I går: Halvmarathon på stålhesten. Klokken blev godt nok over 22, før jeg var færdig, men det gik da. Det glæder mig, at jeg sådan kan veksle mellem cardio og styrketræning. Måske har kroppen også bedst af den afveksling, in the long run. I hvert fald slider det mindre på min r.., så jeg undgår saddelsår/bylder, som jeg jo før har døjet lidt med.
Der er nu under 200 km, til cyklen runder de 10000 km. Men det er klart, at det går langsommere frem, når der kun er 3-4 cykel-etaper hver uge. Men pyt. Til syvende og sidst er det min fysik, og ikke nogle tal på et display, det kommer an på.
I dag. kl. 7.30, trådte jeg ind i hulen på Jens Baggesensvej. De mest morgenfriske havde allerede overstået deres træning.
Som jeg skrev i en anden tråd: Det ville være spændende, hvis jeg kunne squatte. Jeg tror, at jeg har benern´ til at lære det. Men min balance bliver desværre aldrig sådan, at det bliver forsvarligt at forsøge. Så jeg holder mig til benpres, som jeg gør gode fremskridt i:
15@90 kg (nærmest for at få benene i gang)
15@110kg
Og så strammede jeg den liiige lidt:
15@130 kg!
Det er faktisk ikke slemt. I hvert fald mærker jeg ikke rystelser/spasmer i mine ben, og det er det, jeg skal være obs på, siger min fys.
Der er dem, der kalder benpres for en homo-øvelse, og andet nedsættende. Det ved jeg nu ikke, om det er, men sandt at sige tror jeg, at en person, som træner dedikeret, og som har gode stænger i forvejen, relativt hurtigt kan nå TechnoGym benpres-maskinens max. på 200 kg. Det er min opfattelse, at de `gammeldags´ maskiner, hvor man skubbede en slæde opad i en skrå vinkel, var/er noget hårdere. Sådan husker jeg det i hvert fald. Dengang kunne man jo også bare smide så mange kiks på, at langt de fleste kunne få deres lyst styret. Men nu øger jeg foreløbig ikke mere. Skal ikke risikere at smadre noget på mig selv.
Leg curl:
15@30 kg
15@30 kg
15@30 kg
Lower back maskine:
15@45 kg
15@45 kg
15@50 kg
Lower back maskinen er rimeligt nem for mig.
Skulderpress var som sædvanligt:
15@30 kg
15@30 kg
15@30 kg
Rowing maskine:
15@40 kg
15@40 kg
15@40 kg
Brystpres:
15@30 kg
15@30 kg
15@30 kg
Desuden et antal reps i abdominal crunch maskinen, @25 kg. Det er stadig lidt en træls øvelse, synes jeg. Men jeg laver den trofast.
I was stopped by a copper. He said: `You are a swine!´. He hit me with his baton, and he kicked me in the groin. I begged and I pleaded. Sure, my manners were polite. But I came back a bit later, with me good, old Armalite!