Anders Holm's Fitness Fever...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Anders

Faldt lige over din log...

Det blir spændende at følge din vej mod DM.

Giftigt squat du laver der - det kunne jeg godt lære lidt af....

Held og lykke herfra

Hey Tommy...! Mange tak..! :bigsmile:

Ja det er ikke så længe siden jeg ændrede mit ben program til det nuværende. Er også pænt smadret i 3-4 dage efterfølgende..! hehe :4thumbup:

Hygge mester!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14/10-05

En god dag i dag! Havde taget fri da jeg skal til Kbh. senere på eftermiddagen. Så for at kunne nå et par småting, tog jeg altså fri...! Stod tidligt op for at komme ned at træne..! Havde helt glemt hvor dejlig en start det er, at få trænet om morgenen! :bigsmile: Men skulle da vist lige kickstartes hehe..!

Skulle køre bryst og triceps idag, og med fokus på excentrisk træning. :devil: Derfor tog jeg igen idag toppen af kiloene..!

Incline Bench Press (Smith Stativ): Alle kg tal er uden vægten af smith stangen.

1x10 @ 40 kg

2x10 @ 60 kg

2x8 @ 60 kg

1x9 @ 50 kg

Puuuha, hvor er det bare anderledes at træne excentrisk..! :blink:

Dumbbell Bench Press:

3x10 @ 28 kg

1x10 @ 30 kg

Decline Dumbbell Bench Press :

2x10 @ 24 kg

2x10 @ 26 kg

Syntes godtnok det virker af lidt kilo mæssigt, men det brænder rigtig godt! Og pumpet er der også rigtig godt! :smile:

Cable seated fly:

1x10 @ 15 kg

2x10 @ 17.5 kg

1x10 @ 15 kg :w00t: Brrræææææænndeeeee..!

Triceps:

Incline fransk press:

1x10 @ 28 kg

2x10 @ 33 kg

1x10 @ 35.5 kg

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

3x10 @ 20 kg

2x10 @ 22.5 kg

Triceps rope pushdown:

1x10 @ 30 kg

1x10 @ 35 kg

1x10 @ 35 kg

Wuaw..! En rigtig god gang træning idag..! Er meget positiv overrasket over at træne excentrisk..! Længe siden jeg sidst har prøvet det..! Tror det kunne blive vildere med en makker..! :devil:

Så tager jeg til Kbh. i weekenden sammen med nogle gamle gymnasie venner..! Vi skal over og besøge en vi har gået i gymnasie med..! Og gi' den gaaaaas..! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17/10-05

En hård og lang, men rigtig god weekend er overstået. Jeg har været i Kbh. hele weekenden sammen med nogle venner, for at besøge en anden ven. Weekenden har ikke just stået i det sundeste tegn, men hey, syntes også der skal være plads til sjov og ballade..! :tongue:

Havde vist ikke fået sovet helt ud, for jeg kom til at sove over mig idag..! :blush: Så stressede en smule inden dagens ryg/biceps/mave træning...

Ryg:

Chins:

1x10 @ BW

1x8 @ BW

2x6 @ BW

1x5 @ BW

Havde håbet på 2 sæt med 10, men måtte desværre nøjes..! Det føltes lidt som om det var biceps der ikke kunne trække nok..! :dry:

Seated wide grip High Row:

2x10 @ 65 kg

2x10 @ 70 kg

1x10 @ 60 kg

Bent over rows:

2x10 @ 61 kg

2x10 @ 71 kg

1x12 @ 61 kg

One handed pulley row (i træk tårn):

2x10 @ 40 kg

2x10 @ 45 kg

1x10 @ 40 kg

Hyper extensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Biceps:

Concentration Curl (Arnold style):

1x10 @ 14 kg

3x10 @ 16 kg :blink:

Standing hammercurl:

4x10 @ 15 kg

Standing Bicep rope curl (cable):

