Tak for spark
Det blev til en times spin - for de uindviede skal jeg nok IGEN

konstatere at jeg ikke kom til fællestræning. Jeg var oppe - kan bekræftes - og havde spist og drukket og pulsuret samt svedtrøjen var på, men så var der alligevel en vigtig ting som gemte sig i kaosbunken af cykelkluns. Mine manglende morgenintelekter evnede ikke at finde den frem, så jeg kom ikke ud af døren. Blev "lidt" sur og trodsig og lavede straks hovedoprydning i klædeskabet og fik fremtryllet en hyldemeter til cykelkluns.
Som dagen er skredet frem er jeg blevet sløv og ugidelig - tænk at ofre den eneste dag i en ti-dagesperiode hvor man kunne have sovet længe for at rydde op i et skide klædeskab. Det er edermame åndssvagt

For ikke at tale om alle de kalorier jeg åd til morgenmad som jeg ikke må spise i aften
Anyway, jeg - rent ud sagt - gad ikke at trampe rundt i flere timer, så jeg hoppede altså på min spinningcykel i stedet.
Det er længe siden jeg har kørt spinning forrige gang, sidste gang var med Vivsen og MaxPower i et center, men på min hjemmevante cykel er det længe siden. Intet var som det plejede.
Den sædvanlige 5 minutters-opvarmning. Glem det, det er slet ikke nok. Har fornemmet at jeg på min opvarmningsrute ikke får kørt mig varm som før, men har slået det lidt hen.
Der hvor belastningsskruen skulle være for at holde pulsen jævn. Glem det, det er slet ikke nok.
Og kunne også konstatere at der skulle lægges meget mere arbejde i at presse pulsen op og at den falder meget!!! hurtigere efter intervallerne end før.
Det relative (følte) pres kan jeg holde meget længere end før. De 8 minutters stående som til den omtalte fællesspin var ved at sende mig hegnet i utide var i dag overkommeligt. Nr. to intervalserie var min hadeting: højRPM og sluttede med en belasting/tempo som jeg havde forventet at kunne holde 1-½ minut men holdt 4.
Voldsomt overraskende resultat, da jeg ellers går og er lidt frustreret over at der ikke er kommet mere fart på cyklen end der er. Udholdenheden er øget fint, men havde gerne set den røde blitz i politiets fotovogne

Jeg må jo bare holde ved og håbe det kommer også.
Ugestatus:
Motion
Kunne nemt have været mere på cyklen og har styrketrænet alt for lidt.
Vægt
Vægten uændret, det er OK forholdene in mente
Søvn
To gange er jeg kommet over 7 timers nattesøvn - de dage har jeg bare "været på" hele dagen eller cyklet 80km så det har intet rettet op. Ikke een dag i denne uge har jeg følt mig bare nogenlunde frisk. Frygter at den kommende uge bliver endnu værre - kalenderen er tætpakket med fødselsdag og familieting

at få klemt motionstid ind bliver ikke nemt, men det skal kunne du.
Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 14. maj 2006 - 16:08