Axbard:
Kropshævningerne er ikke taget i barre. Som min ryg/bicepstyrke er indbyrdes, kan jeg få flest reps ud af at lave øvelsen med neutralt greb, altså håndfladerne mod hinanden, og alle kneb gælder jo. Når der bliver fyret reps af på denne måde, er de heller ikke gennemført i træningstempo. De er eksplosive fra bunden så de øveste cm. kommer op af sig selv pga. farten og nedturen er også vel hurtig. Dog er jeg ikke modig nok til bare at lade mig falde frit - dertil har jeg mine skuldre for kære. I øvrigt er vores lille mysterie om RM ikke glemt, jeg har bare endnu ikke stødt på en fys, men holder øje....
Vivsen:
Udendørscykelvejr: ja tak,
senest onsdag

og gerne før
Taurus:
Jeg håber det lykkes så jeg kan fortælle. Ellers kan det da godt være at jeg alligevel løfter sløret. Tak for de pæne ord om min PR. Nu er jeg jo kun et lille nips ved siden af dig, så er det lidt nemmere at flytte rundt på sig selv.
Jeg har også fået trænet i dag. To gange
Først godmorgenspinning på tom mave igen. Meget hårdere end i går hvor jeg lå på 56% af mit kulhydratindtag som i forvejen er beregnet til vægttab, så der var ikke meget at køre med.
Det var samme opskrift som i går:
(10 minutter rolig opvarming)
45 sek stående, middel tempo
30 sek siddende med samme belastning -> noget lavere tempo
45 sek stående igen
8 minutter på puls 150-155 med 90-100 rpm
om igen.
I dag nåede jeg kun 50 minutter inden jeg igen skulle til børnefødselsdag, hvor der blev fyldt på med boller og lagkage

Selv om jeg også har spist her da jeg kom hjem fra arbejde ved et-tiden ligger jeg idag kun på 2340 kcal = 87 energi%, heraf 68% kulhydrat og 155% protein, så spinningen i morgen bliver nok også lidt sej at komme igennem.
Vægttræning på arbejde:
PAUSE 1 som var relativ lang:
Opvarmninghåndcykel, trin 5, 80-85 rpm, 2 minutter - den ekstra hastighed får sq sveden frem på den korte tid.
Chinups6xBW+20, urg - temmeligt tungere end forventet
5xBW+20
4xBW+20, baaahh
Bænkpres i smith20xslæde
6xslæde+40
6xslæde+60
6xslæde+70
6xslæde+80
Bicep curl, DB6x22
6x22
Skulderpres6x22
6x22
Kickbacks, strakt arm10x10
10x10
Tricep extension, DB6x14
6x14
Hyperextensions18
18
supersættet med
Rotator cuff, stående armrotation med DB15x6
15x6
Mavecrunch, alm18
18
PAUSE 2 (skulle faktisk ikke have trænet mere, men fik lige lyst til at lave noget alligevel):
Benpres10x110
10x150
10x200
03x260 = full stack
03x260
Lårcurl, siddende10x40
10x60
10x70
10x80
08x90
Note1: benpressen fortryder jeg nok når jeg skal spinne i morgen:crazy:
Note2: kunne igen i dag træne i bar overkrop men det var altså et sørgelig syn. Når konkurrencefolkene fra OBBC snakker om at være flad i muskulaturen så tror jeg nok at jeg fik oplevet hvad de mener. HÅBER JEG!!, altså at det er kalorie- og især kulhydratunderskuddet der gør det. Hvis det til gengæld er prisen for at kunne se lidt streger (jojo, de er begyndt at vise sig

) på maven, så kaster jeg mig over tre plader Rittersport og et liter flødeis i en ruf. Så hellere undvære stregerne. Damn, jeg så bette ud.
Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 26. maj 2006 - 01:50