2x10 @ 50 kg

1x10 @ 40 kg :dumbbell_lift:

Mave:

Dragonflags:

1x7 @ BW

2x5 @ BW

Crunch på swiss bold:

3x15 @ BW

Crunch:

3x15 @ BW

En ganske fin gang træning idag..! Er glad for jeg kom derned i god tid idag, for der var ¤%#&/( mange dernede idag..! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid til at tage lidt nye mål. der er gået 47 dage siden sidst. Og vægten er øget med 3 kg. :smile:

Der er mål for både afslappet og spændt. () markerer den spændte værdi:

Læg:

39 cm (40 cm) -> 40 cm (41 cm)

Lår:

59 cm (60.5 cm) -> 60.5 cm (61.5 cm)

Talje:

85 cm (87 cm) -> 87.5 cm (89.5 cm)

Bryst:

112.5 cm (116.5 cm) -> 114 cm (119 cm)

Overarm:

36 cm (41 cm) -> 36.5 cm (41.5 cm)

Vægt:

83 kg -> 86 kg

Jeg er nu oppe på ny PR i vægt! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19/10-05

Så blev det tid til at træne ben igen, efter 14 dages pause, var motivationen helt i top! :4thumbup: Kunne næsten ikke vente med at komme igang! Jeg var makkerløs idag, da jeg havde fri 1 time før ham, og han skulle ikke køre samme ben træning som mig, men fik ham til at spotte mig i de tunge squat sæt..! :bigsmile:

Ben:

Squat:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 71 kg

1x10 @ 91 kg

3x10 @ 111 kg

1x6 @ 131 kg

1x5 @ 131 kg

2x10 @ 101

Uff..! Det føltes totalt som om jeg havde krampe i mine quads..! Så snart jeg bøjede lidt i knæene uden vægten, bævrede mine ben under mig! :blink:

Lying Hacksquat:

1x10 @ 170 kg

2x10 @ 180 kg

Kunne virkelig godt mærke, at det var noget tid siden en hård ben dag..! :tongue:

Leg extensions:

1x10 @ 50 kg

2x10 @ 55 kg

Ikke mere at komme efter i aften..! Manglede dog bagsiden, men har fri imorgen torsdag, så tager dem der istedet, for smadret til det nu..! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20/10-05

I dag var det så tid til at ordne det overskydende bentræning fra igår..! :blush: Meeen havde jo fri idag, så det er ikke det store problem.. Men må indrømme at jeg har de vildeste DOMS i quads idag..! :blink:

Hams:

Stiff Legged Deadlifts:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 71 kg

2x10 @ 91 kg

2x10 @ 111 kg

1x8 @ 131 kg

Lying Leg Curls:

1x10 @ 30 kg

2x10 @ 32.5 kg

1x8 @ 35 kg

Der var overraskende lidt at give af i den sidste øvelse..! Men brændte gjorde det! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 21/10-05

Endnu en fridag..! :bigsmile: Skønt at sove længe og have al den tid jeg skal bruge til det jeg nu skal nå..! :4thumbup:

Humøret er helt i top for tiden.. Meeen det er der nok også en grund til... :wub: hehe.. Nå, men inden weekenden begynder for alvor, skulle den sidste træning lige i hus. Jeg har om muligt mere ondt i stængerne idag :blink: Det ser ret komisk ud når jeg forsøger at gå.. hehe...

