Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      12 sep
    Oksen fra Århus N

Danmarks længste fredagsbar i dag, i super vejr!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
Se alle updates

Foto

Vægtvogterne "kostplan"

• Please log in to reply
49 svar på dette emne

#1 Currant

Currant

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 134 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 16:39

Hejsa... :)

Jeg er efterhånden ved at være træt af at prøve at holde en kostplan, da jeg ikk hele dagen igennem står for madlavning, spisetider osv... Det bli'r hele tiden ustabilt :(

Men min mor har nu tilmeldt sig noget Vægtvogterne hvor man tæller points gennem dagen - noget med at man så "nærmest" kan spise det man vil - selvfølgelig fordele pointne lidt fornuftigt...

Jeg føler mig så lidt fristet til at måske hoppe på den vogn for at holde lidt styr på kosten... Jeg vil gerne udtrykke min respekt for Vægtvogterne - jeg ved de har gode resultater på samvittgheden... Men er deres planer ikk primært for de lidt mere stærkere overvægtige?

Vil jeg kunne ha resultater ved at hoppe med?

Jeg er 178 cm og vejer 80 kg - desuden er jeg kraftigt bygget...
Jeg kan æde ligeså tosset jeg vil - det kan ikke sætte sig nogen steder fordi der er optaget...

#2 SpArKleZ

SpArKleZ

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 177 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 16:55

Jamen jeg tror sådan set bare at vægtvogternes 'points' er en forenklet og noget mere upræcis måde at tælle kalorier på.
Jeg går ud fra at man får tildelt X antal points alt efter hvor meget man vejer og hvor aktiv man er i sin hverdag. Det er jo sådan set fint nok at man bliver holdt lidt i ørene hver uge, men det vil være mere præcist og ganske gratis at tælle kalorier i stedet.

#3 Currant

Currant

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 134 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 18:05

Det er fuldstændig rigtigt, men det er sq svært at få alt strikket så præsist sammen når man har en hel familie der skal til judo, fodbold, tennis og ridning på forskellige tidspunkter og maden ikk lige er så afvejet hver dag - er der 1 kilo kød så spiser man det - er der et halvt spiser man det - man spiser hva der kommer...

Boede jeg for mig selv og sådan ville det være noget nemmere - ligesom mange af jer toptrimmede kamprobotter herinde sikkert gør :lol:
Jeg kan æde ligeså tosset jeg vil - det kan ikke sætte sig nogen steder fordi der er optaget...

#4 ap1983

ap1983

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 361 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand

Indsendt 25. maj 2004 - 18:14

Jo VV har mange gode resultater, men jeg giver ikke meget for det.

Det er "nemt" nok at være på en kur, men hvad så når du har fået dit mål og begynder at spise nomal igen? Jeg har oplevet mange som har brugt vv til at tabe sig med, men efter de har nået deres mål har de tager det mest på igen.

Jeg har brugte/bruger en diætis, med hende har jeg lavet nogle madplaner jeg som følger. Nu har jeg næsten nået mit mål, og så ændre vi bare planen så jeg får mere at spise (men heller ikke mere end at jeg ikke tager på).

Jeg tror at vigtigeste for dig er at ændre hele din livstil for at du har noget du kan bruge langt fremme i tiden.

Men det er jo op til dig selv, bare mit synspunkt :D
It's not about how hard you hit. It's about how hard you can get hit, and keep moving forward.
Gået fra 133kg - 85kg.

#5 Currant

Currant

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 134 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 20:04

Det har du nok ret i - jeg har ikk tendens til at tage på med min normale kostindtagen - jeg har bare i en årrække været overvægtig pga for meget computer og cola...

Så jeg ville bare lige tabe de nødvendige kilo og så ellers fortsætte som altid - dog med kosten lidt i baghovedet når man ryger forbi McD eller noget...

Men du er bestemt værd at lytte til :) - dine resultater er virkelig flotte og du ved sq hva du snakker om... B)

#6 ThomasNA

ThomasNA

Forum macro-bitch

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.849 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Odense

Indsendt 25. maj 2004 - 20:23

Du kan tro den kur virker.
Efter 2-3 måneder på kuren udvikler du en "adr" mekanisme overfor fedt ;)
"If you have to eat shit, don't nibble."

