Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Ja..så er det på tide for mig at få gang i en ny log.

gallery_566_6_1099309454.jpg

(den gamle log erher)

Mit gallery er her.

Jeg overvejede meget Blog formatet, men selvom den er smart, er der på en eller anden underlig måde noget mere hyggeligt over loggen.

Lidt om mig nu:

30 år. Har trænet on/off siden jeg var 19. Uddannet Biolog med speciale i zoologik fysiologi og bor og arbejder nu på Læsø, sammen med min hustru, hvor jeg er kommunalt ansat. Jeg er 1.92 høj og vejer for tiden 108-110 kg. Jeg har haft relativ god fremgang med min træning,.. jeg er hverken topatlet eller genetisk vidunder eller pindarm, hverken fed eller cuttet, men et sted midt i mellem, med stærke arme og bryst og ærgerlige stænger.

jeg poster senere om mine forskellige PR's, men mine to bedste løft var en Bænk på 137,5 og et dødløft på 195 kg. Min squat har altid været sølle (lange tynde ben, lang overkrop)

Jeg startede på MOL i november 2001 og havde en del træningserfaring bag mig allerede inden. Mine mål den gang var styrke og min boksning. Meget har ændret sig siden. I 2003 var jeg så uheldig at få en ret træls overrykningsskade i højre Lat ved et tungt one arm row. Tilmed fik jeg det behandlet forkert ved en klamphugger af en kiropraktor, så det tog lang tid før jeg begyndte at få styr på den..Og det gør at jeg den i dag skal være opmærksom på hvad jeg laver at lat øvelser, selvom det med tiden er blevet meget bedre. For at gøre det endnu bedre fik jeg her i efteråret en skade i mit SI led der gør det kan give problemer ved tunge løft som dødløft. Jeg har heldigvis en rigtig god Kiropraktor nu her og det gør ham genial at diskutere hvad jeg bør og ikke bør lave.

SI leddet i venstre side er somn sagt lidt problematisk. Min Kiro’s forslag var at droppe ting som Squat (som jeg alligevel ikke kan lave), Dødløft og lignende med en direkte tung effekt (yates rows etc.) i 2 måneder. Imens skulle jeg arbejde koncentreret med især hypers og skrå maveøvelser for at gøre hele "core" området stærker

Endelig har jeg lidt problemer med højre skulder, der især viser sig ved bænk med bredt greb og bicepsøvelser, der ikke er superstricte.

Med andre ord, min krop skriger ikke ligefrem på ”to the limit WSB type træning”

Alt dette gør at jeg igennem længere tid har gået og tænkt på at revurdere mine mål. Da jeg startede med at træne var jeg studerende der kunne komme og gå som jeg ville i AUS hellige haller. I dag er jeg kommunalt ansat med 41 timers arbejdsuge, så det begrænser min tid noget. Jeg bor i dag som sagt på Læsø (af alle steder) og selvom der er 2 gyms herovre, er det ikke ligefrem ”State of the art”..det er knap nok på højde med ”Ravnsbjergs kælder” og AUS virker som ”temple gym” ved sidne af.

Så, skader, mindre tid og dårligere gym har gjort at jeg ikke står med de samme muligheder for at arbejde hårdt og brutalt for at blive bedre i de 3 store som jeg havde før. Og jeg har nok også inset at jeg ikke ligefrem har fysikken til at blive en super styrkeløfter. Strærk.. ja, men jeg bliver aldrig en rigtig haj!

Her kunne man så overveje at kaste håndklædet i ringen. Men.. sådan kan jeg ikke tænke i mere end 5 minutter af gangen. Det er nemt at være i godt humør når man er mæt og frisk på en sommerdag med sol. Omvendt kræver det virkelig noget af en at holde humøret hvis man er på vej op af fjellsiden fra helvede i lortevejr, hvor man er sulten og træt. Men alligevel..det er i den sidste situation at ens humør viser om det dur til noget, eller man kun kan smile i medvind. Og jeg ser min træingsmæssige situation her på samme måde. Det kan godt være jeg ikke når en total på 600 inden for den nærmeste fremtid, men der er meget mere til træning end det, både på det helbredsmæssige, fysiske og mentale plan.