Dumbbell Bench Press:

1x12 @ 22 kg

1x11 @ 34 kg

1x12 @ 34 kg

3x10 @ 34 kg

Rigtig god styrke idag..! Også noget tid siden jeg er startet med denne øvelse..! Lækkert! :4thumbup:

Incline DB Bench Press:

2x10 @ 30 kg

2x9 @ 30 kg

1x8 @ 30 kg

Har ikke prøvet rigtig at køre denne øvelse med 45 grader incline før.. noget anderledes..! :blink: Men godt! :devil:

Decline Dumbbell Bench Press :

1x10 @ 28 kg

3x10 @ 30 kg

Cable seated fly:

2x10 @ 20 kg

Øvelse for indadførene og bryst, kan ik huske hvad den hedder: :blush:

2x10 @ 15 kg

1x10 @ 17.5 kg

Triceps:

Incline DB French press:

1x10 @ 11 kg

1x10 @ 12 kg

2x10 @ 14 kg

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

1x10 @ 20 kg

2x10 @ 25 kg

1x10 @ 27.5 kg

Triceps rope pushdown:

1x10 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 30 kg

1x10 @ 40 kg dropset til 1x9 @ 30 kg

Rigtig god træning idag..! :wink: Mit gode humør må smitte af på træningen.. hehe..! Nu skal der holdes weekend, tror lige jeg vil shoppe lidt idag..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en fridag..! :bigsmile: Skønt at sove længe og have al den tid jeg skal bruge til det jeg nu skal nå..! :4thumbup:

Humøret er helt i top for tiden.. Meeen det er der nok også en grund til... :wub: hehe.. Nå, men inden weekenden begynder for alvor, skulle den sidste træning lige i hus. Jeg har om muligt mere ondt i stængerne idag :blink: Det ser ret komisk ud når jeg forsøger at gå.. hehe...

Rigtig god træning idag..! :wink: Mit gode humør må smitte af på træningen.. hehe..! Nu skal der holdes weekend, tror lige jeg vil shoppe lidt idag..! :smile:

Hey Anderes drengen..

Hold da op, der er nogen der kan.. fridage og held i kærligheden bedre kan det vist ikke blive :smile:

Shop lidt for mig, når du nu er igang.. :4thumbup: :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24/10-10

Kom desværre liiige til at sove over mig idag..! Hehe.. Sådan kan det jo gå... :tongue: Så dagen føltes lidt kortere af den grund.. Og weekenden har været HELT i top..! :wink: Centret var pænt proppet idag, glad for jeg kom derned før det blev helt galt...

Ryg:

Chins:

2x10 @ BW

2x7 @ BW

1x6 @ BW

Så kom de 2 sæt med 10 gentagelser..! :4thumbup: Super..! Det går sgu pænt fremad! :bigsmile: 41 reps på 5 sæt..! Ganske fint..

Seated wide grip High Row:

2x10 @ 65 kg

2x10 @ 70 kg

Bent over rows:

1x10 @ 61 kg

2x10 @ 71 kg

1x10 @ 81 kg :devil:

1x10 @ 61 kg

One arm DB row:

1x10 @ 28 kg

2x10 @ 30 kg

1x10 @ 34 kg

Hyper extensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Biceps:

Concentration Curl (Arnold style):

2x10 @ 14 kg

2x10 @ 15 kg

Standing hammercurl:

2x10 @ 14 kg

2x10 @ 15 kg

Standing Bicep cable cross curls:

2x10 @ 30 kg

1x10 @ 25 kg (knælende)

Mave:

Dragonflags:

3x6 @ BW

Crunch på swiss bold:

3x15 @ BW

Crunch:

3x15 @ BW

Hård mavetræning idag..! :blink: Sidste øvelse er ren tortur..! hehe

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26/10-05

Er det bare mig der syntes julen nærmer sig lige hurtigt nok? Syntes det er Mindst 1 måned for tidligt , at diverse butikker pynter op og sælger juleslik osv..! tsk tsk... :dry:

Lige et lille surt opstød..! :tongue: Onsdag blev jeg hjemme fra arbejde, tirsdag havde der været absolut nada at lave.. Så gad ikke tage derop for at trille tommelfingre og spille 7-kabale.. Træningen stod på Ben og en smule skulder..! Jeg har stadig problemer med skulderen, eller jeg mærker faktisk ikke noget til det, men tør simpelthen ikke lave nogle deciderede skulderøvelser. Ligeledes tør jeg heller ikke rigtig træne dips. Det er ikke så fedt, da det er pænt nødvendigt for mig at træne dette, hvis jeg vil være med på scenen næste år.