#7 zink_brian

zink_brian

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 647 Indlæg:
  • Sted:Vordingborg

Indsendt 25. maj 2004 - 20:30

Du kan tro den kur virker.
Efter 2-3 måneder på kuren udvikler du en "adr" mekanisme overfor fedt ;)

Og hvad er det? :blink:
Instruktør siden 26.07.2000
(Uden diplom)

Sydsjællanske BB'er

#8 MaxPower

MaxPower

Girevik

• .Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 25.414 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Hvidovre

Indsendt 25. maj 2004 - 20:34

Hvis man alligevel vil holde regnskab med sin kost virker det for mig tåbeligt at bruge en upræcis metode.
Jeg kender ikke VV's point-system i bund, men følgende fra deres hjemmeside forholder jeg mig særdeles skeptisk overfor:

Hver fødevare er tildelt et bestemt antal Points: Du skal blot sørge for at spise for det antal point som du er blevet tildelt.

og

Du kan spise din yndlingsmad, og kommer ikke til at sulte.

hvis du har et bestemt antal point at gøre godt med, og din ynglingsmad har mange point bliver det nok svært at holde sig mæt hele dagen.

valgfri mængde kartofler..............2 Points

:blink: :blink: :blink:

Du skal ikke veje eller måle din mad.

så det er ligemeget hvor stor jeg laver min hakkebøf - bare der kun er en? :tongue:

Med lidt viden og en god portion sund fornuft kan man godt tabe sig uden at skulle tælle kalorier hver dag - men det er en forbandet lærerig proces i det mindste at prøve.

jeg har bare i en årrække været overvægtig pga for meget computer og cola...

Lær at drikke light :)
Det lyder absurd, men det KAN lade sig gøre.
1½ L "rigtig" cola indeholder ca 600kcal, sådan rundt regnet en femtedel af dit samlede energibehov pr dag.
Drikker du 1½ L om dagen vil du tabe cirka et halv kg om ugen bare ved at skifte til light

#9 ThomasNA

ThomasNA

Forum macro-bitch

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.849 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Odense

Indsendt 25. maj 2004 - 21:01

Man får kvalme af fedt osv.. Nej du kan SAGTENS spise dig mæt.. bare rolig
"If you have to eat shit, don't nibble."

#10 Guest_Slettet bruger_*

Guest_Slettet bruger_*
  • Gæster

Indsendt 25. maj 2004 - 21:02

Boede jeg for mig selv og sådan ville det være noget nemmere - ligesom mange af jer toptrimmede kamprobotter herinde sikkert gør  :lol:

Enhver ændring i livsstil kræver hååårdt arbejde. Bevidsthed om, hvor man er, hvor man vil hen og hvordan. Ikke ualmindeligt at tro, at de andre har lettere ved det... fordi, fordi og græsset er altid grønnere... Alle har sit at kæmpe med. Jeg tilslutter mig i øvrigt kalorie tællerne - selv/kost-indsigt der vil noget. Held og lykke med det Currant

#11 CLO

CLO

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.939 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. maj 2004 - 21:02

Hehe, Vægtvogterne har een fordel: Du kan leve af mars & rigtig cola, bare du ikke får mere end dine point :blink: :lol:

Hvad har du spist i dag ? 2 kingsize mars & 1 l. cola :)

Sorry, nu skal jeg nok være seriøs: Tæl kalorier ! I starten er det en lille smule bøvlet, men ret hurtigt får du en fin fornemmelse af mængderne, således at du kan tage den på slump. En ugentlig vejning & stiger din vægt selv om du har passet din kost, så er det frem med vægten igen ! Tast det hele ind i Krop & kost fra AllNatural så skal du ikke selv regne så meget.

Nemt, hurtigt & billigt ! :)
/Claus
MUBSVET medlem No. 32
'Rigtigt brugt er livet langt nok. ' Seneca

"Mader: ..ja, på godt dansk ville man sige, at han er en flot fyr. Leth: ..ja!" Jørn Leth og Jørgen Mader

#12 Currant

Currant

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 134 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 21:15

Nemt, hurtigt & billigt ! :)

Hvis man skal fordele kosten ud så det er fornuftigt fordelt - så synes jeg det er umuligt at gøre billigt...

Hva har du i en ugentlig indkøbspose, mester?

#13 Currant

Currant

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 134 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 21:44

Har lige kigget lidt på det regneark der - det ser jo meget smart ud - men gemme opskrifter? Hva mener du med det - jeg ved ikk lige hvordan du gør det :)

#14 FittSmoker

FittSmoker

Filthy Few - 100% clean

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.053 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 21:47

Currant> hvorfor skulle det blive dyrere ?

Som manger siger, så tæl kcal hvis det er et problem selv at kontrollere det på gefühl.

Det kan være bøvlet istarten, især hvis man ligepludselig skal til at overskue en fuld varieret kost bestående af alle mulige eksotiske varer - derfor kan det være en fordel at starte i det små med en knap så varieret kost, som man ihvertfald kender kcal. antallet på - og så langsomt udvide sortimentet.

Det svinger selvfølgelig afhængigt af hvordan man spiser - hvis ens måltider ikke er tilrettelagt kan det selvfølgelig være en anelse svært - men har man styr på sine måltider fordelt over dagen, ved man efterhånden hvor mange kcal et givent måltid skal indeholde, og hvad det skal bestå af.