Derfor er målene for 2005:

Cutte ned fra de 108-110 kg jeg ligger på til lige omring de 100. Jeg smider nogen neutrale billeder ind her en af dagene og så skulle det gerne være muligt at se om et par måneder om det giver et bedre ”strand look”. Målene hertil er en mere strengt kørt diæt,(jeg skal til at veje og logge kost igen) og en øget mængde cardio.

Blive i bedre cardiovaskulær form. Det hænger sammen med det ovenstående. Jeg har i perioder været en hæderlig løber og det vil jeg gerne være igen. Det er naturligvis en udfordring, da jeg skal tænke lidt mere over hvordan jeg løber med min vægt end små folk. Jeg skal passe på skinnebenene. Men løber jeg på blødt underlag har jeg før haft god succes. Jeg vil prøve at variere min cardio mellem cykel, løb og powerwalk/stavgang. Målet vil være at kunne løbe et bedre Marselisløb i år end sidste jeg løb.

Holde min masse ved lige med 3 ugentlige træningsgange. Jeg overvejer kraftigt at smide en gang HST på bordet snart. Sidst jeg kørte det virkede det fint, og jeg trænger til noget mere strict end mit ”go by the feeling” program jeg snart har kørt længe. Jeg vil gerne sætte PR’s , men det bliver så i sekundære øvelser og formentligt mere ”rep pr’s” end supertunge løft.

Arbejde med mine skader på en fornuftig måde. Dvs. arbejde med en bedre balance mellem forside og bagside (for skulder skaden og lat skaden) og arbejde på min core strength (for lænd/SI led)

Det vil til at starte med blive gennem noget hjemmetræning med inspiration fra både ”Neanderthal no more” ”Pilates” og andet. Når programmet er klart vil man kunne se det her i loggen.

Det er målene og metoderne.

Udfordringerne (eller de mulige fartbumps er):

Et meget stillesiddende arbejde (kontormus) der ikke passer hverken min ryg eller temperement eller appetit specielt godt.

Et arbejde hvor der lidt for tit er frannere og kage på bordet, og selvom jeg nemt kan holde en diæt når jeg selv laver maden, har jeg minus ryggrad når andre sætter noget på bordet.

En noget mere tidspresset hverdag end tidligere (især her om vinteren hvor der er hamrende mørkt når jeg har fri= mindre inspirerende cardio)

Skader der kan drille mere eller mindre.

Men..det er alt sammen udfordringer og ikke uoverstigelige problemer!!!

Misionen er klar, året er begyndt..lets see how deep the rabbit hole really is!

Blackmoore/Peter, januar 2005!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

takker Simondj... jeg tror at når jeg nu får lagt "drømmen om den gode total" lidt på hylden, (sådan mentalt for et stykke tid) vil en stor del af resten af træningens andre muligheder åbne sig for mig. Jeg vil f.eks gerne blive en meget bedre skytte, og vil gerne ud til sommer og trekke endda rigtigt langt. samtidig med jeg ikke vil have puny arme eller være hulbrystet :smile::smile: .

Link to comment
Share on other sites

takker Los... faktisk har din log været en af dem jeg tænkte på mens jeg gik her og lagde nye planer. Alle gode ideer til alternertiv cardio/GPP modtages med stor glæde.. det er nu jeg skal være åbne for nye ideer!

Og hvis jeg ikke kommer op af nogen bjerge her til sommer bliver jeg trist!! Det er der livet leves!

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackmoore: Nåh, du har også været på den med SI-leddet :raisebrow::smile:

SI leddet i venstre side er somn sagt lidt problematisk. Min Kiro’s forslag var at droppe ting som Squat (som jeg alligevel ikke kan lave), Dødløft og lignende med en direkte tung effekt (yates rows etc.) i 2 måneder. Imens skulle jeg arbejde koncentreret med især hypers og skrå maveøvelser for at gøre hele "core" området stærker

Han/hun er ikke helt galt afmarcheret - det er i alle tilfælde en dårlig ide at lave DL/squatlignende træning i nærheden af en manipulationsbehandling. Jeg er først begyndt med disse øvelser efter 1 års pause, og det går udemærket indtil videre. Tager den dog meget med ro...

God træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den nye log :smile:

Og jeg kan godt se, det er et fint sted at starte en ny.