Ben:

Squat:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 71 kg

1x10 @ 91 kg

3x10 @ 111 kg

1x8@ 131 kg

1x5 @ 141 kg :devil:

1x10 @ 101

Gik lidt højere op end jeg plejer, benene føltes rigtig gode..! Så hvorfor ikke..! :4thumbup:

Lying single leg Hacksquat:

1x10 @ 90 kg

2x10 @ 100 kg

1x10 @ 110 kg

Første gang jeg forsøger mig med denne øvelse..! Virkede nu rigtig godt. Havde håbet på at kunne køre Single Leg Split Squat, men smith stativet var optaget, og var ikke meget for at gøre det med fri vægtstang...

Leg extensions:

1x10 @ 55 kg

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 65 kg

Helt brændt aw i quads nu! :w00t:

Stiff Legged Deadlifts:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 71 kg

2x10 @ 91 kg

1x10 @ 111 kg

1x10 @ 131 kg

Uff, den var tuung..! Kan godt mærke det er noget hårdere efter endt quad træning...

Lying Leg Curls:

1x10 @ 30 kg - For let.. :dry:

2x10 @ 37.5 kg

1x8 @ 40 kg

Skønt at få banket hjulene igennem..! :4thumbup: Det går faktisk rigtig godt med bentræningen, jeg kan i hvert fald fornemme at der er kommet mere masse på. Bukserne føles strammere og muskelsynligheden er blevet større..! :4thumbup:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28/10-05

Weekenden nærmer sig med hastige skridt... Lækkert! :4thumbup: Skal ikke lave det store, dog lige arbejde i nat.. :dry: Lorte lave SU..! :tongue:

Idag skulle der så trænes bryst og triceps.! Energien var fin, så jeg glædede mig meget til at komme derned..! :smile:

Dumbbell Bench Press:

1x12 @ 22 kg

3x12 @ 34 kg

2x10 @ 34 kg

Uff, lige lidt ekstra reps idag.. Følte der var plads til dem..! :devil:

Incline DB Bench Press:

4x10 @ 30 kg

Decline Dumbbell Bench Press :

3x10 @ 30 kg

1x8 @ 34 kg

Cable seated fly:

1x10 @ 20 kg

2x10 @ 22.5 kg

1x10 @ 22.5 kg dropset til 1x10 @ 17.5 kg

God og tung brysttræning idag..! :bigsmile:

Triceps:

Incline French press:

1x10 @ 28 kg

2x10 @ 38 kg

1x10 @ 43 kg

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

1x10 @ 20 kg

3x10 @ 22.5 kg

Triceps rope pushdown:

1x10 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 30 kg dropset til 1x10 @ 20 kg :blink:

1x9 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 30 kg dropset til 1x10 @ 20 kg :blink:

Rigtig god træning idag..! :4thumbup: Var riiimelig færdig..! :w00t: Så skal weekenden nydes..!

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Hey Anderes :bigsmile:

Lyder til at din træning går rigtig godt, du lyder tilfreds.. Det er bare kanon når det hele køre på skinner!!

Lidt surt du skal arbejde i aften, men det er jo gode penge til d. 1 :tongue:

Du må have en kanon weekendt..

