Statusopdateringer
-
MissIndividualWeeeee, så begynder jeg at se resultater! Fuck yeeeaaah! :)
Vis kommentarer (1)
-
Dr. DurdenHvordan afgør man om en ledfortrækning på ydersiden af knæet er minor elle rmajor?
Vis kommentarer (3)
-
Nick_BBMå man træne dagen efter en tatovering? Den er placeret på oversiden af venstre underam.
Vis kommentarer (4)
-
PayamLeder efter lejelejlighed i København - vær en bro og tænk på mig hvis I hører om noget :)
Morten Z
Indsendt 13. juli 2004 - 21:55
George Carlin: "The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done"
Indsendt 11. august 2004 - 21:08
Nå, i dag fik jeg trænet lidt i parken. De fleste af jer vil nok kalde for noget maskin-lal, men jeg er pt. ved definere nogle styrketræningsprogrammer som forhåbentlig vil danne grundlag for nogle officielle anbefalinger. Ikke med fokus på muskelvækst eller råstyrke, men udelukkende med sigte på størst mulig sundhedseffekt med en realistisk indsats for dem der trænger mest til forbedringer. Der vil naturligvis blive skrevet mere om det her på MOL vi er lidt længere.
Indsendt 24. august 2004 - 21:00
Forleden var jeg til et interessant seminar omkring bl.a. satelitceller og IGF-1. Satelitcellerne spiller afgjort en vigtig rolle i relation til hypertrofi. I takt med at muskelcellen vokser sørger satelitcellerne for at der bliver tilført nyt kernemateriale (DNA). Der er nu ting der tyder på at de kun spiller en sekundær rolle - dvs. deres aktivering er en konsekvens af hypertrofi og ikke en primær årsag.
Omkring IGF-1 lader det til at muskelisoformen først og fremmest er vigtig for at undgå atrofi og sikre heling efter muskelskade, men ikke nødvendigvis kan bevirke den deciderede hypertrofi.
Et af de mange åbne spørgsmål nu ift. hypertrofi er hvorvidt mikroskade af musklen overhovedet er ønskelig eller det blot er en uundgåelig konsekvens af den spændingsudvikling der er nødvendig som stimulus til vækst.
Spændende stof.
Vedhæftede fil(er)
Indsendt 25. august 2004 - 06:58
Du har vel ikke nogle link til artikler om emnet ... lyder meget spændende
Indsendt 16. maj 2005 - 18:18
Cyrille Guimard
Indsendt 16. maj 2005 - 21:34
Indsendt 25. juli 2005 - 23:02
Indsendt 25. juli 2005 - 23:07
Rommel
Indsendt 28. juli 2005 - 18:08
Monster stor tillykke med din fødseldag.....
40 år... wow
Vedhæftede fil(er)
0 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere