Smerte i underarm


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Kunne godt lyde som noget sene betændelse af en art. Normalt ikke noget der lige går væk, lige med det samme.

Mange får smerter i underarmen, når de curler med håndfladen opad. Så istedet kunne du se om det ikke går bedre med en variation af hammer curls. Under alle omstændigheder ville jeg droppe den øvelse hvor smerten opstår.

Link to comment
Share on other sites

Curler du siddende eller stående`?

Prøv enten at holde en pause, eller lav om på din teknik.

Jeg lavede en årgang siddende preachercurls-agtige ting, som gik lige direkte i mine underarme og forårsagede heftige smerter, som du beskriver. jeg ændrede min curlteknik, og curler for tiden stående - og har ingen problemer (med DEn øvelse) mere. Laver du andre øvelser, som måske også kan forårsage elelr forværre smerten? Eks. Droppede jeg i samme periode tricepsextensions, hvilket også var medvirkende, i mit tilfælde, til smerterne.

edit; hvad har smerter i underarmene egentlig med maksimal muskelvækst at gøre? :raisebrow:

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Ja emnet er vist postet i et forkert forum.

Jeg har selv i perioder problemer med underarme - selvom problemet kan være udtalt i lige curls, kan det som Eruption er inde på sagtens være andre øvelser / teknik der rent faktisk har skylden.

Har du nogen problemer i rygtræningen med dit greb ?

Hammer-curls er en dræber for mit vedkommende, detsamme er tung upright row (uden straps) også.

Link to comment
Share on other sites

Træn dine underarms muskler med high intensity, altså lav belastning. Den skal ikke holdes i ro, så går betændelsen ikke væk, men generer bare ikke, derved udskyder du bare problemet. Drop alle øvelser hvor du får ondt og begynd at brug håndledsstøtter/stropper fremover for at aflaste trykket på din håndled, hvorfra betændelsen udspringer.

Husk at for at få ordentlig fat i Biceps Brachii og delvist Brachialis; der begge hæfter på begge underams-knogler, bliver du nødt til at lave flektionen i albueledet med forskellige håndstillinger for at få ordentlig fat i musklen, derfor går det ikke bare at begrænse dig til nogle få bevæg-baner. Ikke begrænse dig selv :bigsmile:.

Det kan være udsprunget af at du har brugt en forkert stang til nogle øvelser og derved fået et unaturligt vrid i håndledet. Eks.: hvis du tager preacher curls med begge arme i skulderbredde der peger parrallelt ligeud, og samtidig bruger en stang de er helt lige, vil du blive nødt til at vride håndledet en smule udad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har helt det samme problem og er ret sikker på at det er noget betændelse, men har haft det i rigtig lang tid nu nok snart et par år uden det er gået væk, men jeg holder mig fra øvelser hvor det opstår og det er hovedsageligt barbell curls med hvilken som helts stang det nu skal være, så jeg holder mig fra vægtstang og kører med håndvægte istedet og på den måde mærker jeg slet ikke noget til den skade. Jeg ved ikke hvordan man skulle kunne komme af med det, men er ret sikker på at hvile ikke er vejen frem fordi det har jeg haft prøvet uden nogen form for effekt, men det er jo ikke sikkert at vi fejler det samme så jeg har svært ved at svare på hvad der er det rigtige at gøre for dig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Voravong
Jeg har helt det samme problem og er ret sikker på at det er noget betændelse, men har haft det i rigtig lang tid nu nok snart et par år uden det er gået væk, men jeg holder mig fra øvelser hvor det opstår og det er hovedsageligt barbell curls med hvilken som helts stang det nu skal være, så jeg holder mig fra vægtstang og kører med håndvægte istedet og på den måde mærker jeg slet ikke noget til den skade. Jeg ved ikke hvordan man skulle kunne komme af med det, men er ret sikker på at hvile ikke er vejen frem fordi det har jeg haft prøvet uden nogen form for effekt, men det er jo ikke sikkert at vi fejler det samme så jeg har svært ved at svare på hvad der er det rigtige at gøre for dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har det på NØJAGTIG samme måde - jeg fik det for et års tid siden da jeg kørte et temmelig volumiøst program. :dry:

Mit ser heller ikke ud til at ville gå væk...men ligeledes...curls og hammer = ingen problemer. Er dog lidt bekymret ved, at når som helst jeg samler en lige stang op, så gør det nas i underarmen. For mit vedkommende er det den ende af underarmen som er tættets på biceps.

Link to comment
Share on other sites

vil bruge håndledsstøttere så drenge.. har dem nemlig, så kan sq lige så godt bruge skidtet!

Forresten, så foreslår mange af jeg at jeg ska gå over til at bruge håndvægte og ikk stang.. Men det er netop ved håndvægte jeg får smerter.. Har dog ikk prøvet med stang om der er forskel..

Men kort sagt, foreslår de fleste håndstøttere og evt. udskifte incline dumbell bicep curls med hammer curls????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share