Nille

Hey Nille..! :smile:

Jo tak det kører faktisk ganske fint, lige bortset fra skulderen stadig ikke er iorden.. :dry: Men alt det andet går strygende..! :bigsmile:

Du må også have en rigtig god weekend! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28/10-05

Weekenden nærmer sig med hastige skridt... Lækkert! :4thumbup: Skal ikke lave det store, dog lige arbejde i nat.. :dry: Lorte lave SU..! :tongue:

Idag skulle der så trænes bryst og triceps.! Energien var fin, så jeg glædede mig meget til at komme derned..! :smile:

Dumbbell Bench Press:

1x12 @ 22 kg

3x12 @ 34 kg

2x10 @ 34 kg

Uff, lige lidt ekstra reps idag.. Følte der var plads til dem..! :devil:

Incline DB Bench Press:

4x10 @ 30 kg

Decline Dumbbell Bench Press :

3x10 @ 30 kg

1x8 @ 34 kg

Cable seated fly:

1x10 @ 20 kg

2x10 @ 22.5 kg

1x10 @ 22.5 kg dropset til 1x10 @ 17.5 kg

God og tung brysttræning idag..! :bigsmile:

Triceps:

Incline French press:

1x10 @ 28 kg

2x10 @ 38 kg

1x10 @ 43 kg

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

1x10 @ 20 kg

3x10 @ 22.5 kg

Triceps rope pushdown:

1x10 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 30 kg dropset til 1x10 @ 20 kg :blink:

1x9 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 30 kg dropset til 1x10 @ 20 kg :blink:

Rigtig god træning idag..! :4thumbup: Var riiimelig færdig..! :w00t: Så skal weekenden nydes..!

hey anders. kan se at du ikke træner chins og dips endnu, men det har du vel styr på.

jeg startede først 4 måneder før med at køre det intenst her før mit dm i år¨og det var stjernehårdt at komme sent i gang.

men vi ses jo nok til dm. regner da med at jeg vil prøve igen. satser dog på mr. fitness i starten af 2007, men prøverr nok lige formen af til dm.

Link to comment
Share on other sites

hey anders. kan se at du ikke træner chins og dips endnu, men det har du vel styr på.

jeg startede først 4 måneder før med at køre det intenst her før mit dm i år¨og det var stjernehårdt at komme sent i gang.

men vi ses jo nok til dm. regner da med at jeg vil prøve igen. satser dog på mr. fitness i starten af 2007, men prøverr nok lige formen af til dm.

Jooo træner skam chins..! Se mandagens træning..! :wink: Og dips kan jeg p.t. ikke træne pga. skulderen... Men regner med snart at komme igang..!

Hvilken klasse er du med i? Var i Herning og se det..! Good stuff.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jooo træner skam chins..! Se mandagens træning..! :wink: Og dips kan jeg p.t. ikke træne pga. skulderen... Men regner med snart at komme igang..!

Hvilken klasse er du med i? Var i Herning og se det..! Good stuff.. :smile:

sorry. det havde jeg skam ikke lige set.

jeg var mmed i plus 180.

jeg gik ikke videre i til finalen desværre. jeg lavede en masse fejl såsom at komme for ssent ned til pump up, så jeg nåede aldrig at få en vægt i hånden inden jeg skulle på. spiste heller ikk nok hverken dagen før, eller på selve dagen.

tror jeg lavede alle de begynder fejl som var mulige, men det gør jjeg ikke næste gang. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

sorry. det havde jeg skam ikke lige set.

jeg var mmed i plus 180.

jeg gik ikke videre i til finalen desværre. jeg lavede en masse fejl såsom at komme for ssent ned til pump up, så jeg nåede aldrig at få en vægt i hånden inden jeg skulle på. spiste heller ikk nok hverken dagen før, eller på selve dagen.

tror jeg lavede alle de begynder fejl som var mulige, men det gør jjeg ikke næste gang. :4smartass:

Okay, ja man lærer jo af sine erfaringer..! :4thumbup: Så er det jo bare op på hesten og videre.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

sad lige og studerede din log. er det bare mig, eller har du halveret din træning på overkroppen fra 2 til 1 om ugen?

Nej det er rigtig nok..! Jeg har halveret den pga. skulderen. Den gav ret store problemer i visse øvelser og bevægelser. Derfor valgte jeg for en måneds tid siden vel, at ændre programmet, således skulderen ville få mere hvile..! Dertil kommer en del genoptræningsøvelser til skulderen.

