Hop til indhold

Foto

Morten Z

• Please log in to reply
143 svar på dette emne

#141 Blackmoore

Blackmoore

Nørd

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.813 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:det kolde hårde Vesthimmerland

Indsendt 13. juli 2004 - 21:55

God bedring til hele haj familien :)

Naturvidenskabens hjørne

So, a neutron walked into a bar and said "I'd like a beer, please."

After the bartender gave him one, he said "How much will that be?"

"For you?" said the bartender "No charge."

#142 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.238 Indlæg:
  • Sted:København

Indsendt 11. august 2004 - 21:08

Jeg vil lige starte med at sige at den lille har det fint og der ikke har været flere problemer. Omvendt må man også sige at når man får små børn, så passer det nogenlunde med, at det de gainer - det taber faderen.

Nå, i dag fik jeg trænet lidt i parken. De fleste af jer vil nok kalde for noget maskin-lal, men jeg er pt. ved definere nogle styrketræningsprogrammer som forhåbentlig vil danne grundlag for nogle officielle anbefalinger. Ikke med fokus på muskelvækst eller råstyrke, men udelukkende med sigte på størst mulig sundhedseffekt med en realistisk indsats for dem der trænger mest til forbedringer. Der vil naturligvis blive skrevet mere om det her på MOL vi er lidt længere.

"If I had more time, I would have written you a shorter letter"
Mark Twain

#143 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.238 Indlæg:
  • Sted:København

Indsendt 24. august 2004 - 21:00

I erkendelse af at min egen træning er rasende uinteressant vil jeg i stedet lade denne log handle om andre ting.

Forleden var jeg til et interessant seminar omkring bl.a. satelitceller og IGF-1. Satelitcellerne spiller afgjort en vigtig rolle i relation til hypertrofi. I takt med at muskelcellen vokser sørger satelitcellerne for at der bliver tilført nyt kernemateriale (DNA). Der er nu ting der tyder på at de kun spiller en sekundær rolle - dvs. deres aktivering er en konsekvens af hypertrofi og ikke en primær årsag.

Omkring IGF-1 lader det til at muskelisoformen først og fremmest er vigtig for at undgå atrofi og sikre heling efter muskelskade, men ikke nødvendigvis kan bevirke den deciderede hypertrofi.

Et af de mange åbne spørgsmål nu ift. hypertrofi er hvorvidt mikroskade af musklen overhovedet er ønskelig eller det blot er en uundgåelig konsekvens af den spændingsudvikling der er nødvendig som stimulus til vækst.

Spændende stof.

Vedhæftede fil(er)

"If I had more time, I would have written you a shorter letter"
Mark Twain

#144 angel

angel

SIV.. bøjer i blæsten!!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.913 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Jyllands Rockerborg Nr. 1

Indsendt 25. august 2004 - 06:58

Hej Morten....

Du har vel ikke nogle link til artikler om emnet ... lyder meget spændende :D
Life grants nothing to us mortals without hard work!

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere