Dag 4   91,1 kg. 15'ere er ulækre uanset hvor lav vægten er.   OL Squat 6x60kg 6x60kg 15x90kg 15x90kg 15x90kg   Leg curls 15x90 15x90 15x90   Db bænkpres 10x20kg 10x20kg 10x27,5kg 15x35kg 15x35kg 15x35kg   CS DB row 12x20kg 15x27,5kg 15x27,5kg 15x27,5kg   MAG MG Pulldown 15x9 15x9 15x9   Seated calf raise 15x40kg 15x40kg 15x40kg   Decline crunches 15xbw 15xbw 15xbw
    • Aerob træning
      Se, nu gik lyset op for mig, når du nævner MAS. Indtil nu har du ikke tydeligt forklaret brugen af "aerob træning", eller også er det mig der er dum, hvilket også er en reel mulighed. Men MAS er ikke lig med aerob træning. Du kan stadig ikke bare forvente, at alle ved aerob træning skal referere til en intensitet, og det er stadig en teknisk forkert betegnelse. Aerob betyder simpelthen "med ilt / kræver ilt", om man vil det eller ej. Man kan ikke bare ændre et ords betydning, fordi man er i en bestemt branche. Dog er det rimelig underforstået at i træningsverdenen betyder "aerobe processer" energiomsætning hvor ilt indgår. Hvis man er i fødevarebranchen, vil det sandsynligvis betyde forrådnelsesprocesser hvor ilt indgår. Aerob er et meget brugt begreb i mange forskellige brancher, og altså ikke kun i træningsverdenen. MAS er et fint begreb, når det præcis defineres, hvordan man bruger det. Selv her er der stor uenighed om, hvordan man beregner den specifikke fart. Men når man har fundet en MAS-værdi som f.eks. 5 m/s, så er denne værdi yderst brugbar i den praktiske træning. Her er vi helt enige! MAS hænger jo direkte sammen med vo2max, som derfor er en definition af den maksimale iltoptagelse ved en given hastighed, og dermed også en værdi der referere til energiomsætningen hvor ilt indgår. Så den præcise beskrivelse for MAS burde måske være, "The speed where maximal aerobic energy conversion is reached". Det har man så valgt at forkorte til maximal aerobic speed, som jo er fint nok, så længe der er enighed om den præcise betydning. Jeg mener derimod ikke der er enighed, hvad aerob træning betyder.
    • Aerob træning
      Kredsløb = aerob. Ja Nej aerobtræning er ikke træning hvor der involvere ilt.. det er nogen specifik intensiteter. Hvori energi produktion primært ske med ilt tilstede... Troller du? Det er tredje gang jeg svar på det.  Og hvad så det ikk giver mening får dig at tabata forbedre en aerobt.. sådan er det bare. Aerob angiver et speciel intensitet tid og pause forhold med nogen specifik reaktion i det stor og lille kredsløbet, i muskelcellen, leveren etc. Du kan ikke bruge pulsreserven til at vurdere den anaerobe intensitet. Den er ene og alene gavnlig ved aerob træning. Så derfor er % af pulsreserven ikke dækkende. Når jeg lavere program til fodboldsspiller bruger jeg begrebet MAS.. (maximal aerobic speed).. men det fungere ikk til en bokser f.eks. der både bokser, cykler, sjippere, springer, sprinter, kaster og løbere. Prøv evt at søg på dan baker og MAS.    Aerob lav intensitet er ved 50-70% af pulreserven. Nogen bruger udtrykt easy pace (jack daniels), andre LSD (long slow distance) Aerobe moderat 70-90%. Også kaldet anaerobe tærskel træning. Aerobe høj intensiv 90-100%. Vo2max intervaller.  Er repetetions aerob eller anaerobe træning?   Lav intensiv og aerobe lav intensiv er det samme. Jeg var bare doven Nej det kan jeg forstå.. og det har jeg så forklarede dig over flere gange. Tak for snakken. 
  • Recent Status Updates