Det har ikke gået ud over hverken styrke eller fremgang.. Vokser i et fint tempo.. :4thumbup: Men regner bestemt med at vende tilbage til det 'gamle' program igen.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej det er rigtig nok..! Jeg har halveret den pga. skulderen. Den gav ret store problemer i visse øvelser og bevægelser. Derfor valgte jeg for en måneds tid siden vel, at ændre programmet, således skulderen ville få mere hvile..! Dertil kommer en del genoptræningsøvelser til skulderen.

Det har ikke gået ud over hverken styrke eller fremgang.. Vokser i et fint tempo.. :4thumbup: Men regner bestemt med at vende tilbage til det 'gamle' program igen.. :smile:

fint. er blevet meget inspireret af at læse din log, og vil selv prøve krafter med at køre overkroppen igennem 2 gange om ugen nu.

som skrevet tidligere ses vi jo nok i klasssen +180. med mindre ddu bukker lidt i knæene til højdemålingen.

grænsen skiller jo ved 179,9 cm.

Link to comment
Share on other sites

fint. er blevet meget inspireret af at læse din log, og vil selv prøve krafter med at køre overkroppen igennem 2 gange om ugen nu.

som skrevet tidligere ses vi jo nok i klasssen +180. med mindre ddu bukker lidt i knæene til højdemålingen.

grænsen skiller jo ved 179,9 cm.

Det kan være vi gør det, men håber det ikke..! Jeg regner med at kunne klemme mig ind i -180 cm klassen..! Ellers tror jeg ik jeg vil have den store chance i symmetrirunden. i hvert fald ik ud fra hvad jeg så i Herning. Sååå måske jeg skal bøje lidt i knæene..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31/10-05

Tid til at starte en ny uge..! Både på arbejde og med træningen..! Der harværet frustrerende lidt at lave på arbejde den sidste uge..! :mad: Det er altid noget at træningen går fremad..! Og ikke mindst vægten! 87 kg! :blink: For hver gang jeg stiger 1 g i vægt er det ny tungeste vægt.. hehe.. Men det sidder fortsat fint, kan statdig ane/se den nederste mavemuskel og har streger på brystet.. :bigsmile: Måske jeg skulle poste et billede..?

Ryg:

Chins:

2x10 @ BW

1x8 @ BW

2x6 @ BW

Jep jep..! Nærmer mig 3x10..! :4thumbup: Har ingen anelse om hvad max er, men det er heller ikke så aktuelt endnu.. Det vigtigste er, at jeg bli'r stærkere..! :pumpin:

Seated wide grip High Row:

1x10 @ 65 kg

3x10 @ 70 kg

Der var optaget i den næste øvelse, så nuppede lige et meget strict sæt mere..! :w00t:

1x10 @ 60 kg

Bent over rows:

1x10 @ 61 kg

2x10 @ 71 kg

1x10 @ 81 kg

One handed pulley row:

2x10 @ 35 kg

1x10 @ 37.5 kg

1x10 @ 40 kg :devil: Leeee'

Hyper extensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Biceps:

Concentration Curl (Arnold style):

2x10 @ 14 kg

2x8 @ 15 kg Total energiforladt... Især i venstre.. :blink:

Standing hammercurl:

4x10 @ 15 kg

Standing Bicep curl (cable):

3x10 @ 50 kg exentrisk :dumbbell_lift:

Mave:

Dragonflags:

1x7 @ BW

1x6 @ BW

1x5 @ BW

Crunch på swiss bold:

3x15 @ BW

Crunch:

3x10 @ BW Måtte virkelig kæmpe for at få de sidste..! Total udmattet i sækken..

En typisk mandag i centret..! = For mange mennesker..! Lidt underligt det kun er mandag... Men det giver lige en lidt ukonsistent træning og for lange pauser mellem øvelserne.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share