Din gamle log har været en af de mest inspirerende; især fordi du har været en del igennem med dine skader...

Med så positiv, og samtidig realistisk, en tilgang og holdning til træning, kan det kun gå godt (uanset hvor skidt det går...if you know what I mean...) :4thumbup:

De bedste hilsner

Morten

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for alt den positive feedback. AF, tro mig, jeg tænkte på dig da jeg sad derovre hos Kiro’en og han sagde ”Det er dit SI led” Bugger!! :dry:

Morten, du må så holde dødløfts og ”frontsquat to you puke” fanen højt indtil jeg kan komme med på vognen igen :cooldance:

UncleB. Jeg skal have set på din log, hvad er det for noget besvær som du løber rundt med?

Nå, men første workout i min nye plan var i går da jeg lånte en Pilates DVD og kørte sådant en 45 min program af. Der er lige en del teknik jeg skal have bedre ind, men det bed godt i både de lige og skrå abs. Man kan godt komme til at svede af selv så små bevægelser, og blive pænt ristet af alt den ”ånd ud..hold spændingen…hold spændingen” træning. Men jeg tror ikke det er helt dumt, i hvert tilfælde til en afveksling (for man skal jo helst undgå de ”lange slanke pilatesmuskler” man jo får hvis man kører det meget :tongue::w00t::tongue: )

Og så er der dømt DOMS i dag i brystet efter gårsdagens DB presses. God og ædel følelse! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning mandag.

45 minutter Pilates. I går var teknikken lidt mere på plads og jeg kunne give den betydeligt mere gas og holde spændingen i abs mere. Det gjorde det betydeligt hårdere og jeg svedte pænt efter de 45 minutter.

Slet ikke dårligt, arbejder virkelig med hoftens stabilitet og styrken i abs….

Fik taget nogen billeder i går, de kommer op senere i dag eller i morgen…(så man kan se hvorfor cutting projektet helt klaret er nødvendigt!!! :poking::poking: )

Link to comment
Share on other sites

Nå, så kommer den post i startus rapporten jeg ikke har glædet mig til. Jeg fik taget nogen billeder her forleden.. kold, upumpet, og med ikke specielt godt lys. Men det var nok meget sundt, for det er for nemt at se sig i spejlet efter 6 tunge sæt, finde det rigtige lys og den rigtige vinkel og sige..naa, det er sgu OK.

så.. her er FØR billederne, her hvor cuttingen går i gang. Og nej, ikke alt for mange "fede svin" kommentarer, det er tydeligt hvor problemområderne er (Bildækket)

lad os bare sige de er motiverende for mit arbejde her i foråret :poking:

Det mest syrede er at mine arme ser så små ud..De er mindst 42 på målebåndet, men det viser hvor vigtigt ens cut er for hvordan det ser ud. Planen er at tage nye billeder, på samme måde om 2 måneder, og så skulle det jo gerne være noget bedre..

MEN IKKE MERE ÆVL, HERE COMES THE TRUE HORROR.

Afslappet forfra:

post-566-1105556130_thumb.jpg

afslappet fra siden:

post-566-1105556165_thumb.jpg

afslappet bagfra:

post-566-1105556204_thumb.jpg

semi spændt, fra siden:

post-566-1105556254_thumb.jpg

Ryg, spændt:

post-566-1105556314_thumb.jpg

front, spændt:

post-566-1105556349_thumb.jpg

rear double biceps (year..as if :tongue: )

post-566-1105556388_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træningen:

I går. 20 minutter hjemme med core træning, og elastikker for ryg/rear delts.

I dag:

Close grip benchpress:

20r@60kg

10r@90kg

9r@90kg

4r@110kg

3r@110kg

Dårlig power her i dag...

DB incline press:

2s*8r@37,5kg

12r@37,5 kg

sidste sæt kom poweren igen... kørte rigtigt fedt, lige in the groove.

Leg extensions:

15r@8blokke

2s*15r@10 blokke

2s*12r@12blokke

2s*10r@15blokke(stacken)

Kørt normalt, altså ikke med super slow negativ

leg curls:

15r@5blokke

15r@6blokke

12r@8blokke

DB laterals:

12r@15kg

10r@17,5kg :devil:

14r@15kg

brændte rigtigt godt i dag!!!