Og så er det faktisk ikke så svært, og man finder ret hurtigt udaf hvilke madvarer der har høj kurs - og her falder marsbarren hurtigt fra ;)
Form billeder
Jeg snakker ikk’ med nogen – ser ikk’ nogen
Jeg taler ik’ til nogen – der eksisterer ik’ nogen

#15 CLO

CLO

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.939 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. maj 2004 - 22:02

Brød: 30 g morgen, 60 g. frokost & 30 g. aften
Grønt: 3-500 g både frokost & aften
Frugt 4-5 stykker (Maks. 1 banan & den tæller som 2 styk)
Mælk: en kvart liter skummemælk
Ost: 25 g. fed ost om morgenen
PEPSI MAX :w00t:
2-3 l. vand
170-220 g. kød til frokost eller 2 hele æg
200-250 g kød til aften.
Evt. gulerødder som mellemmåltid

Desuden tilsættes ca. 15 g. olie utilberedt til maden hver dag & laves dressing af 250 g. ylette.

Vigtigt: Mange små måltider, godt med vand, skær ned på kulhydrater (Ikke helt væk)

Anslået pris om dagen? Godt spørgsmål, tør ikke regne det sammen :lol:
Men i mit tilfælde går det nok lige op med de penge jeg sparer på junkfood :)
Et slag på tasken er vel ca. 80 kr./dag incl. Pepsi Max, hvis jeg selv laver alle måltiderne.

Har dog den fordel at jeg spiser frokost i kantinen med mælk & 1-3 stk. frugt for 325 kr/måned. :w00t:

Men generelt er det jo mange penge at spare ved at kigge sig lidt for når man handler. Bruger altid en time om søndagen på at pløje reklamerne igennem 6 liiige checke hvor der er grøntsager, pepsi max & kød på tilbud. En vis forskel på at betale 12-15 kr. for broccoli, når man kan få 2 for en 10'er.

Jeg tror ikke AllNatural arket kan gemme opskrifter, men på den anden side, det tager ganske få øjeblikke at veje maden & et par minutter at taste det ind.

Dette indlæg er blevet redigeret af CLO: 25. maj 2004 - 22:05

/Claus
MUBSVET medlem No. 32

"Mader: ..ja, på godt dansk ville man sige, at han er en flot fyr. Leth: ..ja!" Jørn Leth og Jørgen Mader

#16 SpArKleZ

SpArKleZ

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 177 Indlæg:

Indsendt 25. maj 2004 - 22:08

Ost: 25 g. fed ost om morgenen

Hvorfor skal den være fed? Ostefedt er da noget af det værste man kan få (mættet fedt), så alle bør vel vælge de magre udgaver uanset om man vil tabe sig eller ej? :confused2:

#17 Rønne

Rønne

Som snydt ud af næsen på sin far ..... stakkels knægt!

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.397 Indlæg:
  • Sted:Århus V

Indsendt 25. maj 2004 - 23:41

Jeg vil gerne tilslutte mig koret at kcal-tællere og Allnatural kost-krop-ark. Jeg har cuttet i 10 uger og det var ikke blevet en succes, uden at tælle Kcal. Jeg er gået over til tæt på ligevægtsindtag og jeg tæller stadig hver eneste Kcal. Hvordan skulle jeg ellers vide om jeg gør det rigtige? Prisen på mad er ikke speciel høj fordi du er på diæt/cutte-kur. TVÆRTIMOD. Bilka har pt. 11 poser grønt for 100 kr. = 12-14 kr. kg. Kohberg rugbrød til en 10'er = 7,15 kr/kg. Pålæg til 7 kr/pk = 47 kr/kg. Find lige billigere mad noget sted. Der er altid god og sund mad på tilbud et eller andet sted.
Vi ses på Bakken.......Gøglertrold.

#18 CLO

CLO

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.939 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 26. maj 2004 - 10:10

Fed ost smager bare bedre, så hellere lidt mindre af det :) Men det fremgik jo ikke specielt tydelig, sorry :bigsmile:
/Claus
MUBSVET medlem No. 32

#19 Torskefjæs

Torskefjæs

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 691 Indlæg:
  • Sted:Hillerød

Indsendt 26. maj 2004 - 10:36

Jeg har engang tabt 19 kg på VVs madplan, uden noget motion overhovedet, på et halvt år, så jeg synes det virker meget fint, men hvis det kun er 10-15kg du skal smide tror jeg ikke det er noget for dig.
user posted image

#20 Kranken

Kranken

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 20 Indlæg:

Indsendt 26. maj 2004 - 14:59

Jeg har engang tabt 19 kg på VVs madplan, uden noget motion overhovedet, på et halvt år, så jeg synes det virker meget fint, men hvis det kun er 10-15kg du skal smide tror jeg ikke det er noget for dig.

hehe... det lyder velkendt
Du skulle vel aldrig være en udsending fra fedmefundamentalisterne?

:blink: :blink: :tongue:

Dette indlæg er blevet redigeret af Kranken: 26. maj 2004 - 15:02

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere