Mindre velovervejet at starte ud med at løbe 4 km. i din tilstand og ikke mindst din kropsvægt. Det kan gøres meget bedre, Kent.
Dernæst, hvad har du gjort dig af overvejelser mht. din kostsammensætning ifh. til vægttab som målsætning? Hvordan så din kost ud indtil i går?
Er du interesseret er der masser af hjælp at hente.
Skulle jeg have løbet kortere? Jeg synes ikke 4 km. er så slemt. Det kan jeg sagtens holde til. Tempoet skyldes mere, at det er lang tid siden jeg har løbet end min kropsvægt. Jeg skal nok komme op på 12 km/t på den distance indenfor en overskuelig periode. For min målsætning er både at øge styrke, men også at blive bedre til at løbe og dermed mere udholdende. En distance på 10 - 15 km. med et gennemsnit omkring de 12 km/t synes jeg ikke er urealistisk, og det vil jeg gerne prøve.
Angående kost, så skal jeg have skåret de tomme kulhydrater fra. Indkøbsvanerne er dumme når der ryger hvidt brød, kage, slik osv. ned oftere end der er weekend. Derudover vil jeg regulere aftensmåltidet, og i stedet spise større måltider midt på dagen. Udskifte nogle af kulhydraterne som kartofler, spaghetti og ris med rå grøntsager osv. Jeg har ikke tænkt mig at fjerne kartofler, ris, spaghetti osv. fuldstændig, bare regulere forholdet mellem de ting og grøntsagerne til det grønnes fordel.
Hvis det er fuldstændig åndssvagt, så send meget gerne PM. For jeg er ikke kostuddannet og ved kun det, som jeg har snuset mig til via MOL. Al hjælp er derfor yderst velkomment. Så skal jeg nok forsøge efter bedste evne at efterleve det.