DB scrugs:

15r@27,5kg

12r@42,5kg

Hammer curls:

10r@22,5kg

triceps pushdowns:

12r@stacken

12r@stacken +10kg

5r@stacken + 20kg

triceps DB extensions:

2s*12r@32,5kg

14r@32,5kg

9r@37,5kg

sidste sæt ramte lige i øjet!

i dag var ham gutten som har været med til at starte centeret op i Vesterø oppe og træne. Fin fyr, temmelig stærk, og vi fik snakket en del. han har bla. kørt sheiko og dødløftet 200 kg.. så vi faldt fint i hak. Dejligt at møde en anden med masser af træning på hjernen. Og selvom jeg ikke skal træne supertungt her i foråret, er det lækkert at der er en anden dernede der er "på niveau" med en, så det ikke bare er mig og drengene.

2 af mine "Unger" jeg træner startede på HST i dag. De grinede da de så programmet... så få sæt, og med så lette vægte. men jeg lover for de var til at vride da de var igennem.. 15 reps ugerne ER helvede :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Tja, måske er billederne lidt...hvad skal vi sige...off-season-agtige :tongue: - men styrken fejler da ingenting. 3x110 i CGBP - fee' :devil:

15 reps ugerne ER helvede

Looks can deceive! :laugh: I mine egne deload-uger træner jeg antagonist-muskelgrupper i supersæt med 15 reps - halvvejs igennem programmet begynder koldsveden at komme, og til sidst skal jeg kæmpe hårdt for at holde aftensmaden nede...

Link to comment
Share on other sites

MEN IKKE MERE ÆVL, HERE COMES THE TRUE HORROR.

Årh, herregud - lidt offseason er man vel altid.. :wink: Nu er du jo godt nok gift, men dine billeder kunne da sagtens gå an i en kontaktannonce :tongue:

Der var en joint venture mere vi kunne køre (udover genopretning af sørgelige SI-led), eftersom undertegnede endelig er ved at gøre noget seriøst ved det resterende hvalpefedt fra fordums storhedstider :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uncle: Skadet, svag eller dårlig skulder, jeg har altid kunnet kyle noget vægt på press øvelser. Jeg vil primært køre close grip og incline øvelser det næste stykke tid for ikke at stresse skulderen alt for meget!. Forresten er det den fede Asbjørn Riis citat du har i din signatur.Yeeeeaar!

AF... I'm game. Lad os holde hinanden lidt i ørerne og få kylet vinterpelsen.

Men du skal nok lade være med at tage billeder ligesom mine, (bare i træningsbukser) med mindre vi skal have KJ til at dø af et hjerteslag :devil:

Lidt ekstra:

I går aftes trænede jeg lidt ekstra biceps, da de ikke rigtigt havde fået noget under træningen:

Concentration curls:

4s*[email protected] and slow.

Morgenvægt:

108,1 kg

Link to comment
Share on other sites

Du må kunne gå en masse god marchtræning og eventuelt løbe nogle spurttræninger med oppakning, hvis i har nogle gode bakker. Bare fyr den aw med cardio, så skal der nok ske ting og sager :wink: Pattøjet ser jo fint nok ud og styrken ser også fin ud...det eneste der mangler er æ gunz :4thumbup: Med alle de småskavanker du drøner rundt med, er det en oplagt mulighed for at blive den ondeste semi-diskopumper på øen :devil:

Btw. Så lyder dine skuldergener, som du også mærker til i sloppy curls, som irritation i bicepsvedhæftningen i skulderen og ikke så meget som en decideret skulderskade. Hvis det kan bekræftes, så burde det ikke være så svært at komme af med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak Craw..

Semi disco er helt klart forårets motto..Overvejer stadig Nick & jay garn og guldkæderne :laugh:

Jeg kører i forvejen lidt powerwalk med stave, og det skal der helt klart skrues op for. Det er meningen der skal oppakning på når jeg er kommet op i en rimelig frekvens :bigsmile:

Mht bakkespurte, så er her helt ualmindeligt fladt, så det må nok improviseres :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

træning fredag.

-Anders- var så rar at lukke mig ind i AUS hellige haller da jeg alligevel var i Århus for at se nogen venner.

Anders guns var blevet NOGET mere brutale siden sidst jeg så dem... cool!

