Så har jeg fået blod på tanden mht. de 3 store (bænk, squat og dødløft).
Jeg er 22år, 183 cm høj og 81kg tung, jeg har tidligere i 16-17 års alderen vægt trænet mht. håndbold, men kom ellers først ordentligt igang efter jeg startede i mili. Det har indtil fornylig været decideret disko pumpning, da jeg i forbindelse med min værnepligt i Aalborg var henvist til FitnessDK hvis jeg ville træne inde i byen, hvor jeg boede.
MEN .... efter jeg er startet på studie i Aarhus, har jeg her fornyligt kørt et Sheiko Beginners I med en kammerat og kun en uges deload (var utålmodig
Bænk:
Start max 1rm: 90kg
Slut max 1rm 100kg
Squat (har ikke trænet ben siden jeg var 17 pga en knæ skade)
Start max 1rm: 110kg
Slut max 1rm 130kg
Dødløft (har aldrig kørt øvelsen før og det var grebet i højre arm der svigtede ved min start max, men havde en max på omkring 100 i frivend som 16årig)
Start max 1rm: 120kg
Slut max 1rm 180kg
Det er så udgangspunktet!
Vil primært have min bænk endnu mere op og har indtil videre valgt at forsætte Sheiko programmet over i det her bænkpress program, hvor jeg pt er i starten af uge 3.
Men da jeg har haft gode resultater med Dødløft, har jeg sat mig for at få 200kg op inden nytår. Ved ikke helt endnu hvordan programmet skal køres, har indtil videre skudt 1-2 dødløft træningspas ind mellem mine bænkdage, hvor jeg kører 3 rep x 5 sæt med stigende vægt.
Mit gamle knæproblem meldte sig igen i forbindelse med squat under Sheiko, så jeg var ved læge med det (igen igen). Han mente det var på grund at jeg havde en meget udpræget tendens til at smide røven bagud under powerquat, så min knævandring fik en større tendens til at vandre i 3 dimensioner istedet for 2 (hvis I kan følge mig). Han foreslog istedet at jeg prøvede at kører olympisk (Hvilket var helt umuligt for mig grundet førnævnte tendens) eller frontsquat (som jeg nu er gået over til), hvor jeg skulle starte med lette vægte og så bevæge mig op ligesom jeg blev mere sikker i øvelsen.
Derfor dagens træning:
startede med frontsquat, da dødløft var optaget
70kg 5rx5s
derefter lidt rask dødløft
130kg 3rx5s
og endelig lidt benpres
100kg 5rx1s
150kg 5rx1s
180kg 5rx3s
Imorgen er det så bænk med 77,5kg 4rx5s og et par sek pause i bunden, da min bund styrke virkelig halter.
Har uploadet mit 180kg max dødløft, missede 185 da højre greb smuttede. Ved gensyn med videon kan jeg godt se teknikken halter i selve rykket og jeg får en svag bue i ryggen. Ikke noget jeg har oplevet siden!
Nye max pr 15. september 2005
Bænk 120kg (godkendt stil -- 130kg med løftet røv 10/12 '05) (155kg i touch 'n go med løftet røv og trøje
Squat 180kg (med knæbind og bælte 02/01 '05 godkendt dybde -- 160kg RAW)
Dødløft 225kg (230 i ikke godkendt stil)
Klik her for dokumentation
Tind
Dette indlæg er blevet redigeret af Tind: 26. februar 2006 - 17:39