Og det var et smukt syn at se denne overflod af lækkert træningsgrej igen.

Fik kørt lidt kæbe især med lawman der stod med havehandsker og dommedagscurlede den...som han nu kan :bigsmile::bigsmile: law er ved at have en god bredde.. Når dunken ryger bliver han grum :devil: (kommer fra en med dunk selv)

leg press:

25r@100kg

2s*15r@200kg

2s*10r@250kg

Har ikke kørt en tung press øvelse for stængerne længe, så jeg holdt lidt igen.

Incline DB Presses:

15r@22,5kg

10r@30kg

10r@40kg :devil:

6r@42,5 kg (udsolgt til sidst)

Front pulldowns:

20r@70kg

10r@80kg

3s*6r@90kg

De 3 sidste sæt tog fantastisk ved

triceps pushdowns (endelig et ordenligt pushdowns stativ)

15r@50kg

15r@60kg

10r@70kg

5r@80kg

10r@70kg

12r@60kg

15r@60kg

Så var der pumpet!!!

DB laterals:

15r@12,5kg

2s*12r@15kg

16r@12,5kg

Og så skulle jeg videre, men det var vidunderligt at se AUS igen..det er altså et godt sted!!!!

Lørdag..vi var rundt i landet i den gamle golf, så vi har boet hist og pist hele weekende. Lørdag aften blev det til ca 100 pushups.

Link to comment
Share on other sites

I går.

20 min coreøvelser på gulvet!

I dag..

3 km løb, i astadigt tempo:

18:26

rart med den nedgående sol bag mig og en synlig måne gennem de nøgne piletræers stormhærgede grene, mens Judas Priest hamrede løs i hørebøfferne. meget kan man sige om den gamle læderbøsse Rob halford, men han har altså en sprød vokal!!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens leg:

Hyperextensions:

4s@15 rep

Lidt let rotary cuff.

EZ bar pullovers (Som DB pullovers men med et breder greb)

15r@40kg

3s*8r@50kg

bed godt fra sig, var ved at ramme noget kritisk failure i 3 sæt, men fik kæmpet mig videre

Leg extensions:

15r@10blokke

2s*15r@12blokke

10r@15blokke(full stack)

2s*12r@15blokke (full stack)

brændte godt, ikke nogen fancy måde at gøre det på her, bare pumper style!

leg curls:

15r@5blokke

5r@7bloke

3s*15r@9blokke(full stack)

DB laterals:

15r@15kg

12r@17,5kg

dropsæt:

10r@17,5kg, 8r@15kg, 8r@10kg, 10r@7kg

:devil::devil:

Ild i delts

dropsæt 2:

6r@17,5kg, 6r@15kg, 6r@10kg, 8r@7kg

Totalt udsolgt tilsidst

rear delt machine:

10r@8blokke

10r@10blokke

8r@10 blokke

DB triceps extensions:

4s*12r@32,5kg

sidste sæt var der helt udsolgt

Concentration curls

2s*10r@20kg

God træning, der var især smæk på leg extensions, pullovers og laterals, og det selvom jeg bestemt ikke hapser mange kalorier for tiden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

dagens leg..der var noget DOMS i mine triceps, but what the hell..

Byrum sekvens trænings center.

Elipse træner:

10 min for fuld skrue

Machine pulldowns:

50r@50kg

25r@80kg

25r@100kg (hele stacken)

Så havde jeg glædet mig til a bruge vores kabeltårn til frint pulldowns og seated rows, men kablet var knækket... Æv!!!

Close grip benchpress:

15r@50kg

10r@66kg

4s*10r@80kg

25r@50kg

helt vildt pumpede hestesko til sidst!!!

relativt høje reps æder mine triceps for lækkert, og jeg kan mærke de får dobbelt DOMS i morgen..

Chins:

1,2,1,2,1,2,3,1,2,1,2,1

Hyperextensions

3s@20r

heavy ass barbel curls, lawmann style

2s*4r@50kg

Tungt og hamrende intenst, men jeg holdt stilen godt og med langsomme negative...

hurtig tur..i morgen venter skituren, en uge til Norge med Konen..weeeeeeee!!

Glæder mig rigtigt rigtigt meget!! det bliver så lækkert at have noget sjov kvalitetstid sammen!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share